iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/58767-spirit-jailbreak-voor-ipad-iphone-and-ipod-verzameltopic-and-ervaringen.html)

harley525 03-05-10 21:35

tethered Jailbreak
 
Hallo ik heb een tethered Jailbreak met blackrain.
Mijn iphone is gewoon simlock vrij.
Ik heb baseband 05.11.07
versie 3.1.2
Hoe kan ik spirit het beste gebruiken ik las dat ik dan geen last meer heb van een reboot dat ik mijn iphone aan de pc moet hangen.

wat moet ik doen kan ik spirit gewoon over blackrain heen zetten???

Mwfadebeer 03-05-10 21:37

Werkt als een zonnetje.

fonta 03-05-10 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marnick123 (Bericht 446747)
Jawel, die vrienden zijn developers, en ik ben dan eigenlijk een tester. (alleen iets minder formeel).
Maar iemand dus een oplossing?

Wat is de exacte melding die je krijgt trouwens?

larslamborelle 03-05-10 21:41

Ik en een vriend van me met een iPod Touch hadden Spirit gebruikt op 3.1.3,
en toen we een foto wouden verzenden via iBlue Nova zagen we ineens dat onze foto's weg waren?
Is dit probleem ook bekend?

tobbh01 03-05-10 21:41

Destiny,

Bedankt. Zoek zelf verder.

Destiny 03-05-10 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door larslamborelle (Bericht 446761)
Ik en een vriend van me met een iPod Touch hadden Spirit gebruikt op 3.1.3,
en toen we een foto wouden verzenden via iBlue Nova zagen we ineens dat onze foto's weg waren?
Is dit probleem ook bekend?

Ja dat is bekend.

loek2009 03-05-10 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal (Bericht 446706)
Niet updaten naar 3.1.3, als je de shsh file's hebt terug naar 3.1.2 herstellen. Je zal wel moeten activeren met een origineel t-mobile simkaartje (ff lenen of prepaid?) alvorens te kunnen jailbreaken met spirit.

bedankt voor je reachtie maar ik snap je niet helemaal... hij is al op 3.1.2 herstellen lukt ook niet, of bedoel je updaten naar 3.1.3 indien ik er een t-mobile kaart in heb?

mvdh1981 03-05-10 21:47

Kan iemand mij helpen? Heb een Iphone 3GS, 3.1.3, 05.12.01.
Heb hiervoor 3.1.2 erop gehad en was gejailbreaked met Blackrain. Laptop met Vista.
Spirit gedownload en opgeslagen op bureaublad. Geopend en de Iphone aangesloten ( die stond nog aan ). Krijg dan de foutmelding : Failed to jailbreak ( error code:c000035a). Heb ook al bij eigenschappen van Spirit de compatibiliteitmodus aangepast naar Windows 98 / Windows Me.

Maar hij werkt dus niet..kan iemand helpen?

remco.ot 03-05-10 21:49

en ja hoor ook hier werkt spirit als een zonnetje was idd zo gebeurt nog geen 30 sec.

toppie

freestyle4all 03-05-10 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 446729)
Ben nu dus ook aan het herstellen en probeer het straks opnieuw.

Helemaal gelukt. Kan niet simpeler.
iPhone 3Gs op Mac OS X.
Druk dus niet te snel op Quit in Spirit, maar wacht gewoon even tot je iPhone herstart is en het lockscreen toont.

bzzje 03-05-10 21:50

Uit de enorme hoeveelheid reacties heb ik zomaar het idee dat er nu veel mensen zijn die eindelijk een jailbreak hebben... En nu geen flauw idee hebben wat er mee te doen... ;)

keymaker 03-05-10 21:51

Ik was er wat huiverig voor, wat is was zonder jailbreak al zeer tevreden over mijn iphone, maar mijn 3gs welke nog nooit gejailbreakt was heb ik binnen de minuut klaar met cydia erop. Ga nu lekker experimenteren wat er nu zo allemaal nog meer mogelijk is met mijn toch al super apparaatje.

Mooi werk spirit.

Greetz Keymaker

Admiraal 03-05-10 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door loek2009 (Bericht 446765)
bedankt voor je reachtie maar ik snap je niet helemaal... hij is al op 3.1.2 herstellen lukt ook niet, of bedoel je updaten naar 3.1.3 indien ik er een t-mobile kaart in heb?

Als je shsh file's zijn opgeslagen in cydia (of handmatig op je pc) dan kan je op een veilige manier herstellen naar 3.1.2 zonder dat de baseband wordt geupdate, zo kan je de iphone achteraf nog simlockvrij maken (zie elders in dit forum). Dan activeren met een t-mobile simkaart om vervolgens te kunnen jailbreaken met spirit. Na de jailbreak kan je weer unlocken. Als je update naar 3.1.3 dan kan je niet meer unlocken (simlock).

Edit: ik ga er van uit dat je nu een tethered jailbroken iphone hebt en je wilt een untethered jailbreak met unlock...

Destiny 03-05-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal (Bericht 446775)
Als je shsh file's zijn opgeslagen in cydia (of handmatig op je pc) dan kan je op een veilige manier herstellen naar 3.1.2 zonder dat de baseband wordt geupdate, zo kan je de iphone simlockvrij maken (zie elders in dit forum). Dan activeren met een t-mobile simkaart om vervolgens te jailbreaken met spirit. Na de jailbreak kan je weer unlocken. Als je update naar 3.1.3 dan kan je niet meer unlocken (simlock).

Als jij update met een custom 3.1.3 zonder activatie is hij wel gejailbreakt hè ;) dus spirit werkt dan niet. Je moet op een officiële 3.1.3 zitten zonder jailbreak.

dennisb 03-05-10 21:59

lang gewacht maar toch gekregen

Admiraal 03-05-10 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 446778)
Als jij update met een custom 3.1.3 zonder activatie is hij wel gejailbreakt hè ;) dus spirit werkt dan niet. Je moet op een officiële 3.1.3 zitten zonder jailbreak.

Waar lees je custom 3.1.3 zonder activatie? Raad ik niet aan. Ik zou op safe spelen en naar een 'officiële' 3.1.2 herstellen. Dan is spirit wel te gebruiken... (en te unlocken)

Mastervinnie 03-05-10 22:01

Als ik de jailbraik toepas wordt Cydia dan meteen geinstalleerd? Zo niet, kan iemand mij dan vertellen hoe ik Cydia weer op mijn iphone krijg?
Thanx

iScorpio 03-05-10 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mastervinnie (Bericht 446784)
Als ik de jailbraik toepas wordt Cydia dan meteen geinstalleerd? Zo niet, kan iemand mij dan vertellen hoe ik Cydia weer op mijn iphone krijg?
Thanx

Ja, je krijgt Cydia erbij.

Destiny 03-05-10 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal (Bericht 446783)
Waar lees je custom 3.1.3 zonder activatie? Raad ik niet aan. Ik zou op safe spelen en naar een 'officiële' 3.1.2 herstellen. Dan is spirit wel te gebruiken... (en te unlocken)

Owzo bedoel je. Dat is idd een goede optie.

Admiraal 03-05-10 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 446788)
Owzo bedoel je. Dat is idd een goede optie.

Hij (of eigenlijk, zij) is afhankelijk van een unlock ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:48.