//

Custom 3.1.3 Firmware

Custom 3.1.3 Firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Aventura Ik zit ook helemaal vast. Heb een iPhone uit Amerika en is simlocked met AT&T. Jailbreaken en unlocken was nooit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #421  
Oud 26-05-10, 14:00
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aventura Bekijk bericht
Ik zit ook helemaal vast. Heb een iPhone uit Amerika en is simlocked met AT&T. Jailbreaken en unlocken was nooit een probleem tot ik per ongeluk de nieuwste fw erop heb gezet, 3.1.3. Vervolgens kon ik niet meer bellen. Mijn fout, was bereid om op de unlock te wachten en de iPhone als iPod te gebruiken. Helaas kon ik het niet laten om de iPhone alvast de willen jailbreaken met Spirit. Toen ging het helemaal mis. IPhone wilde niet meer opstarten voorbij het Applelogo. Alleen herstel in iTunes was nog een optie. Gedaan en sindsdien kan ik niks meer. Zie alleen het scherm met het stekkertje. En na herstel het emergency callscherm. Zelfs custom restore (shift + herstellen en dan een gedownloade custom firmware installeren) lukt niet, ik krijg dan een melding dat de firmware niet compatibel is. Blackra1n doet ook niks.
Wat kan ik nu nog doen...Heb enorm gezocht overal maar de laatste oplossing heb ik al gedaan (fw restoren) dus). Of zie ik nog iets over het hoofd?
Zet je iPhone eens in DFU en herstel 'm dan naar een (custom)firmware.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #422  
Oud 26-05-10, 15:38
4iphone 4iphone is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 65
Standaard

@WDS001: Wat wil je hiermee bereiken? Een custom firmware herstellen lukt niet (geeft hij zelf aan). Wat over blijft is een normale herstel naar 3.1.3. Dan kan je vervolgens nog niets, omdat hij de iPhone niet kan activeren. En zonder activatie geen (Spirit) jailbreak......
Ik ben ban dat Aventura moet wachten totdat een hacktivatie van 3.1.3 mogelijk is. Daarna kan Spirit helpen met de jailbreak.
Maar... dan heb je nog steeds geen unlock, dus kan je er nog steeds niet mee bellen (met een niet AT&T kaartje).

Hacktivatie: Komt denk ik op het moment dat OS 4.0 beschikbaar is
SIMunlock: Komt denk ik als de nieuwe iPhone wordt geleverd (voorwaarde is wel dat de exploit die ze ongetwijfeld hebben gevonden in de baseband van firmware 3.1.3 in 4.0 nog steeds aanwezig is)
Custom Firmware (met nieuwe bootrom):Komt denk ik ook als de nieuwe iPhone wordt uitgeleverd. Een Bootrom exploit is namelijk heel waardevol en maakt het mogelijk om een custom firmware te installeren.

Het kan allemaal sneller gaan als blijkt dat OS 4.0 weer nieuwe exploits bevat die ze daarna weer 'achter de hand' kunnen houden. Of als blijkt dat OS 4.0

ADVIES: bewaar NU je SHSH blobs van 3.1.3 zodat je altijd kan restoren naar 3.1.3 (inclusief Spirit jailbreak).


Nog even geduld dus.
  #423  
Oud 26-05-10, 15:55
Aventura Aventura is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 16
Standaard

Hoi! Dank voor het meedenken. (Ben trouwens vrouw).
Er zit niks anders op dan geduld hebben dus. Gelukkig heb ik mijn oude telefoon nog bewaard (Nokia N95). Wel even behelpen dus. Ik heb wel een wijze les geleerd.
100% checken of er, naast een nieuwe jailbreak, ook wel een nieuwe unlock is ontwikkeld (daar ging ik dom genoeg vanuit). En SHSH-gegevens opslaan dus...
  #424  
Oud 31-05-10, 19:31
Aventura Aventura is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Zet je iPhone eens in DFU en herstel 'm dan naar een (custom)firmware.
Je tip bleek toch nuttig...alleen had ik wel een tussenstap nodig, namelijk iREb.

Ik had iReb al eerder geprobeerd, maar toen gebeurde er niets. Vandaag nog maar een keer gedraaid en vreemd genoeg verscheen nu wel het 'witte scherm'.

