//

Iliberty + (de opvolger van iplus)

Iliberty + (de opvolger van iplus) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Peter_1 Na de upgrade van 3.9FB naar 4.6 staat er 'Completed', zoals ook bedoeld. Maar daarna 'Reflashing to 04.04.05_G'. Dat kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 28-03-08, 21:07
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter_1 Bekijk bericht
Na de upgrade van 3.9FB naar 4.6 staat er 'Completed', zoals ook bedoeld. Maar daarna 'Reflashing to 04.04.05_G'. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, lijkt me?
Voor zover mijn kennis reikt is een Bootloader 4.6 & 04.04.05_G Baseband onmogelijk in combinatie te gebruiken, beetje uitkijken mss wat je doet
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 28-03-08, 21:14
chrisje123 chrisje123 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Voor zover mijn kennis reikt is een Bootloader 4.6 & 04.04.05_G Baseband onmogelijk in combinatie te gebruiken, beetje uitkijken mss wat je doet
Jawel, BL4.6 met een gelockte baseband 04.04.05 is geen probleem. In het script van iLiberty dat wordt uitgevoerd staat inderdaad eerst een upgrade van de bootloader en daarna een reflash naar een gelockte baseband 04.04.05. Ik dacht zelf dat het andersom moest maar ben benieuwd of deze volgorde ook werkt.

Laatst gewijzigd door chrisje123; 28-03-08 om 21:28.
  #83  
Oud 28-03-08, 21:16
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisje123 Bekijk bericht
Jawel, BL4.6 met een gelockte baseband 04.04.05 is geen probleem. In het script van dat wordt uitgevoerd staat inderdaad eerst een upgrade van de bootloader en daarna een reflash naar een gelockte baseband 04.04.05. Ik dacht zelf dat het andersom moest maar ben benieuwd of deze volgorde ook werkt.
Haha dacht dat ik zowat alles onder de knie had van de Iphone, blijkbaar nog wat te leren. Kan jij mss vertellen wat het verschil is tussen Baseband & Locked Baseband ?
  #84  
Oud 28-03-08, 21:26
chrisje123 chrisje123 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Haha dacht dat ik zowat alles onder de knie had van de Iphone, blijkbaar nog wat te leren. Kan jij mss vertellen wat het verschil is tussen Baseband & Locked Baseband ?
Heel eenvoudig; de gelockte baseband is gewoon de originele baseband met simlock. Als de upgrade van de bootloader naar 4.6 klaar is en de baseband weer is geflashed naar 04.04.05 heb je dus een "verse" baseband die je natuurlijk weer opnieuw kunt unlocken. Als je dan persé op BL4.6 wilt blijven kun je hooguit baseband 04.02.13 gebruiken (die wordt bij het unlocken door Iliberty+ automatisch geinstalleerd en unlocked). Alle ge-unlockte basebands boven 04.02.13 komen niet door de integriteitscontrole van BL4.6.
  #85  
Oud 28-03-08, 21:31
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisje123 Bekijk bericht
Heel eenvoudig; de gelockte baseband is gewoon de originele baseband met simlock. Als de upgrade van de bootloader naar 4.6 klaar is en de baseband weer is geflashed naar 04.04.05 heb je dus een "verse" baseband die je natuurlijk weer opnieuw kunt unlocken. Als je dan persé op BL4.6 wilt blijven kun je hooguit baseband 04.02.13 gebruiken (die wordt bij het unlocken door Iliberty+ automatisch geinstalleerd en unlocked). Alle ge-unlockte basebands boven 04.02.13 komen niet door de integriteitscontrole van BL4.6.
Ahzow begint allemaal duidelijk te worden met die basebands en bootloaders. Dus zolang je niet un-locked kan je perfect 4.6 BL gebruiken met een 04.04.05 baseband, maar zodra je deze wil unlocken wordt de baseband gedowngrade naar een lagere en compatible versie ? Klopt dit ongeveer of zit ik er volledig naast
  #86  
Oud 28-03-08, 21:38
chrisje123 chrisje123 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Ahzow begint allemaal duidelijk te worden met die basebands en bootloaders. Dus zolang je niet un-locked kan je perfect 4.6 BL gebruiken met een 04.04.05 baseband, maar zodra je deze wil unlocken wordt de baseband gedowngrade naar een lagere en compatible versie ? Klopt dit ongeveer of zit ik er volledig naast
Inderdaad 4.6BL gaat (natuurlijk) prima samen met een originele baseband 04.04.05. Je moet dan natuurlijk wel een officieel abonnement bij je Iphone hebben afgesloten (AT&T in USA, T-Mobile in DLD, etc). Een Nederlandse SIM werkt alleen in een geunlockte iPhone.

