//

Algemeen stappenplan voorbereiden voor het jailbreaken.

Algemeen stappenplan voorbereiden voor het jailbreaken. discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Om het topic " Greenpois0n jailbreak voor iOS 4.1 op 10-10-2010 (jailbreak) " niet meer te belasten met mijn noobvragen heb ik dit topic gestart. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-10-10, 17:00
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard Algemeen stappenplan voorbereiden voor het jailbreaken (v4.1 iPhone4)

Om het topic "Greenpois0n jailbreak voor iOS 4.1 op 10-10-2010 (jailbreak)" niet meer te belasten met mijn noobvragen heb ik dit topic gestart. Joeri heeft me in het topic informatie gegeven die misschien ook voor anderen handig is. Daarbij is het voor mij een check of ik het goed begrepen heb.
Let op: Dit is voor iPhone 4 only! Met name stap 2.


Stappen
1. Allereerst je iphone backuppen in itunes, als het dan mis gaat kan je altijd alles terugdraaien naar je oude instellingen en apps. Als je al een JB hebt, installeer dan eerst AptBackup via Cydia en kies 'backup'. APTbackup maakt een lijst van de Cydia apps. Als je een backup maakt naar je PC gaat die lijst mee. Maak dus hierna een volledige backup én reservekopie. Denk ook aan de foto's, die moet je apart via Deze Computer binnenhalen. Daarbij: denk eraan dat je folders en apps van de iPhone af gaan. Heb je, zoals ik te laat achterkwam, veel folders gemaakt op een speciale manier, maak dan screenshots zodat je het weer terug kan zetten!

2. Bescherm je baseband en update naar 4.1:
2a.
  • Download en installeer Tiny Umbrella (The Firmware Umbrella).
  • Start TinyUmbrella op en sluit je iPhone aan de pc aan.
  • kijk of de tss server uitstaat, zo niet stop de server. Lees eventueel eerst de readme (http://dl.dropbox.com/u/7078752/ReadMe/ReadMe2.pdf)
  • save je shsh, eventueel via de advanced options, mits dit kan
  • @notcom zei bovenstaande op Twitter en eindigde met: start tss server. check for ANY errors. if none, RESTORE to 4.1 (zie stap 2 hieronder)
    In de readme staat verder: To restore a firmware you need to press 'Start TSS Server'. This will kill iTunes and flush your dns cache.

    Ofwel: na het starten van de TSS server kan het zijn dat je iTunes afgesloten wordt, doe dit anders zelf. Of het nu wel of niet al uit is, start je iTunes op met Tiny Umbrella nog aan.

