//

NAS schijf

NAS schijf discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn Apple tv is besteld en onderweg. Nu wil ik deze jailbreaken en xbmc er op zetten. De mediafiles wil ik vanaf een externe harde ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-10-11, 15:38
Rimshaker Rimshaker is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 34
Standaard NAS schijf

Mijn Apple tv is besteld en onderweg. Nu wil ik deze jailbreaken en xbmc er op zetten. De mediafiles wil ik vanaf een externe harde schijf die ik aan de router hang afspelen. Hier komen ook andere bestanden op te staan zodat ik deze vanaf elk apparaat aan kan.

Nu heb ik zitten zoeken naar een externe harde schijf en heb er een paar gevonden waarop ook een itunesserver en dlna zit. Als dat zo is kan de laptop met iTunes dan uitgeschakeld blijven? (ik heb amper muziek in iTunes staan, dus als dat je niet kan gebruken maar wel via xbmc aan kan is het waarschijnlijk geen ramp)

Ik wil niet meer dan €150/€200 uitgeven voor een schijf van 1tb, deze lijken me wel interessant:
http://www.verbatim-europe.nl/nl_26/product_gigabit-nas-external-hard-drive-1tb_61_0_18248__9497.html
http://www.memoryshop.nl/product/150153/lacie-wireless-space-1-tb.html

Heeft iemand ervaringen met dergelijke oplossingen of tips?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-10-11, 17:36
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Tip, zoek een op de diverse fabrikanten in app store. Synology heeft bijvoorbeeld diverse apps in de appstore staan.
Deze schijf werkt ook prima samen icm itunes en streaming muziek en video op de ipad.
Ik heb geen apple tv ,maar het lijkt me dat deze nas het ook prima zal doen met een apple tv.
Misschien wel iets duurder dan je budget.neem je er een met 1 schijf dan ga je het misschien net redden voor dat bedrag.
  #3  
Oud 08-10-11, 17:43
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Kijk inderdaad even naar de modellen van Synology en Qnap. 2 fabrikanten van goede nas apparaten met goede instapmodellen.
  #4  
Oud 08-10-11, 18:58
Rimshaker Rimshaker is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 34
Standaard

Bedankt voor de info, zo'n Synology biedt inderdaad mooie functionaliteit. Als ik het goed begrijp moet voor iTunes dan nog wel een pc aan staan om het daadwerkelijk op de Apple TV af te kunnen spelen. Zoals hierboven vermeld zal dat niet zoveel uitmaken als het ook via xmbc kan.
  #5  
Oud 08-10-11, 19:04
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Met xbmc kan je toch ook muziek afspelen zonder iTunes...en bij Qnap is er nu een Airplay pakket (beta) zodat je kan streamen naar je versterker zonder PC. Volgens mij heeft synology ook zoiets.
  #6  
Oud 08-10-11, 19:20
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Via synology kun je alles zonder pc of itunes benaderen.das juist zo mooi van een nas
  #7  
Oud 08-10-11, 19:25
Rimshaker Rimshaker is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 34
Standaard

Ja, ik begrijp nu hoe het werkt. Het is enkel een beperking van de Apple TV dat de standaard afspeelfunctie niet werkt zonder itunesversie die op een pc aan staat. Na een jailbreak kan die het echter op een andere manier van de NAS halen.
  #8  
Oud 08-10-11, 19:26
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Juist, gewoon via je netwerk
  #9  
Oud 08-10-11, 19:47
damel damel is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

Heb hier synology staan ds 209 met een apple tv 2 gejailbreakt alleen was ik niet zo kapot van de xbmc player.

De apple tv 2 gejailbreakt met seasonpas en toen atv flasf er op gezet, op de nas heb ik een externe hd aangesloten voor de films en dit alles werkt als een trein.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad verbinden met NAS Cookiesmonster iPad Apps 13 25-11-12 17:49
iPad en NAS Aaipad iPad algemeen 8 17-07-11 20:39
Nas koppelen aan iphone4 gertmeppelink iPhone Apps 18 21-01-11 20:04
Windows: Itunes 10 delen via NAS harrys iTunes 2 29-09-10 15:41
Mac OS X: iTunes + NAS = iPhone app sync over meerdere computers? iPhoneDoc iTunes 0 29-07-10 09:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:07.