//

Mail uit-server op de iPad

Mail uit-server op de iPad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi iPad gebruikers. Ik heb eventjes jullie hulp nodig. Mijn vrouw is vorige week met spoed opgenomen in het ziekenhuis en ligt nu nog op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-05-11, 21:29
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard Mail uit-server op de iPad

Hoi iPad gebruikers. Ik heb eventjes jullie hulp nodig.

Mijn vrouw is vorige week met spoed opgenomen in het ziekenhuis en ligt nu nog op de intensieve afdeling. Binnenkort mag ze naar een verzorgingskamer maar zal enkele weken niet kunnen praten.

Ik heb nu voor haar een iPad 3G gekocht om toch een beetje te kunnen communiceren en mails kan versturen. Daar ligt nu mijn probleem. De 'huis'-provider laat niet toe om vanop een ander netwerk te versturen, mail ophalen is geen probleem.

Hoe kan ik mijn iPad instellen dat ze haar huismail kan ophalen maar eventueel ook kan beantwoorden. Ik kan de inkomende server op de thuis-provider zetten maar hoe kan ze nu mails beantwoorden?
Ik heb een MobileMe account van mezelf (werk)

Kan ik ergens instellen dat mail binnenkomt via haar persoonlijk email adres en dat ze die ook beantwoord via dit adres voor de ontvanger maar dat de mail via een andere uit-server verstuurd zal worden?

Is mij een beetje te technisch en sta open om iets te proberen.

Alvast bedankt !!
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-05-11, 22:41
jada5 jada5 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 6
Standaard

Bij mijn vader soorgelijk probleem. Hij heeft wel internet maar kan geen mail ontvangen. Hij doet dit nu door inloggen via internet. Als je het gebruikersnaam en wachtwoord hebt van het account dan kun je via webmail inloggen en mail ontvangen en lezen. Bij ons ook een groot probleem want mijn vader kan ook niet meer praten en is bovendien ongeneeselijk ziek. Ben ook wanhopig zoekende naar een andere oplossing want dat is toch net wat makkelijker
  #3  
Oud 23-06-11, 20:38
elcapo elcapo is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Als je mail verstuurt met de mailserver van je provider maar je ip-adres is een adres dat niet van je provider is (3G) zal de mailserver de mail niet vesturen omdat dit als relay wordt gezien (spammers gebruiken dit principe, mail versturen met de mailserver van iemand anders). Er is geen internetprovider meer die smpt verstuurt dat vanaf een "vreemd" ip adres komt, dus moet je bij de verzendende smpt-server SMTP-authenticatie gebruiken: je e-mailprogramma moet zich aanmelden op de mailserver met een geldige loginnaam en wachtwoord, per provider is dit anders (zie helpdesk provider) en sommige providers werken alleen met ssl, ook dit kan je in je email-programma instellen.
  #4  
Oud 23-06-11, 23:21
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Maak een gmail account aan. De smtp is dan smtp.gmail.com
Kun je in het ziekenhuis geen internet afsluiten? Soms kun je dan ook daar een (tijdelijk) emailadres bij nemen zolang je vrouw in het ziekenhuis ligt. Wellicht is dit goedkoper dan 3G??

Sterkte met je vrouw!!
__________________
iPad3 32Gb Wi-Fi | iPhone 5s 16Gb | iOS 7.0.6 | ATV2 met JB en XBMC
  #5  
Oud 23-06-11, 23:45
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wat elcapo zegt, is de oorzaak. Gmail is een provider onafhankelijke email dienst, net als mobileme of hotmail of noem maar op. Helaas ('t is niet vervelend, maar niet ideaal natuurlijk) is dat de enige oplossing. Maar vooral sterkte, dat zal niet meevallen als je vrouw daar zo ligt en beperkt kunt communiceren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mail op iPad valt uit. Mart Visser iPad algemeen 0 01-09-10 14:04
delete mail iphone, behouden op Gmail server bpow iPhone algemeen 1 24-08-10 10:01
uitgaande mail server fouten! webdesignerlimburg Odido (T-Mobile) 8 23-11-08 14:31
E-mail..........pop server wanadoo toet007 iPhone algemeen 4 31-08-08 09:21
Mail server tunneling Tonysteiner iPhone algemeen 2 13-05-08 21:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.