iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

iWiefring 07-02-11 11:50

3 seconden power button, daarna ZONDER LOS TE LATEN, home knop ook inhouden voor 10 seconden, daarna ZONDER HOME LOS TE LATEN power loslaten en een stuk of 10-15 seconden wachten, dan heb je hem in DFU mode.

Guest-20180925190238 07-02-11 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS (Bericht 638399)
Voor mensen die zoals mij zich afvroegen of het mogelijk was (excuus als het al eerder voorbij is gekomen:)):

A method has released to enable/disable animated boot logo in greenpois0n RC5. Here is the method by which you can disable / enable custom animated boot logo.
1. Make sure your iDevice has successfully jailbroken with GreenPois0n RC5_2.
2. Download the “ animate ”.
3. Now, connect to SSH in your device and copy the file downloaded in step 2 to the location / usr / bin / .
4. Change the file permissions to 755.
5. Reboots the device.
6. That’s it, you’re done.

To disable the animated backgrounds, instead, simply remove the file “animated” file the directory in the step 3.

Originally Posted: Enable / Disable Animated Boot Logo in GreenPois0n RC5[How To] | TheTechJournal.com

Voor de goede orde ;) Het is niet het bestand "animated" maar wel "animate".

Het is niet omdat de een of andere website iets publiceert dat het ook correct is.

PS:
Het bestand "animate" wordt tijdens de JB alleen op iPhones geïnstalleerd niet op iPads.

damel 07-02-11 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis88 (Bericht 638522)
Hier hetzelfde probleem iphone 3gs komt niet in dfu mode.

wat te doen?

Dit werk niet vriend, je moet hem via greenposion in de DFU zetten anders gaat hij niet verder met de jailbreak.

Ik heb hem ook al via redsnow in e DFU gezet alleen greenposion zeg dan probeer het opnieuw, dus de DFU mode word niet herkend door greenposion.

Dennis88 07-02-11 11:57

Kom niet in dfu mode alles al geprobeerd maar geen succes.

Thomasdw 07-02-11 11:59

Hebben jullie ook nog steeds problemen met het downloaden van Themes etc van Cydia. Ik krijg steeds de volgende foutmelding: Socket is not connected..

sunyata 07-02-11 12:09

Voor wie alles heeft geprobeerd:
1. Schakel in Instellingen > Beperkingen de beperkingen uit
2. Laat iTunes open op de achtergrond, het programma wordt vanzelf afgesloten

WieerterMenke 07-02-11 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peetje50 (Bericht 638404)
ff een vraag: kan ik mijn foon jailbreaken ook al heeft hij een sim lock van t-mobile??met greenpois0n-RC-5



Groetjes:)

Side Note..

T-Mobile unlocked toestellen sinds 3 weken gratiesch en voer nieksj..
ff helpdesk bellen... :d

phgrob 07-02-11 12:23

jailbreak 4.2.1 op iphone 3G
 
Weet iemand of je die untheterd jailbreak 4.2.1 ook op de iphone 3g kunt zetten. Als ik m in de dfu mode zet vind het programma van greenpoison niet dat die er in staat en kan m niet jailbreaken.

kahb0 07-02-11 12:24

Nog geen reactie over gehad, hoop dat iemand hierop kan reageren:

Ik heb momenteel een jb op mijn iphone 4 (limerai1n 4.1). Kan ik rechtstreeks de GP jb draaien zonder dat ik eerst dus in itunes moet updaten naar 4.2.1? Want als dit wel noodzakelijk is, dan ben ik dus alle apps etc kwijt (schone update).

En waar moet ik nog meer aan denken voordat ik de jb uitvoer, besides een reservekopie maken.

hoop echt dat iemand me kan helpen

phgrob 07-02-11 12:24

Heb ook hetzelfde probleem maar wat te doen nu??

WieerterMenke 07-02-11 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kahb0 (Bericht 638550)
Nog geen reactie over gehad, hoop dat iemand hierop kan reageren:

Ik heb momenteel een jb op mijn iphone 4 (limerai1n 4.1). Kan ik rechtstreeks de GP jb draaien zonder dat ik eerst dus in itunes moet updaten naar 4.2.1? Want als dit wel noodzakelijk is, dan ben ik dus alle apps etc kwijt (schone update).

En waar moet ik nog meer aan denken voordat ik de jb uitvoer, besides een reservekopie maken.

hoop echt dat iemand me kan helpen

Greenpoison werkt alleen op 4.2.1

The Firmware Umbrella - TinyUmbrella: Prevent iPhone4 Baseband Update

En zie First Post!

De jailbreaktool voert geen hacktivatie uit en je zult een iPhone dus eerst via iTunes moeten activeren. Volgens p0sixninja kun je greenpois0n het beste op een schone firmware van iOS 4.2.1 installeren, maar volgens MuscleNerd kun je greenpois0n RC5 ook zonder te herstellen gebruiken als je op dit moment een tethered jailbreak via redsn0w hebt. Als Cydia niet verschijnt na het gebruik van greenpois0n, zou deze alsnog moeten verschijnen als je het toestel opnieuw opstart. Mocht dat nog steeds geen oplossing bieden, dan kun je voor of na het uitvoeren van greenpois0n redsn0w gebruiken om Cydia te installeren. Het is in dat geval van belang dat je de Monte-optie in redsn0w uitschakelt.

Guest-20201108204737 07-02-11 12:56

Zeer eenvoudig, iPhone in DFU, reboot werkt perfect. Had hem al tethered gejailbreakt, alle cydia apps etc werken nu nog steeds prima.

hardcore-wierden 07-02-11 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hardcore-wierden (Bericht 638469)
misschien domme vraag.heb een iphone 4 van kpn (simlockvrij),mijn abonnement gaat in op 28 maart.heb nu mijn sim kaart van t-mobile er nog in(iphone abonnement van iphone 3g)
kan ik nu gewoon jailbreaken zodat hij simlockvrij blijft? dus nu nog bellen met tmobile en over een maand gewoon de kpn sim er in.

iemand een idee?

keesvr 07-02-11 13:03

Heb voor het eerst een jailbreak gedaan op mijn IPad. De jailbreak procedure met GreenpoisOn verliep probleemloos. Via loader heb ik Cydia er op gezet, ook zonder problemen. Heb nu wel het idee dat mijn batterij een stuk minder lang mee gaat. Hebben anderen deze ervaring ook? Kijk het nog even een tijdje aan maar kan ik zonder problemen de jailbreak weer verwijderen via Itunes en dan restore?

BrmmG 07-02-11 13:03

Hier krijg ik cydia helaas ook niet werkend. Achja dan maar gewoon tethered houden

vak20 07-02-11 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrmmG (Bericht 638566)
Hier krijg ik cydia helaas ook niet werkend. Achja dan maar gewoon tethered houden

Als je hem al tehered hebt moet je gewoon greenpois0n runnen om hem untethered te maken!

rluijt 07-02-11 13:22

Wat ik ook doe ik blijf in het witte scherm hangen...

vak20 07-02-11 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rluijt (Bericht 638575)
Wat ik ook doe ik blijf in het witte scherm hangen...

iets meer info aub?

robijnv 07-02-11 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rluijt (Bericht 638575)
Wat ik ook doe ik blijf in het witte scherm hangen...

Heb je echt alles gedaan wat men in dit topic noemt?

rluijt 07-02-11 13:26

Had ik al eerder geplaatst dus vergeef me deze repost, ik probeer mijn iphone te jailbreaken, DFU mode gaat goed, dan klik ik op jailbreak de status bar loopt vol en dan kom ik in een wit scherm waar geen verandering meer in komt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:21.