Daarna kon ik probleemloos een oudere firmware installeren. ITunes is nu de laatste backup, eentje van 25 mei, terug aan het zetten.

Ben blij, ik kan nu tenmiste weer in mijn iPhone en bij mijn apps.
  #425  
Oud 02-06-10, 13:42
carlovs carlovs is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

Hallo,

Ik heb een gs 3.1.2 JB en unlocked ik was alleen te laat om in cydia op "make my life easier" toen ik er op drukte was 3.1.3 al uit. Nu staat in cydia dat ik een 3.1.3 versie heb, ik snap dat hij zegt een 3.1.3 terwijl ik nog steeds op 3.1.2 zit. Mijn vraag is nu, kan ik straks als 4.0 uitkomt weer terug naar de versie 3.1.3, ondanks dat ik nu toch op 3.1.2 zit!

Of kan ik hem nu dan beter updaten naar de custom firmware 3.1.3?

ps Die je hier aan het begin kan downloaden dat zijn toch de versies zonder dat de baseband wordt geupdate? Moet je na deze update hem nog unlocken/JB?

Alvast bedankt voor je antwoord.
  #426  
Oud 02-06-10, 13:44
backspace's schermafbeelding
backspace backspace is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard Help het ging fout wat nu

Ik heb een nieuwe 3Gs met een abo van tmobile.
Nu heb ik mijn iPhone in DFU mode gezet en heb er "iPhone 3GS Zonder Activatie Cydia.ipsw" opgezet. na een tijdje kreeg ik een foutmelding in Itunes, wat er precies stond weet ik niet meer maar ik krijg mijn iPhone niet meer uit DFU en ook herkent itunes 'm niet meer. het scherm op de Iphone geeft aleen aan dat ik m via usb moet aansluiten op Itunes.
HELP
  #427  
Oud 02-06-10, 13:53
carlovs carlovs is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backspace Bekijk bericht
Ik heb een nieuwe 3Gs met een abo van tmobile.
Nu heb ik mijn iPhone in DFU mode gezet en heb er "iPhone 3GS Zonder Activatie Cydia.ipsw" opgezet. na een tijdje kreeg ik een foutmelding in Itunes, wat er precies stond weet ik niet meer maar ik krijg mijn iPhone niet meer uit DFU en ook herkent itunes 'm niet meer. het scherm op de Iphone geeft aleen aan dat ik m via usb moet aansluiten op Itunes.
HELP
Waarom zou je deze custom erop zetten, je zit al op 3.1.3 en je hebt geen unlock nodig? Volgens mij moet je iphone al JB zijn om een custom erop te zetten.

Is je scherm zwart of zie je het logo met stekker?
  #428  
Oud 02-06-10, 14:08
backspace's schermafbeelding
backspace backspace is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

logo met stekker
  #429  
Oud 02-06-10, 14:09
backspace's schermafbeelding
backspace backspace is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Unhappy

...............
  #430  
Oud 02-06-10, 14:11
carlovs carlovs is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

je moet de aan/uit knop EN de home knop ingedrukt houden totdat je het appelogo ziet verschijnen dan moet je ze loslaten als het goed is start hij dan weer gewoon op.

hij is nog niet JB dan kan je deze CF niet gebruiken.
  #431  
Oud 02-06-10, 14:16
backspace's schermafbeelding
backspace backspace is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik heb het geprobeerd. 10 en 20 sec maar geen nieuwe opstart. ook geen herkenning in itunes
  #432  
Oud 02-06-10, 14:19
carlovs carlovs is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

iReb downloaden en dan op de button fix recovery mode loop klikken mss dat hij dan weer opstart...
  #433  
Oud 02-06-10, 14:58
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlovs Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een gs 3.1.2 JB en unlocked ik was alleen te laat om in cydia op "make my life easier" toen ik er op drukte was 3.1.3 al uit. Nu staat in cydia dat ik een 3.1.3 versie heb, ik snap dat hij zegt een 3.1.3 terwijl ik nog steeds op 3.1.2 zit. Mijn vraag is nu, kan ik straks als 4.0 uitkomt weer terug naar de versie 3.1.3, ondanks dat ik nu toch op 3.1.2 zit!

Of kan ik hem nu dan beter updaten naar de custom firmware 3.1.3?

ps Die je hier aan het begin kan downloaden dat zijn toch de versies zonder dat de baseband wordt geupdate? Moet je na deze update hem nog unlocken/JB?

