iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Quickpwn 2.1 voor FW 2.1 - Verzameltopic (Windows) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/22065-3g-quickpwn-2-1-voor-fw-2-1-verzameltopic-windows.html)

Legalize 23-09-08 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeromeNL (Bericht 197108)
Dit heb ik ook gehad. Wat bij mij het probleem opleverde was Poof! In mijn vorige firmware 2.01/jailbreak had ik met poof, winterboard gehide. Na de 2.1 update en opnieuw de jailbreak te hebben uitgevoerd heb ik poof ook opnieuw geinstalleerd en tot mijn verbazing stond winterboard bij mij nog steeds gehide. Give it a shot!

Jerome Thanks!
Ik heb hem weliswaar niet gehide met Poof, maar door jou opmerking ging ik even nadenken wat ik allemaal wel gedaan heb.... Ik heb veelvuldig gebruik gemaakt van de Categories app.... alles netjes in mappen weggezet... Was erg blij dat mijn springboard heerlijk leeg was... maar nu vermoed ik dus dat hierdoor sommige apps / games 'onzichtbaar' blijven zelfs na herhaaldelijk herinstalleren :-) :D

Ga nu categories ff opnieuw downloaden en vermoed dat dan een hoop weer terug komt :-D
Laat het jullie weten als dit lukt!

Fasty 23-09-08 16:39

Maar met andere woorden. Je kunt je iPhone dus nooit hellemaal terug naar orgineel brengen. Dus als je een hardware probleem hebt heeft het geen zin om een orginele 2.1 erop te zetten. Apple zal altijd kunnen zien dat je het toestel hebt gejailbreakt

Konfu 23-09-08 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 197286)
Maar met andere woorden. Je kunt je iPhone dus nooit hellemaal terug naar orgineel brengen. Dus als je een hardware probleem hebt heeft het geen zin om een orginele 2.1 erop te zetten. Apple zal altijd kunnen zien dat je het toestel hebt gejailbreakt

Hiermee ga ik niet akkoord.
Jailbreaken is een softwarematige oplossing. Als jij in iTunes een volledige restore gaat doen, dan word je iPhone opnieuw geflashed, waardoor alle sporen van jailbreaking weer weg zijn.

JeromeNL 23-09-08 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Konfu (Bericht 197308)
Hiermee ga ik niet akkoord.
Jailbreaken is een softwarematige oplossing. Als jij in iTunes een volledige restore gaat doen, dan word je iPhone opnieuw geflashed, waardoor alle sporen van jailbreaking weer weg zijn.

Mijn ervaring blijkt anders!!! Ik heb voor mijn 2.1 update 2.0.1 erop gehad. Daar had ik ook een jailbreak op uitgevoerd. Met poof had ik icoontjes onzichtbaar gemaakt. Na mijn 2.1 update waren sowieso enkele basis icoontjes nog steeds verdwenen. Toen ik op 2.1 weer een jailbreak uitvoerde en weer de applicatie poof installeerde zag ik in poof dat nog steeds die icoontjes onzichtbaar waren...

Fasty 23-09-08 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeromeNL (Bericht 197401)
Mijn ervaring blijkt anders!!! Ik heb voor mijn 2.1 update 2.0.1 erop gehad. Daar had ik ook een jailbreak op uitgevoerd. Met poof had ik icoontjes onzichtbaar gemaakt. Na mijn 2.1 update waren sowieso enkele basis icoontjes nog steeds verdwenen. Toen ik op 2.1 weer een jailbreak uitvoerde en weer de applicatie poof installeerde zag ik in poof dat nog steeds die icoontjes onzichtbaar waren...


Ja daarom dat bedoel ik. Nu heb ik wel al vernomen dat je in DFU mode een beter restore krijgt. Maar het punt is. Dat ik het wel wil controleren
maar natuurlijk niet kan met een orginele pfone :) . Anders kon je de mappen eens bekijken

Konfu 23-09-08 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeromeNL (Bericht 197401)
Mijn ervaring blijkt anders!!! Ik heb voor mijn 2.1 update 2.0.1 erop gehad. Daar had ik ook een jailbreak op uitgevoerd. Met poof had ik icoontjes onzichtbaar gemaakt. Na mijn 2.1 update waren sowieso enkele basis icoontjes nog steeds verdwenen. Toen ik op 2.1 weer een jailbreak uitvoerde en weer de applicatie poof installeerde zag ik in poof dat nog steeds die icoontjes onzichtbaar waren...

Dit hangt af van hoe jij 2.1 erop hebt gezet. Heb je gewoon geupdate naar 2.1 via iTunes en daarna weer quickpwn toegepast ? Dan zijn natuurlijk niet alle sporen verdwenen.

Heb je eerst een full restore naar 2.1 gedaan via iTunes en dan jailbreak met quickpwn, dan zal van de vorige jailbreak niks meer te merken zijn aangezien je iphone geflashed werd tijdens de restore.

Mach2k 23-09-08 21:52

Zojuist een vanilla FW 2.1 3G gejailbreakt, werkte prima en zonder problemen. Nu eens kijken wat Cydia allemaal te bieden heeft.

Tnc 24-09-08 02:15

Is het mogelijk om de iPhone firmware te downgraden naar 1.1.4 nadat je fw 2.1 heb gejailbreaked?


En de firmware was 2.0.1 toen het gekocht was, als dat van belang is...

Buur 24-09-08 02:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tnc (Bericht 197549)
Is het mogelijk om de iPhone firmware te downgraden naar 1.1.4 nadat je fw 2.1 heb gejailbreaked?


