//

ATV 2 Seas0nPass Jailbreak

ATV 2 Seas0nPass Jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door rodoboy Groovy instaleerd wel, maar ook ik krijg hem niet zichtbaar in het menu . Voor de rest werkend nu, ATV ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 17-01-11, 12:42
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodoboy Bekijk bericht
Groovy instaleerd wel, maar ook ik krijg hem niet zichtbaar in het menu .
Voor de rest werkend nu, ATV Flash (black), Plex, Nito TV, Last.fm, Browser.

Uitzending gemist gaat bij mij prima, wel o.a. RTL XL geinstaleerd.

Nu nog wachten op een untethered jailbreak of een boot tethered voor Windows zodat ik mijn laptop kan gebruiken, zit nu vast aan me imac.

laatste wens een tut. voor XBMC & Boxee!

zoek eens op tetheredboot_win32; bestaat in twee smaken en dus ook voor windows. werkt hier perfect op een laptoppie met win7ult.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 17-01-11, 14:18
Rogier_s Rogier_s is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 23
Standaard

Om je apple tv 2g te laten herkennen door itunes moet je eerst je micro usb aansluiten op je computer dan pas de stroom erop doen. Bij mij werd hij toen direct zichtbaar!

Weet iemand een jailbreak manier voor apple tv 2g onder windows??
  #63  
Oud 17-01-11, 15:50
rodoboy rodoboy is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrys Bekijk bericht
zoek eens op tetheredboot_win32; bestaat in twee smaken en dus ook voor windows. werkt hier perfect op een laptoppie met win7ult.

tetheredboot_win32, bedoel je redsnow???

Ik heb dus alles gedaan via Seas0nPass, en werkt perfect.
Ik wil nu alleen de laatse stap tetered boot kunnen uitvoeren via windows,
nadat de jailbreak al is gedaan dus.

Mocht dat werken laat even weten welke versie het is van redsnow, of moet ik een andere windows app hebben?
__________________
Macbook Pro 13" - iPad 2 64Gb 3G - iPhone 4 32Gb - Apple TV 2G - Windows 7
  #64  
Oud 17-01-11, 16:38
rodoboy rodoboy is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverb Bekijk bericht
Dank je dat moet lukken. Vraagje... maar waarom gebruik je niet direct de airvideo op op je iDevice en stream je het dmv van Airplay ook naar je apple tv. Je apple tv is gejailbreaked en kun je airvideoenabler installen. Dan heb je toch exact hetzelfde?? En je hoeft niet elke keer achter je mac/pc een bestand aan te slingeren.

Edit: Is inmiddels gelukt. Net ff met een mkv gedaan, maar bleef maar het laad-icoontje in beeld. Geen optie voor mij dit echt. Veel te omslachtig en op mijn iPad gaat het sneller en makkelijk dingen streamen naar de apple tv dmv airplayenabler.
Ik gebruik Airvideo en zie de films op mijn Ipad, na airvideoenabler te hebben geinstalleerd op mijn ipad, zie ik alleen geen icon hoe ik airplay kan selecteren naar mijn apple tv vanuit airvideo.
Wat doe ik verkeerd????
  #65  
Oud 17-01-11, 22:35
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodoboy Bekijk bericht
Ik gebruik Airvideo en zie de films op mijn Ipad, na airvideoenabler te hebben geinstalleerd op mijn ipad, zie ik alleen geen icon hoe ik airplay kan selecteren naar mijn apple tv vanuit airvideo.
Wat doe ik verkeerd????
Als je de video eerst op je iPhone of iPad afspeelt kan je naast de play/pauze knop een soort vierkantje (lijkt op een schermpje) aanklikken en kan je voor apple tv kiezen... Je moet ook AirVideo Enabler op je apple tv installeren (dmv van NitoTV---> software installeren en dan zoeken naar AirVideo Enabler).. Tot zover lukt t allemaal bij mij maar als t rondje op mn tv gaan draaien om de film te laden krijg ik na een seconde of 10 weer een melding met iets van HDCP..

Heb verder ook geen idee hoe ik t wel aan de praat krijg... Iemand??
  #66  
Oud 18-01-11, 12:03
Reverb Reverb is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Als je de video eerst op je iPhone of iPad afspeelt kan je naast de play/pauze knop een soort vierkantje (lijkt op een schermpje) aanklikken en kan je voor apple tv kiezen... Je moet ook AirVideo Enabler op je apple tv installeren (dmv van NitoTV---> software installeren en dan zoeken naar AirVideo Enabler).. Tot zover lukt t allemaal bij mij maar als t rondje op mn tv gaan draaien om de film te laden krijg ik na een seconde of 10 weer een melding met iets van HDCP..

