xcode voor windows discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Misschien een stomme vraag. Maar om apps te maken voor je iphone heb je xcode nodig. Is dit alleen voor mac? Of is er ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
#1
|
||||
|
||||
xcode voor windows
Hallo,
Misschien een stomme vraag. Maar om apps te maken voor je iphone heb je xcode nodig. Is dit alleen voor mac? Of is er iets anders voor windows? Ja ik weet je maakt ze niet zo 123. Maar zou er wel eens mee willen spelen. Groet Dennis |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Alleen mac.
|
#3
|
|||
|
|||
Het is voor apple heel erg moeilijk om xcode voor windows te maken, omdat het systeem op iets anders gebaseerd is (ander kernel etc.). Dus zou apple eigenlijk een virtueel macintosh systeem moeten maken om de code te kunnen uitproberen...
|
#4
|
||||
|
||||
ja. Jammer had er graag wat mee gedaan...
|
#5
|
|||
|
|||
Als apple xcode zou willen voor windows hadden ze er wel aan gewerkt hoor. Ze vinden het alleen wel prima dat developers een mac aanschaffen om apps te kunnen maken.
Zelf doe ik het in VMware. Dat werkt ook prima. Zie guide: Welcome to Snow Leopard: Mac OS X 10.6 and VMware Workstation 7 |
#6
|
||||
|
||||
lol ik wens je succes.
Ik heb die laatste guide nog niet gelezen maar met 10.5.7 was een pain in the ass. verschillende hardware met name amd of intel. Verder 1 verkeerde actie mbt updates en je hele systeem is gecrashed en kan je backup draaien, maar backups zijn zon 10 gb per stuk. Verder vond ik er een vertraging in zitten. Ik weet natuurlijk niet of jullie dat hadden maar als je lekker snel aan het typen bent en ineens vertraagd het systeem dan werkt dat niet lekker. Je kan er voor zover ik weet geen dual screen op doen wat altijd handig is. Ik wil niks ontmoedigen maar ik heb het geprobeerd en het lukte uiteindelijk wel goed maar als er weer nieuwe versie uit komt kan het hele gekloot weer opnieuw beginnen. Daarom heb ik maar gewoon een mac mini gekocht. Goedkoop en doet zijn werk en je kan al dat gekloot achterwege laten. Maar dit is slechts mijn mening. |
#7
|
|||
|
|||
Ik vond het juist vrij makkelijk gaan. Je kan OSX zelfs updaten. Ik had een oude versie van snow leopard en ik kon hem helemaal updaten tot de nieuwste versie zonder problemen. Mijn systeem is ook nog nooit gecrashed. En als hij dat zou doen kan je altijd een oude snapshot pakken en vanuit daar weer verder gaan. Van vertraging merk ik ook niet veel. Je moet natuurlijk wel een beetje redelijke pc hebben en voldoende ram toewijzen.
Je moet natuurlijk geen computerleek zijn als je dit wilt doen. Maar als je van plan was om iphone apps te maken neem ik aan dat je dat niet bent |
#8
|
||||
|
||||
Ik ga het van het weekend eens proberen.
|
#9
|
|||
|
|||
Airplay SDK is gratis te gebruiken op Windows om iPhone apps te maken
ik ga dit ook proberen te gebruiken als ik eindelijk de manier heb gevonden om mijn eigen apps dan op mijn ipod te testen zonder dat iPhone Developer Program te moeten kopen |
#10
|
||||
|
||||
Zonde, mijn mening,
Wat ik lees is dat airplay c++ is(website ook al 2 dagen down?), en als je c++ speciaal gaat leren voor iphone apps kan je beter gelijk objective-c leren. Dan weet ook zeker dat je apps niet geweigerd worden door Apple vanwege de crossplatform issue. |
#11
|
||||
|
||||
C++ kan je ook in Xcode gebruiken, dus Apple zal het basis daarvan je app niet weigeren.
Wat 't mss wel doet, is de app weigeren omdat het niet gecompileerd is met Xcode. Ik weet niet wat de huidige regels zijn omtrent hierover.
__________________
iPod touch v3 - iPod Nano 2011 - iMac 27" - iPhone 4S - iPad 2 - MacBook Air 11,6" |
#12
|
|||
|
|||
nee dat is normaal ook geen probleem. op de site van airplay staan verschillende apps die met hun sdk gemaakt zijn en die gewoon in de app store staan. ik denk apple enkel app weigert als ze op de een of andere manier hun regels overtreden
|
#13
|
|||
|
|||
Tja, Apple laat ook wel eens per ongeluk apps door die geschreven zijn in Lua, dat betekent nog niet dat het volgens de regels is.
|
#14
|
||||
|
||||
Ik kan op de site van Airplay niet zo snel iets over de App Store vinden.
Je hebt altijd nog Xcode nodig om je Application Bundle te signeren met een eigen key. Ik denk dat je je app niet direct naar de App Store kan sturen, als je geen Xcode hebt. |
#15
|
|||
|
|||
als ge zoekt in de support documentation van de site dan vind je het volgende:
|
#16
|
||||
|
||||
Ah ok bedankt voor de opheldering.
|
#17
|
|||
|
|||
graag gedaan
ik ga na mijn examens proberen wijs te geraken uit de werking van die airplay sdk en hoop zo ook apps te kunnen maken voor ipod touch en iphone nu enkel nog een sponsor vinden voor dat IDP |
#18
|
||||
|
||||
Interessant, wel jammer dat je ze niet kan doorsturen om ze in de app store te laten plaatsen.
Airplay SDK Een tip om apps te maken dus. Kan je ze me Airplay SDK testen?, op je eigen iPhone zetten? Dus alleen niet in de store plaatsen als ik het goed begrijp(MAC + Xcode voor vereist) Laatst gewijzigd door antoon100; 09-03-13 om 17:17. Reden: handtekening was niet nodig |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Discussietools | |
Weergave | |
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iOS firmware downloaden voor xcode | bluecola | Ontwikkelen voor iOS | 12 | 05-04-11 14:49 |
sdk 3.1.3 met xcode 3.1.4 voor Leopard | TuxGL | Ontwikkelen voor iOS | 7 | 30-04-10 20:35 |
xCode Shortcut voor CodeSense | markvwijnen | Ontwikkelen voor iOS | 4 | 07-05-09 08:19 |
|
|