iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/118924-absinthe-untethered-jailbreak-voor-ios-5-1-1-a.html)

iWiefring 25-05-12 21:15

Ik schrijf altijd alle Tweaks en dingen op die ik gedownload heb, daarom gebruik ik nooit die apps als AptBackup enzo. Weet niet waarom, misschien voelde ik dit wel een keer aankomen!

Bomans 25-05-12 21:15

Ik haal ze wel manueel op

/private/var/mobile/Library/Preferences/aptbackup_dpkg-packages.txt

ewoutb 25-05-12 21:20

Hallo,
Wat is de enige juiste volgorde? PKGBackup backup doen. Telefoon backuppen. IOS5.1.1 installeren. Jailbreak. PKGBackup installeren. PKGBackup Restore?

Klopt dit?

Castaway 25-05-12 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 796671)
Welke error krijg je & waar in het proces?

Krijg hem bijna op het eind met de melding als zoveel anderen hem hebben gekregen. Hmzz.. something goes wrong. Recovery completed.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 796671)
Reset alles eens vanaf de telefoon zelf (je hebt een back-up van vanavond neem ik aan) en probeer dan de update vanaf de telefoon te doen?

Heb ik ook al geprobeerd, het enigste probleem waar ik tegenaan loop maar kan me niet voorstellen dat dit het is, is dat mijn simlock actief is na reboot, deze kan ik alleen ontgrendelen. Dit kan ik niet uitschakelen.

Bubbly 25-05-12 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ewoutb (Bericht 796681)
Hallo,
Wat is de enige juiste volgorde? PKGBackup backup doen. Telefoon backuppen. IOS5.1.1 installeren. Jailbreak. PKGBackup installeren. PKGBackup Restore?

Klopt dit?

1. iTunes backup
2. PkgBackup
3. 5.1.1 (ik raad aan via computer)
4. Jailbreak
5. iTunes back-up terugplaatsen.
6. PkgBackup

^ 1 en 2 kun je omwisselen
^ 5 en 6 kun je omwisselen

ralfk 25-05-12 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 796667)
@Bubbly
@Admiraal

De 2 hekjes verwijderd voor die 2 regels, opgeslagen en de pc opnieuw opgestart. Voor het iTunes openen gecontroleerd of de 2 hekjes nog weg waren (ja dus), in iTunes zowel Bijwerken als Herstellen geprobeerd... wederom de inmiddels zeer irriterende foutmelding :(

Bij mijn weten moet je de hekjes juist voor de apple adressen laten staan. Anders maakt hij verbinding met de apple server en krijg je de fout melding. Ik had hetzelfde probleem met herstellen en heb een hekje geplaatst voor het enige apple adres en dit verhielp meteen mijn probleem. Succes!

Bubbly 25-05-12 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Castaway (Bericht 796682)
Krijg hem bijna op het eind met de melding als zoveel anderen hem hebben gekregen. Hmzz.. something goes wrong. Recovery completed.

Heb ik ook al geprobeerd, het enigste probleem waar ik tegenaan loop maar kan me niet voorstellen dat dit het is, is dat mijn simlock actief is na reboot, deze kan ik alleen ontgrendelen. Dit kan ik niet uitschakelen.

Ik zou blijven proberen. Bij mij ging het de eerste keer mis, de tweede keer draaide dat terug, de derde keer lukte het. Ik vind het goed bedacht dat er een modus ingebouwd zit die een mislukking terugdraait:O

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 mei 2012 om 20:23 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ralfk (Bericht 796684)
Bij mijn weten moet je de hekjes juist voor de apple adressen laten staan. Anders maakt hij verbinding met de apple server en krijg je de fout melding. Ik had hetzelfde probleem met herstellen en heb een hekje geplaatst voor het enige apple adres en dit verhielp meteen mijn probleem. Succes!

In de hosts file van Dansaapje zit geen Apple adres meer.

iScorpio 25-05-12 21:27

En zoals voorspelt is er nu versie 2.0.1 uit.

2.0.1 is out fixing a hang that could occur in certain situations. Get it from greenpois0n.com

Guest-20180925190238 25-05-12 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ralfk (Bericht 796684)
Bij mijn weten moet je de hekjes juist voor de apple adressen laten staan.

Bij jouw weten misschien wel maar niet volgens de syntax. Volgens de syntax begint elke commentaarlijn met een "#".

Als die lijn dus weg is of er staat een "#" voor dan is dat helemaal hetzelfde.

mvveelen 25-05-12 21:32

Ik hoor (lees) hier nu zo vaak dat je via iTunes een backup terug moet plaatsen, maar........heeft niemand dan de backup op iCloud staan ????

Ik wel, en nadat je de installatie van de iPhone hebt doorlopen krijg je niet meer de mogelijkheid om een backup vanuit iTunes terug te zetten. Hoe doen jullie dat dan?

