//

xcode voor windows

xcode voor windows discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Misschien een stomme vraag. Maar om apps te maken voor je iphone heb je xcode nodig. Is dit alleen voor mac? Of is er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-07-10, 17:43
xxdenxx's schermafbeelding
xxdenxx xxdenxx is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 80
Standaard xcode voor windows

Hallo,

Misschien een stomme vraag.

Maar om apps te maken voor je iphone heb je xcode nodig.
Is dit alleen voor mac? Of is er iets anders voor windows?

Ja ik weet je maakt ze niet zo 123.
Maar zou er wel eens mee willen spelen.

Groet

Dennis
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-10, 20:31
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Alleen mac.
  #3  
Oud 25-07-10, 21:19
dododedodonl dododedodonl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 93
Standaard

Het is voor apple heel erg moeilijk om xcode voor windows te maken, omdat het systeem op iets anders gebaseerd is (ander kernel etc.). Dus zou apple eigenlijk een virtueel macintosh systeem moeten maken om de code te kunnen uitproberen...
  #4  
Oud 25-07-10, 21:21
xxdenxx's schermafbeelding
xxdenxx xxdenxx is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 80
Standaard

ja. Jammer had er graag wat mee gedaan...
  #5  
Oud 25-07-10, 21:58
roel88 roel88 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 26
Standaard

Als apple xcode zou willen voor windows hadden ze er wel aan gewerkt hoor. Ze vinden het alleen wel prima dat developers een mac aanschaffen om apps te kunnen maken.

Zelf doe ik het in VMware. Dat werkt ook prima.

Zie guide: Welcome to Snow Leopard: Mac OS X 10.6 and VMware Workstation 7
  #6  
Oud 26-07-10, 20:08
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

lol ik wens je succes.

Ik heb die laatste guide nog niet gelezen maar met 10.5.7 was een pain in the ass.
verschillende hardware met name amd of intel. Verder 1 verkeerde actie mbt updates en je hele systeem is gecrashed en kan je backup draaien, maar backups zijn zon 10 gb per stuk.

Verder vond ik er een vertraging in zitten. Ik weet natuurlijk niet of jullie dat hadden maar als je lekker snel aan het typen bent en ineens vertraagd het systeem dan werkt dat niet lekker. Je kan er voor zover ik weet geen dual screen op doen wat altijd handig is.

Ik wil niks ontmoedigen maar ik heb het geprobeerd en het lukte uiteindelijk wel goed maar als er weer nieuwe versie uit komt kan het hele gekloot weer opnieuw beginnen.

Daarom heb ik maar gewoon een mac mini gekocht. Goedkoop en doet zijn werk en je kan al dat gekloot achterwege laten.
Maar dit is slechts mijn mening.
  #7  
Oud 26-07-10, 21:31
roel88 roel88 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik vond het juist vrij makkelijk gaan. Je kan OSX zelfs updaten. Ik had een oude versie van snow leopard en ik kon hem helemaal updaten tot de nieuwste versie zonder problemen. Mijn systeem is ook nog nooit gecrashed. En als hij dat zou doen kan je altijd een oude snapshot pakken en vanuit daar weer verder gaan. Van vertraging merk ik ook niet veel. Je moet natuurlijk wel een beetje redelijke pc hebben en voldoende ram toewijzen.

Je moet natuurlijk geen computerleek zijn als je dit wilt doen. Maar als je van plan was om iphone apps te maken neem ik aan dat je dat niet bent
  #8  
Oud 27-07-10, 10:45
xxdenxx's schermafbeelding
xxdenxx xxdenxx is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 80
Standaard

Ik ga het van het weekend eens proberen.
  #9  
Oud 23-08-10, 21:55
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

Airplay SDK is gratis te gebruiken op Windows om iPhone apps te maken
ik ga dit ook proberen te gebruiken als ik eindelijk de manier heb gevonden om mijn eigen apps dan op mijn ipod te testen zonder dat iPhone Developer Program te moeten kopen
  #10  
Oud 24-08-10, 10:23
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Zonde, mijn mening,
Wat ik lees is dat airplay c++ is(website ook al 2 dagen down?), en als je c++ speciaal gaat leren voor iphone apps kan je beter gelijk objective-c leren. Dan weet ook zeker dat je apps niet geweigerd worden door Apple vanwege de crossplatform issue.
  #11  
Oud 24-08-10, 16:16
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

C++ kan je ook in Xcode gebruiken, dus Apple zal het basis daarvan je app niet weigeren.

Wat 't mss wel doet, is de app weigeren omdat het niet gecompileerd is met Xcode. Ik weet niet wat de huidige regels zijn omtrent hierover.
__________________
iPod touch v3 - iPod Nano 2011 - iMac 27" - iPhone 4S - iPad 2 - MacBook Air 11,6"
  #12  
Oud 24-08-10, 16:34
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

nee dat is normaal ook geen probleem. op de site van airplay staan verschillende apps die met hun sdk gemaakt zijn en die gewoon in de app store staan. ik denk apple enkel app weigert als ze op de een of andere manier hun regels overtreden
  #13  
Oud 25-08-10, 16:12
Robin1979 Robin1979 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart274 Bekijk bericht
nee dat is normaal ook geen probleem. op de site van airplay staan verschillende apps die met hun sdk gemaakt zijn en die gewoon in de app store staan. ik denk apple enkel app weigert als ze op de een of andere manier hun regels overtreden
Tja, Apple laat ook wel eens per ongeluk apps door die geschreven zijn in Lua, dat betekent nog niet dat het volgens de regels is.
  #14  
Oud 25-08-10, 21:26
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Ik kan op de site van Airplay niet zo snel iets over de App Store vinden.

Je hebt altijd nog Xcode nodig om je Application Bundle te signeren met een eigen key.

Ik denk dat je je app niet direct naar de App Store kan sturen, als je geen Xcode hebt.
  #15  
Oud 25-08-10, 22:15
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

als ge zoekt in de support documentation van de site dan vind je het volgende:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Appstore.jpg‎ (43,6 KB, 75x gelezen)
  #16  
Oud 25-08-10, 22:25
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Ah ok bedankt voor de opheldering.
  #17  
Oud 25-08-10, 22:29
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

graag gedaan
ik ga na mijn examens proberen wijs te geraken uit de werking van die airplay sdk en hoop zo ook apps te kunnen maken voor ipod touch en iphone
nu enkel nog een sponsor vinden voor dat IDP
  #18  
Oud 09-03-13, 15:13
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Interessant, wel jammer dat je ze niet kan doorsturen om ze in de app store te laten plaatsen.

Airplay SDK

Een tip om apps te maken dus.

Kan je ze me Airplay SDK testen?, op je eigen iPhone zetten?

Dus alleen niet in de store plaatsen als ik het goed begrijp(MAC + Xcode voor vereist)

Laatst gewijzigd door antoon100; 09-03-13 om 17:17. Reden: handtekening was niet nodig
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iOS firmware downloaden voor xcode bluecola Ontwikkelen voor iOS 12 05-04-11 14:49
sdk 3.1.3 met xcode 3.1.4 voor Leopard TuxGL Ontwikkelen voor iOS 7 30-04-10 20:35
xCode Shortcut voor CodeSense markvwijnen Ontwikkelen voor iOS 4 07-05-09 08:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:53.