Tableview taal veranderen. discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, ik ben bezig met een app alleen ik wil iets maken maar weet niet hoe. Ik heb een table view en een tabbar, ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Tableview taal veranderen.
Hallo allemaal,
ik ben bezig met een app alleen ik wil iets maken maar weet niet hoe. Ik heb een table view en een tabbar, in de tabbar staan de table view en "Instellingen". Nu wil ik bij instellingen de taal kunnen veranderen, dus dan heb ik een segmented control met "Nederlands" en "Engels". Nu wil ik dus dat als ik op engels klik de table view de data van het engels ophaalt en bij nederlands de data uit het nederlands. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe? Ik hoop dat jullie het snappen |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ik raad je aan omdat niet te doen, gebruik de ingebouwde technieken om je app meertalig te maken.
Deze leest de taal uit van het os en laad vervolgens de corrected taal of de default taal als jouw app de gekozen taal niet ondersteund. Pak engels als standaard taal en Nederlands als twee de taal. https://developer.apple.com/library/...rnational.html |
|
|||
|
|||
Dat heb ik al, maar een klant wil het vandaar.
|
|
|||
|
|||
Waarom zouden ze dat willen, omdat ze dus niet door hebben hoe het werkt. Ik zou de klant nogmaals uitleggen dat dit niet de manier is hoe iOS werkt en dat de standaard oplossing voldoende moet zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan: Code:
NSUserDefaults* userDefaults = [NSUserDefaults standardUserDefaults]; NSMutableArray* languages = [userDefaults objectForKey:@"AppleLanguages"]; [languages insertObject:@"nl" atIndex:0]; [[NSUserDefaults standardUserDefaults] setObject:languages forKey:@"AppleLanguages"]; [[NSUserDefaults standardUserDefaults] synchronize]; Klant denk some dat iets makkelijk is omdat het in hun beleving zo is maar dat zegt natuurlijk niet dat dat ook zo is. Apple heeft denk ik meer verstand van hoe het moet dan jouw klant. De volgende oplossing is ook wel mooi: http://learning-ios.blogspot.com/201...-ios-apps.html |
|
|||
|
|||
Tja, de klant is koning . Bedankt, zal is naar je link kijken daar kan ik wel wat mee
|
|
|||
|
|||
Ik zou het op deze manier doen:
iphone - How to force NSLocalizedString to use a specific language - Stack Overflow je past de voorkeur aan, in plaats van de strings zelf. Die worden dan nog steeds Door de mainbundle gelezen. En je kunt NSLocalizedString blijven gebruiken zonder aanpassing in je code.
|
|||
|
|||
Oude wijsheid: "Geef de klant niet waar hij om vraagt, maar wat hij altijd had willen hebben"
|
|||
|
|||
Oke, het is me nu bijna gelukt maar hoe krijg ik die str
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Eh... hoeveel programmeerervaring heb je, dat je dit voor een klant aan het maken bent?
|
|
|||
|
|||
Dat vroeg ik me ook al af ja. Met wat je hier post zie ik geen probleem om de twee samen te voegen. Als dat voor jou lastig is raad ik aan om toch even wat tutorials door te nemen.
|
|
|||
|
|||
Ik heb geen ervaring met Objective-C, maar zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen?
|
|
|||
|
|||
Heb je ervaring met programmeren? En zo ja, in welke talen?
|
|
|||
|
|||
Ik heb ervaring in PHP, MySQL en CSS.
|
|
|||
|
|||
Alleen PHP is iets van een programmeertaal, maar echt heel anders dan Objective-C. Voordat je vragen gaat stellen zou ik me eens verdiepen in deze taal. Op het www is er genoeg te vinden.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
App store taal veranderen | exact | iPad algemeen | 4 | 11-05-12 16:32 |
TableView Vraag? | Kets | Ontwikkelen voor iOS | 3 | 15-08-10 01:55 |
taal veranderen van safari op iphone | serapim | iPhone algemeen | 0 | 17-03-10 18:14 |
Veranderen van de Taal | sahaho | Archief | 3 | 25-01-09 12:11 |
TableView | Jelle Ages | Ontwikkelen voor iOS | 0 | 15-11-08 19:45 |
|
|