2b. Nu gaat het erom je shsh op te slaan (terwijl Tiny Umbrella meeloopt) en vervolgens te updaten naar v4.1. Zie evt. ook de handleiding van IPC.
Situatie: Jouw iPhone zit nu aan je pc vast, Tiny Umbrella was éérst aan en daarna iTunes. Doe nu het volgende:
  • Hou je power en home button tegelijk exact 10 seconden ingedrukt en laat dan alleen je powerknop los. Hou je home button vast totdat iTunes een melding geeft dat hij een telefoon in DFU-mode heeft aangetroffen. Het is belangrijk dat je scherm zwart blijft en er geen stekkertje met het iTunes logo op je telefoon weergegeven wordt. Als je het itunes logo met het stekkertje ziet moet je het nogmaals proberen, dit is niet goed.
    iTunes moet een melding geven dat hij een telefoon in DFU mode ziet en dat je moet restoren.
  • Download van IPC de firmware, in dit geval 4.1, via deze link. Nu gewoon op shift+herstellen klikken. Let op: DO NOT UPDATE! Dus niet bij het eerste tab van je iPhone op de knop 'bijwerken' klikken maar shift+ klik herstellen! Selecteer het gedownloade bestand.
  • Nu gaat iTunes de firmware uitpakken en installeren. Ook gaat hij controleren of je de juiste handtekening (shsh) hebt voor deze firmware. Hier kijkt Tiny Umbrella dus mee om deze te onderscheppen en op te slaan. Hierbij moet in Tiny Umbrella een melding komen dat je shsh is opgeslagen.
    Laat iTunes dan verder de firmware installeren. Je kan een error 1004 krijgen in iTunes omdat het updaten van de baseband van je iPhone niet gelukt is (en dat is dus de bedoeling). Klik op Kick Device Out of Recovery in TinyUmbrella.
    Het kan zijn dat dit niet werkt. Klik dan op de naam van jouw iPhone, komt in dat lijstje iets van 'iDevice' te staan, selecteer die dan en klik nogmaals op Kick Device Out of Recovery. Dit is omdat jouw iPhone niet als zodanig herkend wordt.
  • Nu de reservekopie terugzetten (kies voor een reservekopie van jouw telefoon, bijv. die je in het begin gemaakt hebt).
  • Ga je niet jailbreaken, dan kan je nu synchroniseren. Zo wel, ga verder met stap 3.
3. Jailbreak
Status: De gegevens zijn opgeslagen, je baseband is veilig bewaard, je SHSH is opgeslagen en je iPhone zit op iOS v4.1
Nu een jailbreak uitvoeren:
  • Maak een reservekopie, als er tijd tussen stap 2 en 3 zit.
  • Volg de aanwijzingen van de jailbreak (limera1n of greenpoison) op
  • Herstart je iPhone.
  • Install cydia via de loader (daarna minimaal 1 x reboot).
  • Check of cydia wil werken. {{{check ook of je SHSH te zien is.}}} Zo niet, doe dan het volgende:
    • herstart 1 à 2 keer je iPhone
    • {{{In Cydia op de homepage bovenaan kan je zien welke shsh’s voor jouw toestel op de servers zijn opgeslagen.
    • Staan deze er niet, klik dan op “Make my life easier”. Nu zal Cydia jouw shsh achterhalen en opslaan. Geef dit ongeveer een week de tijd.}}}
    • Reservekopie terugzetten via iTunes. Als je al een JB had: download opnieuw AptBackup via Cydia en kies 'restore'. Die gaat die lijst afwerken en al je Cydia apps en sources netjes weer installeren.
    Update: In Cydia zie je geen SHSH of knop, dit kan nog komen. Vandaar dat ik het tussen {} heb gezet.
4. Unlock
Indien nodig, voor mij dus niet, kan je nu een unlock (ultrasnow?) uitvoeren voor baseband 01.59.00 omdat die in stap 2 bewaard is gebleven. De baseband behorende bij 4.1 heeft nog geen unlockmogelijkheid.


Ik hoop dat deze stappen kloppen en hoor graag of ik het zo kan uitvoeren of niet!?

Laatst gewijzigd door Mireille005; 11-02-11 om 23:07.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-10, 14:32
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Is er nu niemand die even wil kijken of dit zo klopt?
  #3  
Oud 13-10-10, 15:02
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Is er niet een moment tijdens (of vlak na) het updaten dat er een foutmelding moet komen? Omdat de baseband niet wordt geupdate...

BTW, ik zie onderaan staan dat je zelf geen unlock nodig hebt... Waarom dan al die moeite om je huidige baseband te behouden?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 13-10-10 om 17:53.
  #4  
Oud 13-10-10, 16:27
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Ik weet het niet zeker of ik geen unlock nodig ga hebben. Heb nu ook met vodafone, want gekocht bij Phoneshop met vodafone abo. Ik wil de baseband bewaren om te voorkomen dat ik straks vast zit.
  #5  
Oud 13-10-10, 16:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Ik wil de baseband bewaren om te voorkomen dat ik straks vast zit.
/offtopic/
Als je de volgende twee maanden of zo geen SIM unlock nodig hebt, heb je alleen maar voordelen met de nieuwe modem firmware van iOS 4.1. Binnen een paar weken komt er een unlock tool uit voor de nieuwe firmware.

Zowel in 3G, Wi-Fi en Bluetooth.

