iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Wanneer Jailbreak 4.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/71747-wanneer-jailbreak-4-1-a.html)

Drillermaniac 19-09-10 17:04

Vreemd. TinyUmbrella zegt dat ik de SHSH's niet meer kan krijgen. Ik heb echter wel een oude bootrom (tenmiste, dat zegt iDetector). Weet iemand wat er mis kan zijn?

RNMC 19-09-10 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3G_Olé (Bericht 564701)
Baseband is NIET hetzelfde als bootrom. De bootrom is iets wat opgestart wordt wanneer je je iPhone aan zet. En dit kan je niet downgraden!

Wanneer er een lek gevonden wordt in een bootrom, zullen de apparaten die met die bootrom werken voor altijd jailbroken kunnen worden, want een bootrom is ook niet up te daten. Enkel als Apple een nieuwe bootrom steekt in een nieuw model van de iPhone 4, zoals ze eerder gedaan hebben bij de iPhone 3GS.


Is het voor jouw mogelijk om een 3g 4.1 custom firmware hier te droppen voor de personen die windows gebruiken?

dubbelost 19-09-10 17:26

hallo
weet iemand meschien of dit een oude of nieuwe bootrom is en of deze te jailbrake/unlocke is


[IBOOT-596.24]

MinM 19-09-10 18:26

bootrom is het zelfde als een bios van een pc is een opstart rom om te zorgen dat alles in uw iphone correct wordt opgestart. Baseband hoef ik niet te kennen want heb een unlockte versie gekocht, een belgische iphone. Baseband zorgt er voor dat je deze kan unlocken en er niet achter een activatie word gevraagd, als je je oude baseband kan meepakken naar uw update dan hoef je deze niet opnieuw te unlocken.
Hoe dit laatste juist werkt ben ik ni zo op de hoogte van aangezien ik dat nooit zal moeten doen

MinM 19-09-10 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dubbelost (Bericht 564725)
hallo
weet iemand meschien of dit een oude of nieuwe bootrom is en of deze te jailbrake/unlocke is


[IBOOT-596.24]


wat ik van die bootroms weet is dat een 3gs met model nummer MC***** begint een nieuwebootrom is.
Je hebt 3gs modellen met MA***** nummer deze zoude de oude bootrom hebben.

Ik kan verkeerd zijn maar heb dit is gelezen via google :d

iPhone3G_Olé 19-09-10 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RNMC (Bericht 564716)
Is het voor jouw mogelijk om een 3g 4.1 custom firmware hier te droppen voor de personen die windows gebruiken?

Zal ik doen even geduld aub. Ik zal de admin van iPhowned ook even mailen dat ie m'n link van de cfw erbij zet...

MinM 19-09-10 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drillermaniac (Bericht 564702)
Vreemd. TinyUmbrella zegt dat ik de SHSH's niet meer kan krijgen. Ik heb echter wel een oude bootrom (tenmiste, dat zegt iDetector). Weet iemand wat er mis kan zijn?


jij hebt die ook niet nodig die SHSH blobs.

google: downgrade IOS 4.1 to 4.0 en je hebt uw tutorial om een downgrade te doen zonder uw SHSH blobs.

Downgrade iOS 4.1 To iOS 4, iOS 3.1.3, iOS 3.1.2




tinyUmbrella vind ik een raar programma de SHSH blobs van IOS 4.0 heeft die van alle iphone modellen buiten 3gs. jammer voor mij

RNMC 19-09-10 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3G_Olé (Bericht 564779)
Zal ik doen even geduld aub. Ik zal de admin van iPhowned ook even mailen dat ie m'n link van de cfw erbij zet...


Thanks voor je hulp.

Spooky 19-09-10 19:01

Ik denk dat de heren van een jailbreak pas wachten met het uitgeven ervan wanneer de 4.2 uit is zodat Apple evt geen dingen kan ondernemen om het evt tegen te gaan, dus ik denk dat de jailbreak dan pas op z'n vroegst eind november beschikbaar is.

Is zomaar een vermoeden.

mdejonge 19-09-10 19:22

Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben..

MinM 19-09-10 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spooky (Bericht 564799)
Ik denk dat de heren van een jailbreak pas wachten met het uitgeven ervan wanneer de 4.2 uit is zodat Apple evt geen dingen kan ondernemen om het evt tegen te gaan, dus ik denk dat de jailbreak dan pas op z'n vroegst eind november beschikbaar is.

Is zomaar een vermoeden.



zou wel *** zen

RNMC 19-09-10 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3G_Olé (Bericht 564779)
Zal ik doen even geduld aub. Ik zal de admin van iPhowned ook even mailen dat ie m'n link van de cfw erbij zet...


Laat maar komen :d:PIphone is weer teruggezet naar 3.1.3. met JB. Kan niet wachten.

raytje18 19-09-10 19:49

De jailbreak voor de 3g is er en werkt perfect .Ik heb hem er net op gezet.

RNMC 19-09-10 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raytje18 (Bericht 564848)
De jailbreak voor de 3g is er en werkt perfect .Ik heb hem er net op gezet.

nu nog een linkje naar een custom firmware:p;)

Typ 81 19-09-10 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spooky (Bericht 564799)
Ik denk dat de heren van een jailbreak pas wachten met het uitgeven ervan wanneer de 4.2 uit is zodat Apple evt geen dingen kan ondernemen om het evt tegen te gaan, dus ik denk dat de jailbreak dan pas op z'n vroegst eind november beschikbaar is.

Is zomaar een vermoeden.

Ik denk het niet, want ze hebben een exploit in de bootrom gevonden, welke dus niet softwarematig te patchen is. Hiervoor moet Apple een hardware aanpassing verrichten. Ze hoeven dus niet bang te zijn voor 4.2 denk ik.

- timmie 19-09-10 20:12

En hoe kom je aan die jailbreak? Werkt je cydia goed en heb je je phone icoon nog?

dennis33 19-09-10 20:13

is het ook mogelijk de nieuwe jailbreak die klaar is voor de 3g FW4.1 uit te voeren op windows met een ander soort progje of is het nu nog alleen mogelijk met een mac

gr dennis

LabTeov 19-09-10 20:22

Deze jailbreak komt sws voor 4.2 want ze hebben al bevestigt dat ze na 4.1 elke jailbreak via Cydia kunnen uitvoeren

pepio 19-09-10 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LabTeov (Bericht 564878)
Deze jailbreak komt sws voor 4.2 want ze hebben al bevestigt dat ze na 4.1 elke jailbreak via Cydia kunnen uitvoeren

Heb je hier een bron van? Want dit lijkt me namelijk nogal lastig waar te maken.

MinM 19-09-10 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennis33 (Bericht 564868)
is het ook mogelijk de nieuwe jailbreak die klaar is voor de 3g FW4.1 uit te voeren op windows met een ander soort progje of is het nu nog alleen mogelijk met een mac

gr dennis


je kan proberen via een virtuele omgeving he


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:02.