//

Custom firmware update naar 3.1.3 & T-mobile dekking

Custom firmware update naar 3.1.3 & T-mobile dekking discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb bij mijn vriendin haar iphone een custom firmware update gedaan naar 3.1.3 met nog de Modemfirmware 05.11.07. Sinds de custom firmware van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-05-10, 10:32
Vomera Vomera is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Zuid limburg
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar Vomera Stuur een bericht via Yahoo naar Vomera
Standaard Custom firmware update naar 3.1.3 & T-mobile dekking

Hoi,

Ik heb bij mijn vriendin haar iphone een custom firmware update gedaan naar 3.1.3 met nog de Modemfirmware 05.11.07.
Sinds de custom firmware van 3.1.3 heeft ze er last van dat de dekking van internet en ook van het bellen slechter is geworden. Constant een bolletje links boven bij de ontvangst in plaats van 3G terwijl we in een 3G dekking hebben hier in Maastricht. Op plaatsen waar ze eerst goed internet had heeft ze nu langzaam tot geen internet.

Ligt dit aan de update in combinatie van de modemfirmware?
Is het aan te raden dan in plaats van de customfirmware de gewone update te doen zodat de modemfirmware ook omhoog gaat?

Bij de instellingen staat gewoon dat hij 3G zou moeten ontvangen inplaats van het gprs netwerk.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-05-10, 13:14
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard

Als jou vriendin een simlockt nederlands toestel heeft, en uitsluitend gebruik maakt van een T-mobile simkaart. Dan is het aan te raden om een gewone update te doen via i-tunes naar 3.1.3 en met Spirit te jailbreaken. Ik had hier ook last van omdat ik de iphone softwarematig had geunlockt met Sn0w.

Ik had last van uitvallende verbindingen en weinig tot geen 3G, hier heb ik nu geen last meer van. Het enige nadeel is, dat ik geen gebruik meer kan maken van mijn bedrijfs sim van kpn in de iphone.
  #3  
Oud 08-05-10, 13:26
Vomera Vomera is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Zuid limburg
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar Vomera Stuur een bericht via Yahoo naar Vomera
Standaard

ze heeft geen simlock op de telefoon zitten aangezien we de toestellen van belgie hebben. Ik heb de update uit gevoerd gisteren maar nog steeds geen 3g verbinding. Nog altijd een bolletje en traag internet. ik vraag me af of dat door die 3.1.3 update is waardoor de verbinding slecht is. heb idd met spirit gejailbreak maar voor de jailbreak was de dekking nog steeds slecht.
  #4  
Oud 08-05-10, 16:55
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Ik denk niet dat een jailbreak in verband gebracht mag worden met een slechtere dekking van het mobiele netwerk.
Mits Apple de software aangepast heeft waardoor gecontroleerd kan worden of de iPhone een jailbreak gehad heeft hierdoor je iPhone moedwillig door Apple vreemd gaat doen met de dekking!
Als dit aantoonbaar gemaakt kan worden dan heeft Apple serieus een groot probleem, mijn vermoeden is dan ook dat dit niet zo zal zijn en de dekking inderdaad minder geworden is de afgelopen periode.

Hiervoor kan ik een oorzaak verzinnen:
T-Mobile heeft de radius/straal van de zendmasten teruggedraaid zodat er minder dataverkeer plaatsvind op hun sites (zendmasten) en ze de periode tot de uitbreiding van hun netwerk kunnen volhouden.
Tot de uitbreiding gereed is zal je dan alleen nog verbinding hebben met 3G als je in het dekkingsgebied staat waar 3G beschikbaar is.
Had je dus voorheen dekking en nu ineens niet meer dan zou het dus zo kunnen zijn dat je in een gebied zit waar dit toegepast is.

Ik kan het niet bevestigen dat het zo is, maar ik ga uit van nuchter nadenken en de reacties hier op het forum.
De laatste tijd komen er steeds vaker meldingen en klachten gerelateerd aan de 3G dekking.

Ik denk dat T-Mobile meer de opzet van KPN aan het volgen is die meerdere sites heeft staan maar die een kleiner gebied dekken, dat als voordeel heeft dat je geen hele grote zendmasten meer ziet staan maar alleen kleine sprietjes op daken en je een dicht bebouwd gebied wat moeilijk volledig te dekken is nu ineens wel kunt voorzien van een hoge dekkingsgraad.

Nogmaals het is speculeren maar mijn vermoeden is dat na het gereedkomen van de upgrade van het T-Mobile netwerk de klachtenstroom van nu aanzienlijk zal gaan afnemen.
  #5  
Oud 08-05-10, 17:52
Vomera Vomera is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Zuid limburg
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar Vomera Stuur een bericht via Yahoo naar Vomera
Standaard

hmm kan inderdaad iets in zitten. Ik breng ook eigenlijk geen verband met dejailbreak maar had eigenlijk een verband gelegd met het updaten. Want sinds de update is de dekking slechter geworden. ik ben eens benieuwd hoelang het gaat duren voordat t-mobile de update dan gaat uitvoeren. Daarnaast zit ik eigenlijk 20 meter van een grote zend mast af en er staat eentje op 500 meter hemelsbreed van me af..
ik ga eens in de gate houden of de dekking van tmobile veranderd als ik door het centrum rij..
Reageren

Labels
3g dekking, custom firmware, dekking, gprs, tmobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2.1 update 3gs met behoud van baseband randythesavage Jailbreak 13 28-01-11 14:36
iPhone 3GS: Na restoren naar custom firmware 3.1.2, 5.11.07, geen unlock dmv blackra1n(snow) flebbes Unlock 66 23-07-10 16:30
iPhone: Herstellen naar Custom Firmware 3.1.2 DJappie Jailbreak 1 08-06-10 12:09
iPhone 3G: Update 3.0 naar custom 3.1 jarrieknarrie Unlock 3 05-10-09 17:48
iPhone: Na upgrade naar custom 2.2 firmware werkt visual voicemail niet meer iken Jailbreak 5 30-11-08 23:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.