//

Aantal vragen over jailbreak

Aantal vragen over jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo beste iPhoneclub forumleden. Ik ben helemaal nieuw in de apple wereld en dit is ook gelijk mijn eerste post hier. Ik heb me iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-08-10, 02:46
Liifestyle Liifestyle is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard Aantal vragen over jailbreak

Hallo beste iPhoneclub forumleden.
Ik ben helemaal nieuw in de apple wereld en dit is ook gelijk mijn eerste post hier.

Ik heb me iPhone 3gs 3 weken geleden gekocht en ik ben van plan om hem te laten jailbreaken door een bekende van mijn vader. Er zitten alleen een hoop vragen in me hoofd waarvan ik een paar hier wil stellen.

Ik heb nogal wat gezocht op internet (en vooral op deze forum) wat betreft jailbreak, maar ik kwam er niet helemaal uit. Ik heb begrepen dat je een restore of een back-up (iets in die buurt) moet doen voordat je je iPhone jailbreakt. Hoe doe je dit dan precies en wat zijn de gevolgen als je dit niet doet?

En als ik mijn iPhone jailbreak, heb ik dan alsnog garantie?

Ik vroeg me ook af wat het risico is dat mijn iPhone het niet goed meer doet? Ik heb mijn telefoon pas 3 weken geleden aangeschaft en dan wil ik natuurlijk niet dat hij opeens heel erg traag is.

Ik heb een iPhone 3gs met firmware 3.1.3 en een nieuwe bootroom. Ik weet ook niet 100% of dit gejailbreakt kan worden. Die bekende zei dat hij mijn iphone kon jailbreaken, maar hij vroeg niet of ik nieuwe bootroom enzo had. Dus waarschijnlijk kan mijn iPhone 3gs met firmware 3.1.3 en nieuwe bootroom wel gejailbreakt worden?

Zijn er ook tips die jullie mij kunnen aanraden? Of is er iets waarvoor ik moet opletten tijdens de jailbreak en/of na de jailbreak?

Ik hoop dat jullie me een handje kunnen helpen. Ik weet nog vrij weinig over de iPhone en excuseer me als ik een overbodige vraag heb gesteld.

PS: Een aantal vragen heb ik trouwens met zoekfunctie kunnen vinden, maar de meeste zijn erg oude posts die misschien tegenwoordig niet meer van toepassing zijn.

Met vriendelijke groet
Liifestyle
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-10, 06:11
larslamborelle larslamborelle is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 13
Standaard

Goededag
Je kúnt een back-up maken van je iPhone want dan heb je je smsjes enzo weer terug.
En als je het niet doen en herstelt (is niet nodig) maar áls me herstelt heb je je smsjes terug.
En ja je kunt je iPhone zelf heel simpel jailbreaken door Spirit te downloaden van Spirit (op je pc)
Daarna open je het programmatje.
En je verbindt je iPhone met de pc.
Daarna druk je op Jailbreak volgens mij?
Maar je drukt erop en even later heb je een gejailbreakte iPhone!
Veel plezier met je gejailbreakte iPhone!
Groetjes
  #3  
Oud 04-08-10, 08:30
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Je hoeft zelfs spirit niet te downloaden.
Jailbreak iPhone, iPod touch en iPad eenvoudig met jailbreakme.com - iPhone - iPhoneclub.nl

Een backup maken is ook niet nodig als je deze jailbreak gebruikt.
Garantie ben je kwijt, maar als je je iPhonefirmware herstelt via iTunes is de jailbreak weg en je garantie heb je terug.
  #4  
Oud 04-08-10, 08:31
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liifestyle Bekijk bericht
Hallo beste iPhoneclub forumleden.
Ik ben helemaal nieuw in de apple wereld en dit is ook gelijk mijn eerste post hier.

Ik heb me iPhone 3gs 3 weken geleden gekocht en ik ben van plan om hem te laten jailbreaken door een bekende van mijn vader. Er zitten alleen een hoop vragen in me hoofd waarvan ik een paar hier wil stellen.

Ik heb nogal wat gezocht op internet (en vooral op deze forum) wat betreft jailbreak, maar ik kwam er niet helemaal uit. Ik heb begrepen dat je een restore of een back-up (iets in die buurt) moet doen voordat je je iPhone jailbreakt. Hoe doe je dit dan precies en wat zijn de gevolgen als je dit niet doet?

En als ik mijn iPhone jailbreak, heb ik dan alsnog garantie?

Ik vroeg me ook af wat het risico is dat mijn iPhone het niet goed meer doet? Ik heb mijn telefoon pas 3 weken geleden aangeschaft en dan wil ik natuurlijk niet dat hij opeens heel erg traag is.

Ik heb een iPhone 3gs met firmware 3.1.3 en een nieuwe bootroom. Ik weet ook niet 100% of dit gejailbreakt kan worden. Die bekende zei dat hij mijn iphone kon jailbreaken, maar hij vroeg niet of ik nieuwe bootroom enzo had. Dus waarschijnlijk kan mijn iPhone 3gs met firmware 3.1.3 en nieuwe bootroom wel gejailbreakt worden?

