//

iPad gekocht 4 dagen voor nieuwe iPad 2

iPad gekocht 4 dagen voor nieuwe iPad 2 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik hebn 26 februari een iPad gekocht. Toen nog in de winkel gevraagd hoe het zat met de iPad 2. Die jongen zei dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-03-11, 21:25
Rubske Rubske is offline
• iOS 4.3.5
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 94
Standaard iPad gekocht 4 dagen voor nieuwe iPad 2

Hallo,

Ik hebn 26 februari een iPad gekocht. Toen nog in de winkel gevraagd hoe het zat met de iPad 2. Die jongen zei dat die er helemaal niks van wist. Echt niet zei die ook.

2 maart ( als ik me niet vergis ) is het groot in het nieuws dat de iPad 2 eraan komt.

Nu heb ik gehoord van een kennis dat het mogelijk is 100€ terug te krijgen omdat je nog geen 7 dagen voor de nieu iPad een iPad hebt aangeschaft.

Iemand hier bekend mee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-03-11, 21:36
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

ja, gewoon terug gaan met de winkel met je bon en het zeggen.
  #3  
Oud 14-03-11, 21:37
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Binnen de 2 weken kan je je iPad terugbrengen. Dus ja, het kon. Of het nu nog kan (de 14 dagen zijn om) weet ik niet. Dat is afhankelijk van of ze rekenen in werkdagen of niet.
  #4  
Oud 14-03-11, 21:38
Rubske Rubske is offline
• iOS 4.3.5
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 94
Standaard

Ja ik ga donderdag even terug. Heb namelijk niet eerder tijd. Misschien bel ik ze morgen even op om het te vragen.

De kennis van mijn daar een dichten van heeft namelijk nog 100€ retour gekregen op haar rekening.
  #5  
Oud 14-03-11, 21:59
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik lees dit wel eens vaker, en no offense, maar waarom koop je op dat moment dan een iPad als de geruchten voor een upgrade koken? Tenzij het je of niet veel kan boeien of je hebt à la minute een iPad direct nodig, kan ik me niet voorstellen dat je een maandje (of desnoods 2) wacht. Ik bedoel: je wist dat je dit risico liep, toch, je vroeg er nog speciaal naar in de winkel. En elke verkoper zal oprecht gezegd hebben dat ie van niks wist, want zo is het ook echt: zij weten echt van niets.
En als ze iets vermoedden, of weten - ze verkopen liever vandaag die iPad (1) want er komt sowieso een run op de iPad 2 zodra die uitkomt: die rennen de tent wel uit...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 14-03-11 om 22:02.
  #6  
Oud 14-03-11, 22:00
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

en verkopers willen verkopen, dus zou ik ook zeggen dat ik er niets van af wist...tenminste als ik ook een shit-service zaak had
  #7  
Oud 14-03-11, 22:00
Rubske Rubske is offline
• iOS 4.3.5
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 94
Standaard

Wist ik inderdaad. Maar ik vraag ook of iemand bekend is met die 100€ retour. Als ik van niks wist had ik het niet erg gevonden. Maar voor 100€ wil ik het er wel op wagen..
  #8  
Oud 14-03-11, 22:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubske Bekijk bericht
Wist ik inderdaad. Maar ik vraag ook of iemand bekend is met die 100€ retour. Als ik van niks wist had ik het niet erg gevonden. Maar voor 100€ wil ik het er wel op wagen..
Dat heb ik nog niet gehoord. Wel dat je, als binnen 14 dagen na aankoop, jouw apple product aankoop wordt Gé-update, je de aankoop ongedaan kunt maken.
Edit: spuit-elf, is al genoemd...
  #9  
Oud 14-03-11, 22:50
pcsw pcsw is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: breda en omstreken
Berichten: 77
Standaard

weet je wat veel erger is , een mac pro 15 inch i7 kopen , 2200 euro betalen , en vragen of er echt geen nieuwe mac pro komt en ook te horen krijgen dat er geen nieuwe op komst zou zijn, maar zie daar een week later is er een nieuwe.
ik kreeg als pleister op de wond 30 euro tegoed bon van ifactors.
is dat niet schandalig
  #10  
Oud 14-03-11, 23:21
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pcsw Bekijk bericht
weet je wat veel erger is
>verhaal<
Man, dit ís pijnlijk. Maar kent dan helemaal niemand de buyers guide van macrumors?

En jij kon dan toch ook aanspraak maken op de 14 dagen regel? Rechtstreeks bij apple als iFactors daar anders over denkt?

Tja, je komt op moment van kopen overeen dat je $ betaald voor wat je op dat moment aangeboden krijgt en wat je ziet.

Ik ken eigenlijk nog geen ander merk die z'n consumenten 14 dagen na het uitkomen van een nieuwere versie van hun product de mogelijkheid geeft om de aankoop ongedaan te maken...
  #11  
Oud 14-03-11, 23:25
pcsw pcsw is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: breda en omstreken
Berichten: 77
Standaard ifactors

Bij ifactors wilde ze niets ruilen, ik had immers de doos geopend en de macbook , eens gebruikt, ze hanteren de norm , dat de verpakking ongeopend is.
Is echt schandalig.
gr peter
  #12  
Oud 15-03-11, 00:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Had je het ook bij Apple Benelux nagevraagd? Zij hadden je wellicht kunnen helpen (weet niet zeker of zij alleen kunnen helpen als je bij een APR koopt ipv direct bij Apple online)

Nou ja, ouwe koeien. Hopelijk dat het volgende slachtoffer er wat aan heeft aan deze info...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 15-03-11 om 00:23.
  #13  
Oud 15-03-11, 10:28
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Dit is het antwoord op de vraag die velen stellen wat het verschil is tussen een reseller en een Apple Store....service.

offtopic: Toen mijn iPad kapot was gevallen zeiden ze bij een reseller:"dat wordt een nieuwe kopen." Ik heb vervolgens en telefoontje naar Apple Benelux gepleegd met de vraag of deze was te repareren; iPad werd opgehaald voor reparatie. Toen uiteindelijk bleek dat deze niet te repareren viel kon ik voor EUR 250 (16GB) een nieuwe kopen. Dat is service.