Guest-20180925190238 25-05-12 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 796697)
"It makes use of a revised CPU (A5 chip) S5L8942". De vertaling hiervan is "Het gebruikt een herziene CPU (A5 chip) S5L8942".

Oei :eek: Dat is dezelfde SoC als in de ATV 3 :eek:

Bubbly 25-05-12 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 796698)
Ik hoor (lees) hier nu zo vaak dat je via iTunes een backup terug moet plaatsen, maar........heeft niemand dan de backup op iCloud staan ????

Ik wel, en nadat je de installatie van de iPhone hebt doorlopen krijg je niet meer de mogelijkheid om een backup vanuit iTunes terug te zetten. Hoe doen jullie dat dan?

Als ik jou was zou ik alles opnieuw doen, maar dan via iTunes en als-ie vraagt om een back-up die ook te maken (gebeurt in dit geval automatisch op iTunes i.p.v. iCloud).

Edit: Ik ben onhandig bezig hier.. Je back-up staat op iCloud zei je hè?

mvveelen 25-05-12 21:44

Hmmm, had ik dit eerder geweten.....

Als je je backup op iCloud hebt staan kun je in iTunes kiezen (rechtermuistoets) voor 'Backup maken'. Hij slaat dan lokaal een reservekopie op. Dit had ik dan eigenlijk als eerste willen doen, maar dat moet dan nu maar. Daarna zal het vast wel lukken denk ik.

Flexa 25-05-12 21:47

Te erg dit. Ik heb windows moeten gebruiken om mijne iPad3 te jailbreaken. Via de mac lukte het niet. Kreeg steeds de melding om em nog een keer proberen te jailbreaken. Met windows in 1x goed.

Bubbly 25-05-12 21:51

Ik zou nog wachten en als over een tijdje nog niet opschiet de iPhone proberen te rebooten (evt. met de 'volume omhoog'-knop ingehouden vanaf het moment dat-ie reboot - voor het geval die jailbreak moeilijk doet:rolleyes:).

Als het daarna nog mis gaat, DFU-modus en via computer (al dan niet een andere computer als je die hebt) alsnog proberen te herstellen.

XIII 25-05-12 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 796454)
Die 3GS met oude bootrom boot 5.1.1 al untethered, maar iBooks werkt daar niet.

Iemand toevallig Rocky Racoon in die situatie al geprobeerd?

Rocky Racoon geïnstalleerd.

De iPhone boot dan nog steeds (uiteraard untethered), maar iBooks zeurt nog steeds over een "Configuratiefout"...

Dan ook dit device maar herstellen en met Greenpois0n Absinthe jailbreaken...

Guest-20180925190238 25-05-12 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 796717)
De iPhone boot dan nog steeds (uiteraard untethered), maar iBooks zeurt nog steeds over een "Configuratiefout"...

Zover was ik ook op mijn knoei-3GS (OB). Blijkbaar voert Rocky Racoon die Sandbox fix niet uit op de 3GS (maar wel op een iPhone 4). Heel raar.

Castaway 25-05-12 22:01

Wat fout ging in Absinthe 2.0 is gelukt in Absinthe 2.0.1.

dansaapje 25-05-12 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 796714)
Ik zou nog wachten en als over een tijdje nog niet opschiet de iPhone proberen te rebooten (evt. met de 'volume omhoog'-knop ingehouden vanaf het moment dat-ie reboot - voor het geval die jailbreak moeilijk doet:rolleyes:).

Als het daarna nog mis gaat, DFU-modus en via computer (al dan niet een andere computer als je die hebt) alsnog proberen te herstellen.

Ik heb de iPhone maar ge-reboot, want ik vond het een beetje ongemakkelijk worden (ook na een comment van iemand anders). Alles werkt gelukkig nog, maar ik zit nu dus nog steeds "vast" op 5.0.1 en kan dus met geen mogelijk "gewoon" updaten naar 5.1.1 :( hoe kan het toch dat niemand hier verder last van heeft? Nog andere suggesties die ik kan proberen? Alvast bedankt weer mensen!!!

pong38 25-05-12 22:15

Na eerst in één keer m'n iphone4 gedaan te hebben ben ik ff met de 3GS van mn vrouw aan de slag gegaan. Zelfde procedure....

4 uur later, 3x full right-click restoren, nieuw account, 2 verschillende laptops en een pc om te jailbreaken verder... haar 3GS is met geen mogelijkheid te Absinthen.
Zowel niet met 2.0 als met 2.0.1.

Iedere keer weer "crashed" Absinthe waarna ik alleen nog maar een Absinthe restore kan doen.

Dus wat met de 4 in één keer goed ging (incl. Cydia enz) gaat met de 3GS voor geen meter.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.