Als je dan wilt unlocken heb je 2 opties: BL4.6 met een geunlockte baseband 04.02.13 of BL3.9(origineel of fakeblank) met een geunlockte baseband 04.04.05 (of lager). Laatste optie met BL3.9 FB lijkt de beste keuze op dit moment.
  #87  
Oud 28-03-08, 21:43
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisje123 Bekijk bericht
Inderdaad 4.6BL gaat (natuurlijk) prima samen met een originele baseband 04.04.05. Je moet dan natuurlijk wel een officieel abonnement bij je Iphone hebben afgesloten (AT&T in USA, T-Mobile in DLD, etc). Een Nederlandse SIM werkt alleen in een geunlockte iPhone.

Als je dan wilt unlocken heb je 2 opties: BL4.6 met een geunlockte baseband 04.02.13 of BL3.9(origineel of fakeblank) met een geunlockte baseband 04.04.05 (of lager). Laatste optie met BL3.9 FB lijkt de beste keuze op dit moment.
Ok dan rest nog één vraag, waarom kan 4.6 Bootloader na het unlocken plots niet meer samenwerken met de daar voorziene 04.04.05_G baseband ? Vindt het best vaag dat ze locked perfect samenwerken maar unlocked niet.
  #88  
Oud 28-03-08, 21:55
Peter_1's schermafbeelding
Peter_1 Peter_1 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 261
Standaard

Chrisje123, je uitleg is duidelijk en prima verwoord, complimenten! Met iLiberty+ heb ik dit alles vanavond uitgetest en mijn iPhone nu weer in de volgende staat gebracht : 1.1.4, 3.9FB, BB 04.04.05_G. De 'Unlock+downgrade' bracht de IiPhone weer keurig in werkende staat. Ik ben weer een heel stuk wijzer geworden. En ook mijn complimenten aan het team dat verantwoordelijk is voor dit prima werkende stukje software.
  #89  
Oud 28-03-08, 21:57
chrisje123 chrisje123 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Ok dan rest nog één vraag, waarom kan 4.6 Bootloader na het unlocken plots niet meer samenwerken met de daar voorziene 04.04.05_G baseband ? Vindt het best vaag dat ze locked perfect samenwerken maar unlocked niet.
Blijkbaar doet BL4.6 een integriteitscheck van de baseband die geladen is. Bij baseband 04.03.13 en hoger is deze integriteitscheck over de gehele code (van de baseband) en die failt dus omdat er een aanpassing (de unlock) in de baseband zit. Bij baseband 04.02.13 is deze integriteitscheck niet aanwezig of slechts over een deel van de basebandcode (weet ik niet zeker). Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoe het technisch in elkaar zit. Misschien zijn er mensen die hier meer over kunnen vertellen.......

Nog wat extra info van MuscleNerd (DevTeam):

Citaat:
The official 4.6BL will never work with a patched (unlocked) bootloader 1.1.3 or beyond. That's because starting with 1.1.3, the basebands are fully signed.

The official 3.9BL works with 1.1.3 and beyond because it can be tricked into running a patched 1.1.3 baseband (and beyond) by use of the Bleichenbacher RSA exponent=3 attack. The 4.6BL is not vulnerable to that attack on the baseband integrity check.

