iPad gekocht 4 dagen voor nieuwe iPad 2 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik hebn 26 februari een iPad gekocht. Toen nog in de winkel gevraagd hoe het zat met de iPad 2. Die jongen zei dat ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
#1
|
|||
|
|||
iPad gekocht 4 dagen voor nieuwe iPad 2
Hallo,
Ik hebn 26 februari een iPad gekocht. Toen nog in de winkel gevraagd hoe het zat met de iPad 2. Die jongen zei dat die er helemaal niks van wist. Echt niet zei die ook. 2 maart ( als ik me niet vergis ) is het groot in het nieuws dat de iPad 2 eraan komt. Nu heb ik gehoord van een kennis dat het mogelijk is 100€ terug te krijgen omdat je nog geen 7 dagen voor de nieu iPad een iPad hebt aangeschaft. Iemand hier bekend mee? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
ja, gewoon terug gaan met de winkel met je bon en het zeggen.
|
#3
|
||||
|
||||
Binnen de 2 weken kan je je iPad terugbrengen. Dus ja, het kon. Of het nu nog kan (de 14 dagen zijn om) weet ik niet. Dat is afhankelijk van of ze rekenen in werkdagen of niet.
|
#4
|
|||
|
|||
Ja ik ga donderdag even terug. Heb namelijk niet eerder tijd. Misschien bel ik ze morgen even op om het te vragen.
De kennis van mijn daar een dichten van heeft namelijk nog 100€ retour gekregen op haar rekening. |
#5
|
||||
|
||||
Ik lees dit wel eens vaker, en no offense, maar waarom koop je op dat moment dan een iPad als de geruchten voor een upgrade koken? Tenzij het je of niet veel kan boeien of je hebt à la minute een iPad direct nodig, kan ik me niet voorstellen dat je een maandje (of desnoods 2) wacht. Ik bedoel: je wist dat je dit risico liep, toch, je vroeg er nog speciaal naar in de winkel. En elke verkoper zal oprecht gezegd hebben dat ie van niks wist, want zo is het ook echt: zij weten echt van niets.
En als ze iets vermoedden, of weten - ze verkopen liever vandaag die iPad (1) want er komt sowieso een run op de iPad 2 zodra die uitkomt: die rennen de tent wel uit... Laatst gewijzigd door ballegooier; 14-03-11 om 22:02. |
#6
|
|||
|
|||
en verkopers willen verkopen, dus zou ik ook zeggen dat ik er niets van af wist...tenminste als ik ook een shit-service zaak had
|
#7
|
|||
|
|||
Wist ik inderdaad. Maar ik vraag ook of iemand bekend is met die 100€ retour. Als ik van niks wist had ik het niet erg gevonden. Maar voor 100€ wil ik het er wel op wagen..
|
#8
|
||||
|
||||
Citaat:
Edit: spuit-elf, is al genoemd... |
#9
|
|||
|
|||
weet je wat veel erger is , een mac pro 15 inch i7 kopen , 2200 euro betalen , en vragen of er echt geen nieuwe mac pro komt en ook te horen krijgen dat er geen nieuwe op komst zou zijn, maar zie daar een week later is er een nieuwe.
ik kreeg als pleister op de wond 30 euro tegoed bon van ifactors. is dat niet schandalig |
#10
|
||||
|
||||
Man, dit ís pijnlijk. Maar kent dan helemaal niemand de buyers guide van macrumors?
En jij kon dan toch ook aanspraak maken op de 14 dagen regel? Rechtstreeks bij apple als iFactors daar anders over denkt? Tja, je komt op moment van kopen overeen dat je $ betaald voor wat je op dat moment aangeboden krijgt en wat je ziet. Ik ken eigenlijk nog geen ander merk die z'n consumenten 14 dagen na het uitkomen van een nieuwere versie van hun product de mogelijkheid geeft om de aankoop ongedaan te maken... |
#11
|
|||
|
|||
ifactors
Bij ifactors wilde ze niets ruilen, ik had immers de doos geopend en de macbook , eens gebruikt, ze hanteren de norm , dat de verpakking ongeopend is.
