//

Batterij ontlaadt (zeer) snel in volledige ruststand.....

Batterij ontlaadt (zeer) snel in volledige ruststand..... discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben benieuwd of meer mensen het volgende probleem ook ondervinden met de nieuwe iPad 2. Kwam tot de ontdekking dat de batterij in ruststand, als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-04-11, 19:15
Dusty9 Dusty9 is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 10
Exclamation Batterij ontlaadt (zeer) snel in volledige ruststand.....

Ben benieuwd of meer mensen het volgende probleem ook ondervinden met de nieuwe iPad 2.
Kwam tot de ontdekking dat de batterij in ruststand, als de iPad dus helemaal uitstaat, vrij snel leegliep.

Ben om die reden maar eens op papier een aantal keren gaan bijhouden hoe snel dit ging.
De ene keer was ie gedurende de nacht in een tijd van ongeveer 8 uur volledige rust met maar liefst 32 % en een andere keer 28 % gedaald.

Voor de (algehele) geruststelling ik heb vanmorgen contact met Apple gehad en dit schijnt, zoals ik al vermoedde, niet normaal te zijn.
Men kon niet precies aangeven hoeveel het wel mocht zijn, maar mogelijk kan iemand dat de komende nacht eens uitproberen.
Dus even opschrijven hoeveel procent de batterij op welk tijdstip nog geladen is en de volgende ochtend eens kijken hoeveel het percentage is gedaald.

Nadat ik met Apple had gebeld ook maar even contact gezocht met de verkoper en daar kreeg ik het advies van om over een paar maanden nog eens te bellen........
Tegen die tijd heeft de reparatie-afdeling van Apple waarschijnlijk wel een 'reserve-iPad2' achter de hand......
Nu kon men nog niets voor mij betekenen om dat men op dit moment geen nieuwe iPads in de winkel heeft.

Wat men wel kan doen is de iPad opsturen, maar dan ben ik hem voorlopig wel een tijdje kwijt.
Dus tot die tijd leer ik maar even leven met dit ongemak......
Het vreemde is trouwens, dat de ontlading door gebruik veel minder snel gaat!
Het doet mij overigens een beetje denken aan de batterijproblemen van de iPhone, vandaar dat ik ook maar even heb gebeld.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-11, 19:35
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Heb je het ook al eens getest als je de iPad helemaal hersteld in iTunes en geen reservekopie terugzet?
Ik heb het vermoeden dat het een applicatie is die op de achtergrond blijft draaien en dus je accu leegslurpt.

Mijn iPad 2 verliest max. 1% in een nacht...
  #3  
Oud 05-04-11, 20:18
ProMac ProMac is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 166
Standaard

Mijne verliest ongeveer 1 tot 2% met Wi-Fi aan...
__________________
iPad 2 Wi-Fi + 3G 64GB Black | iPhone 4 32GB | Apple TV 2G | MacBook Pro 17" 2x 2,93 Ghz 4GB DDR3 | iPod Nano 2G 8GB Black
  #4  
Oud 06-04-11, 20:13
Dusty9 Dusty9 is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 10
Standaard

Dank voor de antwoorden!
Zoals ik er nu tegen aan kijk blijf ik hem nog maar even gebruiken; dan maar wat vaker opladen......

Daarna binnenkort nog maar eens een keer contact opnemen, zo dat ik in ieder geval de komende zomer op vakantie over een goedwerkende iPad kan beschikken.
Mijn probleem is in nu bij Apple bekend en staat geregistreerd en ik verwacht dat wij er tezijnertijd wel zullen uitkomen.
  #5  
Oud 10-04-11, 09:59
Dusty9 Dusty9 is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 10
Smile Het 'probleem' lijkt opgelost te zijn.........

Zoals het zich nu laat aanzien lijkt het probleem opgelost te zijn!

Heb de iPad een zogenaamde 'harde reboost' gegeven; vergelijk het maar met een soort reanimatie.........
Die reboost was min of meer noodzakelijk om dat ik het gevoel had dat de iPad was vastgelopen terwijl hij bezig was een map met behoorlijk veel foto's te openen.

