//

activeren mbt SAM

activeren mbt SAM discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik krijg sam ook niet geactiveerd, niet op de de activate knop, en niet handmatig. Iemand een oplossing?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14-12-10, 13:35
--koen-- --koen-- is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 43
Standaard

Ik krijg sam ook niet geactiveerd,

niet op de de activate knop, en niet handmatig.
Iemand een oplossing?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 29-12-10, 11:10
Wezzz78 Wezzz78 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 32
Standaard Problemen met sam activator

Ik heb hier een iPhone 3GS met nieuwe bootroom en ios 4.2.1 die ik van een jailbreak heb voorzien met redsnow 0.9.6b6. Het is een MC132FB model dus een Luxemburgse telefoon. Nu heb ik toch echt heel erg last van een battery drain, hij verliest 40% in één nacht. Dus ben ik aan de slag gegaan met SAM, ik heb alles gedaan zoals het hoort maar hij pakt de Luxemburgse providers die in aanmerking komen gewoon niet. Itunes blijft zeggen dat er geen geldige simkaart inzit. Iemand hier ervaringen mee??? Want ik weet het even niet meer.

Alvast bedankt!
  #23  
Oud 29-12-10, 11:12
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Topics samengevoegd
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #24  
Oud 01-01-11, 14:06
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Ik ben eruit!! Heel erg bedankt scorpiosoft!!! Ik drukte dus OOK steeds maar weer op KPN!! Maar ik had ook geprobeerd bij country en provider t-mobile. Dat werkte ook niet. Maar het is uiteindelijk gelukt door bij sam:

Op method drukken en By Bundle Name aanvinken
Dan TMobile_NL omdat mijn 3g officieel van tmobile was en dan de-activaten.

Er staat nu: WildcardActivated. Nogmaals scorpiosoft heel erg bedankt!!!
  #25  
Oud 03-01-11, 19:56
fygo fygo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

Hey guys, ik heb een iphone 3g, iOS 4.1 en baseband 05.15.04.
Ik wil namelijk ook de SAM activatie proberen maar door mijn baseband kan ik in het algemeen niet unlocken endus ook geen Wi-Fi verbinding maken.
Die geen Wi-Fi is het probleem, want ik kan de SAM files niet downloaden.
Kan iemand ze even doorsturen of posten.

Laatst gewijzigd door fygo; 04-01-11 om 02:53.
  #26  
Oud 03-01-11, 20:58
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Dat je niet kan unlocken heeft NIKS met je Wi-Fi te maken, die hoort gewoon te werken hoor!!
  #27  
Oud 04-01-11, 02:52
fygo fygo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

Baseband is een modemfirmware, software voor al draadloze snuffjes, zo heb ik het toch opgenomen. Daarom neem ik aan datk geen Wi-Fi heb omdat mijn baseband voor geen meter te unlocke is. en upgraden naar 6.15 is geen optie. Ik probeer wel te downgraden maar dan moetk een officieele sim tijdens dat proces gebruiken.
  #28  
Oud 04-01-11, 16:11
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Mijn baseband kon ik ook niet unlocken maar Wi-Fi heeft daar NIKS mee te maken! En Ipod heeft toch ook geen baseband? En die kan WEL op Wi-Fi!
  #29  
Oud 05-01-11, 07:27
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

fygo
wat je bedoeling is snap ik niet goed.
je hebt baseband 05.15.04 en je wil niet naar 06.15.00.
dus unlocken is onmogelijk.
waarom wil je dan sam proberen?
dit heeft enkel nut als je simkaart werkt.
dus je gaat je iphone als ipod blijven gebruiken terwijl die perfect kan werken op de ipad baseband.
  #30  
Oud 05-01-11, 17:21
fygo fygo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

ik wou het eens proberen, mischien geraak ik dan van men no Wi-Fi, gps en bluethoot probs af. maar never mind ik denk datk de iphone terug stuur naar degene waarvan ik hem heb.
  #31  
Oud 10-01-11, 22:07
Gamekings Gamekings is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 15
Standaard

