//

Iphone 3g jailbracken lukt niet

Iphone 3g jailbracken lukt niet discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Mijn mobiel is kapot waardoor ik moet overstappen op de oude iphone. Deze was helemaal niet meer up-to-date. Ik wilde daarom eerst de iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-05-14, 20:14
dhn dhn is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 1
Standaard Iphone 3g jailbracken lukt niet

Hoi,

Mijn mobiel is kapot waardoor ik moet overstappen op de oude iphone. Deze was helemaal niet meer up-to-date.
Ik wilde daarom eerst de iphone herstellen en er een nieuwe jailbreak op zetten. Nu krijg ik dus al een uur lang de foutmelding met code 1015 en staat hij in herstelmodus.
Op het gebied van telefoons ben ik een leek en alle termen die ik tegen kom op internet zoals redsn0w (of iets in die trant) met allemaal cijfers maken mij het spoor helemaal bijster. Begrijp niks van cydia of wat er allemaal bij komt kijken. Ik gebruik zelf al jaren geen apple product meer, dus met sommige dingen ben ik niet meer bekend.
Met behulp van het internet en dit forum kom ik er ook niet uit hoe ik dit probleem moet oplossen. En de mensen op dit forum zijn mijn laatste hoop, aangezien ik whatsapp nodig heb voor mijn stage (dit klinkt triest hoe afhankelijk je van een smartphone bent). Bij de phone house krijg ik een reserve mobiel zonder mogelijkheid met whatsapp, dus ik kan mijn kapotte mobiel pas inleveren bij de phone house als deze iphone werkt.

Zou iemand mij verder kunnen helpen met: a) mijn iphone uit de herstelmodus halen (DFU? en recovery modus werken ook niet), b) jailbreak erop weten te zetten, c)simlock vrij maken

Alvast bedankt voor de moeite
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-05-14, 08:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dhn Bekijk bericht
Hoi,
aangezien ik whatsapp nodig heb voor mijn stage (dit klinkt triest hoe afhankelijk je van een smartphone bent). Bij de phone house krijg ik een reserve mobiel zonder mogelijkheid met whatsapp, dus ik kan mijn kapotte mobiel pas inleveren bij de phone house als deze iphone werkt.
1) Whatsapp werkt niet op een iPhone 3G, ook niet met een jailbreak. Dus daar hoef je het niet voor te doen;
2) Probeer om het toestel met TinyUmbrella uit recovery mode te halen;
3) Zet het toestel in DFU mode en herstel dan met de laatste versie van iTunes;
4) Instructies om een iPhone 3G te jailbreaken staan in het jailbreak forum;
5) Instructies om een iPhone 3G te unlocken staan in het Unlock forum;
  #3  
Oud 14-05-14, 09:58
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

na wat rondneuzen op google heb ik dit gevonden maar ik weet niet zeker of het werkt

Whatsapp toont momenteel een scherm op de voorkant waarop je een telefoon nummer kan invoeren, als je een telefoon nummer invoert zal er niet meer naar een code gevraagd worden en zal de dienst weer werken op de iPhone 3G. Het lijkt erop dat Whatsapp de beschikbaarheid voor de iPhone 3G weer geactiveerd heeft aangezien er erg veel klachten/mailtjes zijn binnen gekomen.
Wat moet je doen?
Eerste oplossing:
  • Open whatsapp tot dat er een verificatiemenu verschijnt waarin je een telefoonnummer kan invullen
  • vul een geldig mobiel telefoon nummer in
  • Nu wordt je gelijk doorgestuurd naar het beginscherm van Whatsapp.
Update:

In de reacties zijn de volgende oplossingen zichtbaar:

Ik had hetzelfde probleem met de iPhone 3G van mijn vrouw. Deze had initieel 2.8.3.
Na de melding van Whatsapp dat de nieuwe versie geïnstalleerd moest worden is de app verwijderd. Ik heb een backup van de iPhone opnieuw geïnstalleerd met versie 2.8.3. Deze werkte niet en ook het nummer opnieuw laten verifiëren werkte niet. Daarna de versie 2.8.3 vervangen door de 2.8.4.Hierna lukte de verificatie wel (zonder het oude 3-cijferige nummer in te hoeven voeren). De Whatsapp op de 3G werkt nu weer zoals daarvoor. Veel succes aan allen die het zelfde probleem ondervinden.

Alleen als je een backup hebt gemaakt met itunes van je oude werkende Whatsapp versie, kan je het weer werkend krijgen op je 3G. Hiervoor moet je Whatsapp verwijderen van je iphone, dan aansluiten op itunes. Vervolgens ga je naar je APPS toe van jezelf in je iphone overzicht en dan installeer je weer Whatsapp. Synchroniseer dan weer en whatsapp zal worden geinstalleerd op je iphone zoals die was. Het werkt weer omdat je combinatie van je 06 nummer en je werkende activatiecode (3 cijfers) dan weer goed staan. Whatsapp accepteert dat dan wel
__________________
Als je het zeker weet hoef je niet te twijfelen!
  #4  
Oud 14-05-14, 10:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flammy88 Bekijk bericht
na wat rondneuzen op google heb ik dit gevonden maar ik weet niet zeker of het werkt
Als jij de bron van jouw oplossing niet vermeldt dan zal ik het doen.

Whatsapp werkt weer op de iPhone 3G | Technieuws

De TS moet vooral ook de reacties in dat oude artikel lezen.
  #5  
Oud 14-05-14, 10:44
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als jij de bron van jouw oplossing niet vermeldt dan zal ik het doen.

Whatsapp werkt weer op de iPhone 3G | Technieuws

De TS moet vooral ook de reacties in dat oude artikel lezen.
Is toch niet verplicht om de bron te vermelden?

maar goed ik ben wel benieuwd of het nog werkt dus als je het werkende krijgt hoor ik het graag
  #6  
Oud 14-05-14, 10:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flammy88 Bekijk bericht
Is toch niet verplicht om de bron te vermelden?
Nee, verplicht is het niet maar het is wel netjes (en beschaafd) om de originele bron te vermelden. Dan kan men ook de commentaren lezen in de originele bron.
Reageren

Labels
herstelmodus, jailbreak



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone Resetten lukt niet help! Sfmplayer iPhone algemeen 7 14-03-13 11:48
MMs sturen naar een NIET iphone lukt niet ?? Cathy79 iPhone algemeen 8 02-12-12 11:20
Update iPhone 4 lukt niet Ewarth iPhone algemeen 33 10-10-12 21:31
Verbinding PC/Iphone lukt niet Martien1980 iPhone algemeen 0 09-04-11 01:11
iPhone: iPhone jailbreaken lukt niet. Sammson Jailbreak 3 10-01-11 23:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:29.