//

Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic

Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door patrick1102 Kan jij mij misschien vertellen waar ik het IPSW bestand kan vinden. Ben nog steeds op zoek namelijk. Bij mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 26-09-10, 20:17
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrick1102 Bekijk bericht
Kan jij mij misschien vertellen waar ik het IPSW bestand kan vinden. Ben nog steeds op zoek namelijk.
Bij mij stond het op het bureaublad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brianvdh Bekijk bericht
Ik krijg steets als ik mijn ipsw doe, dat het een not valid ipsw is:S
Met je iPhone 2G kan je beter een custom firmware downloaden van ons forum, dan hoef je daar verder niets aan te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrick1102 Bekijk bericht
Hierna moet je je IPSW selecteren. Dit is het bestandje van de firmware versie die je op dit moment op je iPhone hebt staan.

Bij jou is dat dus iPhone1,2_4.1_8B117_Restore.ipsw.
(Staat voor iPhone 3G met iOS 4.1)

Als je een andere versie hebt, moet je uiteraar een ander bestandje selecteren!

Hier te downloaden als je niet weet waar deze op je PC staat:

http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...7_Restore.ipsw

Deze moet je dus selecteren in Sn0wbreeze 2.0.1.

Ik weet niet waar het IPSW bestand staat op mijn computer, dus ik denk ik download het ff via bovenstaande link.

Maar als ik Sn0wbreeze opstart en ik browse naar dit mapje, kan ik geen IPSW bestand vinden???

Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe?

Thnx.
Wellicht heb je het bestand nu nog als .zip, die extensie moet je dus aanpassen naar .ipsw. Als je niet .ipsw.zip in Windows Verkenner ziet zal je eerst 'onbekende bestandextensies tonen' moeten inschakelen via Extra -> Mapopties -> Weergave.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruberinho Bekijk bericht
Is het dus mogelijk om mijn ipod touch 2g fw 4.1 mc model te jailbreaken met snowbreeZe en is er iemand die dit al gedaan heeft
Nee, dat is niet mogelijk.

Laatst gewijzigd door WDS001; 26-09-10 om 20:22.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 26-09-10, 20:30
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ik heb vandaag toch een hoop moeite gehad met mijn 3G om deze te upgraden naar 4.1 met behoud van baseband (kom van iOS 4.0.1) zodat ik kan unlocken met ultrasn0w.

Had met de nieuwste snowbreeze (2.0.2) custom ipsw gemaakt met hacktivation, maar dan werkte de reservekopie functie van itunes niet meer, voor zowel terugzetten als maken van een reservekopie. Uiteindelijk is het gelukt met de methode die op pagina 2 beschreven wordt door twcoolen en dus een custom ipsw file gemaakt met snowbreeze 2.0.2 zonder activatie. Met Iphonebrowser heb ik een gepatchde lockdownd erop gezet. Nu werkt het backupen wel weer en heb ik mijn instellingen alweer terug kunnen zetten.

Laatst gewijzigd door JornZ; 27-09-10 om 16:49.
  #63  
Oud 26-09-10, 21:11
damel damel is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

Ik heb hem gejailbreakt met alle methodes 2.0, 2.0.1 , en dan de laatste versie 2.0.2 alle drie zijn ze kloote op zijn hollands gezegt maar oke,

het gaat dan nog wel met versie 2.0.1 met dan enige aanpassing die omschreven staan op deze site,

Maar ook hier zijn alweer aanpassingen aan gemaakt dus als je het mijn vraag ff wachten tot redsnow komt.
  #64  
Oud 26-09-10, 22:10
jjbstolk jjbstolk is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 13
Standaard

@patrick1102
1e link in google.
zip hernoemen naar ipsw en klaar is kees.

Let me google that for you
  #65  
Oud 26-09-10, 22:38
Sterke-Jerke Sterke-Jerke is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Verwegistan
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen Bekijk bericht
Lang leve Google Translate (ik heb de overbodige info eruit gelaten)

De huidige versie Sn0wbreeze heeft duidelijk een probleem met het hacktiveren van iPhones, met name de 3G lijkt dit probleem te hebben.

Het doel van onderstaande stappen is om het bestand "lockdownd" welke op de iPhone aanwezig is te vervangen met een zelf gegenereerd bestand.


Als het je te lastig lijkt, kun je beter wachten op een nieuwe release van de tool.

1) Maak een aangepaste firmware in expert-modus zonder activering, update de iPhone en wacht tot de telefoon opstart en het Connect to iTunes scherm verschijnt.
Gebruik iREB in het geval dat iTunes error meldingen toont.

Gebruik een bestandsbrowser om toegang tot het filesysteem van de iPhone te krijgen. iPhoneBrowser werkt prima. (iphonebrowser - Project Hosting on Google Code)

2) Download nu de juiste bundel voor uw telefoon op de homepage van msftguy's. In deze bundel zit het bestand "lockdownd.patch"

msftguy

iPhone1, 2_4.1_8B117.bundle_v0.zip voor 3G,
iPhone2, 1_4.1_8B117.bundle_v5.zip voor 3G.

