Pangu: Untethered jailbreak voor iOS 7.1.x discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door timosha Als dat werkelijk zo is dan sluit iOS nog meer aan bij OS X dan ik verwacht had. Een OS ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
iPad update naar 7.1.2 vanaf jailbreak 7.1.1 - Pastebin.com Wat mij wel opvalt is dat er opvallend vaak naar een baseband chip wordt gezocht terwijl ik een WI-FI iPad zonder 3G/4G heb. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 juli 2014 om 10:12 ---------- Aanvulling: Na de update moest Cydia opnieuw het "Bestandssysteem voorbereiden", dus de stashing was wel degelijk ongedaan gemaakt.
|
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Heb naar 7.1.2. ge-updated en gejailbreaked met Pangu v1.1
Op zich lijkt alles goed gegaan te zijn en heb inmiddels ook toegang tot het bestandssysteem d.m.v. Apple File Conduit 2. Zie dat er in var/stash wel een andere folder opbouw is en heb zowel op een iPhone 4 als een 5S ringtones geplaatst in de map xxxxx/Ringtones. Nu worden bij de 4 de ringtones herkend en is het ook mogelijk om er gebruik van te maken, echter bij de 5S niet, iemand een idee? Edit: Opgelost...Soms is het zo simpel (of stom), ToneEnabler vergeten :-D Er viel me trouwens ook nog wat op bij het herstellen.... Ik heb een clean install gedaan vanuit DFU en beide telefoons als nieuw geconfigureerd, bij de 4 had ik zoek mijn iPhone uitgeschakeld zoals het moet (anders kan je niet herstellen), bij de 5S was ik het vergeten en normaal krijg je dan wel een of andere melding. Die heb ik niet gezien (misschien logisch i.v.m. DFU) en het herstel proces liep vast met een 3004 error. Ik heb vervolgens even afgewacht wat de telefoon ging doen en hij kwam uiteindelijk zelf in herstelmodus terecht waarna ik hem gewoon kon herstellen. Wat ik nu met bovenstaande verhaal wil zeggen is dat de beveiliging van Apple zeker niet waterdicht is en je ook op deze manier niet eerlijke telefoons zou kunnen herstellen, wat toch een kwalijke zaak zou zijn.
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most." © Ozzy Osbourne Laatst gewijzigd door FridgeNL; 04-07-14 om 12:58. |
|
||||
|
||||
Ik heb vrij random besloten het ook te wagen, ondanks berichten dat Activator niet volledig compatibel is (wat toch haast neerkomt op een disfunctionerende aorta in een jailbroken telefoon). DFU > herstellen naar 7.1.2. Nu mijn reservekopie met mogelijk antieke 'jailbreak-restjes' erop gooien, dan spelen met Pingu en ten slotte PKGBackup erop loslaten.
Edit: Na de jailbreak waren de apps te vinden als "Overige", gelukkig was een harde reset genoeg om die situatie te herstellen. Nu wel een onverklaarbare 2GB aan "Overige", maar dat maakt voorlopig niet uit. PkgBackup geïnstalleerd, alles terugzetten en maar eens kijken of er problemen optreden Mijn hele set-up (100+ pakketten) werkt nog samen. Gridlock 2.0 is uiteraard de grote boosdoener die SB doet crashen. Activator werkt zonder probleem – AlbumArtCenter functioneert niet & bevriest iDevice als muziek wordt getriggered via CC als muziekproces uitstaat – Couria crasht SB bij het sluiten van de pop-up en sluiten van Berichten.app – Gridlock 2.0 crasht het iDevice
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico Laatst gewijzigd door Bubbly; 05-07-14 om 18:11. |
|
|||
|
|||
en de batterijduur ? deze is bij mij gehalveerd
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ik denk dat het aan een niet volledig compatibele tweak ligt, heb je dat al getest?
