//

[3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie)

[3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 t-mobile loopt een beetje achter Ze hadden het over 2.1 Ik kreeg gisteren ook pas de e-mail van Apple Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #201  
Oud 17-09-08, 16:12
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
t-mobile loopt een beetje achter

Ze hadden het over 2.1

Ik kreeg gisteren ook pas de e-mail van Apple
Ik vond het al zo snel voor een 2.1.1! Apple is (meestal) wel snel met software updates (OK, niet altijd) in geval van serieuze bugs, maar die heb ik nog nergens gelezen over 2.1, dus ik vertrouwde de sms al niet...
Ik wil trouwens wel even vermelden dat ik erg blij ben met 2.1! Sneller, responsiever en wat zijn de backups snel! Voorheen uren... Nu letterlijk secondes. Alleen de allereerste duurde wat langer (paar minuutjes). Qua bereik kan ik nog niet zoveel zeggen, ik zie meer streepjes, maar kan nog niet zeggen of dat alleen cosmetisch is of ook functioneel beter. Ik had al een redelijk bereik.

Laatst gewijzigd door Buur; 17-09-08 om 16:21.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 17-09-08, 16:19
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door susiphone Bekijk bericht
Help, zit helemaal vast. Krijg steeds foutmelding (6), eerst (1600). Blijft ook steeds hangen op apple logo.
Ik probeer mijn 2.0.2 naar 2.1 te krijgen mbv Michael's custom, heb 1e generatie, jailbroken iphone en werk op Mac, iTunes 8. Heb wat tips geprobeerd in deze verzameltopic, maar het lukt niet. Graag suggesties.
Zijn Michael's geplaatste customs niet enkel voor de 3G? Ik zou, als ik jou was, zelf even een custom maken met PwnageTool (je hebt tenslotte de mogelijkheid met je Mac, onze win-vrienden kunnen dat nog niet!). Aan het eind begeleidt die je dan ook met in DFU mode zetten, dat kan haast niet fout gaan.

Laatst gewijzigd door Buur; 17-09-08 om 16:38.
  #203  
Oud 17-09-08, 16:27
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Michael heeft customs gemaakt voor zowel de 3G als de 2G
  #204  
Oud 17-09-08, 17:35
Timmeh..! Timmeh..! is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard

Hallo, ik kom er niet uit.

Met mijn 1stGen iPhone lukte het wel, met de 3G lukt het me niet.

Ik heb een iPhone 3G van een dag oud. Nog nooit wat mee gedaan.

Ik heb nu firmware 2.1 er op staan, geupdated via iTunes.

Nu wil ik dus die custom 2.1 er op zetten.

Als ik gewoon de iPhone aansluit, en shif+herstellen doe, en de custum 2.1 selecteer krijg ik de bekende foutmeldingen. Dit gebeurt ook in DFU en Restore.

Nu las ik dingen over WinPwn en QuikPwn, maar die gaan maar tot versie 2.0.1.

Nu doe ik dus iets fout, dat begrijp ik. Maar wat kan ik niet ontdekken.

Ik heb het hele topic door gelezen maar kan niet vinden wat ik nu moet doen.

Ik draai op Windows Vista Home Premium 32bit.


Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Jim
  #205  
Oud 17-09-08, 20:14
susiphone susiphone is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 13
Standaard vastlopertje-2

Dank voor jullie reacties. Heb nu in ieder geval de telefoon weer aan gekregen en er staat dus een officiele 2.2 op, maar duidelijk niet jailbroken, want de mededeling in iTunes is dat de SIM-kaart niet wordt ondersteund. Hoe nu verder voordat ik weer dezelfde fouten maak? Ik was van plan om:
- de oude pwnage tool weer te starten
- Michael's iPhone1_2_2.1_5F136_Custom_Restore.ipsw te kiezen in het scherm 'browse for ipsw'
- via alt-Herstel deze restore te kiezen.
Alleen heb ik dat al een keer gezien, met alle ellende van dien. Waar ga ik de fout in?
PS Ik heb geen idee hoe ik zelf iets zou moeten bouwen en Michael heeft dat toch al voor ons gedaan?
  #206  
Oud 17-09-08, 23:14
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door susiphone Bekijk bericht
Dank voor jullie reacties. Heb nu in ieder geval de telefoon weer aan gekregen en er staat dus een officiele 2.2 op, maar duidelijk niet jailbroken, want de mededeling in iTunes is dat de SIM-kaart niet wordt ondersteund. Hoe nu verder voordat ik weer dezelfde fouten maak? Ik was van plan om:
- de oude pwnage tool weer te starten
- Michael's iPhone1_2_2.1_5F136_Custom_Restore.ipsw te kiezen in het scherm 'browse for ipsw'
- via alt-Herstel deze restore te kiezen.
Alleen heb ik dat al een keer gezien, met alle ellende van dien. Waar ga ik de fout in?
PS Ik heb geen idee hoe ik zelf iets zou moeten bouwen en Michael heeft dat toch al voor ons gedaan?
Ik weet niet wat je ondertussen allemaal al geprobeerd hebt, dus ik ga toch maar even uit van jouw wat-nu-idee.