Download vervolgens bsdiff_win_exe.zip van Diaries of a Programmer: BsDiff for Windows and .net

3) Connect de iPhone middels USB en gebruik iPhoneBrowser om het bestand "lockdownd" in "usr / libexec" te downloaden.


Plaats vervolgens de bestanden "lockdownd", "lockdownd.patch" (zit in de bundel) en "bspatch.exe" (zit in bsdiff_win_exe.zip) allemaal in 1 map.

Houdt de SHIFT knop in en klik met de rechtermuisknop op deze map en open de commandprompt. (in Windows 7 optie: Opdrachtvenster hier openen)

Voer in de CommandPromt de volgende opdracht uit een gepatcht lockdownd-bestand te genereren:

Command:
bspatch lockdownd lockdownd_patched lockdownd.patch


4) Voer vervolgens de volgende stappen uit met de iPhoneBrowser:

Open het pad "usr / libexec" en klik rechts op het bestand "lockdownd", kies "Vervang bestand ..". (Replace file)
Selecteer het bestand "lockdownd_patched". Vervolgens hernoemt iPhoneBrowser het bestand automatisch en zet ook alle permissies goed.

5) Herstart je iPhone. Je iPhone is nu helemaal jailbroken.


Uiteindelijk dit op mijn 3GS geprobeerd. Nu werkt mijn Backup Restore ook gewoon.
  #66  
Oud 27-09-10, 15:09
E-Swabala E-Swabala is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rakesh1924 Bekijk bericht
Thx is gelukt
Gelukt? Had je firmware 3.1.2 gesaved misschien? Ik heb hetzelfde iPhone 3GS 16gb nu nog werkend op ios 4.0.1 met jailbreakme voorheen gejailbreakt. Ik heb een nieuwe bootrom is uit vorige geschiedenis gebleken en spijtig genoeg kan ik enkel terug naar ios 3.1.3. Voorlopig lees ik af en toe maar in al het vorige hier te lezen kan mijn systeem nog niet gejailbreakt! Mogelijk heb ik iets gemist? In afwachting op meer duidelijkheid behoud ik huidig werkende 3GS op ios 4.0.1
  #67  
Oud 27-09-10, 16:37
keerfdebest keerfdebest is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

bij mij ziet hij het bestandje wat je bij snowbreeze moet browsen als een winrar bestand ? hoe kan ik dit veranderen . en blijft mijn iphone 3g als ik hem jailbreak gewoon simlockvrij ? alvast bedankt
  #68  
Oud 27-09-10, 16:43
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keerfdebest Bekijk bericht
bij mij ziet hij het bestandje wat je bij snowbreeze moet browsen als een winrar bestand ? hoe kan ik dit veranderen . en blijft mijn iphone 3g als ik hem jailbreak gewoon simlockvrij ? alvast bedankt
Je moet 'onbekende bestandextensies tonen' inschakelen via Extra -> Mapopties -> Weergave. Dan kan je .ipsw.rar (of .ipsw.zip) vervangen door .zip en de firmware met Sn0wbreeze gebruiken.

Als je iPhone officieel simlockvrij is zal hij dat ook blijven na de jailbreak.

Laatst gewijzigd door WDS001; 27-09-10 om 16:46.
  #69  
Oud 27-09-10, 17:16
Bordyl's schermafbeelding
Bordyl Bordyl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Opwijk - België
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Bordyl
Standaard

WDS001, zou jij dan het bestand kunnen aanmaken en de link delen via Mediafire? Want bij is hij onvindbaar.
iPhone 3GS, geen activatie, Simple Mode.
Tenzij je geen iPhone 3GS (meer) hebt, natuurlijk.
  #70  
Oud 27-09-10, 17:20
keerfdebest keerfdebest is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keerfdebest Bekijk bericht
bij mij ziet hij het bestandje wat je bij snowbreeze moet browsen als een winrar bestand ? hoe kan ik dit veranderen . en blijft mijn iphone 3g als ik hem jailbreak gewoon simlockvrij ? alvast bedankt

oké heel erg bedankt ik las dat al wel een stukje terug hier ergens.. het is helemaal gelukt met de jailbreak echt heel fijn dit forum bedankt allemaal !
  #71  
Oud 27-09-10, 17:38
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl Bekijk bericht
WDS001, zou jij dan het bestand kunnen aanmaken en de link delen via Mediafire? Want bij is hij onvindbaar.
iPhone 3GS, geen activatie, Simple Mode.
Tenzij je geen iPhone 3GS (meer) hebt, natuurlijk.
Ik had het bestand zaterdag al aangemaakt en geüpload naar Megaupload, maar daar is blijkbaar iets mis gegaan (MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service)

Hoe het even in de gaten, misschien komt het wel opnieuw beschikbaar..
  #72  
Oud 27-09-10, 17:50
patrick1102 patrick1102 is offline
Banned
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Houten
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Je moet 'onbekende bestandextensies tonen' inschakelen via Extra -> Mapopties -> Weergave. Dan kan je .ipsw.rar (of .ipsw.zip) vervangen door .zip en de firmware met Sn0wbreeze gebruiken.

