//

Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1

Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door BDJ Mijn iPhone4 is nog voorzien van een JB 4.3.3. Wat zijn hiervoor de juiste stappen om naar JB 5.1.1 over ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #141  
Oud 25-05-12, 22:16
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BDJ Bekijk bericht
Mijn iPhone4 is nog voorzien van een JB 4.3.3. Wat zijn hiervoor de juiste stappen om naar JB 5.1.1 over te gaan?
Dat is 'antiek'... Ik zou je contactpersonen even in de e-mail zetten en foto's backup-en door ze van de iPhone af te plukken.
Daarna gewoon herstellen in iTunes > naar de laatste firmware. Ik denk dat je teveel handelingen zal moeten gaan verrichten om je apps e.d. te bewaren. Dit kan je achteraf gewoon weer uit de store plukken.

In Cydia even je tweaks en repo's noteren als je andere gebruikt.

---
Zo doe ik het meestal en als resultaat is dat je JB hooguit 5 minuten duurt en je een frisse telefoon hebt en alle apps die je toch nooit gebruikte eraf zijn.

//

Hier is het inmiddels gelukt op de iPhone 4S/iPad 3, ik begin morgen ergens wel aan de overige iDevices in huis, want ik vind de repo's echt supertraag vandaag. Op zich niet gek gezien dat de JB net uit is.

Laatst gewijzigd door blackoutzz; 25-05-12 om 22:18. Reden: eigen jb ervaring toegevoegd
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 25-05-12, 22:31
dansaapje dansaapje is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
In DFU-modus zetten en nogmaals proberen herstellen via iTunes. (Uitleg)
Geprobeerd, maar helaas weer tevergeefs... ligt het toch niet aan mijn host file? Want het probleem zit em dus echt in het verbinding maken met de servers van Apple, dat is de foutmelding eigenlijk toch?
  #143  
Oud 25-05-12, 22:42
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skatespeare Bekijk bericht
Zelfde probleem hier, maar dan met iPad 3. Heb keurig de instructies gevolgd, maar op een gegeven moment blijft hij hangen. De iPad is dan al gereboot en staat op het lockscherm. Hij blijft ongeveer vijf minuten op "Waiting for process to complete..." hangen en geeft vervolgens onderstaande meldingen. Ik heb het nu drie keer geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem. Weet iemand waar dit aan ligt? Het betreft een iPad 3 Wi-Fi.
Net nieuwe ipad(3) gedaan: in enkele minuten klaar ! Heb herstart en Cydia werkt zoals op iphone4, daar Rocky Racoon geïnstalleerd: ook perfect.
  #144  
Oud 25-05-12, 23:01
dansaapje dansaapje is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, ik heb ongeveer al jouw posts gelezen maar zo gaan we daar niet uit geraken.

Dit probleem heeft niets meer te maken met de Absinthe 2.x jailbreak op zich. En om te achterhalen wat er werkelijk aan de hand is moeten we dieper gaan, met ping, traceroute, enz... En jij moet dan de output van die commando's posten. Maar dat gaat heel onoverzichtelijk worden in deze draad.

Misschien dit probleem "off line" behandelen of een ander topic aanmaken (met toestemming van de moderatoren).
Nee, je hebt volkomen gelijk, dit heeft in zoverre niets met de Absinthe 2.x jailbreak te maken omdat het nog een stap ervoor betreft, het uiteindelijke doel is wel het uitvoeren van de Absinthe 2.x jailbreak. Maar ik heb deze error nog nooit eerder met een iPhone of jailbreak gehad, dus vandaar dat ik er niks van begrijp waarom ik niet gewoon kan updaten naar 5.1.1. , maar ik zou graag hulp willen op een andere manier, dus kan ik een nieuw forum topic openen of is er hulp mogelijk op een andere manier (bijv. van jou?)
  #145  
Oud 25-05-12, 23:09
AKLERK AKLERK is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 17
Question iPhone eerst leegmaken?

Er wordt gezegd dat je na opgraden eerst je iPhone helemaal moet resetten zodat het jailbreaken sneller gaat. Op ModMyi leest ik:

NOTE: Because Absinthe creates a backup and restores it onto your device as part of the way it gets files on the device, we recommend the device is mostly empty when you start the process. To do this, CREATE A BACKUP IN ITUNES FIRST (connect to iTunes and sync). If you're using iCloud to backup, go to Settings > iCloud > Storage and Backup > Backup Now.

