iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Quickpwn 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (Windows) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/29451-3g-quickpwn-2-2-5-voor-fw-2-2-1-verzameltopic-windows.html)

xcluse 02-05-09 10:28

Veel info hier, thanks.

Mag ik aan dit topic / guide toevoegen dat je, om QuickPWN te runnen, wel een hoge Microsoft Framework nodig hebt.

Met een lage versie wil QuickPWN niet eens opstarten, dat probleem had ik. Heeft me wat tijd gekost om uit te vogelen waarom, maar dit was het dus.

Microsoft Framework 3.5 is de laatste versie die uit is.

King1987 02-05-09 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xcluse (Bericht 282692)
Veel info hier, thanks.

Mag ik aan dit topic / guide toevoegen dat je, om QuickPWN te runnen, wel een hoge Microsoft Framework nodig hebt.

Met een lage versie wil QuickPWN niet eens opstarten, dat probleem had ik. Heeft me wat tijd gekost om uit te vogelen waarom, maar dit was het dus.

Microsoft Framework 3.5 is de laatste versie die uit is.

.netframework 2.0 is meer dan genoeg ;)

stapelbergje 02-05-09 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stapelbergje (Bericht 282496)
alles is gelukt van 2.1 naar 2.2.1 daarna een jailbraik en weer de back-up er op en synchoniseren... 1 probleem ik heb geen bereik geen service.... ik heb een turbosim met KPN... iemand een idee?


Heeft iemand al een idee? ben nu al wel zo ver dan hij even KPN aangeeft en dan op geen service springt...
maar toch lastig bellen zo... dus help.......

cevat 03-05-09 13:50

hoi ik wou me iphone 3g nu gaan jailbreaken maar dan moet ik een ipsw
bestand geven maar die heb ik niet op me pc staan wie ken me helpen
alvast bedankt misschien heeft al is iemand dat gevraagt maar kon het
niet vinden vandaar ik het nu vraag hoop dat iemand het weet of
misschien een ander programma voor me weet met wat ik het ken
proberen ik deed het nu met QuickPwn225 alvast bedankt

Michael 03-05-09 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cevat (Bericht 282986)
hoi ik wou me iphone 3g nu gaan jailbreaken maar dan moet ik een ipsw
bestand geven maar die heb ik niet op me pc staan wie ken me helpen
alvast bedankt misschien heeft al is iemand dat gevraagt maar kon het
niet vinden vandaar ik het nu vraag hoop dat iemand het weet of
misschien een ander programma voor me weet met wat ik het ken
proberen ik deed het nu met QuickPwn225 alvast bedankt

Kijk eens in de wiki bij fw daar kan je 221 downloaden

Newjersey 06-05-09 14:15

Hallo Allemaal,

Nog even een vraag ivm jailbreaken. Ik heb nu een gejailbreakte iphone 3g met firmware 2.2 (niet unlockt d.m.v. yellosn0w)

Wat is de exacte procedure om naar firmware 2.2.1 te kunnen? Moet ik nog iets backuppen of gaat dit automatisch?

Ik heb namelijk aardig wat apps uit Cydia gehaalt en wil deze graag behouden.

Alvast bedankt!

Lumines 06-05-09 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 276009)
Jij zult een custom fw van 221 moeten gebruiken om te voorkomen dat de baseband update. Je kan nadat de custom er is opgezet yellowsn0w downloaden uit cydia en dan ben je simlock vrij. Custom kan je hier vinden.

Als ik de Custom FW erop probeer te installeren met shift+herstel geeft hij me steeds een Onbekende Fout (1600)
Wat doe ik hier mis? Zou het door mijn iTunes versie komen?
Ik heb iTunes 8 (8.02.20)
Of mogelijk omdat ik op Vista zit?

Michael 06-05-09 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lumines (Bericht 283999)
Als ik de Custom FW erop probeer te installeren met shift+herstel geeft hij me steeds een Onbekende Fout (1600)
Wat doe ik hier mis? Zou het door mijn iTunes versie komen?
Ik heb iTunes 8 (8.02.20)
Of mogelijk omdat ik op Vista zit?

Al een andere usb poort geprobeert?

RFE 06-05-09 20:47

Wie kan mij helpen..

Ik wil Quickpwn op mn iPhone krijgen zodat ik via Cydia/installer yellowsn0w kan installeren. Momenteel draait FW 2.2.1 (5H11) op mn telefoon.. welke FW moet ik downloaden om deze via Quickpwn te kunnen installeren en zo mn phone te jailbreaken?? en hem uiteindelijk te unlocken!?

Lumines 07-05-09 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 284064)
Al een andere usb poort geprobeert?

Yep, ik heb alle USB poorten al geprobeerd. :(

Tijn1 07-05-09 01:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lumines (Bericht 284123)
Yep, ik heb alle USB poorten al geprobeerd. :(

Jailbreak eerst je Iphone met quickpwn 2.2.5-2 en dan daarna in dfu je Iphone updaten naar custom firmware!