En de firmware was 2.0.1 toen het gekocht was, als dat van belang is...

Dat gaat niet werken met een 3G.

M1ch3l 24-09-08 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tnc (Bericht 197549)
Is het mogelijk om de iPhone firmware te downgraden naar 1.1.4 nadat je fw 2.1 heb gejailbreaked?


En de firmware was 2.0.1 toen het gekocht was, als dat van belang is...

Sorry maar ik ben heel erg nieuwsgierig waarom je van een 3G een 1.0 iPhone wilt maken...

DokieDokie 24-09-08 12:52

Nou ik ben redelijk over de zeik. Had verwacht dat het allemaal prima zou lopen, maar nu dus een iPhone die in de boot blijft hangen zoals bij andere mensen hier. Ik had +30apps, erg veel shit erop staan en nu lijkt het erop dat ik de boel volledig moet restoren naar fabriek af. Ontzettend ***** en daarnaast baal ik ervan dat hier niet een waarschuwing voor afgegeven wordt in het bericht op de FP.

EDIT

iTunes ziet mijn phone ook niet meer, moet ik hem in DFU proberen te zetten o.i.d.?



M1ch3l 24-09-08 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DokieDokie (Bericht 197688)
Nou ik ben redelijk over de zeik. Had verwacht dat het allemaal prima zou lopen, maar nu dus een iPhone die in de boot blijft hangen zoals bij andere mensen hier. Ik had +30apps, erg veel shit erop staan en nu lijkt het erop dat ik de boel volledig moet restoren naar fabriek af. Ontzettend ***** en daarnaast baal ik ervan dat hier niet een waarschuwing voor afgegeven wordt in het bericht op de FP.

EDIT

iTunes ziet mijn phone ook niet meer, moet ik hem in DFU proberen te zetten o.i.d.?



Jup als het langer dan 10 minuten duurt en je 3 keer aan en uit hebt gezet, (dus 30 minuten) zou ik hem in DFU mode zetten. Bij sommige mensen starte de iphone pas na lange tijd op, ik heb bijna het gevoel dat het niet opstarten van na de jailbreak samenhangt met het hebben van veel apps? Of het hebben van een bepaalde app. Je komt hier alleen zo moeilijk achter via alleen forum berichten van mensen waarbij het jailbreaken niet direct lukt.

Je kunt straks gewoon synchroniseren en je bent niets kwijt. Je bent alleen wat meer tijd kwijt aan het jailbreaken dan de rest. (DFU-mode-2.1 erop-Jailbreaken-Alles terugzetten.)

karelcool 24-09-08 14:27

beste mensen,

even een vraag: ik had mijn iphone 3G met firmware 2.0.1 gejailbreaked met winpwn. Toen firmware 2.1 uitkwam heb ik mijn iphone 3G geupdate via itunes naar de originele 2.1 (geen jailbreak bij 2.1 dus) kan ik mijn iphone 3G 2.1 nu opnieuw jailbreaken met quickpwn 2.1 voor windows of kunnen er dan complicaties optreden? en als dit niet kan hoe zou ik het dan wel voor elkaar kunnen krijgen?

bij voorbaat dank voor reacties!

mvg,

gunnie 24-09-08 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karelcool (Bericht 197719)
beste mensen,

even een vraag: ik had mijn iphone 3G met firmware 2.0.1 gejailbreaked met winpwn. Toen firmware 2.1 uitkwam heb ik mijn iphone 3G geupdate via itunes naar de originele 2.1 (geen jailbreak bij 2.1 dus) kan ik mijn iphone 3G 2.1 nu opnieuw jailbreaken met quickpwn 2.1 voor windows of kunnen er dan complicaties optreden? en als dit niet kan hoe zou ik het dan wel voor elkaar kunnen krijgen?

bij voorbaat dank voor reacties!

mvg,

Yep,
weet wel dat je alle cydia en installer applicaties wel kwijt bent of je moet deze eerst backuppen (Aptbackup)

OOOH 24-09-08 21:00

Helemaal gelukt zonder problemen, hulde voor the Dev Team!

niko 24-09-08 21:01

kan quickpwn.exe niet open
 
hallo ik ben een noob ivb met quickpwn enz.
ik heb nu het programma gedownload maar kan deze niet open krijgen en weet eigenlijk niet hoe en wat moet gebeuren .
kan iemand dit mij in nl uitleggen.

grz niko

Buur 24-09-08 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niko (Bericht 197918)
hallo ik ben een noob ivb met quickpwn enz.
ik heb nu het programma gedownload maar kan deze niet open krijgen en weet eigenlijk niet hoe en wat moet gebeuren .
kan iemand dit mij in nl uitleggen.

grz niko

Heb je de topics hierover al helemaal doorgelezen? De werkwijze is al vaker uitgelegd.

Succes!

RHCPeter 24-09-08 21:42

Ik probeer nu het programma te installeren maar hij zegt nu:

Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135)

gunnie 24-09-08 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunnie (Bericht 197798)
Yep,
weet wel dat je alle cydia en installer applicaties wel kwijt bent of je moet deze eerst backuppen (Aptbackup)

Heb de belgische iphone zojuist gejailbreakt zonder problemen.Nu de cydia applicaties er terug op en klaar is kees.:)

OOOH 24-09-08 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RHCPeter (Bericht 197954)
Ik probeer nu het programma te installeren maar hij zegt nu:

Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135)

even iets duidelijker zijn... Bedoel je met het programma quickpwn? In dat geval zou ik het nog een keer downloaden en nog een keer proberen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:05.