Ik heb dat gemeten in 3G op dezelfde UMTS cel:
Vóór de modem firmware update
RX Power Level = -102 dBm
RSCP = -102 dBm
Ec/N0 = -10 dBm

Na de modem firmware update
RX Power Level = -90 dBm
RSCP = -90 dBm
Ec/N0 = -8 dBm

Dat is dus een opmerkelijk verschil dat in de praktijk opvalt door een stabielere 3G verbinding en meer "streepjes".
/ontopic/

Voor het overige is die handleiding zeer goed.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 13-10-10 om 16:48.
  #6  
Oud 13-10-10, 20:05
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Bedacht zo straks nog; zijn de iPhones van phoneshop niet simlockvrij?
  #7  
Oud 13-10-10, 20:12
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Bedacht zo straks nog; zijn de iPhones van phoneshop niet simlockvrij?
Zie nu je reactie pas. Je hebt gelijk. Heb het kunnen uitproberen met andere simkaart van bezoek. Bellen werkt gewoon

Maar als er iets mis gaat tijdens de jb, hij blijft hangen ofzo, kan je dan weer terug of is de iPhone dan bricked?
  #8  
Oud 14-10-10, 16:13
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Zie nu je reactie pas. Je hebt gelijk. Heb het kunnen uitproberen met andere simkaart van bezoek. Bellen werkt gewoon

Maar als er iets mis gaat tijdens de jb, hij blijft hangen ofzo, kan je dan weer terug of is de iPhone dan bricked?
Als je de telefoon eenmaal in de DFU mode hebt dan is de kans dat het nog fout gaat minimaal. Maar als het toch niet wil lukken dan kun je m altijd nog herstellen met iTunes.
Mocht je problemen ondervinden, meldt het dan eerst op het forum. Soms lijkt het proces te "hangen" tijdens jailbreaken maar je moet gewoon veel geduld hebben.
  #9  
Oud 14-10-10, 22:32
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Mocht je problemen ondervinden, meldt het dan eerst op het forum. Soms lijkt het proces te "hangen" tijdens jailbreaken maar je moet gewoon veel geduld hebben.
Dank voor je reactie! Ik ga het morgen proberen (had erg drukke werkweek en morgen lekker vrij!) en als het niet lukt meld ik het hier. In dit topic en in het verzameltopic.
Bedankt zover!
  #10  
Oud 14-10-10, 22:58
Tunix Tunix is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 98
Standaard

Ik had dus al naar 4.1 geupdate zonder tinyumbrella, maar ook dan is het toch mogelijk om te jailbreaken? Het maakt namelijk niet uit: wat ik ook doe, limera1n, greenpois0n. Met een mac of windows, ik krijg geen icoon op mijn springboard! Ook niet na een reboot. Ze geven beiden telkens keurig netjes aan dat het gelukt is, maar na een reboot komt er geen icoon. Om stapelgek van te worden, heb het echt al 20x geprobeerd. En ik ben hier niet onervaren in!
  #11  
Oud 15-10-10, 01:00
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Je kan dit beter in het verzameltopic vragen. Wat ik weet: jb kan, unlock niet.
Voor beiden geldt dat je iTunes aan moet hebben staan, anders werkt het niet is wat ik lees.
Misschien helemaal opnieuw de stappen volgen die op de gewone site van IPC staan. Anders in het verzameltopic nogmaals vragen, geeft je de meeste kans.

Succes, ik duim voor je!
  #12  
Oud 15-10-10, 10:10
delta32 delta32 is offline
• iOS 14.2
• 4.3.3
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 29
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Om het topic "Greenpois0n jailbreak voor iOS 4.1 op 10-10-2010 (jailbreak)" niet meer te belasten met mijn noobvragen heb ik dit topic gestart. Joeri heeft me in het topic informatie gegeven die misschien ook voor anderen handig is. Daarbij is het voor mij een check of ik het goed begrepen heb.
Let op: Dit is voor iPhone 4 only! Met name stap 2.
zelf heb ik een 3gs maar kan toch wel eea gebruiken van deze post. netjes
opgezet. ik heb er iig een pdfje van gemaakt ik wordt alleen gek van
de woorden: baseband, firmware, modem firmware, bootrom
en in een topic hebben ze het weer over FW3.1 en daaronder over iOS4.1
zoals hieronder

Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken?
Lees eerst:
Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (FW 3.1.2 & 3.1.3)
Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (FW 4.0 en 4.0.1 + 3.2.1 [iPad])
Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (iOS 4.1)

en al die afkortingen zoals nbr en br zijn voor een noob niet zo direct duideijk
natuurlijk moet je als noob je inlezen op alles maar een legenda kan al helpen
  #13  
Oud 15-10-10, 10:47
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