ONLY ONCE YOU'VE BACKED UP, on your device go to Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings. MAKE SURE YOU'VE BACKED UP YOUR CONTENT. You do not have to Erase All Content and Settings if you don't want to, but the jailbreak could take up to 20-30 minutes to complete if you don't, depending on what's on your device.


een half uur winst en daarna toch nog twee uur lang de backup terugzetten, is dat voordeel?
  #146  
Oud 25-05-12, 23:47
mdropie mdropie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 41
Standaard

1 iphone 3gs gelukt, vraag:

Nog een iphone 3gs, huidige ios 4.3.3 baseband 06.15 in cydia staat een unlock van ultrasnow. Kan ik deze updaten naar 5.1.1 en gaat er dan een nieuwe baseband op, ik wil proberen of hij dan via tmobile is te unlocken in itunes. Als dat niet lukt kan ik dan de nieuwe baseband unlocken of blijft de oude 06.15 erop staan? En zo ja moet ik die baseband dan unlocken met ultrasnow of is dat niet nodig met 06.15 er dan nog op.

Heel verhaal maar hopelijk kan iemand mij helpen.
  #147  
Oud 25-05-12, 23:51
Muug Muug is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 27
Standaard

ik heb hier een iphone 3gs (met nieuwe boot rom) en na een herinstallatie van de 5.1.1 kan ik hem niet meer activeren. Als ik nu absinthe 2.0 start dan krijg ik de melding dat ik hem eerst moet activeren vooraleer ik hem kan jailbreaken.... iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?
  #148  
Oud 26-05-12, 00:00
IphoneIpodTouch's schermafbeelding
IphoneIpodTouch IphoneIpodTouch is offline
• iOS 8.4
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Cupertino, bezemkast
Berichten: 214
Standaard

Error detecting device (lockdown error -5) hoe krijg ik dat nu weer goed?
__________________
Apple TV 3 QustomiZe
  #149  
Oud 26-05-12, 00:12
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Kunnen jullie even testen na de JB op 5.1.1 of YouTube nog werkt?
Vanuit de browser of vanuit de app zelf kan ik geen filmpjes meer openen.
Ik krijg melding 'Verbinding met Youtube mislukt'

En ja, ik heb internetverbinding (mails, cydia, enz werkt perfect)

En dan als tweede 'ding': In iTunes zie je als je op je iphone klikt bij Overzicht onderaan de capaciteit in kleurtjes.
Voorheen (5.0.1) was dit amper 3 gig in totaal...Nu zie ik ineens zo'n grote balk in het geel 3,1Gb 'Overige'
Enig idee wat the hell dit kan zijn???
  #150  
Oud 26-05-12, 00:14
allan24nl allan24nl is offline
• iOS 12.0
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Rijen
Berichten: 1
Standaard

Heb iPhone 4 16GB, iOS 5.1.1 en zojuist jailbreak erop gezet. Ik loop tegen het volgende probleem aan:
Wanneer ik nu een foto maak, wordt die niet in mijn filmrol wordt gezet in de standaard Foto-app. Bekijken van de gemaakte foto vanuit de Camera-app gaat wel, maar daar zie ik dan weer niet de foto's in al in de Foto-app stonden. En een zojuist gemaakte foto uit de filmrol aantikken in een andere app, bijvoorbeeld Facebook of Twitter, gaat hierdoor ook niet. Heb al wat gegoogled, maar ik vind de oplossing niet :-(
Iemand hulp?
  #151  
Oud 26-05-12, 00:18
own4utreg own4utreg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IphoneIpodTouch Bekijk bericht
Error detecting device (lockdown error -5) hoe krijg ik dat nu weer goed?
Had ik ook eerst. Opnieuw een wipe gedaan van alle data en instellingen. Daarna iphone geactiveerd en opnieuw JB gedaan.
  #152  
Oud 26-05-12, 00:55
henkie73 henkie73 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: groesbeek
Berichten: 97
Standaard

net mijn Ipad 3 32GB 4G gejailbreak.
en alles werkt super.
nog even wachten voordat ik mijn iphone kan jailbreaken. aangezien ik over een paar dagen mijn simlock er af kan halen.


super blij dat de ipad werkt.
__________________
Groetjes
Henk van Bergen
  #153  
Oud 26-05-12, 01:01
Qwea Qwea is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 8
Standaard

Ola, vraagje.