Om dat ik het 'trucje' nog kende van mijn 'oude iPod' die dat af en toe, vooral als ie lang niet is gebruikt, ook even nodig had, besloot ik om dat ook maar eens toe te passen op de iPad.
Het bijkomende gevolg schijnt er kennelijk voor gezorgd te hebben dat de batterij in ruststand nu nog nauwelijks ontlaad.

Gedurende de afgelopen nacht heeft de patiënt zelfs helemaal niets van zijn capaciteit verloren; in de ochtend was zijn temperatuur (batterijlading) exact hetzelfde als voor het slapen gaan.
Natuurlijk houd ik de patiënt voorlopig nauwlettend in de gaten; hopelijk blijft de conditie verder goed!
  #6  
Oud 10-04-11, 17:10
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Kijk ook eens of er niet teveel prg openstaan. Klik twee maal op de hometoets. De onderste balk gaat dan omhoog en je kan zien wat er allemaal openstaat. Druk iets langer op 1 applicatie tot die gaat bibberen en er een rood wit rondje verschijnt. Druk daarop een voor een en nu weet je zeker dat er niets open staat. Ik heb het net mijn ipad1 weggebracht voor verkoop en die was een week geleden helemaal opgeladen en die stond vanochtend nog op 100%.
__________________
Iphone 5C groen 16gb, Imac, Ipad4 wit 64gb Wi-Fi 4G
  #7  
Oud 29-05-11, 13:01
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Hoe geef je die harde reboost? Met mijn iPhone verlies ik 20% per nacht in vliegtuigmodus!
  #8  
Oud 29-05-11, 13:06
ProMac ProMac is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 166
Standaard

Dat doe je door de home button en de aan-uit knop 10sec ingedrukt te houden dacht ik...
  #9  
Oud 30-05-11, 18:31
Bananensoep Bananensoep is offline
• iOS 4.3.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 22
Standaard

Harde reboot mensen een andere manier is door 2x snel na elkaar op de home button te drukken, en daarna alle applicaties die in de achtergrond draaien afsluiten
  #10  
Oud 23-06-11, 20:25
elcapo elcapo is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Je kan toch ook de Home knop 2x snel achter elkaar indrukken dan zie je alle apps die op de achtergrond nog draaien dat worden er na verloop van tijd héél veel. Van hieruit kan je deze apps ook afsluiten.

Probeer anders eens de app "System Status" een hele goede app die eigenlijk standaard op de iPad zou moeten zitten, geeft perfect inzicht in alles wat er op de iPad draait aan processen e.d.
  #11  
Oud 24-06-11, 10:59
Alexbombali Alexbombali is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elcapo Bekijk bericht
Je kan toch ook de Home knop 2x snel achter elkaar indrukken dan zie je alle apps die op de achtergrond nog draaien dat worden er na verloop van tijd héél veel. Van hieruit kan je deze apps ook afsluiten.
Rebooten maakt je RAM altijd beter vrij dan apps afsluiten.

Op de iPhone gebruikt Skype in mijn ervaring altijd zeer veel CPU kracht en dus stroom.

Overigens moet je zo'n getalletje op het scherm ook niet al te serieus nemen, dat is ook maar een verdraaide weergave van de werkelijkheid. Een iPad werkt dacht ik op een accuspanning tussen 3,8V en 3,4V, dus dat zijn de 100% en 0%. Of Apple dat lineair heeft gemaakt is nog maar de vraag, net als bij de streepjes voor het bereik op de iPhone 4 tijdens "antenna-gate".

Als je toestel warm wordt weet je in ieder geval zeker dat 'ie veel stroom gebruikt, of het percentage nou wel of niet snel afneemt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone heet en batterij zeer snel leeg bunne iPhone algemeen 11 06-06-11 18:34
Batterij zeer snel leeg - virus? auketenbrink iPhone algemeen 2 26-05-11 22:36
Iphone 3gs icm 4.2.1 ---- Accu zeer snel leeg (4 uur) kilzone Archief 3 02-12-10 21:53
iPhone 3GS zeer snel plat aer0101 iPhone algemeen 2 04-09-10 09:14
Iphone4 zeer snel defect, of tijdelijk probleem? larsjeee iPhone algemeen 8 20-08-10 18:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:03.