Customs iOS4 vs. iOS5 discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste ontwikkelaars, Mijn vraag/opmerking/probleem/advies gaat over de custom aanpassingen aan een app/project. Met iOS4 heb ik gebruik gemaakt van een custom NavigationBar, zoals hieronder in ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Customs iOS4 vs. iOS5
Beste ontwikkelaars,
Mijn vraag/opmerking/probleem/advies gaat over de custom aanpassingen aan een app/project. Met iOS4 heb ik gebruik gemaakt van een custom NavigationBar, zoals hieronder in code: Code:
@implementation UINavigationBar (CustomImage) - (void)drawRect:(CGRect)rect { UIImage *image = [UIImage imageNamed: @"NavigationBar.png"]; [image drawInRect:CGRectMake(0, 0, self.frame.size.width, self.frame.size.height)]; } @end Code:
if ([self.navigationController.navigationBar respondsToSelector:@selector( setBackgroundImage:forBarMetrics:)]){ [self.navigationController.navigationBar setBackgroundImage:[UIImage imageNamed:@"NavigationBar.png"] forBarMetrics:UIBarMetricsDefault]; } Iemand andere tips? Groet,
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Wat heb je geprobeerd? Werkte dat?
|
|
|||
|
|||
Ik heb in mijn project beide onderdelen toegevoegd. Voor iOS4 voor de implementatie van mijn .m... en voor iOS5 toegevoegd aan mijn viewDidLoad...
Het lijkt er op dat ie dit beide niet accepteerd, dus wanneer ik dit test voor beide versies lijkt het alleen te werken voor de iOS5 en niet voor de iOS4 terwijl beide in mijn project is opgenomen. Hebben meer ontwikkelaars hier last van? Een mogelijke oplossing? Alvast bedankt! |
|
|||
|
|||
Ik heb dit dus ook gedaan in mijn project.
Voor iOS4 gebruik ik een catageory op UINavigationBar Code:
#import <UIKit/UIKit.h> @interface UINavigationBar (BackGroundImage) @end Code:
#import "UINavigationBar+BackGroundImage.h" @implementation UINavigationBar (BackGroundImage) - (void) drawRect:(CGRect)rect { UIImage *backgroundImage = [UIImage imageNamed:@"titlebar.png"]; [backgroundImage drawInRect:rect]; } @end Waarbij self hier een extensie is van UINavigationController Code:
// iOS 5 UINavigationBar backgroundImage If ([self.navigationBar respondsToSelector:@selector(setBackgroundImage:forBarMetrics:)]) { UIImage *backgroundImage = [UIImage imageNamed:@"titlebar.png"]; [self.navigationBar setBackgroundImage:backgroundImage forBarMetrics:UIBarMetricsDefault]; } |
|
|||
|
|||
Werkt het onderstaande voor beide iOS? Dat wordt vanavond uitproberen dank je wel
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ja de drawrect wordt for iOS 5 genegeerd, dus die werk op iOS 4.
En die andere werk op iOS 5. |
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPad: ipad2 met ios5.01 terugzetten naar ios4.3.4 | peterksr | Jailbreak | 4 | 20-11-11 16:07 |
Van iOS5.0 terug naar iOS4.3.5 | Florida96 | iPhone algemeen | 6 | 31-10-11 13:22 |
iPhone: van IOS4 naar IOS5, en dan? cydia tweaks? | simlockvrij | Jailbreak | 12 | 19-10-11 01:43 |
Hoe maak ik een lege foldernaam? (iOS4 vs iOS5) | XIII | iPhone algemeen | 2 | 17-10-11 08:05 |
Werkt de iOs5 GM jailbreak ook op de iOs5 Final? | benna | Jailbreak | 3 | 12-10-11 20:38 |
|
|