iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

prosperot 07-02-11 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beloved (Bericht 638785)
Ik heb net gejailbreaked maar ben mijn nieuwere telefoonnummers kwijt plus mijn agendapunten, hoe krijg ik deze terug?

Uit de reservekopie?

farao556 07-02-11 19:33

Mensen kan iemand mij helpen met mijn probleem die vind ik nu belangrijker dan de rest van de problemen die mensen hier hebben

Thomasdw 07-02-11 19:37

Kunnen jullie alles al downloaden vanaf Cydia? ik krijg nog steeds een foutmelding....

Meerdere mensen hier last van. Kleine bestandjes pakt die wel maar grotere bestanden geeft die steeds een fout weer.

richardiPhonepoldervaart 07-02-11 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ducci (Bericht 637866)
Precies. Het zal dus geen invloed hebben op de exploit zelf. Dat neemt niet weg dat er bugs kunnen (en zullen) zitten in het programma (de transporteur), dat de exploit (mis/ge)bruikt om bepaalde stukjes code uit te voeren op het systeem. Dit kan wél invloed hebben op de uiteindelijke werking van het gejailbreakte systeem (het besturingssysteem met gepatchte kernel door gebruik van de exploit). Het gaat er namelijk om hoe de jailbreak is toegepast.

Eerder werd er getweet door een lid van het Chronic Dev Team dat het Wi-Fi-icoontje niet functioneerde na het uitvoeren van een untethered jailbreak. Dit had te maken met hoe de jailbreak was toegepast (je raad het al: doormiddel van het programma greenpois0n, in ontwikkeling ;)). De exploit zelf had hier inderdaad niets mee te maken, het is namelijk alleen het 'lek' om toegang te krijgen tot de kern van het systeem.


Een exploit ís eigenlijk een bug.

Och die goeie ouwe(simpele maar goed werkende) Ra1n JB's van Geohot
Nooit rare dingen gehad met mn 3Gs maar met de Greenpoisin jb ben ik wel wat rare dingen tegen gekomen!

yns 07-02-11 19:46

Ik heb een iphone 4, 4.2.1, modemfirmware 03.10.01, ik wil mij i4 ook jailbreaken moet ik mijn i4 perse unlocken (legale versie van T-mobile bijv.), of kan ik meteen jailbreaken omdat ik toch gebruik blijf maken van mijn T-mobile simkaart?

richardiPhonepoldervaart 07-02-11 19:49

Ik heb eigenlijk nog een vraagje?

mijn 3Gs (4.2.1, greenpoison jb)
was op 4.1 door T-Mobile officieel(gratis) unlocked.
Ik blij,want het vervelende
"t mobile" in mn statusbar was weg.
Maar nu ik heb gister mn iphone ge-update&geJBed (4.2.1) en zie ik dat "t-mobile" er weer staan???
Heb al een tweak waardoor ik het ook niet meer zie maar toch.
Hebben andere dit ook en waar zou het aan kunnen liggen????

Levensgenieter 07-02-11 19:54

1e iphone, 1e jailbrake, 1e keer gelukt!
 
Peeps ik heb mijn iphone 4 in 1x gejailbraiked zonder problemen.

Nou heb ik het volgende probleempje, mijn telefoon zit al de hele tijd op de lader en ik heb mijn telefoon nog helemaal niet zoveel gebruikt sinds de jailbrake omdat ik meer op mijn pc bezig met met mezelf informeren met de mogelijkheden.
Nou zag ik net dat mijn telefoon van 100% terug naar 98, 99 en weer 100% ging in 5 min tijd, zonder dat ik hem van de lader heb gehaalt.

Iemand dit ook meegemaakt of een tip?

vak20 07-02-11 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door farao556 (Bericht 638778)
Heb me iphones helaas nog niet kunnen jailbraiken 1 iphone 4 blijft hangen op doodskop en pc herkent hem niet tinyumbbrela itunes etc. ook niet en de andere is na het jailbraiken weer naar alarm nummer ik heb toen hij het deed op 4.2.1 bij instelling bij alle 2 de iphones bij instelling alle inhoud en instellingen wissen misschien dat het daardoor komt?
Wie weet raadt zit hier met 2 nieuwe iphones 4 die ik niet eens kan gebruiken voor ipod allebei komen uit Engeland.
mvg en dankjewel voor jullie goed service en de tijd die jullie besteden voor het lezen en beantwoorden

Download de ios 4.2.1 van de volgende link en herstel door in itunes de shift toets in te drukken en dan het ios te selecteren, probeer daarna eerst via redsn0w te jailbreaken en daarna via greenpois0n hem untethered te maken!

http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...8_Restore.ipsw

Theophone 07-02-11 20:06

Blijft BB 1.59 unlocked na 4.2.1 en Greenpois0n???
 
