iOS4 Simulator resolutie. discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, heb al gezocht op internet maar kon niks vinden. Als ik met de iOS4 SDK de simulator ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iOS4 Simulator resolutie.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, heb al gezocht op internet maar kon niks vinden.
Als ik met de iOS4 SDK de simulator draai dan kan ik geen hoge resolutie (iphone 4 / ipad) krijgen. Het maakt niet uit wat ik kies bij Hardware>Apparaat, of ik nou kies voor iPad/iPhone/iPhone4 ik krijg altijd een simulator schermpje van 320x480. Ik draai op een MacBook Pro 15.4" mid 2009 met OSX 10.6.4 Iemand een idee? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Even in je project properties > build tabje > targeted Device Family op "iPad / iPhone" zetten, dan kan je kiezen
|
||||
|
||||
In de menubalk kan je onder Venster > Vergroot/verklein kiezen of je 50% of 100% wilt hebben.
|
|
|||
|
|||
Klein vraagje waar ik geen topic voor wil openen:
Stel ik heb een iPhone App gedesignt op de resolutie van de vorige iPhones.. Moet ik die dan apart designen op de grootte van het iPhone 4 scherm? Of hoe word dit opgelost? |
|
|||
|
|||
Dat word normaal autoscale gedaan van de iphone zelf, Zoals je een oude app afspeeld op de nieuwe iphone 4 word alles geupscaled
|
|
|||
|
|||
Ok, en dan blijft alles nog scherp?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Dus bvb een achtergrond van 480x320 genaamd background.png, moet je nu ook één maken van 960x640 genaamd background@2x.png. De iPhone 4 pakt dan het plaatje met hoge resolutie, en de overige iDevices pakken het andere plaatje. Je moet dus elk plaatje 2x in je project hebben zitten. Hetzelfde geld voor icon.png. |
|
|||
|
|||
Oké, heel erg bedankt voor de uitleg!
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Hier staat het allemaal vrij uitgebreid uitgelegd:
Updating for the iPhone 4 retinal display - Blog - Use Your Loaf |
|
|||
|
|||
Even een opmerking over de resolutie van apps, en ook het forum van iphoneclub. Als je een iPhone 4 hebt dan valt het me op dat veel dingen nogal onscherp zijn. In tegenstelling tot de standaard apps van Apple. Ligt dit dus gewoon aan de makers van de apps/sites?
|
|
|||
|
|||
Ja dat ligt aan de apps. Tekst en dergelijke wordt door de iPhone4 wel direct op hogere resolutie getoond, voor zover ik weet. Maar plaatjes moeten door de ontwikkelaar zelf geüpgrade worden.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Resolutie opstartscherm | petergoesiphone | iPhone algemeen | 5 | 08-03-11 21:25 |
Resolutie te laag | iDummie | iPhone algemeen | 3 | 10-12-10 23:37 |
Icons iPhone 4 hoge resolutie tijdens update, lage resolutie na installatie | bluevoice | iPhone algemeen | 0 | 09-09-10 11:46 |
GPS Simulator | sukk1e | Ontwikkelen voor iOS | 4 | 30-08-10 10:37 |
video resolutie | sabe | Muziek, foto & video | 3 | 28-07-09 19:43 |
|
|