Als je iPhone officieel simlockvrij is zal hij dat ook blijven na de jailbreak.
Thnx voor de hulp. Ga nu me tel ff jailbreaken. 
  #73  
Oud 27-09-10, 17:52
Bordyl's schermafbeelding
Bordyl Bordyl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Opwijk - België
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Bordyl
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ik had het bestand zaterdag al aangemaakt en geüpload naar Megaupload, maar daar is blijkbaar iets mis gegaan (MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service)

Hoe het even in de gaten, misschien komt het wel opnieuw beschikbaar..
Dankjewel, ik ga zo meteen proberen te restoren met jouw bestand.
  #74  
Oud 27-09-10, 18:46
rbn-93 rbn-93 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 21
Standaard

Hmmm, echt een hele goed handleiding is er niet bij he...ik weet niet of ik het durf... Ik heb een Iphone 3gs met fw 3.1.2 en de oude bootrom. Maar ik begrijp niet helemaal hoe t nou precies moet, kan iemand helpen?

en wat is het verschil met een normale firmware en de custom firmware?
  #75  
Oud 27-09-10, 20:21
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbn-93 Bekijk bericht
en wat is het verschil met een normale firmware en de custom firmware?
Je geeft jezelf al antwoord (zie de linkjes naar de wiki)
  #76  
Oud 27-09-10, 23:19
abadii abadii is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard

Ik heb iphone 3g 16 gb met 3.1.3 jailbreak er op draaien.
Alleen het enige waar ik me nog steeds aan zo dood irriteer is het niet kunnen multitasken.
Ios lost dat wel op. Alleen weet ik niet hoe ik het erop krijg. Ik lees dat het allemaal fout gaat etc. Kan ik beter wachten, of toch proberen. Want zodra ik 4.1 er op heb en ik kan niet jailbreaken kan ik mn telefoon gewoon weggooien, want dan heb ik geen simlockvrij meer. Iemand tips voor me

Bedankt
  #77  
Oud 28-09-10, 03:04
barthuis barthuis is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 1
Standaard Vage omschrijving

Het is mij net gelukt om te updaten naar 4.1 met Sn0wBreeze. Ik wil wel er wel bij zeggen dat de uitleg hier voor veel mensen niet duidelijk is omdat er stappen worden weggelaten. Ik zelf heb er niet zoveel problemen mee om dit uit te zoeken en te ondervinden maar snap heel goed dat mensen door de bomen het bos niet meer zien.

Helaas heb ik zelf geen tijd om hier een goede handleiding voor te schrijven maar zou dit misschien niet een taak van iPhoneclub zijn???
  #78  
Oud 28-09-10, 05:02
Flipke1405 Flipke1405 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Hulst
Berichten: 159
Standaard

mij is het NIET gelukt als leek is het inderdaad niet zo simpel zoals het hier staat lol.Alles lukt totdat de nieuwe software er op staat en terug met i_tunes moet conecteren,dan hertelt hij steeds weer naar 4.1 en is er niks verandert.Ik zal moeten wachten op een makkelijkere versie
  #79  
Oud 28-09-10, 10:04
deRijk deRijk is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb gewoon even gekeken naar een handleiding op het forum (staat op frontpage snowbreeze)
Vervolgens keurig de stapjes gevolgd. iReb + Snowbreeze.
Eerst herkende hij de sim niet, maar na een reboot van mijn telefoon loopt alles soepel.

Werkt prima allemaal
  #80  
Oud 28-09-10, 10:10
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ik heb dezelfde handleiding nu al 3x gezien in deze thread (zie bijvoorbeeld post van Sterke-Jerke op deze pagina), wat is er dan niet duidelijk aan?

Is het niet duidelijk hoe je met sn0wbreeze een custom fw maakt zonder hacktivation? Of hoe IREB werkt?

Volgens mij is namelijk alleen stap 1 zonder echt alle details...
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 981 09-08-11 14:25
Alle iDevices: Jailbreak voor iPhone 3G en iTouch 2G met iOS4.1 met Redsn0w - Verzameltopic spysical Jailbreak 151 19-01-11 10:39
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 21:40
Alle iDevices: Jailbreak voor iPhone, iTouch, iPad en Apple TV met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic XIII Jailbreak 21 09-12-10 21:16
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G en iTouch 2G iOS4.0 met Redsn0w - Verzameltopic spysical Jailbreak 1372 19-09-10 18:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:42.