iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Quickpwn 2.1 voor FW 2.1 - Verzameltopic (Windows) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/22065-3g-quickpwn-2-1-voor-fw-2-1-verzameltopic-windows.html)

peeter 21-09-08 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hjalmarr (Bericht 196294)
Heb 2.1 gedownload van Apple. Alleen ziet QuickPwn de versie niet. Althans hij gaat niet verder... wat nu?

Hier hetzelfde probleem. Al vanalles geprobeerd. Eerst schoon naar de officiele 2.1, niet verder gesynchroniseerd maar direct quicpwn --> zelfde probleem. Kom niet verder dan het "browse for fw" scherm...
Ook een "voorgepatchte" variant via shift-restore wil niet werken en geeft mij niets dan error 16xx of 6, afhankelijk van de restore modus van de iPhone (dfu of gewoon restore). Heb hier een simlockvrije iphone misschien dat die net iets anders met iTunes kletst?

Hjalmarr 21-09-08 22:33

Probleem inmiddels opgelost.

Via itunes versie 2.1 installeren, daarna quickpwn gebruiken. Hij is nu bijna klaar :)

peeter 21-09-08 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hjalmarr (Bericht 196334)
Probleem inmiddels opgelost.

Via itunes versie 2.1 installeren, daarna quickpwn gebruiken. Hij is nu bijna klaar :)

Waarom bij jou wel... :confused:

NielsZwolle 21-09-08 22:49

ik heb het gedaan en het is gelukt

ik hoefde blijkbaar niet meer te unlocken

Hjalmarr 21-09-08 22:59

Werkt inderdaad goed! Alles is alweer gereed!

ratjuh076 22-09-08 02:37

Hier een zware noob, hoorde over cydia en installer blablabla, en nu is het eindelijk mijzelf gelukt, na een week.. hulde voor degene die dit mogelijk hebben gemaakt. ik ben helemaal in mn nopjes!

peeter 22-09-08 08:01

Nou, hehe...eindelijk gelukt.
Kwam in Quickpwn nooit voorbij het "browse for firmware" schermpje. Het bleek uiteindelijk heel simpel te zijn. Gewoon even de 2.1 firmware opnieuw bij Apple downloaden en naar die nieuwe download verwijzen in quickpwn. Daarna ging het extreem soepel!:D
Vraag me nu wel al continu af, hoe ik aan 2 versies van 2.1 kan komen. Beide komen ze officieel bij Apple vandaan.:confused:

MaCciNo 22-09-08 08:47

Ananas boot logo ?
 
sinds kort gejailbreakt maar ik irriteer me aan dat ananas logo bij het aandoen van de iphone hoe kan ik gewoon weet het apple logo terug erop krijgen ?

Bomans 22-09-08 08:57

Opnieuw jailbreaken en custom logo's uitschakelen. (in expert mode)

MaCciNo 22-09-08 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 196435)
Opnieuw jailbreaken en custom logo's uitschakelen. (in expert mode)

ow dus die niet aanvinke?

Bomans 22-09-08 09:00

Als je die niet aanvinkt hou je de originele van apple.

Halertje 22-09-08 09:10

Nooit meer jailbreak....
 
Voor mij geen jailbreak meer. Ik was vol vertrouwen na de vorige jailbreak, maar dit keer bleef de boel compleet hangen (jawel eerst gewoon naar 2.1 geupdate). Inclusief het al eerder beschreven trillen om de paar seconden. Toen maar hersteld via Itunes. Ben de hele middag bezig gewest alle telefoonnummers, emailadressen en agendaafspraken in te voeren.

Dit was dus eens maar nooit meer........:mad:

timm6545 22-09-08 09:31

Is er een duidelijke handleiding / stappenplan om van 2.02 naar 2.1 te gaan , er is namelijk ook iets met cydia en installer back-up en schijfruimte verlies van 500 mb.

Ik heb een belgische Iphone 3g 16gb dus simlockvrij !

Bomans 22-09-08 09:50

Ik zou zeggen, lees dit topic eens door en zoek eens even op het forum.
Je zal er heel wat wijzer van worden.

timm6545 22-09-08 10:52

Geloof me dat heb ik ook echt gedaan, maar hier word bijna geen woord gerept over eerst cydia te back-uppen en wat er gebeurt met de geïnstalleerde items uit installer?

Dus je kunt wel roepen dat ik heel wat wijzer word van deze 6 pagina`s lezen, maar ik ben bang dat je het zelf ook niet weet !

gunnie 22-09-08 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timm6545 (Bericht 196451)
Is er een duidelijke handleiding / stappenplan om van 2.02 naar 2.1 te gaan , er is namelijk ook iets met cydia en installer back-up en schijfruimte verlies van 500 mb.

Ik heb een belgische Iphone 3g 16gb dus simlockvrij !

Het wordt soms inderdaad moeilijk om hier zomaar direct mee om te kunnen als je het nog nooit hebt gedaan en de vorige versies nooit hebt gevolgd.Lees eens de andere manieren die er zijn geweest van jailbreaken van vroegere firmware's, daar staat dikwijls nog wel veel meer uitleg bij.(dus niet alleen deze 6 pagina's)
Wat betreft die cydia-backup, als je deze niet maakt zal je alle applicaties die er onder cydia zijn opgezet terug kwijt zijn.Deze zou je dan kunnen backuppen (AptBackup zet Cydia-applicaties na restore automatisch terug > Nieuws > iPhoneclub.nl) en na de restore er terug opzetten.Werkt wel blijkbaar niet altijd.
Ikzelf heb ook een gejailbreakte belgische iphone van 2.02 en ben me aan het voorbereiden op de overstap naar 2.1 (schrijf alles manueel op wat ik er bij geinstalleerd heb, dat werkt altijd)

timm6545 22-09-08 12:08

Het gaat mij om dit verhaal:
iPhone News & Review Blog Archive How To Upgrade In iTunes
Opzich wel duidelijk, maar hier word niks verteld over installer en de speciale geinstaleerde items die met installer zijn gewijzigd enz.

ruudsmets 22-09-08 13:29

Hallo,

Ik heb een iphone 3g 8gb met firmware 2.0.1. Het is een toestel uit Zwitserland. Hij werkt momenteel perfect met een yes-sim en mijn eigen telfort kaart. Nu is mijn vraag kan ik hem zonder probleem updaten naar firmware 2.1 zonder dat dadelijk niks meer werkt???

M1ch3l 22-09-08 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Halertje (Bericht 196441)
Voor mij geen jailbreak meer. Ik was vol vertrouwen na de vorige jailbreak, maar dit keer bleef de boel compleet hangen (jawel eerst gewoon naar 2.1 geupdate). Inclusief het al eerder beschreven trillen om de paar seconden. Toen maar hersteld via Itunes. Ben de hele middag bezig gewest alle telefoonnummers, emailadressen en agendaafspraken in te voeren.

Dit was dus eens maar nooit meer........:mad:

Je maakt voordat je ook maar iets doet (automatisch in itunes) een backup en zet die terug als het misgaat.

Je hebt uit dommigheid een middag verspild!?

Cmdaulnis 22-09-08 13:59

Ik vind hem niet echt stabiel meer na het jailbreaken.
Hij is nu al 3 keer tijdens een gesprek uitgevallen en als ik hem aanzet duurt het echt eeuwen voordat hij daadwerkelijk aan is....
Is hier iets aan te doen, weer terug zetten anar orrigineel 2.1 en dan nog eens jailbreaken?
Ik zie niet echt heel erg veel voordelen aan het jailbreaken, als dit zo blijft zet ik hem gewoon weer terug denk ik..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.