Alvast bedankt voor je antwoord.
Je kan dan gewoon terug naar 3.1.3 zonder ooit vantevoren naar 3.1.3 gegaan te zijn.
  #434  
Oud 02-06-10, 15:11
carlovs carlovs is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

Bedankt voor je antwoord!

Oke... dus op het moment dat je die shsh file aanmaakt maakt het niet uit op welke fw je zit. Hij maakt een shsh file aan met de laatste fw en koppeld die aan je EMEI. Je kan dan alleen terug naar die versie... dan zorg ik dat ik deze 3.1.3 cf veilig op mijn pc gaat zetten.

Dan heb ik nog een ander klein vraagje.... :$
Klopt het dat deze cf aan het begin van deze discussie niet je baseband update, dus als ik deze cf gebruikt dan hoef ik hem niet meer te JB, maar dan moet ik mijn 05.11.07 baseband wel weer unlocken zeker?

Thanx!
  #435  
Oud 03-06-10, 11:43
Cebis Cebis is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Dordrecht
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris-008 Bekijk bericht
supertip voor degene die 05.11.07 en 3.1.2 of 3.1.3 hebben en willen unlocken na een jailbreak:

Blacksn0w RC2 Unlock for iPhone 3.1.3 05.11.07 Baseband | Redmond Pie
dankuwel voor de link. heb eindelijk mijn iphone 3g weer kunnen unlocken na updaten met custom firmware 3.1.3
  #436  
Oud 04-06-10, 15:49
riny riny is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik heb zonet Blackra1n geporbeerd te installeren op mijn Iphone 3G met firmware 3.1.3

Het installeren was geenenkel rpobleem maar hij gaf dat deze ging rebooten maar deed niets.
Ik heb de telefoon normaal gereboot maar het programma Blackra1n is niet op mijn telefoon geinstalleerd.

Wat heb ik verkeerd gedaan of werkt het niet met laatste firmware.

ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken, wnat ik begrijp er geen snars meer van.
bedankt vast
  #437  
Oud 04-06-10, 16:22
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door riny Bekijk bericht
Ik heb zonet Blackra1n geporbeerd te installeren op mijn Iphone 3G met firmware 3.1.3

Het installeren was geenenkel rpobleem maar hij gaf dat deze ging rebooten maar deed niets.
Ik heb de telefoon normaal gereboot maar het programma Blackra1n is niet op mijn telefoon geinstalleerd.

Wat heb ik verkeerd gedaan of werkt het niet met laatste firmware.

ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken, wnat ik begrijp er geen snars meer van.
bedankt vast
Werkt niet op 3.1.3. Gebruik Spirit
__________________
Koekje erbij?
  #438  
Oud 04-06-10, 16:29
riny riny is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard Spirit

Bedankt voor je reactie.

Waar kan ik spirit terugvinden?
  #439  
Oud 04-06-10, 16:32
DJappie DJappie is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 7
Standaard

Hier nogmaals mijn vraag. Mijn telefoon (3GS) blijft hangen bij het apple logo, en start dus niet meer op.
Bij het proberen te herstellen naar een custom Firmware, krijg ik foutmelding 1600.
Wat moet ik doen om dit te verhelpen? IReB is niet voor 3Gs..

Alvast bedankt voor de reactie
  #440  
Oud 06-06-10, 15:12
MarnickG MarnickG is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

Ik heb even een vraag.
Een vriend van mij heeft voor zen verjaardag een Iphone 3GS gekregen van zen ouders. Dus alleen een los toestel zonder simkaart.
Gisteren hebben we geprobeerd de telefoon te jailbreaken maar het wou niet lukken. Zowel met zijn huidige simkaart, als met mijn simkaart (ook van een Iphone 3G met officieel abbo). Lukte echter ook niet.
Ik had deze Download Link gebruikt (3GS met activatie) en dan proberen te breken met sn0wbreeze. Zo lukte mijne ook.

Nu is mijn vraag hoe verder?
(Ps we weten niet welke firmware die 3GS heeft maar we zijn ervan uitgegaan de nieuwste, 3.1.3)
Alvast bedankt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom 3.1.2 firmware Destiny Jailbreak 968 08-12-10 20:02
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 12:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:26.