iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/118924-absinthe-untethered-jailbreak-voor-ios-5-1-1-a.html)

Bubbly 26-05-12 03:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgio (Bericht 796800)
iedereen heeft het over het herstellen, maar wat word er verwijderd bij het jailbreaken?

Door te herstellen weet je zeker dat het een "clean" update & clean jailbreak wordt.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qwea (Bericht 796811)
Ola, vraagje.

Ik heb die 5.1.1 JB gedownload... en "vroegah" had je een tabje met mobiele data instellingen waar je de apn settings kon aanpassen... Ik zie bij algemeen - > netwerk - > schakel 3g in, mobiele data, vpn en Wi-Fi.

Bij 5.0 stond daar toch ook je apn instellingen? Ik zoek die apn instellingen maar kan het nergens vinden.

Foto: http://i293.photobucket.com/albums/m..._nl/foto-9.png

Dit is wat ik heb staan.

http://www.delletje.com/2(...)hone-update-ios-5-1/

Dit al gedaan, en nou zou het moeten werken, althans, de instellingen zouden goed moeten staan, dat is wel leuk, maar ik heb nog steeds geen tabje waar ik het handmatig kan aanpassen.

Ik zou toch graag die apn instellingen terug willen. Iemand een idee?

T-Mobile heeft dit sinds mensenheugenis al verborgen, dat jij het eerder had is een ongeluk geweest of heb je zelf op een of andere wijze voor elkaar gekregen :O T-Mobile heeft ook de "personal hotspot/tethering" altijd al verborgen. Komende zomer komen ze met een of ander volgen hen geniaal, volgens mij achterlijk simpel, idee waarmee jij weer gebruik kan maken daarvan (en zij aan netneutraliteit voldoen die per 2013 in werking gaat).
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FectionNL (Bericht 796826)
Voor de zoveelste keer, in één keer gelukt met een iPhone 4S.

Nu heb ik wel een vraag; waar kan ik zien welke tweaks ik allemaal had geinstalleerd? :X

Dat ligt aan welke back-up tweak je hebt gebruikt. Heb je van je jailbreak tweaks (en/of instellingen) geen back-up gemaakt, jammer dan :P
Betaalde tweaks die je hebt aangeschaft kun je na je bent ingelogd altijd terugvinden in "Manage Account" (Cydia > Cydia tab).

mclaren1001 26-05-12 08:11

Hallo allemaal:
probeer al de gehele morge mijn ipad te jailbreaken, maar zonder resultaat.
gegevens: Model: MC983TH/A - Ipad2 3G
Firmware: 5.1.1 (9B206)
Baseband: 04.12.01-ICE_2_13

PC; Win7 32 bit.
Absinthe 2.0.1

Als eerste heb ik de shsh gesaved, daarna een backup gemaakt.
via itunes gereset.
Wanneer ik de jaibreak start , na een paar minuten : tijdens Sending initial jailbreak data, ...... komt de foutmelding : Absinthe has stopped working etc.
een keer ging hij wel wat verder maar toen : Error could not connect to lockdown.
Ondertussen het gehele proces wel 20 keer herhaald maar geen resultaat.
Wie kan mij helpen ?
b.v.d. Henry.

swenvdheuvel 26-05-12 09:35

Ik snap niet met het iCloud als ik hem opnieuw installeer moet ik toch meteen mijn iCloud Backup terug laten zetten? Want je komt op de iPhone door die stappen totdat je iCloud gegevens invult hoe zit het nu presies Dankje!

Bubbly 26-05-12 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door swenvdheuvel (Bericht 796882)
Ik snap niet met het iCloud als ik hem opnieuw installeer moet ik toch meteen mijn iCloud Backup terug laten zetten? Want je komt op de iPhone door die stappen totdat je iCloud gegevens invult hoe zit het nu presies Dankje!

Ja, tenzij je back-up op iTunes is gemaakt moet je dan de back-up van iCloud terugzetten. iCloud gegevens is gewoon je Apple ID..

psvu2 26-05-12 11:00

In Cydia kan ik niks installeren geen tweak,thema of dergelijke en de aangeschafte onderdelen geeft hij aan:"pakket niet vindbaar" meer mensen hier last van. Zo heeft de jailbreak geen nut dus.. Iphone4s

ABKtje 26-05-12 12:15

Ik wil heel graag mjn dochters iphone 4 met fw 4.1(8B117) nu jailbreaken. Ik heb m in de USA gekocht en ben dus afhankelijk van een softwarematige unlock. Ik heb nu baseband 01.59.00. Het is mij niet duidelijk of ik op dit moment kan jailbreaken met absinthe 2.01 en dan kan blijven bellen. Svp advies.

maltje 26-05-12 12:27

4 maal geprobeerd en nog niet gelukt,geen foutmeldingen.
Je moet IPhone toch niet in DFU mode zetten he?

mvg

XIII 26-05-12 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ABKtje (Bericht 796958)
Svp advies.

Lees het stukje over unlocken in dit artikel:

Absinthe 2.0: jailbreak iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV op iOS 5.1.1 (jailbreak) - iPhoneclub.nl

Je zult zien dat je moet wachten... (op redsn0w)

alia9806 26-05-12 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psvu2 (Bericht 796913)
In Cydia kan ik niks installeren geen tweak,thema of dergelijke en de aangeschafte onderdelen geeft hij aan:"pakket niet vindbaar" meer mensen hier last van. Zo heeft de jailbreak geen nut dus.. Iphone4s

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 796917)
Het is erg druk natuurlijk: met honderdduizenden tegelijk jailbreaken.. Die arme repo's liggen plat :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markvandooren (Bericht 796918)
Ik heb de JB toegepast op een "lege" iPad2, dat gaat goed. Echter in Cydia heeft de BigBoss-source geen apps, ik kan dus b.v. geen SBsettings installeren. Ik heb de boel nu al 5 keer opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. Ligt theBigBoss eruit ofzo..?

