//

Ervaringen iOS 7 beta en Golden Master

Ervaringen iOS 7 beta en Golden Master discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) wat zijn jullie ervaringen met de iOS 7 beta? Ik vind het even wennen, vooral kijken waar je moet klikken, is het wel een knop ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-06-13, 15:29
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Cool Ervaringen iOS 7 beta en Golden Master

wat zijn jullie ervaringen met de iOS 7 beta?
Ik vind het even wennen, vooral kijken waar je moet klikken, is het wel een knop of niet etc.
Verder is er hier en daar nog niet alles vertaald in het NL (instellingen -> Bedieningspaneel) en hapert bijv iTunes Match via de muziek player best veel, storend... ook bij het scrollen omhoog en omlaag blijven die rondjes soms staan en springen dan met een delay op de plaats of blijven met een offset verkeerd staan.
weet iemand hoe je de homescreen moet tweaken met het weer bijvoorbeeld?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-06-13, 15:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gls Bekijk bericht
wat zijn jullie ervaringen met de iOS 7 beta?
Buggy, heel buggy (wat normaal is voor een eerste beta). Ik heb van Mobistar wel een carrier update 14.5 gekregen. Geen idee wat dat te betekenen heeft.
  #3  
Oud 11-06-13, 15:57
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Standaard

zojuist ook ervaren dat FaceTime nog niet werkt kreeg alleen direct een popup van gemist gesprek, terugbellen lukt ook niet
  #4  
Oud 11-06-13, 16:22
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

facetime werkt perfect hier.

edit:
bellen lukt (naar mijn macbook), gebeld worden niet ...
  #5  
Oud 11-06-13, 17:02
djwouter12 djwouter12 is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Rosmalen
Berichten: 80
Standaard

photo app werkt ook niet goed ,

Als je een foto maakt wordt deze NIET opgeslagen.

beetje jammer dat deze zeer belangrijke functie van IOS nog niet meteen werkt in de eerste beta functie
  #6  
Oud 11-06-13, 17:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djwouter12 Bekijk bericht
Als je een foto maakt wordt deze NIET opgeslagen.
Geen probleem hier met de standaard Camera app en Camera+. Ook screenshots worden netjes opgeslagen.
  #7  
Oud 11-06-13, 17:14
djwouter12 djwouter12 is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Rosmalen
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Geen probleem hier met de standaard Camera app en Camera+. Ook screenshots worden netjes opgeslagen.
hmm vreemt Screenshots worden niet opgeslagen en fotos ook niet,
  #8  
Oud 11-06-13, 17:17
Jesse1312 Jesse1312 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 14
Standaard

imessage/facetime doen het hier helemaal niet. activering is steeds mislukt. verder werkt het systeem uitstekend. alleen batterij gaat snel leeg bij jullie ook?
  #9  
Oud 11-06-13, 17:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djwouter12 Bekijk bericht
hmm vreemt Screenshots worden niet opgeslagen en fotos ook niet,
Je hebt toch na de installatie van iOS 7 geen backup teruggezet van iOS 6.x.x? Of wel?
  #10  
Oud 11-06-13, 17:49
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Wat zou dat uit moeten maken? Ik zet altijd backup terug bij een beta.
  #11  
Oud 11-06-13, 18:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Ik zet altijd backup terug bij een beta.
Ik zet nooit een backup terug op een beta (om onverklaarbare probleempjes te vermijden).

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 11-06-13 om 22:13. Reden: Taelvauten
  #12  
Oud 11-06-13, 18:09
Hamertej Hamertej is offline
• iOS 10.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 151
Standaard

Ik vind de animaties soms te veel aanwezig, zoals het constant gezoom op het homescreen. Daarnaast is er veel nog niet (goed) vertaald naar het Nederlands. Ook verkeerd hoofdletter gebruik (Overwegend en Vannacht, notification center). Ook staan er hier en daar nog woorden scheef (agenda app, afspraak toevoegen, datum).
  #13  
Oud 11-06-13, 19:17
inny inny is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: 's-hertogenbosch
Berichten: 25
Standaard

Prima!.

Veel gefilmd, foto's gemaakt, gebeld, iTunes, aan/uit, knoppen getest, instellingen veranderd, aangepast enz. enz.

Tot nu toe het enige was dat de helderheid niet lekker bleef een de app Shazam niet wilde sluiten.

Voor de rest werkt ALLES ok, ook alle apps (60x).

Zeer tevreden (voor een beta), enige: batt best snel leeg maar dat kan ook niet anders na het intensieve gebruik..

Groet.

