//

2 aparte accounts

2 aparte accounts discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mede ipad gebruikers, Heb voordat ik mijn vraag ga stellen alles doorlopen met zoekfunctie maar geen antwoord. Ik zelf heb en ipad1 en iphone 3gs ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-09-11, 16:53
Las Las is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard 2 aparte accounts

Mede ipad gebruikers,

Heb voordat ik mijn vraag ga stellen alles doorlopen met zoekfunctie maar geen antwoord.
Ik zelf heb en ipad1 en iphone 3gs onder 1 account. Alles gaat redelijk goed met synchroniseren etc.
Nu heeft mijn vrouw sinde 1 week een ipad2 met een eigen account. Wat gebeurt er als ik deze aansluit op mijn laptop en deze gaat synchroniseren. Komen mijn agenda gegevens, apps, muziek e.d bij haar erop?
Ik wil het gewoon gescheiden houden. Alvast bedankt voor het meedenken
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-09-11, 17:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als ze haar eigen ID ingelogd heeft op haar iPad (Instellingen -> Store) gebeurt er niets. Ze kan bij het aansluiten / synchroniseren van haar iPad met iTunes wel rustig alle apps die in iTunes staan (die jij gedownload hebt) op haar iPad installeren. Echter zodra er voor een van die apps een update is, wordt jouw Apple ID wachtwoord gevraagd op haar iPad.

Als je dus wilt dat je vrouw haar eigen Apps heeft, op haar eigen Apple ID, zal ze dus zelf die specifieke App(s) moeten kopen.
  #3  
Oud 25-09-11, 17:10
Las Las is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard

En wat gebeurt er met mijn agenda items?
  #4  
Oud 25-09-11, 17:12
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

In principe niets. Je vrouw moet die eerst expliciet aanvinken in iTunes (op de computer) in het tabblad 'info', alvorens die gesynchroniseerd worden.
Beste is als zij haar eigen agenda aanmaakt op de iPad (al dan niet via Exchange of Google account) die ze vervolgens kan synchroniseren op de desktop. In iCal (Mac) of Outlook (Windows) op je computer worden dan als het goed is, jullie verschillende agenda's apart weergegeven.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 25-09-11 om 18:42.
  #5  
Oud 25-09-11, 17:20
Las Las is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard

hee bedankt ballegooier. Ga nu haar ipad aansluiten maar dan moet ik wel voorkomen dat deze gelijk begint synchroniseren?
  #6  
Oud 25-09-11, 18:31
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Dan verander je dat in de voorkeursinstellingen van itunes voordat je de ipad aansluit.
Itunes opstarten, klik Bewerken, klik Voorkeuren, klik Tabblad Apparaten, zet vinkje aan zetten bij: Automatische synchronisatie van iPod ... Etc voorkomen. Klik ok.

Je kunt daarna klikken op de Store in de linkerkolom. Vervolgens zie je rechtsboven jouw account. Dubbelklik daarom en log in in het account van je vrouw.

Sluit nu ipad aan, selecteer de ipad in linkerkolom en stel in het info-tabblad (zoals Ballegooier al aangaf) de gegevens in die je wilt syncen. Klik rechtsonder op toepassen en syncchroniseren.

Suc6
  #7  
Oud 25-09-11, 18:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

En vergeet de iPad niet een naam te geven in iTunes: bijv. "iPad van [naamvanjevrouw]" Dat werkt handig.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's in aparte albums indelen brent Muziek, foto & video 6 16-06-11 11:22
Windows: iTunes maakt aparte albums Stannie95 iTunes 3 04-01-11 01:15
Films ordenen in aparte mappen Carlo_1983 iPad algemeen 1 26-04-10 23:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.