//

XBMC via putty naar ATV 2

XBMC via putty naar ATV 2 discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik via putty contact maak naar de appletv wordt nadat ik het ww alpine ingevuld heb het volgende gevraagd. Hoe kom ik aan het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-02-12, 03:03
cuffies cuffies is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard XBMC via putty naar ATV 2

Als ik via putty contact maak naar de appletv wordt nadat ik het ww alpine ingevuld heb het volgende gevraagd. Hoe kom ik aan het password want dit staat nergens omschreven op de site

login as: alpine
alpine@appletv.local's password:




Om gebruik te kunnen maken van XBMC op de tweede generatie Apple TV zul je deze eerst moeten jailbreaken. Tot en met iOS 4.1 kun je de Apple TV untethered jailbreaken via Mac OS X met behulp van de laatste versie van PwnageTool, op Windows kun je dit doen met behulp van redsn0w en een custom firmware (die je op een Mac met PwnageTool kunt maken). Als je tweede generatie Apple TV eenmaal gejailbreakt is zal daarop ook OpenSSH geïnstalleerd zijn. Je kunt op Mac OS X daarnaast gebruik maken van de Seas0nPass-jailbreak (het jailbreaken van de Apple TV kan tethered op iOS 4.2.1).
  1. Gebruik SSH om verbinding te maken met de Apple TV. Via de Terminal van Mac OS X kun je dit doen met behulp van ssh root@IP-adres-van-de-Apple-TV Op Windows kun je bijvoorbeeld gebruik maken van PuTTY. Je kunt voor het IP-adres eerst appletv.local proberen en als dat niet lukt het IP-adres achterhalen via je router of via het Settings-menu van de Apple TV onder Network.
  2. Voer het wachtwoord alpine in als je deze nog niet eerder hebt gewijzigd. Het is aan te raden om direct het standaard wachtwoord te wijzigen. Je kunt dit doen met behulp van het commando passwd gevolgd door enter, waarbij je gevraagd zal worden om een nieuw wachtwoord in te voeren.
  3. Tijdens de SSH sessie kun je de nieuwe sourcs toevoegen door middel van het volgende commando: echo "deb Index of /apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list
  4. Vervolgens kun je de database updaten met behulp van het commando: apt-get update
  5. Tot slot kun je XBMC installeren met het commando:apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2
  6. Wanneer de installatie van XBMC voltooid is zal je 2e generatie Apple TV opnieuw opstarten en zal het tabblad XBMC verschijnen.
Als ik via putty contact maak naar de appletv wordt nadat ik het ww alpine ingevuld heb het volgende gevraagd. Hoe kom ik aan het password want dit staat nergens omschreven op de site

login as: alpine
alpine@appletv.local's password:
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-02-12, 07:11
kisja kisja is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: zeeland
Berichten: 12
Standaard

naam is root pasword is alpine ip is 192.168.xxx.xxx is te vinden op je atv2
  #3  
Oud 24-02-12, 10:11
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ja dus:

login:root
pass:alpine
  #4  
Oud 24-02-12, 10:24
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Een goeie tip:

installeer nitotv op je atv2 (zoals cydia op je iPhone)

Van daaruit kan je makkelijk xbmc installeren en zal je toekomstige updates van xbmc veel makkelijker kunnen installeren.
  #5  
Oud 24-02-12, 13:40
cuffies cuffies is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard

via deze site Handleiding: XBMC op een Apple TV 2 « bart's blog

Putty opgestart
login as : root
alpine@appletv.local's password: alpine

daarna het volgende ingevoerd:
apt-get update && apt-get upgrade en daarna apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

daarna starte de apple tv opnieuw op en stond XBMC erop. Hoe krijg ik nu films???
  #6  
Oud 24-02-12, 13:41
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Kijk hier eens. Genoeg info te vinden.

http://forum.iculture.nl/f134/apple-...problemen.html

http://forum.iculture.nl/f134/apple-...-icefilms.html
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
cyan ondertitels met xbmc+media player (atv flash) japie3404 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 23-02-12 13:23
Uitzending gemist in XBMC / aTV Flash Black. wjdrlg Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 10 10-01-12 16:14
problemen met xbmc installeren op de ATV 2 Niels078 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 14 10-01-12 06:03
Uitzending gemist via de ipad-2 naar de ATV-2 andrejanssen Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 7 22-12-11 22:19
van mac naar XBMC--Apple TV2 streamen Geert1976 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 24-06-11 15:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.