iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Unlock AT&T Wie kan het? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/76248-unlock-at-and-t-wie.html)

memrtn 10-04-12 17:13

Via de chat gaat je het niet lukken, die is alleen toegankelijk als je een AT&T-abonnement hebt. Wat je moet doen is het volgende als je een gesimlockte AT&T iPhone hebt, gekocht bij een Apple Store of bij een AT&T-winkel.

Bel AT&T via Skype bijvoorbeeld op 1 800 331 0500. Vervolgens kun je via snelmenu 1 0 0 bij een rep komen. Geef hier aan dat je geen AT&T-klant bent, maar een iPhone mét simlock voor full price hebt gekocht en dat je graag simlockvrij wilt zijn. De rep zal vervolgens om je IMEI, naam, telefoonnummer en emailadres vragen. Vervolgens maakt hij een case aan en zul je je originele aankoopbon met casenummer moeten faxen naar AT&T. Je staat immers niet in het systeem en je kunt niet emailen!

Ik heb dit gisteren gedaan, ongeveer 18 minuten aan de Skype-foon gehangen en ik moet nu tot 17 april wachten. Dan hoor ik meer.

Nono_Home 10-04-12 17:52

Yep, net ook ff een case laten aanmaken. Voor 18 April moeten ze de case "af" hebben. Zal me benieuwen.

SebastianM 10-04-12 18:14

Jammer! Helaas originele aankoopbon destijds niet meegenomen ivm. de douane etc.

:(

simoh 10-04-12 19:51

Dit nummer bellen +1800 331 0500 is het nummer van AT&T en je IMEI nr heb je nodig
en dan gaan ze kijken of ze je iphone simlock vrij kunnen maken
laat me weten of het is gelukt

laredo 10-04-12 20:03

Ik heb vanmiddag ook gebeld en een case nummer gekregen, ben benieuwd. Werd een hele rits vragen gesteld door een lief meisje maar uiteindelijk was alles in orde. Krijg binnen 5-7 dagen een reactie per email van ze. Bij mij werd er trouwens niet om de bon gevraagd omdat ik vertelde dat ik de iPhone gekocht had in een Apple store en precies de winkel wist te vertellen die bij hun in het systeem stond.

Nu een paar dagen "fingers crossed".

Is er trouwens iemand uit NL al in geslaagd om je iPhone daadwerkelijk te unlocken via deze methode?

memrtn 10-04-12 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laredo (Bericht 786723)
Ik heb vanmiddag ook gebeld en een case nummer gekregen, ben benieuwd. Werd een hele rits vragen gesteld door een lief meisje maar uiteindelijk was alles in orde. Krijg binnen 5-7 dagen een reactie per email van ze. Bij mij werd er trouwens niet om de bon gevraagd omdat ik vertelde dat ik de iPhone gekocht had in een Apple store en precies de winkel wist te vertellen die bij hun in het systeem stond.

Nu een paar dagen "fingers crossed".

Is er trouwens iemand uit NL al in geslaagd om je iPhone daadwerkelijk te unlocken via deze methode?

Je hebt die iPhone neem ik aan ook gewoon full price gekocht en zonder daar later een AT&T-abonnement op aan te sluiten? Gek, want veelvuldig herhalen van mij dat ik de iPhone 4 in de Apple Store op Fifth Ave, New York heb gekocht, wist de rep mij te vertellen dat ze niets van mij in het systeem hadden (ook niet na het geven van IMEI).

laredo 10-04-12 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door memrtn (Bericht 786725)
Je hebt die iPhone neem ik aan ook gewoon full price gekocht en zonder daar later een AT&T-abonnement op aan te sluiten? Gek, want veelvuldig herhalen van mij dat ik de iPhone 4 in de Apple Store op Fifth Ave, New York heb gekocht, wist de rep mij te vertellen dat ze niets van mij in het systeem hadden (ook niet na het geven van IMEI).

