//

Het maken van een app

Het maken van een app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zou graag een of meerdere apps willen maken voor dingen voor school. Bijvoorbeeld een app om mijn dagrooster te bekijken, ik heb allen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-06-11, 14:20
Daantromp Daantromp is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 5
Standaard Het maken van een app

Hallo,

Ik zou graag een of meerdere apps willen maken voor dingen voor school. Bijvoorbeeld een app om mijn dagrooster te bekijken, ik heb allen geen idee wat voor programma of hoe en wat.
Dus als iemand tips heeft, links heeft of andere dingen die mij zouden kunnen helpen, graag.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-06-11, 14:55
basboy12 basboy12 is offline
• iOS 11.0 beta
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 49
Standaard

dat zou ik ook graag willen, alleen heb je volgens mij wel een mac nodig om apps te maken. en zo te zien heb je net als mij een windows pc :S
  #3  
Oud 19-06-11, 17:08
Erulezz Erulezz is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 90
Standaard

Je hebt inderdaad een Mac nodig.
Hier vind je alle informatie:

iOS Dev Center - Apple Developer
  #4  
Oud 21-06-11, 17:51
Daantromp Daantromp is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik heb het een en ander onderzocht. En ik kwam uit op het programma flash cs5, van adobe. Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe ik een app kan maken die je doorstuurt naar een website. Bijvoorbeeld als ik een app maak voor mijn dagrooster, dat ik naar de site ga voor mijn dagrooster als ik op de app klik. Ik ben zelf namelijk niet zo goed in programeren. Heeft iemand hier zo'n command voor?
  #5  
Oud 21-06-11, 18:17
Jeroen0704 Jeroen0704 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 137
Standaard

Als je een app wilt die doorlinkt naar een internetpagina kun je beter een snelkoppeling maken van de pagina die je op je home screen zet. Zit bij de opties in Safari en heet "Zet in beginscherm".
  #6  
Oud 21-06-11, 18:58
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daantromp Bekijk bericht
Ik heb het een en ander onderzocht. En ik kwam uit op het programma flash cs5, van adobe. Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe ik een app kan maken die je doorstuurt naar een website. Bijvoorbeeld als ik een app maak voor mijn dagrooster, dat ik naar de site ga voor mijn dagrooster als ik op de app klik. Ik ben zelf namelijk niet zo goed in programeren. Heeft iemand hier zo'n command voor?
Heel fijn dat je een app wilt (leren) maken maar zou je dan toch niet eerst wat leesvoor doornemen ?
  #7  
Oud 21-06-11, 19:00
basboy12 basboy12 is offline
• iOS 11.0 beta
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 49
Standaard

@macfreaker volgens mij ben jij wel een app-ontwikkelaar toch?

vraagje, toen jij je eerste app wilde maken, had je toen al verstand daarvan of ben je eerst boeken of andere dingen gaan doorlezen?

grt bas
  #8  
Oud 21-06-11, 19:04
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basboy12 Bekijk bericht
@macfreaker volgens mij ben jij wel een app-ontwikkelaar toch?
vraagje, toen jij je eerste app wilde maken, had je toen al verstand daarvan of ben je eerst boeken of andere dingen gaan doorlezen?
grt bas
Ben al meer dan 20 jaar programmeur en toen ik voor het werk mijn eerste app maakte, heb ik op kosten van de zaak boeken gekocht en deze hebben mij geholpen.
  #9  
Oud 21-06-11, 19:05
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik denk dat de meeste mensen een hoop lezen en vooral veel experimenteren. Alles wat je wilt weten is wel op internet te vinden. Vooral als je een beginner bent. Zodra je ver gevorderd bent, zul je minder oplossingen voor je problemen vinden, maar tegen die tijd heb je de ervaring om ze zelf op te lossen.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #10  
Oud 21-06-11, 19:09
basboy12 basboy12 is offline
• iOS 11.0 beta
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Ben al meer dan 20 jaar programmeur en toen ik voor het werk mijn eerste app maakte, heb ik op kosten van de zaak boeken gekocht en deze hebben mij geholpen.
jaa daar had je natuurlijk al een voordeel mee, ik zou vanaf de grond moeten beginnne bij wijze van spreken als ik een app zou willen maken...


@Whacko dat is waar, maar je moet wel ergens mee beginnen, en dat is denk het moeilijkste
  #11  
Oud 21-06-11, 20:38
Daantromp Daantromp is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen0704 Bekijk bericht
Als je een app wilt die doorlinkt naar een internetpagina kun je beter een snelkoppeling maken van de pagina die je op je home screen zet. Zit bij de opties in Safari en heet "Zet in beginscherm".
Ik voel me een beetje dom dat ik daar zelf niet achter was gekomen. Maar voor nu voldoet deze functie. Later ga ik zelf wel proberen apps te maken. In ieder geval bedankt voor de replys.
  #12  
Oud 30-07-11, 14:52
WouterT WouterT is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 29
Standaard programma

Is er een programma voor windows dat een beetje makkelijk in elkaar zit, waarmee je een simpele app kunt maken?
  #13  
Oud 30-07-11, 21:32
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Nee, om een app te kunnen ontwikkelen moet je een Mac hebben. Eventueel kan je wel een Hackintosh maken, met bijvoorbeeld VMware.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat kost het om een app te maken? Mimbosa Ontwikkelen voor iOS 11 04-04-11 13:30
vragen over het maken van een app senerm Ontwikkelen voor iOS 1 30-03-10 22:36
Het maken van een Theme, de klok iMickk Jailbreak apps en thema's 0 08-11-09 10:00
Ontwikkelaar gezocht voor het maken van een app tegen vergoeding juulie Archief 1 06-03-09 17:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:23.