Laatst gewijzigd door XIII; 11-06-13 om 21:05. Reden: Opschonen
  #14  
Oud 11-06-13, 19:38
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ben eens benieuwd hoeveel sneller de batterij nu leeg gaat zijn

In ieder geval, als de officiele release er is, komt hij op de ipad en pas maanden later op de iPhone. Want voor hetzelfde geld werkt de carkit weer niet zoals bij de ios6.
  #15  
Oud 11-06-13, 21:51
dikkedonder dikkedonder is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 47
Stuur een bericht via MSN naar dikkedonder
Standaard

sinds vanmorgen iOS 7 beta op mijn iPhone 5. Alle apps ( 44 stuks ) werken perfect, geen vast lopers. Alles lijkt heel flexibel te gaan en ja er zijn inderdaad hier en daar wat niet vertaalde zaken maar daar stoor ik me niet aan. Alle functies zoals BT, Wi-Fi, Exchange e.d. werken ook nog steeds goed en lijkt zelfs beter en stabieler Wi-Fi netwerk te hebben. Ook wel grappig dat Kaspersky MDM ( mobile Device Management ) voor de zakelijk markt ook nog steeds goed werkt. Ik heb overigens een iOS 6 backup terug gezet en hiermee alle testen gedaan. Voor de eerste Beta is dit naar mijn idee de beste eerste Beta ooit. En iOS 7 vind ik super gelikt en zakelijk een super vooruit gang door het versimpelen ! Kortom Duidelijk en stabiel.
  #16  
Oud 11-06-13, 21:57
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jesse1312 Bekijk bericht
imessage/facetime doen het hier helemaal niet. activering is steeds mislukt. verder werkt het systeem uitstekend. alleen batterij gaat snel leeg bij jullie ook?
ja hier ook, om 16:00u batterij opgeladen naar 100%, zonet al op 28% terwijl ik beetje heb gebrowsed en stuk of 10 apps heb laten zien aan anderen...

iMessage eerst buggy, activeren moest 2x.
Facetime na 2x proberen een keer werkend gekregen daarna niet meer

Skype crasht bij chats venster
Aantal keer dat apps niet willen minimaliseren

=====
Apps aflsuiten vind ik mooie feature, dubbelklik home en dan swipe omhoog echt vet.
foto's werken ook gewoon vet
Nieuwe feature bar van beneden ook erg handig

Wie weet hoe je het weer op je lockscreen kan krijgen?
  #17  
Oud 11-06-13, 22:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dikkedonder Bekijk bericht
Voor de eerste Beta is dit naar mijn idee de beste eerste Beta ooit.
Ik heb toch al een vijftigtal crash reports in de OS X Console staan. Niettegenstaande ik maar een tiental (heel specifieke) appjes aan het testen ben voor een paar ontwikkelaars. Springboard crashes komen nogal vaak voor.

In iTunes kan men nu zien dat de crash reports overgezet worden tijdens een synchronisatie.
  #18  
Oud 11-06-13, 23:20
majette majette is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 7
Standaard

De achtergrond op lockscreen beweegt wel, maar blijft soms op gekke plekken hangen.

Verder ontbreekt bij mij weleens het berichtvak incl de 'stuur'knop in whatsapp.

Telefoonboek: de lijn met de eerste letter stond op een gegeven moment een stuk naar beneden, de letters aan de rechterkant (om snel te navigeren) stonden een stuk lager.

Dikwijls kom ik menutjes tegen die overlapt worden door een donker vak, een soort waas. De teksten in deze menutjes staan dan niet goed uitgelijnd.

En ook bij mij; de helderheid wordt niet altijd goed automatisch aangepast.

En de batterij, nog als altijd snel leeg..

Laatst gewijzigd door majette; 11-06-13 om 23:33.
  #19  
Oud 11-06-13, 23:38
carlo carlo is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Heesch
Berichten: 15
Standaard

Draai inmiddels ook ios7 zonder al te veel (grote) problemen, alleen de springboard cracht regelmatig en de batterij gaat bij gebruik erg snel leeg. Twijfel daarom om weer te downgraden!
  #20  
Oud 12-06-13, 00:17
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Heb vannochtend na wat twijfel zelf m'n i5 geupdate naar iOS 7 en een uur later weer gedowngrade. De versie is vrij stabiel maar er zijn nog wat bugs zoals het crashen van de Skype app bij bepaalde tabbladen, problemen bij het terug instellen van m'n Facebook/Twitter wachtwoorden na het herstellen van een reserve back-up en het soms verspringen van iconen in de statusbalk.

Bij het inschakelen van Bluetooth had ik opeens een gigantisch bluetooth icoon die over m'n springboard heen sprong. Clear doet het eveneens niet op iOS 7 en wat te verwachten was; het oude toetsenbord is zichtbaar in alle niet native apps en ontwikkelaars welke gebruik maken van statusbalk verkleuring hebben nu opeens een kleurloze app. Bijv. Rabobank, oranje balk wordt blauw en afbeeldingen werken soms niet.

Het is een uitstekende eerste beta, maar een eerste beta is dan ook niet bedoeld voor een productie omgeving, een vloeiende werking is een te hoge verwachting en het optimale is niet uit het OS te halen omdat de apps simpelweg niet zijn aangepast voor de nieuw beschikbare API's en andere toegevoegde functionaliteit. Ik denk dat veel app developers hun app gaanderweg zullen aanpassen naar de nieuwe look & feel van het OS en dat we bij de final een meer uniforme beleving zullen zien.

Het is zeer wennen maar wat mij betreft wel een gigantische stap vooruit die mij doet afzien van de overstap naar een Android toetsel zoals bijvoorbeeld de HTC one.
Discussie gesloten

Labels
backup, berichten, ios 7, ios 7 beta 5, ios7, iphone, sms



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iOS 4.2 Golden Master blijft die? Hollywoodthehell Ontwikkelen voor iOS 10 14-11-10 20:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.