Is echt schandalig. gr peter |
#12
|
||||
|
||||
Had je het ook bij Apple Benelux nagevraagd? Zij hadden je wellicht kunnen helpen (weet niet zeker of zij alleen kunnen helpen als je bij een APR koopt ipv direct bij Apple online)
Nou ja, ouwe koeien. Hopelijk dat het volgende slachtoffer er wat aan heeft aan deze info... Laatst gewijzigd door ballegooier; 15-03-11 om 00:23. |
#13
|
||||
|
||||
Dit is het antwoord op de vraag die velen stellen wat het verschil is tussen een reseller en een Apple Store....service.
offtopic: Toen mijn iPad kapot was gevallen zeiden ze bij een reseller:"dat wordt een nieuwe kopen." Ik heb vervolgens en telefoontje naar Apple Benelux gepleegd met de vraag of deze was te repareren; iPad werd opgehaald voor reparatie. Toen uiteindelijk bleek dat deze niet te repareren viel kon ik voor EUR 250 (16GB) een nieuwe kopen. Dat is service. Qua kennis is het ook vaak teleurstellend bij de resellers. Simpele vragen over OSX kunnen ze vaak niet beantwoorden. Kun je beter op het Apple forum kijken. En natuurlijk geldt dit niet voor alle resellers en medewerkers, maar ze krijgen nu eenmaal minder opleiding dan medewerkers in een Apple Store. |
#14
|
||||
|
||||
Moraal: koop altijd direct bij Apple zelf (online). Ze kunnen je niet aan de balie in de winkel wegsturen met 'helaas pindakaas' want ze kunnen over de telefoon niks zien; je apparaat wordt altijd opgehaald. Dus je wordt niet zo snel afgescheept. Tenzij je natuurlijk te horen krijgt dat je je iPad in bad zou hebben gebruikt terwijl dat niet zo is, om onder garantie uit te kome n...
|
#15
|
||||
|
||||
eventjes 'on-topic'
De terugbetaling van 100 euro is enkel voorzien voor wie online in de Apple-store heeft gekocht. Het zal dus volledig van de goodwill van de winkelier afhangen als je al dan niet een 'refund' kan krijgen ...
__________________
iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7 iPhone X 256GB iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular Apple TV4 64Gb |
#16
|
|||
|
|||
Diverse zaken hebben een prijsgarantie. Ondermeer Mediamarkt, zo kreeg ik E100 terug voor mijn iPad gekocht op 26/2/2011.
MM geeft 14 dagen prijsgarantie, als de prijs in die periode daalt kun je het verschil direct terugkrijgen als je je meldt met de bon. Maar dat geldt waarschijnlijk voor meer ketens. |
#17
|
||||
|
||||
Ha, dus als je je iPad (1) bij de MM had gekocht, had je 2x 100 euro kunnen vangen misschien
|
#18
|
|||
|
|||
Citaat:
On topic: mijn zoon kocht in Centro op de dag van het event de ipad 16gb. S avonds bij thuiskomst zagen we dat de ipad 120 euro goedkoper was geworden. De dag erna wederom een ritje naar Centro, in de Apple store waren de prijzen nog niet aangepast. Echter na overleg keurig een paar voorstellen gekregen, mijn zoon koos voor een upgrade. Zijn ipad hadden we al gebruikt, en gejailbroken, maar dat was geen enkel probleem. Al met al, keurig opgelost door Apple. |
#19
|
|||
|
|||
Citaat:
De enige reden dat ik lang na de lancering van een toestel iets zou kopen, is bij diefstal of een andere calamiteit. Mijn ipad 1 is nog voor een goede prijs verkocht in januari, en ik heb zelf een week of 2 geleden een gebruikte 64 3G gekocht voor minder dan 500. Die doet het wel weer even tot de ipad 2 hier ligt ;-) |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Discussietools | |
Weergave | |
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Opgelicht: iPad gekocht met nepgeld | kjappert | Koopinformatie Nederland | 40 | 06-03-13 12:52 |
Waar hebben jullie de iPad gekocht? | mvveelen | iPad algemeen | 31 | 27-09-12 10:29 |
App gekocht voor ipod, ook te installeren op ipad? | dutchronnie | iPad Apps | 3 | 23-09-10 18:40 |
Inhoud Ipad overzetten naar een nieuwe iPad | forum.bericht | iTunes | 3 | 03-08-10 16:43 |
Ipad gekocht in Singapore zo gebruiken?? | herk0039 | iPad algemeen | 2 | 30-06-10 11:15 |
|
|