Laatst gewijzigd door chrisje123; 28-03-08 om 22:16.
  #90  
Oud 28-03-08, 22:03
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisje123 Bekijk bericht
Blijkbaar doet BL4.6 een integriteitscheck van de baseband die geladen is. Bij baseband 04.03.13 en hoger is deze integriteitscheck over de gehele code (van de baseband) en die failt dus omdat er een aanpassing (de unlock) in de baseband zit. Bij baseband 04.02.13 is deze integriteitscheck niet aanwezig of slechts over een deel van de code (weet ik niet zeker). Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoe het technisch in elkaar zit. Misschien zijn er mensen die hier meer over kunnen vertellen.......
Ok ik bekijk het verder nog wel even. Moet je wel bedanken voor de duidelijke informatie
  #91  
Oud 28-03-08, 22:05
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Ik heb net een test gedaan met nieuwe bootloader 4.6 naar fake bootloader 3.9 en unlock met iliberty+ voor de mac Alles lukt behalve de unlock. Beetje jammer
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #92  
Oud 28-03-08, 22:09
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Ik heb net een test gedaan met nieuwe bootloader 4.6 naar fake bootloader 3.9 en unlock met iliberty+ voor de mac Alles lukt behalve de unlock. Beetje jammer
Ben ook van 4.6 naar 3.9 FB gegaan en unlocken etc was geen probleem. Heb eigenlijk momenteel geen klachten over iLiberty+, behalve dan de BSD Subsystem die niet helemaal correct geinstalleerd zou worden ofzo. Maar heb deze handmatig geinstalleerd dus alles werkt zoals gepland hier.
  #93  
Oud 28-03-08, 22:19
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Ben ook van 4.6 naar 3.9 FB gegaan en unlocken etc was geen probleem. Heb eigenlijk momenteel geen klachten over iLiberty+, behalve dan de BSD Subsystem die niet helemaal correct geinstalleerd zou worden ofzo. Maar heb deze handmatig geinstalleerd dus alles werkt zoals gepland hier.
De mac versie ziet er mooier uit maar de windwows versie werkt ietsje beter
  #94  
Oud 28-03-08, 22:20
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Ben ook van 4.6 naar 3.9 FB gegaan en unlocken etc was geen probleem. Heb eigenlijk momenteel geen klachten over iLiberty+, behalve dan de BSD Subsystem die niet helemaal correct geinstalleerd zou worden ofzo. Maar heb deze handmatig geinstalleerd dus alles werkt zoals gepland hier.
De mac versie ziet er mooier uit maar de windows versie werkt ietsje beter
  #95  
Oud 28-03-08, 22:59
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
De mac versie ziet er mooier uit maar de windwows versie werkt ietsje beter
idd, ziet er mooier uit, maar crasht bij mij regelmatig....
__________________
iPhone US 8GB - FW 2.1 via Pwnage-tool
  #96  
Oud 28-03-08, 23:11
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacFly Bekijk bericht
idd, ziet er mooier uit, maar crasht bij mij regelmatig....
Ja ook zo'n probleem Veel bugs Te vroeg uitgebracht Maar goed nu kunnen ze het gaan verbeteren
  #97  
Oud 28-03-08, 23:14
Nimbus Nimbus is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 20
Standaard

Ola... Nieuw op het forum maar al langer in bezit van een iPhone met FW 1.1.1, Modem FW 04.01.13_G en BL: 3.9_M3S2.
In principe doet de het.. bellen, gebeld worden .. the whole nine yards. Toch kriebelt het om te upgraden naar 1.1.4 via bijv. iLiberty.
Gaat dat werken of loop ik dan tegen allerlei 'bricks' etc aan waardoor ik dit weekend huilend door allerlei vage trucjes moet manouvreren om hem weer werkend te krijgen.
If so... dan blijf ik lekker op 1.1.1... ;o)
__________________
A Converted One...
  #98  
Oud 28-03-08, 23:41
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

De ipsf payload werkt ook niet
Ben de hele avond al bezig, maar ook die payload werkt niet. Heb er nu maar weer Signal.app opgezet
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #99  
Oud 28-03-08, 23:51
Peter_1's schermafbeelding
Peter_1 Peter_1 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 261
Standaard

Het blijkt dus dat er diverse payloads niet werken, of dat er bugs in zitten. Ik had dat met de upgrade van 3.9FB naar 4.6. Wellicht toch te snel beschikbaar gemaakt?
  #100  
Oud 28-03-08, 23:58
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ik denk dat men inderdaad te snel dit gereleased heeft. Maar ik denk wel dat zodra de kinderziektes eruit zijn, dit het programma is om te gebruiken.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.