Ok, dat is vreemd inderdaad. Ik heb de iPhone bij een Apple store gekocht via de "no commitment" optie. Dat was in juli 2010 zo'n magische uitspraak om een losse iphone 4 los te peuteren terwijl ze die eigenlijk liever niet verkochten. Uiteraard tegen de volle prijs van 699 dollar voor een 32 GB.

memrtn 10-04-12 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laredo (Bericht 786731)
Ok, dat is vreemd inderdaad. Ik heb de iPhone bij een Apple store gekocht via de "no commitment" optie. Dat was in juli 2010 zo'n magische uitspraak om een losse iphone 4 los te peuteren terwijl ze die eigenlijk liever niet verkochten. Uiteraard tegen de volle prijs van 699 dollar voor een 32 GB.

Heb hetzelfde dus gedaan in New York met twee iPhones (16GB en 32GB) bij no commitment/full price. De ene iPhone (16GB) heb ik nog even met rust gelaten en ik probeer het even met de 32GB bij AT&T. Als ik na de 17e niets hoor, dan bel ik zo weer even op. Heeft mij nog geen 50 cent gekost via Skype.

rubenowns 10-04-12 20:48

Is de standaard iPhone dat je vroeger kocht in apple store's een at&t versie? Ik heb gewoon een iPhone 4 gevraagd en er niet bijvermeld dat ik een at&t wou.

laredo 10-04-12 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubenowns (Bericht 786753)
Is de standaard iPhone dat je vroeger kocht in apple store's een at&t versie? Ik heb gewoon een iPhone 4 gevraagd en er niet bijvermeld dat ik een at&t wou.

ja, dat is zo!

chris-008 10-04-12 23:08

Permanente unlock AT&T iPhone !
 
Net met succes uitgeprobeerd, de permanente unlock voor iphones vanuit de US met AT&T lock...
overeenkomst tussen Apple en AT&T dat sinds gisteren van kracht is.

En het werkt!

ddi 11-04-12 02:46

dus iphones die op ebay gekocht zijn met een lock van at&t zouden nu wel simlock vrij moeten zijn

ballegooier 11-04-12 07:12

Niet 'moeten zijn', maar (mogelijk) 'te maken zijn'. Immers voor elk toestel moet iemand contact opnemen met AT&T om vervolgens een aanvraag tot imei unlock te doen...

ddi 11-04-12 12:52

heb ze gemaild op nieuwspagina stond het mailadress
nu afwachten jammer dat je dat niet gewoon online kan doen
tmobile duitsland kan dat wel na 2 jaar

wotter 11-04-12 16:29

Ook maar een poging gedaan via het eerder genoemde nummer van AT&T. Doorlooptijd 10 dagen tot 2 weken. 'k laat het resultaat weten.

(btw, bellen met skype naar AT&T is gratis, scheelt je weer dure belminuten).

memrtn 11-04-12 16:44

Heb net even gebeld met AT&T ivm de fax die ik moest doorsturen. Navragen of daar al wat meer informatie over was, maar dat was er niet. De dame aan de andere kant wist mij te vertellen dat ik, als niet-AT&T-klant, minimaal vijf dagen moet wachten na het aanvragen van de unlock. Dan zou ik een email binnen krijgen met verdere informatie.

mzdavid 11-04-12 17:24

Kan er iemand mij het telefoonnummer geven van AT&T waar jullie hebben naar gebeld?

alvast bedankt!

Greetz

wotter 11-04-12 18:14

zie eerder dit topic: +1800 331 0500

rubenowns 11-04-12 19:59

Is dat nummer 24 op 24 bereikbaar?

wotter 11-04-12 20:18

Ja, maar dan alleen met een bandje. Je moet het met een callcenter agent fixen en die zijn niet 24/24 beschikbaar. Beste gewoon dat nummer bellen en kiezen voor 1 en dan voor 0.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:09.