Yup... bij mij liggen ook alle repo's plat... Zal over een paar dagen wel weer over zijn...

Ik kreeg bij Absinthe de error dat hij niet kon verbinden met lockdownd... Maar toch is mijn device helemaal jailbroken (Cydia verscheen gewoon enzo)

Krijg ik hier nog problemen mee?

En ja... Ik heb al is een hard reset gedaan... (Bigboss verwijderen, hard reset, bigboss toevoegen)

psvu2 26-05-12 13:13

Hier kan ik nu wel de repo's downloaden maar als ik bv sbsetting wilt installeren geeft hij aan cache vol en hash sum match of size mismatch.

valentijn12 26-05-12 13:21

Icoon grijs na jailbreak
 
Na het jailbreaken van mijn iPad 2 Wi-Fi (wat na een clean install via iTunes uiteindelijk gelukt is). Is het icoon van mijn kaarten applicatie grijs geworden.

Opnieuw opstarten en harde reset werkt niet...

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?



Foto:

https://picasaweb.google.com/1016779...eat=directlink

alia9806 26-05-12 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valentijn12 (Bericht 796994)
Na het jailbreaken van mijn iPad 2 Wi-Fi (wat na een clean install via iTunes uiteindelijk gelukt is). Is het icoon van mijn kaarten applicatie grijs geworden.

Opnieuw opstarten en harde reset werkt niet...

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?



Foto:

https://picasaweb.google.com/1016779...eat=directlink


Soms staat er in Cydia wel een bug fix ofzo... btw... de link naar de foto werkt niet...

rubbererobbie 26-05-12 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psvu2 (Bericht 796993)
Hier kan ik nu wel de repo's downloaden maar als ik bv sbsetting wilt installeren geeft hij aan cache vol en hash sum match of size mismatch.

Gewoon opnieuw doen, en als hij de fout weer geeft , netzolang dat alles binnen is, vaak na 3 of 4 keer , kijk maar bij de grote van het pakket , dat neemt elke keer af ....;)

Jabir_A 26-05-12 14:12

Ik krijg mijn 3GS maar niet gejailbreakt. Absinthe loopt telkens vast! Ik heb de nieuwe versie ook al geprobeerd, zelfde probleem.

iPhone is helemaal leeg! Iemand advies?

mylifetime 26-05-12 14:16

Nice. Zojuist geupgrade van 5.0.1 naar 5.1.1. Ging vlekkeloos met mijn iPhone 4.

Eerst een back-up gemaakt met iTunes. Toen een herstel en upgrade naar 5.1.1. Jailbreak uitgevoerd, alle JB apps geïnstalleerd en toen de back-up terug gezet. Gelijk alle JB app settings weer terug. Ideaal! :-)

lolliebollietrollie 26-05-12 14:27

grrr nog steeds niks.

jailbreak gelukt.
cydia staat op mijn Ipod touch 3G
maar het laden duurt super lang en uiteindelijk krijg ik een bericht laden niet mogelijk time out van het verzoek pfffff

Dantis 26-05-12 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valentijn12 (Bericht 796994)
Na het jailbreaken van mijn iPad 2 Wi-Fi (wat na een clean install via iTunes uiteindelijk gelukt is). Is het icoon van mijn kaarten applicatie grijs geworden.

Opnieuw opstarten en harde reset werkt niet...

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?



Foto:

https://picasaweb.google.com/1016779...eat=directlink

De oplossing is ga naar cydia en installeer icon clow dan is alles weer goed :d

joenepeer 26-05-12 14:42

Gisteren succesvol mijn 4s gejailbreakt.
Ik heb nu het volgende probleem: mijn met een code beveiligde iPhone hangt als ik het volgende doe:
- vanuit lockscreen camera activeren (eerst checken dat codeslot actief)
- foto maken
- foto terugkijken
- home knop
=> iPhone hangt, moet gereset worden met home & aan/uit knop.

Volgens mij werkte dit voor de jailbreak wel gewoon. Meer mensen die dit probleem hebben?

mdubendo 26-05-12 14:50

Mijn iPad 3 en mijn iPhone 4s zijn alle twee gelukt maar pas nadat ik via iTunes de "Herstel" optie heb gebruikt na fabrieksinstelling met 5.1.1. Daarna Jailbreaken en gelijk de eerste keer voor elkaar. Heb ook eerst de optie gebruikt van greenpois0n om op de iPad alles te herstellen maar dan was de iPad niet de jailbreaken, elke keer een melding dat het dus niet gelukt is! Nu werkt alles goed!

alia9806 26-05-12 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joenepeer (Bericht 797032)
Gisteren succesvol mijn 4s gejailbreakt.
Ik heb nu het volgende probleem: mijn met een code beveiligde iPhone hangt als ik het volgende doe:
- vanuit lockscreen camera activeren (eerst checken dat codeslot actief)
- foto maken
- foto terugkijken
- home knop
=> iPhone hangt, moet gereset worden met home & aan/uit knop.

Volgens mij werkte dit voor de jailbreak wel gewoon. Meer mensen die dit probleem hebben?

Ik heb het niet... Maar voor de absinthe JB is het de bedoeling dat je het codeslot er (tijdelijk) afhaalt...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:45.