Qua kennis is het ook vaak teleurstellend bij de resellers. Simpele vragen over OSX kunnen ze vaak niet beantwoorden. Kun je beter op het Apple forum kijken. En natuurlijk geldt dit niet voor alle resellers en medewerkers, maar ze krijgen nu eenmaal minder opleiding dan medewerkers in een Apple Store.
  #14  
Oud 15-03-11, 12:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Moraal: koop altijd direct bij Apple zelf (online). Ze kunnen je niet aan de balie in de winkel wegsturen met 'helaas pindakaas' want ze kunnen over de telefoon niks zien; je apparaat wordt altijd opgehaald. Dus je wordt niet zo snel afgescheept. Tenzij je natuurlijk te horen krijgt dat je je iPad in bad zou hebben gebruikt terwijl dat niet zo is, om onder garantie uit te kome n...
  #15  
Oud 15-03-11, 12:50
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

eventjes 'on-topic'
De terugbetaling van 100 euro is enkel voorzien voor wie online in de Apple-store heeft gekocht. Het zal dus volledig van de goodwill van de winkelier afhangen als je al dan niet een 'refund' kan krijgen ...
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #16  
Oud 15-03-11, 15:01
HanSolo HanSolo is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Regio Eindhoven
Berichten: 18
Standaard

Diverse zaken hebben een prijsgarantie. Ondermeer Mediamarkt, zo kreeg ik E100 terug voor mijn iPad gekocht op 26/2/2011.

MM geeft 14 dagen prijsgarantie, als de prijs in die periode daalt kun je het verschil direct terugkrijgen als je je meldt met de bon.

Maar dat geldt waarschijnlijk voor meer ketens.
  #17  
Oud 15-03-11, 18:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ha, dus als je je iPad (1) bij de MM had gekocht, had je 2x 100 euro kunnen vangen misschien
  #18  
Oud 15-03-11, 20:02
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pcsw Bekijk bericht
weet je wat veel erger is , een mac pro 15 inch i7 kopen , 2200 euro betalen , en vragen of er echt geen nieuwe mac pro komt en ook te horen krijgen dat er geen nieuwe op komst zou zijn, maar zie daar een week later is er een nieuwe.
ik kreeg als pleister op de wond 30 euro tegoed bon van ifactors.
is dat niet schandalig
Nee dit is niet erg, dit is een luxe probleem. Immers bij aankoop heb je toch gekregen waarvoor je betaalde

On topic:
mijn zoon kocht in Centro op de dag van het event de ipad 16gb. S avonds bij thuiskomst zagen we dat de ipad 120 euro goedkoper was geworden. De dag erna wederom een ritje naar Centro, in de Apple store waren de prijzen nog niet aangepast. Echter na overleg keurig een paar voorstellen gekregen, mijn zoon koos voor een upgrade. Zijn ipad hadden we al gebruikt, en gejailbroken, maar dat was geen enkel probleem. Al met al, keurig opgelost door Apple.
  #19  
Oud 20-03-11, 11:07
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubske Bekijk bericht
Hallo,

Ik hebn 26 februari een iPad gekocht. Toen nog in de winkel gevraagd hoe het zat met de iPad 2. Die jongen zei dat die er helemaal niks van wist. Echt niet zei die ook.

2 maart ( als ik me niet vergis ) is het groot in het nieuws dat de iPad 2 eraan komt.

Nu heb ik gehoord van een kennis dat het mogelijk is 100€ terug te krijgen omdat je nog geen 7 dagen voor de nieu iPad een iPad hebt aangeschaft.

Iemand hier bekend mee?
Er zijn 2 momenten van aankoop bij mij, bij de lancering van een nieuw produkt, zoals nu de ipad 2, of als de oude aan een dumpprijs komt zoals de ipad 1 nu. Geen haar op mijjn hoofd om een oud model zonder korting te kopen. Dus een beetje eigen schuld dikke bult verhaal? Je kon het toch weten, want je hant op dit forum...
De enige reden dat ik lang na de lancering van een toestel iets zou kopen, is bij diefstal of een andere calamiteit.
Mijn ipad 1 is nog voor een goede prijs verkocht in januari, en ik heb zelf een week of 2 geleden een gebruikte 64 3G gekocht voor minder dan 500. Die doet het wel weer even tot de ipad 2 hier ligt ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opgelicht: iPad gekocht met nepgeld kjappert Koopinformatie Nederland 40 06-03-13 12:52
Waar hebben jullie de iPad gekocht? mvveelen iPad algemeen 31 27-09-12 10:29
App gekocht voor ipod, ook te installeren op ipad? dutchronnie iPad Apps 3 23-09-10 18:40
Inhoud Ipad overzetten naar een nieuwe iPad forum.bericht iTunes 3 03-08-10 16:43
Ipad gekocht in Singapore zo gebruiken?? herk0039 iPad algemeen 2 30-06-10 11:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:30.