Dus je moet baseband 06.15.00 hebben om em te unlocken via SAM ? Want bij mij werkt alles van SAM tot iTunes. Het zelfde probleem als wat iedereen hier boven mij heeft. Mijn iPhone komt hoogstwaarschijnlijk uit China want ik heb hem van mijn oom uit China gekregen. Hoe hij r aan komt weet ik niet, ik weet dus niet welke carrier... ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom r niet door heen. Ik heb mijn iPhone 3G via custom firmwire geupdate naar 4.2.1 zonder T-Mobile SIM Card. ( Heb zelf Hi/KPN ) dit is allemaal gelukt en hij bleef ook op baseband 05.11.07. Ik heb em trouwens wel succesvol unlocked via Ultrasn0w op deze bb. alleen nu SAM nog voor de battery drainage.... iemand een idee what to do ?
  #32  
Oud 15-01-11, 21:25
ivoback ivoback is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 98
Standaard

ik heb de nieuwste baseband, en ik installeer sam, direct na installatie zegt ie dat ik aan itunes moet hange ( dus hoef niet te deactiveren doet ie automatisch ) dus ik hang hem aan itunes hij activeerd en alles werkt alsof ie origineel geactiveerd is top dit (Y)
  #33  
Oud 17-01-11, 17:23
ouwedibbes ouwedibbes is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 12
Standaard

Hmm, ik kreeg SAM niet zover dat hij mn 3GS op 4.1 goed activeerde na het deactiveren. SAM deed t via de automatische optie niet correct, en ik dacht dat ik mij provider juist had gekozen, maar dat bleek nog niet te werken. Dus heb ik SAM removed via Cydia.

Dat was niet zo slim, want nu boot hij m tot het "connect to itunes" (maw ga ns activeren) scherm, en vraag ik me af of ik m eerst weer moet hacktivaten om wat te kunnen doen. Dat zou niet handig zijn, want mn laatste backup is alweer een paar weekjes oud (kon m immers niet verbinden met iTunes, omdat hij nog niet geactiveerd was).

Wat is nu handig? Kan ik nog een meer recente backup eraf trekken?
  #34  
Oud 06-02-11, 20:39
wim735 wim735 is offline
• iOS 7.0.6
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 46
Standaard

is er nergens een iets of wat uitgebreide handleiding van te vinden?

edit: OK gevonden http://www.bingner.com/SAMDetail.html

maar ik heb nog steeds problemen met mijn push berichten, werkt dit bij iemand die via SAM geactiveerd heeft?

Laatst gewijzigd door wim735; 06-02-11 om 21:11.
  #35  
Oud 04-03-11, 03:25
Qasim Qasim is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard

Hallo iedereen

werkt deze SAM methode ook op de iphone 4?
ik zit hier met een iphone 4 op ios 4.2.1 uit de UK.
Ik heb hem gejailbreakt met redsnow maar als hij klaar is met de jailbreak, blijft hij hangen bij apple logo.

wat doe ik verkeerd?
  #36  
Oud 25-05-11, 23:19
KappuhH KappuhH is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1
Standaard

Nog steeds heb ik de push messages niet kunnen fixen. Heb vanavond het volgende gedaan:

- 4.3.3 geinstalleerd
- Gejailbreakt
- SAM geinstalleerd en de stappen gevolgd volgend deze video: How to: improve battery performance / enable push apps on unlocked baseband 6.15.00 iOS 4 iPhone [VIDEO GUIDE] | iPhone World

Nog steeds werkt het niet. Dus Push Doctor geinstalleerd en nog werkt het niet.

