//

Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1

Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik schrijf altijd alle Tweaks en dingen op die ik gedownload heb, daarom gebruik ik nooit die apps als AptBackup enzo. Weet niet waarom, misschien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #121  
Oud 25-05-12, 21:15
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ik schrijf altijd alle Tweaks en dingen op die ik gedownload heb, daarom gebruik ik nooit die apps als AptBackup enzo. Weet niet waarom, misschien voelde ik dit wel een keer aankomen!
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 25-05-12, 21:15
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ik haal ze wel manueel op

/private/var/mobile/Library/Preferences/aptbackup_dpkg-packages.txt
  #123  
Oud 25-05-12, 21:20
ewoutb ewoutb is offline
• iOS 9.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 12
Standaard

Hallo,
Wat is de enige juiste volgorde? PKGBackup backup doen. Telefoon backuppen. IOS5.1.1 installeren. Jailbreak. PKGBackup installeren. PKGBackup Restore?

Klopt dit?
  #124  
Oud 25-05-12, 21:20
Castaway Castaway is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Welke error krijg je & waar in het proces?
Krijg hem bijna op het eind met de melding als zoveel anderen hem hebben gekregen. Hmzz.. something goes wrong. Recovery completed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Reset alles eens vanaf de telefoon zelf (je hebt een back-up van vanavond neem ik aan) en probeer dan de update vanaf de telefoon te doen?
Heb ik ook al geprobeerd, het enigste probleem waar ik tegenaan loop maar kan me niet voorstellen dat dit het is, is dat mijn simlock actief is na reboot, deze kan ik alleen ontgrendelen. Dit kan ik niet uitschakelen.
  #125  
Oud 25-05-12, 21:21
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ewoutb Bekijk bericht
Hallo,
Wat is de enige juiste volgorde? PKGBackup backup doen. Telefoon backuppen. IOS5.1.1 installeren. Jailbreak. PKGBackup installeren. PKGBackup Restore?

Klopt dit?
1. iTunes backup
2. PkgBackup
3. 5.1.1 (ik raad aan via computer)
4. Jailbreak
5. iTunes back-up terugplaatsen.
6. PkgBackup

^ 1 en 2 kun je omwisselen
^ 5 en 6 kun je omwisselen
  #126  
Oud 25-05-12, 21:21
ralfk ralfk is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje Bekijk bericht
@Bubbly
@Admiraal

De 2 hekjes verwijderd voor die 2 regels, opgeslagen en de pc opnieuw opgestart. Voor het iTunes openen gecontroleerd of de 2 hekjes nog weg waren (ja dus), in iTunes zowel Bijwerken als Herstellen geprobeerd... wederom de inmiddels zeer irriterende foutmelding
Bij mijn weten moet je de hekjes juist voor de apple adressen laten staan. Anders maakt hij verbinding met de apple server en krijg je de fout melding. Ik had hetzelfde probleem met herstellen en heb een hekje geplaatst voor het enige apple adres en dit verhielp meteen mijn probleem. Succes!
  #127  
Oud 25-05-12, 21:23
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Castaway Bekijk bericht
Krijg hem bijna op het eind met de melding als zoveel anderen hem hebben gekregen. Hmzz.. something goes wrong. Recovery completed.

Heb ik ook al geprobeerd, het enigste probleem waar ik tegenaan loop maar kan me niet voorstellen dat dit het is, is dat mijn simlock actief is na reboot, deze kan ik alleen ontgrendelen. Dit kan ik niet uitschakelen.
Ik zou blijven proberen. Bij mij ging het de eerste keer mis, de tweede keer draaide dat terug, de derde keer lukte het. Ik vind het goed bedacht dat er een modus ingebouwd zit die een mislukking terugdraait

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 mei 2012 om 20:23 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ralfk Bekijk bericht
Bij mijn weten moet je de hekjes juist voor de apple adressen laten staan. Anders maakt hij verbinding met de apple server en krijg je de fout melding. Ik had hetzelfde probleem met herstellen en heb een hekje geplaatst voor het enige apple adres en dit verhielp meteen mijn probleem. Succes!
In de hosts file van Dansaapje zit geen Apple adres meer.
  #128  
Oud 25-05-12, 21:27
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

En zoals voorspelt is er nu versie 2.0.1 uit.

2.0.1 is out fixing a hang that could occur in certain situations. Get it from greenpois0n.com
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #129  
Oud 25-05-12, 21:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ralfk Bekijk bericht
Bij mijn weten moet je de hekjes juist voor de apple adressen laten staan.
Bij jouw weten misschien wel maar niet volgens de syntax. Volgens de syntax begint elke commentaarlijn met een "#".

Als die lijn dus weg is of er staat een "#" voor dan is dat helemaal hetzelfde.
  #130  
Oud 25-05-12, 21:32
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik hoor (lees) hier nu zo vaak dat je via iTunes een backup terug moet plaatsen, maar........heeft niemand dan de backup op iCloud staan ????