Heb verder ook geen idee hoe ik t wel aan de praat krijg... Iemand??
Dat had ik laatst ook... heel vreemd inderdaad. En reboot heeft het bij mij toen opgelost en sindsdien heb ik het niet meer.
  #67  
Oud 18-01-11, 12:24
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverb Bekijk bericht
Dat had ik laatst ook... heel vreemd inderdaad. En reboot heeft het bij mij toen opgelost en sindsdien heb ik het niet meer.

Heb je die reboot gewoon uitgevoerd met Seas0nPass en dan de optie 'boot tethered' ? Dan raak je toch niet je jailbreak kwijt als je dat doet?
  #68  
Oud 18-01-11, 15:13
Reverb Reverb is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Ik heb hem nog niet gejailbreaked. Wacht denk ik nog ff op een untethered. Heb geen laptop, dus moet mijn iMac naar de plaats aansluiten waar de Apple Tv ook staat anders, omdat hij bij het jailbreaken de laatste keer niet van het stroom af mag.
  #69  
Oud 18-01-11, 17:14
rodoboy rodoboy is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Als je de video eerst op je iPhone of iPad afspeelt kan je naast de play/pauze knop een soort vierkantje (lijkt op een schermpje) aanklikken en kan je voor apple tv kiezen... Je moet ook AirVideo Enabler op je apple tv installeren (dmv van NitoTV---> software installeren en dan zoeken naar AirVideo Enabler).. Tot zover lukt t allemaal bij mij maar als t rondje op mn tv gaan draaien om de film te laden krijg ik na een seconde of 10 weer een melding met iets van HDCP..

Heb verder ook geen idee hoe ik t wel aan de praat krijg... Iemand??

Airplay lukt wel met de standaard apps, alleen na instalatie van AirVideo Enabler via nito tv zie ik niet het vierkantje in apps zoals airvideo..
Graag een Tip?
  #70  
Oud 18-01-11, 21:04
Reverb Reverb is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodoboy Bekijk bericht
Airplay lukt wel met de standaard apps, alleen na instalatie van AirVideo Enabler via nito tv zie ik niet het vierkantje in apps zoals airvideo..
Graag een Tip?
Je airplayenabler niet op de apple tv downloaden, maar op je idevice.
  #71  
Oud 18-01-11, 21:07
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Hoezo niet op ATV 2 dan?
  #72  
Oud 19-01-11, 05:30
rodoboy rodoboy is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverb Bekijk bericht
Je airplayenabler niet op de apple tv downloaden, maar op je idevice.
Ik heb ze op beide staan, me Ipad, Iphone en ATV2 maar nergens in de niet standaard apps van apple een vierkantje. Het moet volgens mij ook met safari kunnen werken, maar ook hier weer geen vierkantje om airplay
te kunnen starten.

Laatst gewijzigd door rodoboy; 19-01-11 om 05:41.
  #73  
Oud 19-01-11, 09:55
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Ik heb AirVideo Enabler ook op mn ATV 2, iPad en iPhone staan.. Kreeg constant zo'n melding met HDCP en kon de video's niet afspelen, maar heb de HDMI kabel er ff uitgehaald en weer opnieuw aan de ATV 2 gekoppeld en voìla, de filmpjes doen t
  #74  
Oud 19-01-11, 10:15
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

O ja, en als je Plex nog ff op je ATV 2 wil laten staan, update dan iig niet vanaf je ATV 2 naar Plex 0.6.6... Want file is corrupted zegt ie en haalt Plex weer van je ATV 2 af.. Bij mij iig.. Dus wees gewaarschuwd..

Tis me nog niet gelukt om Plex er weer op te zetten,mss iemand met tzelfde probleem en t wel gelukt Plex er weer op te zetten?

Laatst gewijzigd door milan13; 19-01-11 om 11:48.
  #75  
Oud 19-01-11, 13:22
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodoboy Bekijk bericht
tetheredboot_win32, bedoel je redsnow???

Ik heb dus alles gedaan via Seas0nPass, en werkt perfect.
Ik wil nu alleen de laatse stap tetered boot kunnen uitvoeren via windows,
nadat de jailbreak al is gedaan dus.