Succes

Lumines 07-05-09 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 284128)
Jailbreak eerst je Iphone met quickpwn 2.2.5-2 en dan daarna in dfu je Iphone updaten naar custom firmware!

Succes

Ik kan het heel erg fout hebben, maar update QuickPwn niet mijn baseband?:confused:
Ik wil 'm nog simlock-vrij maken. (Heb nu 2.28.00)

Thanks.

RFE 07-05-09 19:45

Als ik hem via DFU update naar custom FW.. blijft Quickpwn dan wel aanwezig op mn telefoon??? en welke custom FW moet ik dan downloaden als ik met 2.2.5 heb gejailbreaked.. de custom FW 2.2.1?????????

Michael 07-05-09 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RFE (Bericht 284336)
Als ik hem via DFU update naar custom FW.. blijft Quickpwn dan wel aanwezig op mn telefoon??? en welke custom FW moet ik dan downloaden als ik met 2.2.5 heb gejailbreaked.. de custom FW 2.2.1?????????

Met de custom wordt je iPhone opnieuw gejailbreakt. Maar dan 221, gebruik dus ook de custom van 221.

Tijn1 07-05-09 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lumines (Bericht 284333)
Ik kan het heel erg fout hebben, maar update QuickPwn niet mijn baseband?:confused:
Ik wil 'm nog simlock-vrij maken. (Heb nu 2.28.00)

Thanks.

Quickpwn doet alleen een jailbreak uitvoeren! Waar het fout gaat is als mensen blind op update klikken dat moet je dus nooit doen in iTunes!

Wil je toch naar 2.2.1 neem dan een custom firmware hier van het forum daar zit geen baseband update in!

Succes

Michael 07-05-09 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 284441)
Quickpwn doet alleen een jailbreak uitvoeren! Waar het fout gaat is als mensen blind op update klikken dat moet je dus nooit doen in iTunes!

Wil je toch naar 2.2.1 neem dan een custom firmware hier van het forum daar zit geen baseband update in!

Succes

Maar quickpwn update weldegelijk je baseband, en zoals tijn zegt de custom fw niet.

RFE 07-05-09 23:22

Mijn baseband is nu 2.30 etc.. is er een mogelijkheid om weer te downgraden?

Michael 07-05-09 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RFE (Bericht 284445)
Mijn baseband is nu 2.30 etc.. is er een mogelijkheid om weer te downgraden?

Als je bootloader 5.8 hebt wel anders vergeet het maar. lees deze topic om te zien welke bootloader je hebt.

marcelhooft 08-05-09 20:11

Probleem detecteren firmware
 
Beste mensen,

Ik heb vandaag mijn iphone gekocht en wil hem graag Jailbreaken.
ik heb het volgende gedownload:
Quickpwn: 2.2.5
filmware: 02.30.03 (iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.zip)

Echter als ik de quickpwn start detecteert hij mijn iphone, maar detecteert hij niet automatisch het filmware en ik kan de juiste filmware ook met geen mogelijkheid selecteren! (nergens staat het bestand met IPSW ervoor, alleen maar dmg bestanden, maar deze kan ik via quickpwn niet selecteren.)

Ik heb voor de duidelijkheid hieronder een screenshot met de bestanden van de firmware wat ik gedownload heb. (nogmaals geen IPSW bestand zit hierin)

http://www.gratisvideoclips.nl/marce...PSWbestand.gif

Ik ben hier al 2,5 uur mee bezig geweest en tig firmwares gedownloaden, echter ik zal wel iets heel stoms over het hoofd zien.

Ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen.

bedankt.

gr. marcel

King1987 08-05-09 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcelhooft (Bericht 284667)
Beste mensen,

Ik heb vandaag mijn iphone gekocht en wil hem graag Jailbreaken.
ik heb het volgende gedownload:
Quickpwn: 2.2.5
filmware: 02.30.03 (iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.zip)

Echter als ik de quickpwn start detecteert hij mijn iphone, maar detecteert hij niet automatisch het filmware en ik kan de juiste filmware ook met geen mogelijkheid selecteren! (nergens staat het bestand met IPSW ervoor, alleen maar dmg bestanden, maar deze kan ik via quickpwn niet selecteren.)

Ik heb voor de duidelijkheid hieronder een screenshot met de bestanden van de firmware wat ik gedownload heb. (nogmaals geen IPSW bestand zit hierin)

http://www.gratisvideoclips.nl/marce...PSWbestand.gif

Ik ben hier al 2,5 uur mee bezig geweest en tig firmwares gedownloaden, echter ik zal wel iets heel stoms over het hoofd zien.

Ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen.

bedankt.

gr. marcel

Heel simpel, jij hebt de instelling aan staan dat hij het gedownloade bestand meteen uitpakt. Wat jij ziet is de uitgepakte ISPW. Zorg ervoor dat je die instelling uitzet of dat je even een andere browser gebruikt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:11.