//

Jailbreaken / Unlocken van 3GS

Jailbreaken / Unlocken van 3GS discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal! Door alle nieuwtjes over iOS4 en de (helaas) missende tutorials op dit forum, toch maar hier de vraag (kan door de bomen het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-08-10, 07:44
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Question Jailbreaken / Unlocken van 3GS

Hallo allemaal!

Door alle nieuwtjes over iOS4 en de (helaas) missende tutorials op dit forum, toch maar hier de vraag (kan door de bomen het bos niet meer zien).

Is het voor mij mogelijk om mijn iPhone 3GS naar iOS4 om te zetten met jailbreak en unlock (van beide afhankelijk)? Momenteel draait mijn 3GS nog firmware versie 3.1.2, maar zou toch graag naar iOS4 willen gaan.

Hier wat info:
Versie: 3.1.2 (7D11)
3e & 4e cijfer serienummer: 38
Modemfirmware: 05.11.07
Mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik het graag.

Als het mogelijk is om te jailbreaken en te unlocken, wat moet ik dan doen? Eerst (via iTunes) naar iOS4 upgraden, dan naar "jailbreakme.com" gaan om te jailbreaken en via Cydia "Ultrasn0w" downloaden om te unlocken?

Verder nog een wat algemenere vraag:
Zijn er dingen die na de update naar iOS4 niet meer goed werken/het instabiel maken? Ik las op het forum al e.e.a. hierover. En mocht ik iOS4 toch niet fijn vinden, is het dan "makkelijk" om te downgraden naar 3.1.2? Mijn SHSH's zijn wel opgeslagen bij Cydia.

Alvast bedankt en een fijne dag .
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-10, 08:31
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Als je een simkaart hebt die je kan gebruiken om je telefoon te booten, activeren en te jailbreaken dan zou er geen probleem voor je moeten zijn.

Even een "Herstel" naar 4.0.1 doen (geen update). Ik heb zelf "Update" gedaan maar de Jailbreak faalde en alles ging mis. Even een herstel gedaan en toen werkte het allemaal perfect.

Ultrasn0w heb je inderdaad nodig om je telefoon te unlocken, zodat je je eigen simkaart er in kan doen.

Niet alles wordt al ondersteund op iOS4. Ik heb al een paar keer mijn telefoon moeten herinstalleren, omdat de boel niet meer wilde lopen.

Ja je kunt gewoon downgrade zolang je SHSH's maar opgeslagen zijn.

Succes!
  #3  
Oud 05-08-10, 09:54
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

@DarkMessiah
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik ben bang dat ik niet over een "originele" simkaart beschik. Ik heb hem gekocht van iemand die hem uit het buitenland heeft gehaald; ik weet verder niet welk land/welke provider. Ik snap alleen niet waarom dit nodig zou zijn? En levert het grote problemen op?

Met "Herstellen" bedoel je dat de telefoon in de DFU modus moet worden geplaatst, dan met iTunes connecten en dan op "Herstellen" drukken?

Klinkt wel nadelig dat niet "alles" op iOS4 wordt ondersteund en dat je dan een volledige re-install moet doen. Heb je voorbeelden hiervan/wat je dus niet moet doen?

Verder neem ik aan dat ik mijn 3GS dus "gewoon" kan Jailbreaken/Unlocken, zonder dat ik tegen problemen aanloop m.b.t. "oude bootrom" en "baseband" dingen o.i.d.?
  #4  
Oud 05-08-10, 11:33
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Voor je Simkaart Probleem:
Activeer je iPhone met een niet-officiële simkaart (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl

Herstellen:
Geen DFU nodig, gewoon even op de Herstellen knop drukken, dan stopt hij een verse installatie op je telefoon

Compatibility:
In principe als je niet teveel rare dingen met je telefoon doet en van tevoren even kijkt of de software die je wilt installeren Compatible met iOS4 is (kan je zien in Cydia meestal, anders even googlen), kan je hem software gewoon installeren.

Jailbreak:
Jailbreaken doe je na de activatie sim te gebruiken door met Safari naar JailbreakMe te surfen en even de slider over te halen.
  #5  
Oud 05-08-10, 12:04
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

@DarkMessiah
Wederom bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb de "Phonebook simcard" besteld, even kijken wanneer hij binnen komt.

Is het ook zo dat - bij "Herstellen" - alle applicaties/contactpersonen/instellingen bewaard blijven? Of is dat alleen bij "Updaten"?

Mocht alles nml. gewist worden, dan probeer ik eerst een "Update".

Als ik dan de Simkaart binnen heb, ga ik aan de slag met de update naar iOS4 .
  #6  
Oud 05-08-10, 13:07
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Dat is inderdaad bij updaten het geval. Dan behoud je alle apps, contactpersonen etc. op je iPhone. Ik raad je in ieder geval sowieso aan om een Reservekopie te maken en je apps over te zetten in iTunes (daar is een aparte functie voor; Bestand > Aankopen overzetten). In de Reservekopie worden nl allerlei zaken als je contactpersonen opgeslagen (zie voor meer info over de Reservekopie onze Wiki ).

Ondervind je later problemen bij het update, zoek dan even via de zoekfunctie op de error die je krijgt. Er zijn namelijk al wat topics over eventuele problemen die je kan oplopen bij het jailbreaken .

Voor het jailbreaken kun je straks het beste dit topic gebruiken.

Voor nu sluiten wij dit topic, omdat hier al wat topics over lopen.

// Slotje
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 3gs 4.2.1 downgraden om te jailbreaken en unlocken beste manier ? Tijsss Jailbreak 10 29-01-11 22:54
iPhone: Locked Iphone 3GS Jailbreaken en Unlocken iemanddos Jailbreak 0 21-05-10 12:43
Nieuwe 3GS met 3.1.2 en 05.11.07 tijdelijk unlocken en jailbreaken kw80 Archief 1 20-02-10 15:19
Jailbreaken en unlocken 3GS (in Windows) jwh Archief 1 31-07-09 21:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:57.