Ik heb die 5.1.1 JB gedownload... en "vroegah" had je een tabje met mobiele data instellingen waar je de apn settings kon aanpassen... Ik zie bij algemeen - > netwerk - > schakel 3g in, mobiele data, vpn en Wi-Fi.

Bij 5.0 stond daar toch ook je apn instellingen? Ik zoek die apn instellingen maar kan het nergens vinden.



Dit is wat ik heb staan.

http://www.delletje.com/2(...)hone-update-ios-5-1/

Dit al gedaan, en nou zou het moeten werken, althans, de instellingen zouden goed moeten staan, dat is wel leuk, maar ik heb nog steeds geen tabje waar ik het handmatig kan aanpassen.

Ik zou toch graag die apn instellingen terug willen. Iemand een idee?
  #154  
Oud 26-05-12, 01:02
mdropie mdropie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donkeh Bekijk bericht
Hmm, enig idee hoe het komt dat dit bij mij niet het geval is?


Geen idee, al geprobeerd je iphone opnieuw op te starten via de homeknop en powerbutton tegelijk in te drukken totdat hij uit gaat en weer aan gaat met appel.
  #155  
Oud 26-05-12, 01:13
Rhan's schermafbeelding
Rhan Rhan is offline
• iOS 9.2.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IphoneIpodTouch Bekijk bericht
Error detecting device (lockdown error -5) hoe krijg ik dat nu weer goed?
Even restoren in iTunes of op de telefoon en dan opnieuw proberen. Hoop wel dat je een back up hebt.


Ik heb zelf 7 á 8 keer geprobeert zonder succes. Daarna kwam Absinthe 2.0.1 uit en toen in een keer gelukt.
  #156  
Oud 26-05-12, 01:17
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Wil nu inneens geen verbinding maken met mijn Wi-Fi netwerk! Gebeurd na de reboot voor Winterboard, zal dit er iets mee te maken hebben? Hiervoor deed hij het nog..
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #157  
Oud 26-05-12, 01:23
Qwea Qwea is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdropie Bekijk bericht
ik heb dat vakje wel,
Ja, ik snap er geen moer van. Sommigen wel, sommigen niet. Heb al de cydia tweak apn edit geprobeert te installeren, maar die faalt.

Ik HAAT het dat ik mijn apn settings vakje kwijt ben. Ik wil het terug.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 mei 2012 om 00:39 ----------

Nou, dat was een uur prutsen, maar we hebben hem terug

Hoe?

how to fix missing cellular data network on iphone - YouTube

Zo.

Volgend probleem dan :') in datzelfde venster als hierboven had ik WEL "persoonlijke hotspot staan" Die is nu weg. Nu heb ik wel tetherme staan tussen mijn algemene settings, maar als ik erop klik zegt hij : Tetherme not loaded.

AAARG
  #158  
Oud 26-05-12, 01:40
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qwea Bekijk bericht
Ja, ik snap er geen moer van. Sommigen wel, sommigen niet. Heb al de cydia tweak apn edit geprobeert te installeren, maar die faalt.

Ik HAAT het dat ik mijn apn settings vakje kwijt ben. Ik wil het terug.
Wellicht dat je carrier nog niet weet dat je op 5.1.1 zit...

APN settings worden slechts gegeven als dit door je provider wordt ondersteund en toegelaten...
  #159  
Oud 26-05-12, 02:24
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Update: Youtube gefixt.

Ik kreeg melding 'geen verbinding met youtube', en ik heb via Cydia de oplossing gevonden door een youtube fix te installen...was iets van m'n keychains die verdwenen was. (Ik heb deze middag m'n keychains.db gewist omdat ik m'n code niet meer wist van de codering van de reservekopie ).
Als iemand dit ook heeft meegemaakt en meer info wenst, roep me maar
  #160  
Oud 26-05-12, 03:12
FectionNL FectionNL is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 32
Standaard

Voor de zoveelste keer, in één keer gelukt met een iPhone 4S.

Nu heb ik wel een vraag; waar kan ik zien welke tweaks ik allemaal had geinstalleerd? :X
Reageren

Labels
jailbreak, untethered



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: untethered jailbreak met absinthe 2.0 mislukt want iphone not activated Muug Jailbreak 1 25-05-12 23:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.