UITableViewCell subview kleur veranderen bij selectie discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi Iedereen heeft het waarschijnlijk al gezien. Bij een standaard UITableViewCell verandert de tekst van zwart naar wit als je de cel selecteert. Nu hebben ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
UITableViewCell subview kleur veranderen bij selectie
Hi
Iedereen heeft het waarschijnlijk al gezien. Bij een standaard UITableViewCell verandert de tekst van zwart naar wit als je de cel selecteert. Nu hebben mijn cellen subviews: Code:
- (UITableViewCell *)tableView:(UITableView *)tableView cellForRowAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath { static NSString *CellIdentifier = @"Cell"; UILabel *title; UIImageView *logo; UITableViewCell *cell = [tableView dequeueReusableCellWithIdentifier:CellIdentifier]; if (cell == nil) { CGRect CellFrame = CGRectMake(0, 0, 300, 60); cell = [[[UITableViewCell alloc] initWithFrame:CellFrame reuseIdentifier:CellIdentifier] autorelease]; cell.accessoryType = UITableViewCellAccessoryDisclosureIndicator; CGRect titleFrame = CGRectMake(50, 12, 241, 20); title = [[UILabel alloc] initWithFrame:titleFrame]; title.tag = 1; title.font = [UIFont boldSystemFontOfSize:18]; [cell.contentView addSubview:title]; [title release]; CGRect logoFrame = CGRectMake(3, 2, 40, 40); logo = [[UIImageView alloc] initWithFrame:logoFrame]; logo.tag = 3; logo.contentMode = UIViewContentModeScaleAspectFit; [cell.contentView addSubview:logo]; [logo release]; } else { title = (UILabel *)[cell.contentView viewWithTag:1]; logo = (UIImageView *)[cell.contentView viewWithTag:3]; } Iets *eenIets = [array objectAtIndex:indexPath.row]; title.text = eenIets.eentitel; logo.image = [UIImage imageNamed:[NSString stringWithFormat:@"%i.png", eenIets.eennaam]]; return cell; } Omdat ik subviews gebruik wordt mijn tekst niet standaard in het wit weergegeven als de cel geselecteerd wordt.. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Bedankt! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Je kunt de stijl die hij gebruikt waneer je een rij selecteerd bepalen met cell.selectionStyle als je deze uitzet maakt hij de tekst niet mee wit geloof ik.
Verder zou je met de functie Code:
- (NSIndexPath *)tableView:(UITableView *)tableView willSelectRowAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath |
|
||||
|
||||
In die functie heb ik toch geen pointer naar mijn cel of naar mijn subviews? Verder wil ik het wit niet weg, ik wil het wit
|
|
||||
|
||||
Solved!
subview.highlightedTextColor |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Camera flits kleur veranderen | Delvenaartje | iPhone algemeen | 10 | 13-02-11 18:30 |
Push notifications kleur veranderen | shockproof | Jailbreak apps en thema's | 2 | 11-02-11 13:43 |
iPhone: Kleur tekst veranderen. | executioner | Jailbreak | 1 | 15-10-09 01:00 |
tableview toevoegen als subView bij de UIApplication | ulquiorra | Ontwikkelen voor iOS | 1 | 13-08-09 22:13 |
doen alsof er geklikt is bij UITableviewcell | ulquiorra | Ontwikkelen voor iOS | 4 | 29-07-09 18:43 |
|
|