haperig beeld airplay vanaf macbook pro naar apple tv discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) beste mede forum gebruikers. ik zit met het ontiegelijk vervelende probleem. als ik een film wil kijken op mijn tv in combinatie met mijn macbook ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
haperig beeld airplay vanaf macbook pro naar apple tv
beste mede forum gebruikers.
ik zit met het ontiegelijk vervelende probleem. als ik een film wil kijken op mijn tv in combinatie met mijn macbook via airplay hapert het beeld enorm veel. hebben meer mensen hier last van ? of evt mensen met een oplossing. groeten |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Waarschijnlijk is er te veel interferentie op de 2.4 GHz frequentie die jij gebruikt. Zet de Wi-Fi router eens op een ander kanaal, bij voorkeur kanaal 1 of 11. Of beter nog gebruik de 5 GHz band als dat mogelijk is. |
|
|||
|
|||
Zorg dat je verder niets aan het downloaden bent. Ook niet op andere computers. Belasting van je netwerk gaat ten kosten van de kwaliteit van Airplay.. Heb hetzelfde gehad.. Als je de mogelijkheid hebt, verbind je Appletv dan met een kabel met de routeer
|
|
|||
|
|||
Als ik mijn beeld mirror dan heb ik ook het probleem dat films soms niet helemaal lekker lopen. Vandaar heb ik een app gekocht die probleemloos 1080 HD films naar mijn ATV3 streamt.
|
|
||||
|
||||
Over welke app heb je het dan? Kan ik die ook voor de Mac mini aanschaffen?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
AirParrot - AirPlay your Mac or PC's screen to Apple TV Als die Mac Mini een Ivy Bridge of Sandy Bridge processor heeft zou AirPlay Mirroring moeten ondersteund worden door QuickSync (hardware rendering) in de processor. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Er is een verschil tussen "AirPlay" en "AirPlay Mirroring". AirParrot simuleert AirPlay Mirroring.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
1) AirPlay streamt een filmpje dat al kant en klaar gecomprimeerd en gecodeerd is; 2) AirPly Mirroring streamt real time wat er zich op het beeldscherm van de Mac afspeelt. Omdat het real time is is daar een hardware codec voor nodig. QuickSync van de Sandy/Ivy Bridge processoren; |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
dus geen streamen via airplay want dit is dan ook real weergave van bureaublad. Want zonder itunes kun je toch niks streamen met de ATV3 |
|
|||
|
|||
Alles wat zich op de beeldschermen van mijn Macs afspeelt kan ik naar mijn Apple TV streamen Ook een filmpje dat ik bv. met VLC Player in full screen afspeel. Dat doe ik dan met AirPlay Mirroring.
Alle filmpjes, kant en klaar gecodeerd en gecomprimeerd, die in de iTunes bibliotheek staan kan ik naar mijn Apple TV streamen. Dat doe ik dan met Airplay. Succes verder |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Jij vroeg:
Citaat:
Citaat:
Ik ga het hier bij laten |
|
|||
|
|||
IK heb een macbook en een apple tv 3; ik heb de app iVI aangeschaft (iflicks zou ook goed moeten gaan maar daar moet je een kleine aanpassing doen voor de subs).
Deze laat je eerst converten, duurd wel effe als het 720-1080P film is, je stelt in itunes en apple tv of apple tv en nadien kan je perfect naar je film kijken via de apple tv , de macbook moet wel blijven openstaan. Dit is de ideale oplossing vind ik, kwaliteit is oké,geluid ook en geen hapering (tenzij de gedownloade film zo gedownload is geweest natuurlijk). De simpelste manier is nog steeds met ne goeie mediaplayer, je zet je films op een externe harde schijf en sluit die aan op de mediaplayer en dan kijken maar op je tv . |
|
||||
|
||||
1 nadeel hieraan vind ik dat de ondertiteling in een zwarte balk komt. Dat vind ik niet fijn kijken
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
ook de balk weg. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Connectie van MacBook Pro met Apple tv 3 | Mariam | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 6 | 23-10-12 15:54 |
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? | blackpirates | Chat en geruchten | 1 | 17-07-12 10:56 |
MacBook pro op apple tv | Rubske | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 5 | 27-02-12 22:34 |
Telefoonnummers overzetten naar MacBook Pro | Minthe | iPhone algemeen | 1 | 19-10-09 14:41 |
|
|