Zijn er ook tips die jullie mij kunnen aanraden? Of is er iets waarvoor ik moet opletten tijdens de jailbreak en/of na de jailbreak?

Ik hoop dat jullie me een handje kunnen helpen. Ik weet nog vrij weinig over de iPhone en excuseer me als ik een overbodige vraag heb gesteld.

PS: Een aantal vragen heb ik trouwens met zoekfunctie kunnen vinden, maar de meeste zijn erg oude posts die misschien tegenwoordig niet meer van toepassing zijn.

Met vriendelijke groet
Liifestyle
Over de Jailbreak:

Ik raad je aan om even te upgraden naar 4.0.1. Dan heb je de laatste software. Als je op versie 3.1.3 wilt blijven kun je stap 1 t/m 4 overslaan.

1. Maak een reservekopie van je telefoon door in iTunes met rechtermuisklik op je telefoon te klikken (telefoon wel even aansluiten natuurlijk) en vervolgens op "Reservekopie" te klikken.
2. Update naar 4.0.1 via iTunes (nieuwste software)
3. Herstel je telefoon met 4.0.1 door op "Herstellen" te klikken in iTunes (dit omdat een verse installatie voor de JailBreak aangeraden is).
4. Als je telefoon helemaal klaar is met updaten, kan je je reservekopie terug zetten door op "Terugzetten Reservekopie" (ofzoiets) te klikken. (Exacte naam weet ik even niet omdat ik op mijn werk zit).
5. Ga met je telefoon haar JailbreakMe, en haal de slider over.
6. Even wachten en dan is je telefoon gejailbreaked

Garantie:
Ja. Als je je telefoon terug gaat brengen om wat voor reden dan ook, moet je even je telefoon "Herstellen". Dan gaat je jailbreak weg, en kan apple niet zien dat je ooit gejailbreaked hebt.

Risico:
Geen. Als er iets misgaat, herstel je je telefoon gewoon met de 4.0.1 firmware. Dan staat er een verse installatie op je telefoon en werkt hij zoals hij voor de jailbreak ook werkte.

Na de jailbreak:
Voordat je via Cydia "jailbreak applicaties" gaat installeren, eerst even zoeken op internet of hij iOS4 compatible is. Aangezien de jailbreak voor iOS4 vrij nieuw is, staan er veel incompatible applicaties in de CydiaStore.

PS. "deze forum"? Ik denk dat je "dit forum" bedoelt

Succes! Als het niet lukt hoor ik het graag.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Laatst gewijzigd door DarkMessiah; 04-08-10 om 08:33.
  #5  
Oud 04-08-10, 09:03
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

Als ik jou was zou ik even onderzoeken of je een jailbreak nodig hebt. Je telefoon wordt er iets langzamer van en hij wordt er niet echt heel anders van. Tenzij je er veel verstand van hebt, dan kun je met ssh wel wat. SBSettings is ook leuk maar verder.... In de VS doen de meeste het vanwege de mogelijkheid om te kunnen tetheren, maar dit laat T-mobile en (volgens mij) ook Mobistar gewoon toe.
Ik heb mijn 3G een tijdje geJB'd gehad maar ik heb de snelheidsverlies niet meer voor over.
Kijk bij TipB naar de string "why did you jailbreak your iPhone", of zoiets...
  #6  
Oud 04-08-10, 09:25
xador's schermafbeelding
xador xador is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Nijverdal
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McNessie Bekijk bericht
Als ik jou was zou ik even onderzoeken of je een jailbreak nodig hebt. Je telefoon wordt er iets langzamer van en hij wordt er niet echt heel anders van. Tenzij je er veel verstand van hebt, dan kun je met ssh wel wat. SBSettings is ook leuk maar verder.... In de VS doen de meeste het vanwege de mogelijkheid om te kunnen tetheren, maar dit laat T-mobile en (volgens mij) ook Mobistar gewoon toe.
Ik heb mijn 3G een tijdje geJB'd gehad maar ik heb de snelheidsverlies niet meer voor over.
Kijk bij TipB naar de string "why did you jailbreak your iPhone", of zoiets...
@McNessie Niet heel anders van????
Er zitten juist zoveel voordelen aan het JBen ook als je er nog niet veel verstand van hebt. Allerlei tweaks, customizes en apps welke je normaal niet tot je beschikking hebt. Even verdiepen in de basis van Cydia en je kunt aan de slag.
Vrienden van mij welke er niet zo bedreven mee zijn als ik zweren er ook bij en willen niet meer anders.

Wat betreft het snelheidsverlies, Ik heb zelf ook een 3Gs en heb hier geen problemen mee. Jij praat over een 3G wat natuurlijk anders is als de 3Gs van Liifestyle

@Liifestyle Volgens mij zijn al je vragen inmiddels wel beantwoord dus hier ga ik niet meer op in. Gewoon uitproberen dmv alle info welke hier op het forum te vinden zijn. Indien je problemen hebt of het bevalt je niet, terugzetten kan altijd!