De begrippen zijn allemaal te vinden in de wiki op dit forum. Als elk begrip moet worden uitgelegd in dit stappenplan dan gaat het voorbij aan het doel. Dan is het geen (duidelijk) stappenplan meer.
Mijn advies: print het stappenplan en begin met lezen totdat je een onbekend begrip tegenkomt. Zoek dit dan meteen op in de wiki. Je kunt dan meteen aantekeningen maken.
  #14  
Oud 15-10-10, 11:13
delta32 delta32 is offline
• iOS 14.2
• 4.3.3
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
De begrippen zijn allemaal te vinden in de wiki op dit forum. Als elk begrip moet worden uitgelegd in dit stappenplan dan gaat het voorbij aan het doel. Dan is het geen (duidelijk) stappenplan meer.
Mijn advies: print het stappenplan en begin met lezen totdat je een onbekend begrip tegenkomt. Zoek dit dan meteen op in de wiki. Je kunt dan meteen aantekeningen maken.
ow..die wiki had ik nog niet gezien, mooi, en nog bedankt voor de reactie
  #15  
Oud 16-10-10, 22:27
meijermargreet meijermargreet is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 42
Standaard

Geweldig zo'n stappenplan
Kan iemand dit ook maken voor de 3GS?
Nu moet je overal wat vandaan halen en iedereen zegt weer iets anders
Zoek me gek, zou zo'n overzicht geweldig vinden
Bedankt, groetjes Margreet
  #16  
Oud 16-10-10, 23:00
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meijermargreet Bekijk bericht
Kan iemand dit ook maken voor de 3GS?
Heb het zelf nog niet bekeken, maar zag dit voorbij schieten: iDevice Jailbreak & Unlock Wizard geeft advies per toestel (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl
Misschien heb je er wat aan?
  #17  
Oud 16-10-10, 23:47
meijermargreet meijermargreet is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 42
Standaard

Dank voor de tip, maar ook hiermee kom ik niet verder???
moet eerst meer duidelijkheid krijgen over ssh's en basebands ofzo
Blijf zoeken, want kan niet uit staan dat ik het niet voor elkaar krijg
Groetjes Margreet
  #18  
Oud 17-10-10, 00:00
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meijermargreet Bekijk bericht
Dank voor de tip, maar ook hiermee kom ik niet verder???
moet eerst meer duidelijkheid krijgen over ssh's en basebands ofzo
Blijf zoeken, want kan niet uit staan dat ik het niet voor elkaar krijg
Groetjes Margreet
Gebruik de Wiki daarin staat alles duidelijk uitgelegd


Jailbreak - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G
  #19  
Oud 17-10-10, 15:48
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz Bekijk bericht
Gebruik de Wiki daarin staat alles duidelijk uitgelegd
Veel wel, maar niet alles ben ik net weer achter gekomen. Ik mis de uitleg over SHSH in de index zelf van de begrippen-wiki.
  #20  
Oud 17-10-10, 16:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Veel wel, maar niet alles ben ik net weer achter gekomen. Ik mis de uitleg over SHSH in de index zelf van de begrippen-wiki.
Tip: ook de artikelen die op de frontpage verschenen kunnen erg handig zijn!

Ook daar hebben we een prima zoekfunctie. Dit krijg je voor de zoekterm "SHSH":

Persoonlijke handtekeningen van Apple: een overzicht (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Reageren

Labels
jailbreak, unlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Krijg het niet voor elkaar om te Jailbreaken :-( Hawkeye123 Archief 2 18-03-11 20:22
Alle iDevices: Algemeen stappenplan: voorbereiden, update van 4.1 naar 4.2.1 en JB met Greenpoison Mireille005 Jailbreak 0 12-02-11 00:27
iPhone: Hulp gevraagd: stappenplan voor 3GS naar OS 4? meijermargreet Jailbreak 24 24-10-10 15:44
Windows: sms voorbereiden in iTunes Chris_iphone iTunes 1 25-09-08 13:03
Wie heeft voor mij een klein stappenplan? MacRub Unlock [archief] 6 25-01-08 20:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:34.