Mijn Iphone 4 zit op 4.1(met jailbrake) en BB 1.59 (softwarematige unlock).

Als je je BB 1.59 bewaart dmv Tiny Umbrella en je toestel daarna upgrade van 4.1 naar 4.2.1, moet je dan opnieuw de unlock uitvoeren voor BB 1.59???

TIA

Weust 07-02-11 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vak20 (Bericht 638694)
jazeker wel, je hebt hem nog niet zoals je hem wilt toch?
De juiste ios voor redsn0w haal je hier trouwens het makkelijkste weg:

iOS Firmware

en de nieuwste redsn0w hier:

https://sites.google.com/a/iphone-de...attredirects=0

succes

Hey vraagje,

wil nu dus gaan jailbreaken met redsn0w. Heb dus een custom firmware nodig. Op dit moment heb ik 4.2 (8c134). De custom firmwares achter je link in echter 4.2 (8C148). Kan dit problemen geven?

groet

MB070 07-02-11 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV (Bericht 638664)
Als het een iPhone is die via T-mobile is aangeschaft, kan je nu via t-mobile gratis een unlock laten plaatsvinden

Ik doelde eigenlijk op een softwarematige unlock aangezien de Iphone niet via T-mobile is aangeschaft.

Kan ik de Iphone 4 na deze jailbreak nog softwarematig unlocken?

farao556 07-02-11 20:53

Ik krigj fout 1303 wat houdt dit precies in?

Ik hou het nu gewoon bij mijn 4.0.1 via jailbreakme


heb alles geprobeerd wat hier op het forum gemeld word
maar mijn 3GS blijft hangen op het zwarte scherm bijna aan het eind
met de tekst ( panic were hanging) heb het nu al ruim 20 keer geprobeerd
maar blijf hetzelfde houden

verdere ideeen zijn welkom maar heb de moed een beetje opgegeven:confused:

fijn dat het bij de meeste wel werkt

Fiatfreak je hebt denk ik een behekste iphone want dat is niet normaal wat er gebeurt bij jou

theoldone 07-02-11 20:59

Thanks greenpois0n.

15 minuten werk en loopt als een zonnetje.....smile.
mijn eerste JB en gelijk goed ....nou effe checken wat er allemaal kan.

wimsnel 07-02-11 21:11

unthetered 4.2.1
 
Werkt perfect. Gewoon over de redsnow heen geladen en voila.

Bedankt.

NicolasN 07-02-11 21:12

Greenpois0n RC5_3 is uit. (GreenPoison RC5_B3 Released – Download Now | Iphone 4 Jailbreak.org)
Is het de moeite om nog eens die jailbreak uit te voeren als ik eergisteren met RC5_2 heb gejailbreakt?

iScorpio 07-02-11 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NicolasN (Bericht 638885)
Greenpois0n RC5_3 is uit. (GreenPoison RC5_B3 Released – Download Now | Iphone 4 Jailbreak.org)
Is het de moeite om nog eens die jailbreak uit te voeren als ik eergisteren met RC5_2 heb gejailbreakt?

Is al even bekend ;) Deze versie is uitgekomen om ook gebruikers op OSX 10.5 te ondersteunen. Verder niks nieuws.
Volgende keer eerst even inlezen voordat je hier iets plaatst ;)

Beloved 07-02-11 21:34

Ik had een reservekopie van 15.43, die is nu spontaan weg. Ik had deze gebruikt voor het terugzetten, maar hier is dus iets in misgegaan. Ben ik nu alles kwijt?

Beauty555 07-02-11 21:37

Niemand een antwoord
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beauty555 (Bericht 638395)
Sorry als de vraag al eens is gesteld !!
Ik heb momenteel 3.2.2 met JB op mijn iPad staan.
Wil naar 4.2.1 updaten en dan JB.

Vraag 1: Ik heb met CATEGORIES meerdere icoontjes in een map gezet. Is Categories weg na een update ?
Zo ja, kun je dan beter zelf voor de update weer alle icoontjes uit Categories halen of zorgt de update daar zelf wel voor.

Vraag 2: Ik heb ook met ICONOCLASM meerdere icoontjes dan normaal op de schermen staan. Wat gebeurt daarmee na een update ?

Bedankt alvast voor de hulp !

Niemand een antwoord voor mij ?

Mohawk Mandjong 07-02-11 21:43

HELP!! Ik heb een groot probleem en ik wordt er niet goed van.

Ik wilde mijn gejailbreake iphone 4.1 updaten naar 4.2.
ik ging de nieuwe firmware updaten via Itunes maar hij geeft error 1013. Vervolgens kan ik alleen nog maar herstellen waarnaar hij weer error 1013 geeft. Ik zit dus in een visieuze cirkel. Hoe kom ik hier uit? Itunes herstelt mijn telefoon dus niet!

acomello 07-02-11 21:45

De hostfile aanpassen ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:53.