//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemiddag, Ik heb met een yes sim de iphone 3g unlocked voor KPN. Dit werkte goed. Een paar dagen later wilde ik muziek op mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1121  
Oud 20-12-08, 19:58
jolandavanmameren jolandavanmameren is offline
• iOS 4.3.5
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 13
Standaard

Goedemiddag,
Ik heb met een yes sim de iphone 3g unlocked voor KPN. Dit werkte goed.
Een paar dagen later wilde ik muziek op mijn telefoon gaan zetten en kopppelde ik de telefoon aan de computer. Hier verscheen een beircht nieuwe software ik heb dat geaccepteerd. en toen zei de iphone dat ik geen netwerk meer heb. nu zegt hij ongeldige simkaart.
Ik heb hem natuurlijk aan en uit gezet, simkaart gecheckt in andere telefoon(werkt wel), andere simkaart in de iphone(werkt niet), vliegtuigmodus...
ik heb een iphone 3g 8gb. 2.2
kan iemand mij adviseren? Alvast bedankt!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1122  
Oud 21-12-08, 11:57
isomis isomis is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 35
Standaard

ik heb een rebelsimcard besteld via rebelsimcard.nl. Echter het doet het voor geen meter. De pincode heb ik eraf gehaald, echter als ik hem in mijn iphone doe met mijn simcard blijft het zeggen "geen simkaart ingestalleerd" Heb echt alles geprobeerd, ook een andere simcard.

Het ergste is dat de verkoper alleen maar standaard tekst terugstuurd en een responstijd heeft van dik 48 uur. Als ik hem een mail stuur, krijg ik als antwoord vaak terug: "doe je simcard met de rebelcard te gelijk in je iphone", duh!!

Kortom, 19,95 armer en nog niks. Heeft iemand nog een tip?
  #1123  
Oud 21-12-08, 13:44
keke keke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

mijn ervaring is dat t-mobile werkt met de meeste sim-proxys in ieder geval met gevey (t/m iphone firmware 2.1) en yessim. maar er is hoop: de software unlock van dev-team op 31 december. dus update je firmware NIET!
  #1124  
Oud 21-12-08, 14:08
keke keke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

je hebt de iphone firmware van 2.1 geupdated naar 2.2? dat is niet verstandig! daar is nu ook niets meer aan te doen. lees hier en op het yessim.com forum wat te doen met de instellingen van de proxysim met behulp van de yessup. en anders afwachten op de software-unlock van het dev-team. helaas nog(?) niet voor fw2.2.
  #1125  
Oud 21-12-08, 14:12
Amien Amien is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keke Bekijk bericht
je hebt de iphone firmware van 2.1 geupdated naar 2.2? dat is niet verstandig! daar is nu ook niets meer aan te doen. lees hier en op het yessim.com forum wat te doen met de instellingen van de proxysim met behulp van de yessup. en anders afwachten op de software-unlock van het dev-team. helaas nog(?) niet voor fw2.2.
ik hoop toch echt op een downgrade mogelijkheid van dev-team
  #1126  
Oud 21-12-08, 14:14
isomis isomis is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keke Bekijk bericht
je hebt de iphone firmware van 2.1 geupdated naar 2.2? dat is niet verstandig! daar is nu ook niets meer aan te doen. lees hier en op het yessim.com forum wat te doen met de instellingen van de proxysim met behulp van de yessup. en anders afwachten op de software-unlock van het dev-team. helaas nog(?) niet voor fw2.2.
op de website rebelsimcard.nl staat duidelijk dat het ook geldt voor firmware 2.2.. Ik heb het ook nog eens nagevraagd en de verkoper zei dat het mogelijk is. Ik heb geen yessim, maar een rebelsimcard.
  #1127  
Oud 21-12-08, 14:20
keke keke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

vertel de instellingen van je iphone en van je proxysim. dan kunnen we meedenken.....
  #1128  
Oud 21-12-08, 14:25
isomis isomis is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keke Bekijk bericht
vertel de instellingen van je iphone en van je proxysim. dan kunnen we meedenken.....
bedankt voor alle moeite alvast!

heb een iphone 3g 16 wit - t-mobile duitsland
gekocht met firmware 2.2 en baseband 02.28.0

netwerk instellingen:

schakel 3g in -> aan
dataroaming -> aan

p.s. ook uit geprobeerd

ook eerst airplane mode aan en uit geprobeerd.

los mijn simkaartje erin werkt wel, maar dan heb je natuurlijk geen signaal, want het is officieel een t-mobile tel en ik heb een vodafone simcard. Echter met rebelsimcard erin ziet hij geen simkaart.
  #1129  
Oud 21-12-08, 14:32
keke keke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door isomis Bekijk bericht
bedankt voor alle moeite alvast!

heb een iphone 3g 16 wit - t-mobile duitsland
gekocht met firmware 2.2 en baseband 02.28.0

netwerk instellingen:

schakel 3g in -> aan
dataroaming -> aan

p.s. ook uit geprobeerd

ook eerst airplane mode aan en uit geprobeerd.