Iemand die een oplossing heeft?
  #37  
Oud 12-02-12, 17:17
mrmark's schermafbeelding
mrmark mrmark is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam, Nederland
Berichten: 55
Standaard

Hier ook hetzelfde probleem:
iPhone 4 uit Japan (Softbank) met firmware 5.0.1, unlocked dmv Gevey en geprobeerd te activeren met SAM.
Ben enkele keren door het hele proces van redsn0w > Furiousmod > SAM gegaan, maar elke keer weer krijg ik weer dat scherm "De SIM kaart in deze iPhone wordt niet ondersteund"

Heeft er iemand een oplossing gevonden voor het alsmaar terugkeren van dit scherm? Zou wel heel fijn zijn als ik mijn iPhone op 5.0.1 kan gebruiken en ook langer dan een dag door kan gaan zonder hem op te hoeven laden.

Ik heb ook al verschillende how-to's gelezen op redmondpie, hier op het blog, iPhoneJailbreak.me | iPhone Jailbreaking and Unlocking, hun eigen SAM blog etc. Elke hulp die komt is welkom.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 februari 2012 om 00:34 ----------

Ik wil dit heus wel als een update bij mijn eigen vraag zetten, maar ik vind het zo'n BREAKTHROUGH dat het een reactie op zich verdient!

Ik heb de hele procedure doorlopen zoals het hoort. Niks werkte, maar toen kwam ik ene lijst met Mobile Network Codes tegen (Mobile Network Code - Wikipedia, the free encyclopedia). Daar heb ik gelezen dat Softbank in Japan voorheen van Vodafone was. ik ben toen een hele lijst met Vodafone SIMID's afgegaan en elke geprobeerd om die te gebruiken om in itunes te activeren. Geen van allen werkte.

Daarna ben ik weer terug gegaan naar mijn Softbank SIMID, wetende dat het ook niet vergist kon worden met Vodafone SIMID. Die heb ik toen op de ene SIMID gezet die Softbank biedt. Daarna even flink die SIMID erin gehamerd door er verschillende keren op te tappen en daarna nog maar eens aan iTunes te hangen.

Tot mijn verbazing kreeg ik in een keer meer opties op mijn iPhone, dus ik kijk naar mijn computer scherm en daar in iTunes, kreeg ik, in volle glorie, het scherm te zien dat ik altijd al heb willen zien sinds 5.0.1: "Het terugzetten van vorige back-up" screen!

Alle glorie op een stokje, heb ik mijn uPhone weer terug MET 5.0.1, SAM activated, dus hopelijk meer battery life, EN hopelijk ook push notificaties. Die gaat ik straks eerst even flink uitproberen op de whatsapp van mn zusje.

Dus voor een ieder die ook met Softbank Japan zit te kijken, was dit mijn oplossing en salvation. Het werkte bij mij op deze manier, misschien werkt het bij jou op een andere manier, maar je kan het in ieder geval even proberen. Het is de moeite meer dan waard!
__________________
Mark de Jong.com - MacBook Pro 15" - iPhone 32Gb
  #38  
Oud 01-02-14, 16:46
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Ik heb destijds met SAM geactiveerd.
Nu krijg ik deze week dus waarschijnlijk mijn iPhone geunlocked van T-Mobile (heb vorige week 50 euro overgemaakt).

T-Mobile zegt wel dat activeren een probleem zal opleveren.
Wat moet ik doen?


Ben wel van plan om ff van 0 te herbeginnen en mijn software eens up te daten, want zit nog altijd met een oude.
  #39  
Oud 01-02-14, 17:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Wat moet ik doen?
En nog maar eens.

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post947737
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SAM en MiTime (facetime activeren) nielsvdplas Jailbreak apps en thema's 1 31-12-11 04:01
iPhone: SAM Activeren met Iphone 4 wikas Jailbreak 2 31-12-11 03:59
iPhone 1e gen.: SAM Activatie HELP maxiimE Unlock 0 24-03-11 21:04
Activeren met SAM werkt niet. VChrisNL Jailbreak 6 28-12-10 18:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:03.