//

unlocken niet meer mogelijk?

unlocken niet meer mogelijk? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) IK heb een iphone gekocht op marktplaats 3G 8gb zwart,op deze zat de fimware 2.1. de iphone heeft een simlock , nu heb ik zelf ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-03-10, 11:42
wesleymeijde wesleymeijde is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard unlocken niet meer mogelijk?

IK heb een iphone gekocht op marktplaats 3G 8gb zwart,op deze zat de fimware 2.1.

de iphone heeft een simlock , nu heb ik zelf een simonly van BEN.
Ik stop de simkaart erin en hop ik kan bellen smsen..alleen niet internetten .

alle belwinkels afgegaan , t-mobile meld dat het aan de simlock ligt want ik kan via instellingen, algemeen, netwerk niet mijn data menu zien of inkomen , dus niet aan te passen

stuur een mail naar BEN

Ik krijg de volgende mail van BEN

Gebruik een T-mobile, Vodafone, HI of andere simkaart.
Ga met deze simkaart in het toestel naar Instellingen -> netwerk -> mobiel datanetwerk
Verwijder nu zonder het mobiel datanetwerk menu te verlaten de simkaart van de andere provider.
Stop nu de Ben simkaart in het toestel, en kies ontgrendelen en voer eventueel je pincode in.
Voor nu in het menu het volgende in.
Mobiel data -> APN: internet.ben

Gebruikersnaam: niks invullen

Wachtwoord: niks invullen


Dit werkt ook niet, omdat ik een leek ben met een iphone heb ik de update 3.1.3 gedaan en simlock verwijderen kan daar begrijp ik dus nog niet op.

mijn vraag is nu! ligt het echt aan de simlock? heeft iemand een andere oplossing zoals terugzetten op andere firmware , maar hieruit begrijp ik dat de modem dus niet terug gezet kan worden. werkt dit dan wel?

graag hulp! wie o wie heeft de gouden tip zodat ik weer lekker kan internetten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-03-10, 20:00
Brandon-D Brandon-D is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Brielle
Berichten: 2
Standaard

Ik had voor mijn iPhone 3Gs een iPhone 2G. Deze was ook met software versie 3.1.3. Dit kun je unlocken door met de bootloders van de iPhone 3G en het ipsw van 3.1.2 en dan met redsn0w unlocken, Ik hoop dat je hier mee verder kan.

Groeten
  #3  
Oud 09-03-10, 20:26
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Het lijkt me toch een enorm duidelijke uitleg, wat kun je daar niet aan snappen?
Je kan dat menu niet in, stop er een T-Mobile sim in en dan kun je wel naar dat menu, vervolgens typ je de goede instellingen in en stop je je BEN simkaart er weer in.

Heb je hem nu via iTunes geupdate naar 3.1.3 door simpelweg op update te drukken? Dus niet met een custom firmware van het internet die je gedownload hebt?
Dan hoef je niet meer verder te kijken en is hij inderdaad gesimlockt.
  #4  
Oud 10-03-10, 09:35
renedekoning renedekoning is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard

Goedemorgen.

Ik zit volgens mij met een soortgelijk probleem maar dan net weer anders. Wat is er gebeurd? Ook ik heb afgelopen vrijdag per abuis via itunes (had mijn iphone er al lange tijd niet meer aan gekoppeld) een upgrade laten doorvoeren naar OS 3.1.3 (of 3.1.2 dat weet ik niet zeker). Gevolg mijn unlock van mijn iphone af en itunes herkende mijn iphone niet meer. Beeld op mijn scherm was zo'n usb kabeltje naar het logo van itunes.

Ik op google en iphoneclub gezocht naar oplossingen zodat ik van deze upgrade afkon weer kon bellen/internetten. Dat blijkt niet eenvoudig......
Stand van zaken nu: Heb een jailbreak uitgevoerd (met een ispw bestand die op mijn pc stond met 3.0 versie )waardoor ik in ieder geval weer toegang heb tot mijn iphone. Een check in mijn settings leert me dat mijn iphone nu de volgende settings heeft: 3.0 (7A341) en modemfirmware van 05.12.01. met name dat laatste zorgt ervoor dat ik niet bij mijn provider BEN kan omdat deze niet de baseband 05.12.01 met bootloader versie 05.09 herkent. Heb fuzzyband gebruikt om de baseband aa te passen/downgraden naar een lagere versie. Dit lukt echter niet want fuzzyband ondersteunt alleen bootloader 05.08.

Heeft iemad hetzelfde gehad dat ze OS (na een upgrade naar 03.01.3) wel terugkregen naar eerdere versie 3.0 maar dat de baseband intact bleef op de geupgrade versie??

Help want ik wil wel weer een normale werkende iphone.
  #5  
Oud 10-03-10, 19:28
wesleymeijde wesleymeijde is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Het lijkt me toch een enorm duidelijke uitleg, wat kun je daar niet aan snappen?
Je kan dat menu niet in, stop er een T-Mobile sim in en dan kun je wel naar dat menu, vervolgens typ je de goede instellingen in en stop je je BEN simkaart er weer in.

Heb je hem nu via iTunes geupdate naar 3.1.3 door simpelweg op update te drukken? Dus niet met een custom firmware van het internet die je gedownload hebt?
Dan hoef je niet meer verder te kijken en is hij inderdaad gesimlockt.
dit heb ik dus geprobeerd met een t-mobile sim kaart maar ik kan het nog steeds niet aanpassen!
via itunes de firmware 3.1.3 erop gezet
  #6  
Oud 10-03-10, 19:30
wesleymeijde wesleymeijde is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandon-D Bekijk bericht
Ik had voor mijn iPhone 3Gs een iPhone 2G. Deze was ook met software versie 3.1.3. Dit kun je unlocken door met de bootloders van de iPhone 3G en het ipsw van 3.1.2 en dan met redsn0w unlocken, Ik hoop dat je hier mee verder kan.

Groeten
bootloader is 5.9 dus niet mogelijk maar toch bedankt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Mogelijk om te unlocken of niet? 4.2.1 t-mobile DE fw 03.10.01 matthijsg85 Unlock 16 08-02-11 22:11
iPhone 4: Niet mogelijk om iphone 4 te unlocken? egeltje Unlock 2 07-12-10 17:10
unlocken? wel of niet mogelijk voor 3gs Noobinio Archief 1 24-11-09 22:30
iPhone laadt niet meer op, geen recovery of DFU mode meer mogelijk SoundForge iPhone algemeen 7 05-11-08 22:06
restoren niet meer mogelijk. Kan er niets meer mee bram87 Unlock [archief] 2 14-02-08 00:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:43.