Ik wel, en nadat je de installatie van de iPhone hebt doorlopen krijg je niet meer de mogelijkheid om een backup vanuit iTunes terug te zetten. Hoe doen jullie dat dan?
  #131  
Oud 25-05-12, 21:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
"It makes use of a revised CPU (A5 chip) S5L8942". De vertaling hiervan is "Het gebruikt een herziene CPU (A5 chip) S5L8942".
Oei Dat is dezelfde SoC als in de ATV 3
  #132  
Oud 25-05-12, 21:37
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Ik hoor (lees) hier nu zo vaak dat je via iTunes een backup terug moet plaatsen, maar........heeft niemand dan de backup op iCloud staan ????

Ik wel, en nadat je de installatie van de iPhone hebt doorlopen krijg je niet meer de mogelijkheid om een backup vanuit iTunes terug te zetten. Hoe doen jullie dat dan?
Als ik jou was zou ik alles opnieuw doen, maar dan via iTunes en als-ie vraagt om een back-up die ook te maken (gebeurt in dit geval automatisch op iTunes i.p.v. iCloud).

Edit: Ik ben onhandig bezig hier.. Je back-up staat op iCloud zei je hè?
  #133  
Oud 25-05-12, 21:44
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Hmmm, had ik dit eerder geweten.....

Als je je backup op iCloud hebt staan kun je in iTunes kiezen (rechtermuistoets) voor 'Backup maken'. Hij slaat dan lokaal een reservekopie op. Dit had ik dan eigenlijk als eerste willen doen, maar dat moet dan nu maar. Daarna zal het vast wel lukken denk ik.
  #134  
Oud 25-05-12, 21:47
Flexa Flexa is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 60
Standaard

Te erg dit. Ik heb windows moeten gebruiken om mijne iPad3 te jailbreaken. Via de mac lukte het niet. Kreeg steeds de melding om em nog een keer proberen te jailbreaken. Met windows in 1x goed.
__________________
UK 2.0 8GB iPhone
NL 2.0 16GB iPhone 3G
  #135  
Oud 25-05-12, 21:51
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik zou nog wachten en als over een tijdje nog niet opschiet de iPhone proberen te rebooten (evt. met de 'volume omhoog'-knop ingehouden vanaf het moment dat-ie reboot - voor het geval die jailbreak moeilijk doet).

Als het daarna nog mis gaat, DFU-modus en via computer (al dan niet een andere computer als je die hebt) alsnog proberen te herstellen.
  #136  
Oud 25-05-12, 21:53
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Die 3GS met oude bootrom boot 5.1.1 al untethered, maar iBooks werkt daar niet.

Iemand toevallig Rocky Racoon in die situatie al geprobeerd?
Rocky Racoon geïnstalleerd.

De iPhone boot dan nog steeds (uiteraard untethered), maar iBooks zeurt nog steeds over een "Configuratiefout"...

Dan ook dit device maar herstellen en met Greenpois0n Absinthe jailbreaken...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #137  
Oud 25-05-12, 21:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
De iPhone boot dan nog steeds (uiteraard untethered), maar iBooks zeurt nog steeds over een "Configuratiefout"...
Zover was ik ook op mijn knoei-3GS (OB). Blijkbaar voert Rocky Racoon die Sandbox fix niet uit op de 3GS (maar wel op een iPhone 4). Heel raar.
  #138  
Oud 25-05-12, 22:01
Castaway Castaway is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 6
Standaard

Wat fout ging in Absinthe 2.0 is gelukt in Absinthe 2.0.1.
  #139  
Oud 25-05-12, 22:05
dansaapje dansaapje is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Ik zou nog wachten en als over een tijdje nog niet opschiet de iPhone proberen te rebooten (evt. met de 'volume omhoog'-knop ingehouden vanaf het moment dat-ie reboot - voor het geval die jailbreak moeilijk doet).

Als het daarna nog mis gaat, DFU-modus en via computer (al dan niet een andere computer als je die hebt) alsnog proberen te herstellen.
Ik heb de iPhone maar ge-reboot, want ik vond het een beetje ongemakkelijk worden (ook na een comment van iemand anders). Alles werkt gelukkig nog, maar ik zit nu dus nog steeds "vast" op 5.0.1 en kan dus met geen mogelijk "gewoon" updaten naar 5.1.1 hoe kan het toch dat niemand hier verder last van heeft? Nog andere suggesties die ik kan proberen? Alvast bedankt weer mensen!!!
  #140  
Oud 25-05-12, 22:15
pong38 pong38 is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 29
Standaard

Na eerst in één keer m'n iphone4 gedaan te hebben ben ik ff met de 3GS van mn vrouw aan de slag gegaan. Zelfde procedure....

4 uur later, 3x full right-click restoren, nieuw account, 2 verschillende laptops en een pc om te jailbreaken verder... haar 3GS is met geen mogelijkheid te Absinthen.
Zowel niet met 2.0 als met 2.0.1.

Iedere keer weer "crashed" Absinthe waarna ik alleen nog maar een Absinthe restore kan doen.

Dus wat met de 4 in één keer goed ging (incl. Cydia enz) gaat met de 3GS voor geen meter.
Reageren

Labels
jailbreak, untethered



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: untethered jailbreak met absinthe 2.0 mislukt want iphone not activated Muug Jailbreak 1 25-05-12 23:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.