//

kan je zien of je iphone officieel of software matig is geunlocked?

kan je zien of je iphone officieel of software matig is geunlocked? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) het is misschien een rare vraag, maar een vriend van mij heeft voor mij ergens een iPhone (tweedehands) op de kop getikt. hij zegt dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-06-09, 20:27
apc apc is offline
• iOS 5.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Question kan je zien of je iphone officieel of software matig is geunlocked?

het is misschien een rare vraag, maar een vriend van mij heeft voor mij ergens een iPhone (tweedehands) op de kop getikt.

hij zegt dat deze officieel geunlocked is, alleen vertrouw ik het niet voor 100%, dit omdat er op de achterkant van de doos een t-mobile logo staat...

de telefoon werkt momenteel perfect met mijn kpn abonnement en ik kan alle functies gewoon gebruiken (alleen Wi-Fi doet moeilijk, maar hier heb ik reeds meer problemen over gevonden op internet en gebruik ik verder toch niet).

toen ik destijds de telefoon aanzette met mijn SIM erin, zat ik direct in het menu en hoefde ik niets te activeren.

de iphone was verder helemaal leeg en er stonden geen programma's op.

nu is firmware 3.0 uitgekomen en ik zou graag willen updaten. ik ben alleen toch nog een beetje bang dat die niet officieel simlock vrij is, en dat de iphone dus weer gelocked is zodra ik update..

is er een manier om te zien of mijn iphone op de een of andere manier officieel of via yellowsnow (of iets) geunlocked is?

Bij Info kan ik de volgende informatie vinden (misschien dat dit een hint geeft)

Versie: 2.2.1 (5H11)
Aanbieder: Carrier 2.9
Model: MB501DN

ik hoop dat iemand een truukje weet, zodat ik hem durf te updaten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-06-09, 20:30
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Modelnummer komt uit Oostenrijk, Duitsland en Nederland. Met simlock dus.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 17-06-09, 20:30
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Modelnummer komt uit Oostenrijk, Duitsland en Nederland. Met simlock dus.
Kan je hier controleren.
  #4  
Oud 17-06-09, 20:42
apc apc is offline
• iOS 5.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

bedankt voor je snelle antwoord, dat wordt dus nog maar even niet updaten.

ik zal fora wel even in de gaten houden, zal binnen paar weken wel een unofficial manier uitkomen dan.

en anders over half jaartje misschien gewoon officieel in een winkel kopen
  #5  
Oud 17-06-09, 21:28
xionix xionix is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 91
Standaard

stonden er echt geen programma's op?
Dan doel ik op cydia en/of installer? Kijk eens of je een logo met dit eronder ergens ziet staan...zo ja dan weet je al dat hij gejailbreaked is dus zou het kunnen dat hij ook met yellowsnow sim vrij is gemaakt. Btw volgens jouw info kom ik uit op landen waar deze met simlock wordt geleverd dus zou ik zelf al haast zeggen dat hij via yellowsnow is simlockvrij gemaakt.
  #6  
Oud 18-06-09, 10:35
xandyx xandyx is offline
• iOS 4.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 57
Standaard

Als deze van T-Mobile is kan hij natuurlijk gewoon door T-Mobile geunlocked zijn. En dan is hij gewoon officieel unlocked.

Kost 120 euro bij een nieuw abbo en word elke 3 maanden goedkoper.
Na een jaar doen ze het gratis.

Dus als er geen cydia op staat is hij waarschijnlijk niet gejailbreaked en kan hij dus ook niet unlocked zijn via de niet officiele manier.
  #7  
Oud 18-06-09, 20:34
apc apc is offline
• iOS 5.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

er stonden geen programma's op, dus ook cydia niet..
ik hoorde pas van het bestaan toen ik dit fora en website vond

maar ook las ik hier ergens in een andere thread dat je cydia eraf kan halen.. dus ik vermoed dat iemand dit ooit gedaan heeft... gewoon alle sporen weer uitegewist en toen verkocht.

unlocken bij t-mobile zou kunnen, maar ik vermoed dat ze dat alleen doen als je ook het aankoop bewijs/abonnement hebt? en die heb ik niet..

dus ik wacht wel even, hoorde dat morgen ultrasn0w uit komt.. misschien dat ik het over een maandje eens ga proberen (als kinderziektes eruit zijn), voorlopig werkt alles nog gewoon en jailbreak heb ik nog geen behoefte aan. en anders kopen we over half jaartje wel een 3GS

bedankt in ieder geval voor al jullie reacties!
  #8  
Oud 25-06-09, 20:21
apc apc is offline
• iOS 5.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

ik denk zal nog even een laatste update geven. ik heb zojuist m'n telefoon via de officiele manier geupdate, en hij blijft geunlocked!
geen idee wat ze dus met toestel gedaan hebben, misschien is die ooit wel officieel geunlocked, ik ben in ieder geval happy
  #9  
Oud 26-06-09, 21:55
Bahemath Bahemath is offline
Banned
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 47
Standaard

toch zou ik gaan voor een jailbreak, ook al is die unlocked Jailbreak is toch iets meer mogelijkheden ^^
  #10  
Oud 05-09-09, 23:08
meno meno is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

nee toch dus ik ben de pineut ik had mijn iphone gejaild breakd en wat apl.+games tot mijn iphone crashde dus ik met mijn slime kop via itunes hersteld ?ik kan hem niet meer activerennu ik dit leez ??ik had ook ergens gelezen over downgrade hoe doe ik dar ik ben echt een iphone dummie dus helll uupppphh
  #11  
Oud 15-09-09, 17:20
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Kan je hier controleren.
En een MB717LL
carrier 4.0 ?

Geen match namelijk.
  #12  
Oud 15-09-09, 17:29
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
En een MB717LL
carrier 4.0 ?

Geen match namelijk.
Kan kloppen want Apple laat op dat web adres nu een andere pagina zien. Jammer maar helaas.
  #13  
Oud 22-09-09, 17:39
ronaldvh ronaldvh is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

Hoe kan ik dit nu controleren, er stond geen cydia of iets in die richting op mijn iphone die ik 2e hands gekocht heb. Hij werkt goed met mijn KPN simkaart... Maar hij heeft nu wel nog 3.0

Ik durft eigenlijk nog niet te updaten. Als ik mijn serie nummer hier invul krijg ik een iphone support pagina. Locating iPhone wireless carriers
  #14  
Oud 22-09-09, 19:40
ronaldvh ronaldvh is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

Activate your 3G iphone---Technic Support---Iphone Spare Parts

Deze pagina bevat de content die vroeger op die Apple website staat, mijn model mb489nf komt dus uit belgië en dan kan ik gewoon naar 3.1 upgraden... blijf het scary vinden.
Reageren

Labels
controleren, iphone 3g, officieel, unlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Kan mijn iphone nog geunlocked(downgraded vanaf 4.1) hjw Unlock 5 27-09-10 18:27
Iphone software matig simlock vrij kopen? tips gevraagd alicewoman1 Koopinformatie Nederland 8 18-11-09 17:21
kiezen tussen hardware of software matig unlocken? btwvince Archief 8 10-12-08 18:34
Geunlocked iphone opnieuw geunlocked met iDemocracy 3, Maar is nu vastgelopen>> HELP Heratie Unlock [archief] 4 06-05-08 00:48
stel ik unlock de IPhone hardware matig, kan je dan ook apple updates ontvangen ? andre-nl Unlock 4 24-10-07 18:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.