Er is iets heel erg mis gegaan. Ik hoop dat iemand me kan helpen

Situatie
Mijn moeder heeft een nieuwe
iPhone 4s (iOS 5.0.1) bij haar abonnement genomen. Ik heb een iPhone 4 van augustus 2010,
jailbreak op iOS 4.3.3. We hebben geruild.
Ik wilde mijn iPhone overzetten naar 'nieuw' zodat mijn moeder die kon gebruiken. Daarom heb ik, conform het stappenplan op
iOS: How to back up your data and set up as a new device ), de inhoud gewist. Tenminste geprobeerd te wissen. Zodra ik via instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen de opdracht hiertoe had gegeven: ik zag een appeltje met een balkje eronder, op een derde hiervan sloeg het
scherm naar een ronddraaiend 'wacht' symbool. Alleen.... een uur of anderhalf later stond hij daar nog steeds op. 3x geprobeerd, helemaal niets.
Daarom dacht ik, ik ga proberen te updaten naar 5.0.1. Hij kwam wel in
restore modus, liep wat door en kwam op error 1604 uit. Nieuwste tiny umbrella, restore naar 4.3.3 ging niet (bleek ook geen shsh meer te hebben, gesneuveld in recente crash). Dus dan maar met via
iTunes gedownload 5.0.1 ipsw bestand daar naartoe shift+herstellen. Error 1604 en toen error 2005.
Mijn broer erbij gehaald, die heeft van alles geprobeerd, wel met tiny umbrella tss server aan, ook niets.
Uiteindelijk
Wat er nu gebeurd in de setup met tiny umbrella v5.10.04 meedraaiend (advanced vinkje 'request shsh from
cydia' uit en 'set hosts' aan) en daarná iTunes aan:
* iPhone 4 aansluiten, wordt gevonden,
recovery mode (met dat stekkertje) gaat aan. Tiny Umbrella geeft: "Recovery Device connected: 012429009380350" en iTunes ziet "iPhone waarvan de herstelmodus actief is". Ik druk op OK.
* in iTunes zeg ik Shift+Herstellen, zoek 5.0.1 ipsw bestand op, klik Open.
* iTunes zegt "wist uw iPhone en zet hierop iOS 5.0.1 terug. de teruggezette software wordt gecontroleerd bij Apple". Klik Herstellen.
*Software wordt uitgepakt. Op het moment dat hij zegt iPhone op herstel voorbereiden wordt het scherm zwart en krijg ik bijgevoegde melding van "kan niet worden hersteld, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (11)".
De iPhone doet helemaal niets meer. Bij uit en aan zetten komt hij in recovery modus. In TinyUmbrella deze fixen met de iPhone in
DFU werkt niet. Er gebeurt van alles maar uiteindelijk bij herhaling van bovenstaande weer: zwart scherm.
Ik zit buiten de 1 jaar van Apple, heb wel extended
garantie, maar durf ook niet zo naar een winkel omdat hij jailbroken was.
Help me alsjeblieft?!