OK dan, met een simpele uitleg:
GEEN oude PwnageTool gebruiken! Alleen de laatste versie (2.1) herkent FW2.1 (en kan de combi maken met iTunes 8 om de jailbreak onzichtbaar daarvoor te houden). En gebruik daarin niet de custom van Michael (dan ga je een custom naar custom verbouwen?!, gedoemd te mislukken, lijkt mij zo), maar gewoon degene die hij vindt in ~/Library/iTunes/iPhone Software Updates/ Je had toch al een standaardfirmware 2.1 met iTunes gedownload? Dan staat die daar en PwnageTool kijkt daar ook (Zoniet, dan krijg je de mogelijkheid te zoeken).
Als je niet weet hoe je het zelf in moet stellen, laat dan PwnageTool op Simple Mode staan en je wordt helemaal begeleid met tekstballonnen. Toch even verder uitleggen voor de volledigheid: Klik op jouw model iPhone en op de blauwe pijl rechtsonder en de rest wijst zichzelf. Tussendoor moet je een keer je admin-wachtwoord opgeven, hierna gaat PwnageTool je eigen custom firmware bouwen. Hij bewaart hem uiteindelijk op je bureaublad. Er wordt gevraagd voor wel/niet activeren (in jouw geval moet dat wel, enkel legale T-Mobile hoeft dat niet) en op het laatst word je begeleid naar DFU mode (hij telt netjes af, KAN niet misgaan!). Het kan even duren, geen paniek. Als 't gelukt is, geeft ie dat ook aan, hierna kun je PwnageTool quitten. In iTunes nu Option(alt)-klik en kies dan voor jouw zojuist gebouwde firmware op je bureaublad. Laat nu iTunes zijn herstelwerk doen.

Succes weer! Hopelijk gaat ie nu helemaal goed in 1x!

Oja, op youtube staan meerdere filmpjes waar je het gebeuren op film kan zien. Zoek daar maar eens op iphone jailbreak of iphone pwnagetool of zoiets. Kom je ze vanzelf tegen. En ook al vind je een wat ouder filmpje, het principe en de werking van PwnageTool is nog altijd hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Buur; 17-09-08 om 23:34.
  #207  
Oud 18-09-08, 13:40
susiphone susiphone is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 13
Standaard

Top! Hij werkt weer helemaal en zonder problemen. Dank voor de hulp. Heb wel een ananas nu, maar die ergernis weegt niet op tegen een niet werkende iphone!
  #208  
Oud 18-09-08, 16:45
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Kreeg je niet de keus voor aanpassing van de logo's?
  #209  
Oud 18-09-08, 22:03
DarkQIphone DarkQIphone is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 112
Standaard

hallo het is me eindelijk gelukt heb gewoon winpwn gebruikt firmwire custom laten maken en toen door gegaan tot DFU nou die 2.1 firmwire gepakt en ownen maar heb itunes 8.0 gebrukt
  #210  
Oud 19-09-08, 10:58
susiphone susiphone is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Kreeg je niet de keus voor aanpassing van de logo's?
Wel in expert mode, maar niet in simple mode die ik nu maar eens heb gebruikt. Komt een volgende keer wel weer goed. Dank.
  #211  
Oud 20-09-08, 12:02
PieNr1 PieNr1 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Is er iemand hier die een customFW heeft gemaakt maar met de standaard 500mb partitie i.p.v. van de 1GB van Michael's customFW?
  #212  
Oud 20-09-08, 12:14
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieNr1 Bekijk bericht
Is er iemand hier die een customFW heeft gemaakt maar met de standaard 500mb partitie i.p.v. van de 1GB van Michael's customFW?
Als je terugkijkt, zie je dat ik er 1 van 750MB gemaakt heb voor een legale T-Mobile. Maar waarom gebruik je niet QuickPwn, nu die uit is voor windows?

Laatst gewijzigd door Buur; 20-09-08 om 12:17. Reden: link toegevoegd
  #213  
Oud 20-09-08, 13:22
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Hi, Ik ben op zoek naar de FW2.1 met de baseband van 2.0 (1.45.00), begrijp dat dit met Pwnage tool voor de MAC mogelijk moet zijn?

Ik heb zelf windows PC maar heb dit nu via VMWare aan de praat gekregen en kan nu zelf FW2.1 pwnen op een MAC via VMWare .
Alleen als ik zoek naar de optie om de baseband niet te upgraden kom ik dit niet tegen, zie wel BOOTNEUTER maar die is niet geenabled.

Ik heb hiermee nu zelf een FW2.1 mee gemaakt maar voordat ik naar de custom FW2.1 upgrade wil ik wel zeker weten dat de originele baseband (1.45.00) intakt blijft.