|
|
|||
|
|||
ik zie dat plugication en igotya niet werken, zal deze er eens afgooien, maar normaal gezien doen die pas iets bij een handeling en werken niet in de achtergrond
|
|
||||
|
||||
De lijsten met compatibele tweaks zou ik meer als leidraad gebruiken, het kan best dat iets het bij iemand deed, maar dat het incompatibel is met een andere tweak die je hebt (op deze versie).
iGotYa concurrent iCaughtU Pro werkt hier overigens nog. Tip: Plugication is overbodig, ik gebruik hiervoor Activator. |
|
|||
|
|||
ik wou IcaughtU Pro aanschaffen (versie 2.7.2) maar krijg de melding 'this product is not supported on your ios version' (laatste ios versie).
hoe stel je activator in zodat muziek start bij inbreng van een hoofdtelefoon ? Ik heb volgende tweaks : activator - afc2add (werken in de root)- altkeyboard (aanrader) - appinfo - applocker - audio recorder (tel. gesprekken opnemen) - barrel - bioprotect - effect+ - f.lux - ifile - intelliscreenX - Iwidget (htc clock) - No update - Noadstoreopen - repower - springtomize3 - xcon - ywatcher - 3g unrestrictor Als je nog bruikbare tips hebt over mijn tweaks laat maar volgen, want ik ben van oordeel dat ik ze allemaal nodig heb, maar als ik iets kan verwijderen omdat een andere tweak dit ook doet is het ook goed. |
|
|||
|
|||
Het aanschaffen van "unsupported" tweaks kan op twee manieren:
- Met een ander(ouder) apparaat wat op een oudere versie van iOS draait: Schaf de tweak op het andere apparaat aan Installeer het vervolgens op je eigen apparaat (moet onder je Cydia account gekoppeld staan) - Door je systeem versie tijdelijk aan te passen (te faken naar 7.0.6): Bewerk /System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist met iFile (Property List Editor), wijzig ProductVersion naar 7.0.6 en ProductBuildVersion naar 11B651. Maak een back-up van het huidige bestand! Herstart het toestel Schaf nu de tweak aan, maar installeer het nog niet Zet vervolgens het ge-backupte bestand terug Herstart het toestel Installeer de tweak vanuit Cydia |
|
|||
|
|||
ga deel 1 gebruiken, met mijn oude 3GS aanschaffen dus, bedankt
|
|
||||
|
||||
afc2add is obsolete, vervang het door Apple File Conduit "2"
I.p.v. Audio Recorder raad ik aan: Super Recorder, gister gekocht en het werkt prima (heeft ook een leuke stemvervormingsfunctie voor Doctor Who fans ). AppLocker / BioProtect, waarom gebruik je ze beide? iCaughtU Pro heb ik geïnstalleerd middels PkgBackup. Gister 15-20 ± overbodige tweaks verwijderd zonder succes. Ik verdenk nu Activator ervan Berichten te crashen na een ontvangen bericht i.p.v. Couria / andere tweaks, dus ik ga daar later nog wat mee spelen. |
|
|||
|
|||
ok, super recorder er even bijgezet, afc2add eraf en apple file conduct 2 erop, applocker test ik nog even uit
|
|
|||
|
|||
veel appjes werken niet of gedeeltelijk met ios7.1.x, pas daar mee op!!!, een compatibel lijst wat wel , gedeeltelijk of niet werkt vind je hier:
iOS 7.1.x Compatible Jailbreak Apps and Tweaks |
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Ik heb een capaciteit van 27,9GB. Er gaat dus wél ruimte verloren
|
|
|||
|
|||
ik heb super recorder aangeschaft, maar telkens wanneer ik wil activeren met de code die ik kreeg zegt hij dat de server down is. IntelliscreenX, hiervan is de trial voorbij dus wou ik lockinfo nog eens proberen, maar die laat telkens mijn dashboard crashen tot hij in safe mode opstart :-(
Iemand enige raad ? |
|
||||
|
||||
Heb je misschien een van de Untrusted host blockers geïnstalleerd? Die blokkeerden bij mij zelfs Cydia repo's met regelmaat.
LockInfo / ISX gebruik ik niet. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|