Mocht dat werken laat even weten welke versie het is van redsnow, of moet ik een andere windows app hebben?
Probleem wat ik had was dat Redsn0w het image binnen een windows omgeving niet pakt. Wat ik heb gedaan is het volgende:
-maak onder osx een custom image aan
-onder win7 vervolgens herstel gedaan met ATV in dfu-mode
-bestanden iBSS.k66ap.RELEASE.dfu en kernelcache.release.k66uit deze custom image gehaald om de theteredboot_32 applicatie te kunnen gebruiken. (dit is dus een onafhankelijk programma)

Omdat ik geen Apple pc in huis heb, heb ik via VMware osx laten draaien en dus geheel onder windows de jailbrake uitgevoerd. Nu kan ik met de tetheredboot applicatie met een windows laptop terplaatse eenvoudig de ATV rebooten.

zie voor het toepassen van deze methode gedeelten uit de youtube clip:
YouTube - How To Jailbreak AppleTV 2G Firmware 4.2.1 (4.1.1)

de tethered boot vind je hier: https://github.com/msftguy/syringe/downloads

gebruikte commandos:
===Commands===

unzip -j /Users/USERNAME/Desktop/AppleTV2,1_4.2.1­_8C154_Custom_Restore.ipsw Firmware/dfu/iBSS.k66ap.RELEASE.dfu kernelcache.release.k66 -d /Users/USERNAME/Desktop/

cd Desktop/

./tetheredboot -i iBSS.k66ap.RELEASE.dfu -k kernelcache.release.k66

Overigens kan je ipv de commandos voor het unzippen ook gewoon via winrar deze bestanden uit je custom halen.
suc6
  #76  
Oud 19-01-11, 14:48
Rogier_s Rogier_s is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 23
Standaard

@HARRYS
zo dat ziet er behoorlijk ingewikkeld uit!! Denk dat ik maar op de Windows versie van seas0npass wacht! Kan je mij vertellen wanneer die ongeveer verwacht wordt? Kan eigenlijk niet wachten op mijn ATV te jailbreaken!
  #77  
Oud 19-01-11, 19:13
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Heb Plex 0.6.6 inmiddels draaiende gekregen, maar wel dmv een nieuwe jailbreak uitvoeren... Ziet er goed uit. Heb nu 3 mogelijkheden om films af te spelen.. Met Plex, AirFlick (+ Mac AirVideo Client) en gewoon vanaf de iPad/Phone met AirVideo Enabler....


Ben er nu wel ff klaar mee, met alles uitzoeken over hoe en wat.. Laat t lekker zo een tijdje staan, vind t prima zo, kan alle bestanden bekijken die ik wil

Laatst gewijzigd door milan13; 19-01-11 om 19:17.
  #78  
Oud 21-01-11, 15:06
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Net ff XBMC op mn ATV2 gezet, alleen snap niks van de configuratie,zodat ie mn films op mn MacBook Pro ziet.. Iemand die me een beetje op weg kan helpen?!
  #79  
Oud 21-01-11, 18:17
rodoboy rodoboy is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrys Bekijk bericht
Probleem wat ik had was dat Redsn0w het image binnen een windows omgeving niet pakt. Wat ik heb gedaan is het volgende:
-maak onder osx een custom image aan
-onder win7 vervolgens herstel gedaan met ATV in dfu-mode
-bestanden iBSS.k66ap.RELEASE.dfu en kernelcache.release.k66uit deze custom image gehaald om de theteredboot_32 applicatie te kunnen gebruiken. (dit is dus een onafhankelijk programma)

Omdat ik geen Apple pc in huis heb, heb ik via VMware osx laten draaien en dus geheel onder windows de jailbrake uitgevoerd. Nu kan ik met de tetheredboot applicatie met een windows laptop terplaatse eenvoudig de ATV rebooten.

zie voor het toepassen van deze methode gedeelten uit de youtube clip:
YouTube - How To Jailbreak AppleTV 2G Firmware 4.2.1 (4.1.1)

de tethered boot vind je hier: https://github.com/msftguy/syringe/downloads

gebruikte commandos:
===Commands===

unzip -j /Users/USERNAME/Desktop/AppleTV2,1_4.2.1­_8C154_Custom_Restore.ipsw Firmware/dfu/iBSS.k66ap.RELEASE.dfu kernelcache.release.k66 -d /Users/USERNAME/Desktop/

cd Desktop/

./tetheredboot -i iBSS.k66ap.RELEASE.dfu -k kernelcache.release.k66

Overigens kan je ipv de commandos voor het unzippen ook gewoon via winrar deze bestanden uit je custom halen.
suc6
Bedankt voor de goede uitleg, werkt perfect !!!

tetheredboot vanuit windows
  #80  
Oud 21-01-11, 22:05
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Iemand een idee hoe je XBMC moet configureren op ATV 2? Zie alleen maar een Startmap, maar zie geen van mn films verschijnen.. Snap t echt niet, installeren op ATV 2 ging probleemloos, maar ja, heb er een beetje weinig aan als ik er geen films mee kan kijken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3GS/Belgisch/3.12/Jailbreak | Windows 7 reinstall, tips tbv behoud jailbreak ? Moehaha Jailbreak 0 27-03-10 23:19
2xl ATV OffRoad marcellie iPhone Apps 2 07-01-10 16:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.