Alle hulp is welkom
  #214  
Oud 20-09-08, 13:24
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

De firmwares kan je vinden in onze WiKi (boven aan deze pagina) en daar moet je gaan naar 'Firmware'. Daar staan de linken naar de originele firmwares.

Met de 2.1 fw voor de 3G krijg je automatisch de daar bijbehorende baseband en bootloader. Is niks aan te veranderen. Maar deze zijn in de 2.1 goed.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #215  
Oud 21-09-08, 21:26
ccaroline ccaroline is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik ga 't liefst zelf door het proces van de PwnageTool..

Nu ben ik weer even in de war, gezien ik als Belg een Belgische iPhone heb, moet ik dan "Activate Phone" AF- of AANvinken?
  #216  
Oud 21-09-08, 21:36
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccaroline Bekijk bericht
Ik ga 't liefst zelf door het proces van de PwnageTool..

Nu ben ik weer even in de war, gezien ik als Belg een Belgische iPhone heb, moet ik dan "Activate Phone" AF- of AANvinken?
Die optie moet UIT voor legale iPhones, dus ook de Belgische (die is met ieder simkaartje tenslotte "legaal", want simlockvrij).
  #217  
Oud 22-09-08, 15:26
PieNr1 PieNr1 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Als je terugkijkt, zie je dat ik er 1 van 750MB gemaakt heb voor een legale T-Mobile. Maar waarom gebruik je niet QuickPwn, nu die uit is voor windows?
Ik denk dat ik daar overheen gekeken heb. Sorry. Ik ben uiteindelijk voor QuickPwn gegaan en dat werkte prima. Bedankt voor de tip.
  #218  
Oud 23-09-08, 08:26
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door susiphone Bekijk bericht
Help, zit helemaal vast. Krijg steeds foutmelding (6), eerst (1600). Blijft ook steeds hangen op apple logo.
Ik probeer mijn 2.0.2 naar 2.1 te krijgen mbv Michael's custom, heb 1e generatie, jailbroken iphone en werk op Mac, iTunes 8. Heb wat tips geprobeerd in deze verzameltopic, maar het lukt niet. Graag suggesties.
Heb ik ook gehad en kreeg het niet opgelost alleen d.m.v. iTunes 7.7 de firmware 2.0.1 te installeren en dan te updaten naar legitieme 2.1, als dat gebeurd is krijg je de melding dat je een nieuwere versie van iTunes nodig hebt, dan pak je dus iTunes 8.
Daarna heb ik 'm gejailbreaked met QuickPWN, misschien dat dit bij jou ook werkt, i.i.g succes
  #219  
Oud 23-09-08, 18:18
gtturbo gtturbo is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 20
Standaard

Kan ik nu ook van Fw 2.0 naar de custom FW van Michael 2.1 in 1 keer? En waar is de precieze handleiding hiervoor te vinden? Ben echt bang dat ik wat verkeerd doe....
  #220  
Oud 23-09-08, 22:12
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gtturbo Bekijk bericht
Kan ik nu ook van Fw 2.0 naar de custom FW van Michael 2.1 in 1 keer? En waar is de precieze handleiding hiervoor te vinden? Ben echt bang dat ik wat verkeerd doe....
Ik zie dat je windows gebruikt. Er is nu een windows-versie uit van QuickPwn (zoek even hier op de site voor de link en uitleg, er is een speciaal topic voor aangemaakt in dit forum), waardoor je Michael's custom firmware niet meer nodig hebt, maar het gewoon (en erg simpel) zelf kunt doen.
-Haal QuickPwn windows op en pak die ergens uit.
-Update (indien nog niet gebeurd) iTunes naar versie 8 (in iTunes zelf .
-Sluit je iPhone aan je computer aan en maak een backup van je instellingen, smsjes, etc.
-iTunes zal aangeven dat er een nieuwe versie (2.1) is voor je iPhone. Kies update. iTunes zal een officiele 2.1 op je iPhone plaatsen.
-Als dat helemaal klaar is, incl. herstart, open dan QuickPwn en klik op de blauwe pijl rechtsonderin, de rest wordt in tekstballonnen aan je verteld, incl. aftellen bij DFU-mode etc. Kind kan de was doen! Heb geduld met de herstart aan het eind (bij sommigen duurt het een kwartier). Hierna heb je een 2.1 jailbroken iPhone en kun je zeggen dat je het helemaal zelf gedaan hebt.

Succes!

/edit:
Ik vergeet te vermelden dat je je backup nog terug mag zetten via iTunes. Hierna heb je je smsjes, programma-instellingen etc. weer tot je beschikking.

Laatst gewijzigd door Buur; 23-09-08 om 22:14.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) Michael Unlock 1541 01-02-09 10:33
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Unlock 36 31-01-09 03:14
iPhone: [3G] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Jailbreak 5 24-01-09 11:56
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) Gonny Unlock 454 20-11-08 18:22
iPhone: [3G] Pwnage 2.0.2 - Verzameltopic (OSX versie) Michael Jailbreak 110 15-10-08 15:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:37.