los mijn simkaartje erin werkt wel, maar dan heb je natuurlijk geen signaal, want het is officieel een t-mobile tel en ik heb een vodafone simcard. Echter met rebelsimcard erin ziet hij geen simkaart.
heb je vodafoon sim geactiveerd in simlock vrije mobiele telefoon? en dan wel 3G en gesprekken?
  #1130  
Oud 21-12-08, 14:34
isomis isomis is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keke Bekijk bericht
heb je vodafoon sim geactiveerd in simlock vrije mobiele telefoon? en dan wel 3G en gesprekken?
ik gebruikte de simcard al een tijdje in mijn nokia70 en belde er gewoon mee. Je zit gewoon 3g bovenaan staan als signaal in me n70
  #1131  
Oud 21-12-08, 14:36
keke keke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

dan ook dataverkeer mogelijk?
  #1132  
Oud 21-12-08, 14:37
isomis isomis is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keke Bekijk bericht
dan ook dataverkeer mogelijk?
nope, ik gebruikte de simcard alleen maar om te bellen. Dat is ook het enige wat ik voorlopig wil. Internet doe ik wel via wireless of zeg ik nu iets stoms?
  #1133  
Oud 21-12-08, 14:41
keke keke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

heb je je iphone al geprobeerd met t-mobile(-de) en/of t-mobile(-nl) om uit te sluiten dat je iphone zelf niet werkt? wat zijn de instellingen van je proxy-sim?
  #1134  
Oud 21-12-08, 14:44
isomis isomis is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keke Bekijk bericht
heb je je iphone al geprobeerd met t-mobile(-de) en/of t-mobile(-nl) om uit te sluiten dat je iphone zelf niet werkt? wat zijn de instellingen van je proxy-sim?
ik heb het niet geprobeerd met een t-mobile-DE sim. NL werkt niet. Echter als ik gewoon me eigen vodafone kaartje erin doet dan ziet hij wel gewoon de simkaart. Je ziet dan geen no sim meer staan, als ik dat rebel kaartje ervoor doe krijg ik "no sim".

Heb geen mensen in de omgeving met t-mobile-DE.

waar kan ik me proxy instellingen vinden?
  #1135  
Oud 21-12-08, 14:53
keke keke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

als ik m'n eigen vodafone sim erin doe dan ziet hij wel gewoon de simkaart? btw schakel de pincode van de sim uit! de firmware van de "rebel"-proxy is te updaten, toch?
  #1136  
Oud 21-12-08, 15:14
isomis isomis is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keke Bekijk bericht
als ik m'n eigen vodafone sim erin doe dan ziet hij wel gewoon de simkaart? btw schakel de pincode van de sim uit! de firmware van de "rebel"-proxy is te updaten, toch?
ja ik bedoel dat je dan geen reactie krijgt "geen simkaart geïnstalleerd" als ik me vodafone kaartje erin doe. Natuurlijk werkt het niet want er zit een simkaart lock op.

Ja je kan de rebelkaart updaten, echter heb de laatste firmware volgens de verkoper. Voor het updaten van het kaartje heb je een apart apparaat nodig. pincode is uitgeschakeld!
  #1137  
Oud 21-12-08, 15:31
keke keke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

er zijn nu 4 mogelijkheden
1 probeer een andere sim-proxy
2 laat de verkoper van je "rebel" proxy-sim de instellingen van je proxy veranderen als je dat zelf niet kunt (alleen telefoneren en geen data-verkeer met gprs/edge/3G moet lukken!)
3 wacht een software unlock van het dev-team voor iphone fw2.2 af
4 laat je iphone bij t-mobile(de) unlocken, dat kost de nodige euries maar dan heb je geen probleem meer!
  #1138  
Oud 21-12-08, 15:39
isomis isomis is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keke Bekijk bericht
er zijn nu 4 mogelijkheden
1 probeer een andere sim-proxy
2 laat de verkoper van je "rebel" proxy-sim de instellingen van je proxy veranderen als je dat zelf niet kunt (alleen telefoneren en geen data-verkeer met gprs/edge/3G moet lukken!)
3 wacht een software unlock van het dev-team voor iphone fw2.2 af
4 laat je iphone bij t-mobile(de) unlocken, dat kost de nodige euries maar dan heb je geen probleem meer!
ik zat ook te denken aan het unlocken, maar doen ze dat? want de tel komt uit duitsland.
  #1139  
Oud 21-12-08, 16:48
linkemink linkemink is offline
• iOS 12.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door isomis Bekijk bericht
ik zat ook te denken aan het unlocken, maar doen ze dat? want de tel komt uit duitsland.
Daarom staat bij de tip ook T-Mobile (DE) Duitsland.
Heb je ook nog het telefoonnummer van het abonnement wat bij deze iPhone is uitgegeven?
In (NL) nederland heb je aan het telefoonnummer voldoende mits dit een iPhone abonnement telefoonnummer is om te unlocken.
  #1140  
Oud 21-12-08, 17:05
keke keke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

de voorwaarden voor unlocken zijn in duitsland (op details na) gelijk aan die in nederland. berlijn is een mooie stad, uiteraard zijn er meer t-mobile shops in duitsland! (c: t-mobile.de)
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 4 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 4 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 18:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 14:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 02:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 01:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.