Succes.
  #7  
Oud 04-08-10, 12:54
Liifestyle Liifestyle is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie nuttige reacties.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkMessiah Bekijk bericht
Over de Jailbreak:

Ik raad je aan om even te upgraden naar 4.0.1. Dan heb je de laatste software. Als je op versie 3.1.3 wilt blijven kun je stap 1 t/m 4 overslaan.

1. Maak een reservekopie van je telefoon door in iTunes met rechtermuisklik op je telefoon te klikken (telefoon wel even aansluiten natuurlijk) en vervolgens op "Reservekopie" te klikken.
2. Update naar 4.0.1 via iTunes (nieuwste software)
3. Herstel je telefoon met 4.0.1 door op "Herstellen" te klikken in iTunes (dit omdat een verse installatie voor de JailBreak aangeraden is).
4. Als je telefoon helemaal klaar is met updaten, kan je je reservekopie terug zetten door op "Terugzetten Reservekopie" (ofzoiets) te klikken. (Exacte naam weet ik even niet omdat ik op mijn werk zit).
5. Ga met je telefoon haar JailbreakMe, en haal de slider over.
6. Even wachten en dan is je telefoon gejailbreaked

Garantie:
Ja. Als je je telefoon terug gaat brengen om wat voor reden dan ook, moet je even je telefoon "Herstellen". Dan gaat je jailbreak weg, en kan apple niet zien dat je ooit gejailbreaked hebt.

Risico:
Geen. Als er iets misgaat, herstel je je telefoon gewoon met de 4.0.1 firmware. Dan staat er een verse installatie op je telefoon en werkt hij zoals hij voor de jailbreak ook werkte.

Na de jailbreak:
Voordat je via Cydia "jailbreak applicaties" gaat installeren, eerst even zoeken op internet of hij iOS4 compatible is. Aangezien de jailbreak voor iOS4 vrij nieuw is, staan er veel incompatible applicaties in de CydiaStore.

PS. "deze forum"? Ik denk dat je "dit forum" bedoelt

Succes! Als het niet lukt hoor ik het graag.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik ga dan zoals jij zei eerst even updaten naar firmware 4.0.1 en daarna via jailbreakme.com mijn iPhone jailbreaken.

Je zei ook dat veel apps niet iOS 4 compatible zijn. Is het dan niet beter om op 3.1.3 te blijven om te profiteren van meerdere apps of is iOS 4 echt beter om te doen?

Ik heb vandaag niet zo veel tijd. Waarschijnlijk ga ik morgen met behulp van jou stappen mijn iPhone jailbreaken. Ik laat morgen ook weten hoe het is gegaan. Misschien ga ik vandaag als ik toch wat tijd over heb proberen te jailbreaken. In ieder geval, ik laat nog van me horen

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties.

EDIT: Ik las ook ergens iets over SSH dat mensen op mijn iphone ofzo konden als ik jailbreak? Kan iemand hier iets meer informatie over kwijt?

Laatst gewijzigd door Liifestyle; 04-08-10 om 13:09.
  #8  
Oud 04-08-10, 13:42
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

SSH staat standaard niet op je iPhone na een jailbreak. Dus als je het niet installeert is er niets aan de hand.
  #9  
Oud 04-08-10, 16:09
rtienkamp rtienkamp is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Enschede
Berichten: 6
Standaard

Ook ik zit vrijwel met hetzelfde. Mijn vriendin heeft een 3Gs met firmware 4.0.1. Ik heb een reservekopie gemaakt. Kan ik nu jailbreaken via jailbreakme en is het dan klaar?
Of moet ik nog iets met een handtekening? Ik ben dit wel eens tegengekomen. Dit zou dan nodig zijn om bij een eventuele volgende update geen problemen te krijgen.
  #10  
Oud 04-08-10, 16:27
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Het is voldoende om naar die website te gaan en wachten tot hij klaar is.

Komaan mensen, doe ook eens moeite om het artikel te lezen aub.
  #11  
Oud 04-08-10, 19:06
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Gezien de meeste vragen al beantwoord zijn, en de bedoeling duidelijk lijkt, sluiten wij dit topic.

Voor meer informatie graag de zoekfunctie gebruiken en ook de wat gedateerde topics geven prima informatie .

// Slotje
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aantal vragen. IceFollow Jailbreak apps en thema's 0 05-05-11 15:23
Aantal vragen russel80 Jailbreak apps en thema's 3 18-10-10 13:52
Aantal vragen Fabian0299 Jailbreak 5 09-06-10 19:41
Aantal vragen JWVD Ontwikkelen voor iOS 5 18-09-08 13:15
aantal vragen Giudonio Koopinformatie Nederland 21 24-03-08 14:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.