iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Unlock AT&T Wie kan het? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/76248-unlock-at-and-t-wie.html)

XxMocr0o94xX 19-04-12 20:11

Ja ik heb van 1 tot 11 gelezen, en nog niet echt bruikbaar informatie gevonden...

Guest-20180925190238 19-04-12 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XxMocr0o94xX (Bericht 789043)
Ja ik heb van 1 tot 11 gelezen, en nog niet echt bruikbaar informatie gevonden...

Iets bruikbaars? Een cursusje begrijpend lezen misschien :rolleyes:

XxMocr0o94xX 19-04-12 20:31

In plaats van deze bullshit konden jullie mij ook even verwijzen of helpen met informatie -.-

wotter 19-04-12 20:36

Nog 10 te gaan, dan staat er zeker iets bruikbaars tussen. Het is niet de bedoeling vragen en antwoorden te herhalen die hier al te vinden zijn.

XxMocr0o94xX 19-04-12 20:49

ik vraag een ja of een nee, en zelfs daar gaan ze moeilijk over doen. jeejtje

kevkev 19-04-12 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XxMocr0o94xX (Bericht 789051)
In plaats van deze bullshit konden jullie mij ook even verwijzen of helpen met informatie -.-

Lees de laatste 3 tot 4 pagina's eens door. Telefoon/ emailadres, alles is terug te vinden.

Wij horen graag of het gelukt is

simoh 19-04-12 23:16

joost


SAM te installeren via Cydia. Vervolgens Samprefs openen, deactiveren aanklikken, telefoon uitzetten, andere simkaart erin, telefoon aan (met kabel aan Itunes) en daar de melding dat de Iphone unlocked is thats it

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 april 2012 om 23:18 ----------

xxmocro094xx

misschien kan ik je helpen als je iets wil weten,,

deadlock 20-04-12 12:37

Hallo leden van iculture! :)

Ik ben een actief lezer van jullie forum en wil jullie toch wel even heel erg super veel bedanken voor het simlockvrij maken van mijn op ebay gekochte iphone 3GS! :)

Ik heb dit gedaan door:
1. mail met IMEI te sturen naar icare3@amcustomercare.att-mail.com;
2. binnen 48 uur het antwoord gehad van AT&T dat iphone unlocked was;
3. SAM geïnstalleerd op iPhone, SAMprefs geopend en de handelingen zoals simoh heeft
beschreven uitgevoerd;
4. iPhone in iTunes gehangen -> gefeliciteerd uw telefoon is unlocked;
5. iOS 5.1 geinstalleerd
6. KLAAR :)

Nogmaal bedankt iedereen!

macmichel 20-04-12 13:44

Ik heb het volgende gedaan om mijn iPhone 2G te unlocken, heb een mail gestuurd naar icare3@amcustomercare.att-mail.com met als onderwerp unlock iphone.
Ik heb het volgende in de mail gezet..
Hi,
I want to unlock my iPhone.Imei: .. ...... ...... .
Serial number: ...........
regards.
........
Je imei en serienummer kan je vinden via instellingen -> algemeen -> info.

Je zal even later (kan een uur duren) een mail van AT&T dat je mail is ontvangen en dat een medewerker contact met jouw op zal nemen, uiteraard via de mail.
In de mail die volgt is een medewerken aan jouw gekoppeld, deze heeft een hoop bla bla en vraagt om te bellen naar AT&T.

Je beantwoord de mail en zegt dat je uit Nederland komt en bellen met de VS toch wel duur is.
Mijn antwoord zoals ik die geschreven is als volgt....
Dear Aja,
I can't make a call because i live in the Netherlands, so i really hope you van help me though the mail.
Regards
Michel

Ik kreeg een tijd later dan uiteindelijk het verlossende mail van AT&T, heb toen mijn iPhone 2G hersteld en hierna was deze officieel unlocked.

Juniorke1760 23-04-12 20:46

Begin het vertrouwen erin te verliezen, belde 7 dagen geleden iphone nog steeds locked. je dient dus enkel op itunz eens te syncen he, of onjuist

simoh 23-04-12 21:43

unlock
 
Juniorke 1760 jailbreak je iphone installeer sam en volg deze stappen
De handleiding geldt voor iOS 5.0, 5.0.1 en 5.1 en voor de modellen iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 en iPhone 4S.
Installeer Sam Bingner’s SAM (Subscriber Artificial Module) Package. Deze is in Cydia te vinden via repo.bingner.com.
Open SAM via het instellingenmenu of via het SAMPrefs-icoon op je springboard. Zorg dat de simkaart aanwezig is die je wilt gebruiken.
Ga naar utilities en kies ‘De-Activate iPhone’. Onder het kopje ‘More Information’ moet je ActivationState nu op’ Unactivated’ staan.
Met geactiveerde SAM, kies je onder ‘Method’ voor ‘By Country and Carrier’. Blader naar je operator en kies eventueel de juiste SIM ID.
Ga naar ‘More Information’ en zoek bij ‘SAM Details’ je IMSI-nummer. Noteer dit. Tik daarna op ‘Spoof Real SIM to SAM’.
Ga terug naar het hoofdscherm van SAM en wijzig bij ‘Method’ naar handmatig (‘Manual’). Vul het IMSI-nummer in, dat je in de voorgaande stap hebt genoteerd.
Verbind de iPhone met je computer en iTunes zal ervoor zorgen dat de telefoon wordt geactiveerd. Dubbelklik op het hoofdscherm op ‘Telefoonnummer’ om te controleren of de ICCID overeenkomen met het nummer van je simkaart. Zo niet, dan moet je opnieuw beginnen bij stap 1.

Bigbrothers2000 23-04-12 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deadlock (Bericht 789185)
Hallo leden van iculture! :)

Ik ben een actief lezer van jullie forum en wil jullie toch wel even heel erg super veel bedanken voor het simlockvrij maken van mijn op ebay gekochte iphone 3GS! :)

Ik heb dit gedaan door:
1. mail met IMEI te sturen naar icare3@amcustomercare.att-mail.com;
2. binnen 48 uur het antwoord gehad van AT&T dat iphone unlocked was;
3. SAM geïnstalleerd op iPhone, SAMprefs geopend en de handelingen zoals simoh heeft
beschreven uitgevoerd;
4. iPhone in iTunes gehangen -> gefeliciteerd uw telefoon is unlocked;
5. iOS 5.1 geinstalleerd
6. KLAAR :)

Nogmaal bedankt iedereen!

Als je al een email heb gestuurd naar ATt en het is geunlockt.
Waarom ben je dan bezig met SAM :confused::confused::confused:

wotter 24-04-12 07:10

Omdat je imei door at&t op de servers van apple als unlocked wordt gezet, maar je daarna je toestel opnieuw moet activeren via iTunes om de unlock op je iphone actief te maken (en dit opnieuw activeren kun je makkelijk via Sam doen, kan er daarna vanaf gegooid worden).

Bigbrothers2000 24-04-12 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wotter (Bericht 790075)
Omdat je imei door at&t op de servers van apple als unlocked wordt gezet, maar je daarna je toestel opnieuw moet activeren via iTunes om de unlock op je iphone actief te maken (en dit opnieuw activeren kun je makkelijk via Sam doen, kan er daarna vanaf gegooid worden).

Waarom doet die dan in stap 5 iOS 5.1 installeren ????
Als je toch iOS 5.1 installeert heb je geen Sam nodig.

wotter 24-04-12 09:21

Daar heb je gelijk in, in de stappen van deadlock is het installeren van 5.1 overbodig.

Om opnieuw te activeren en je unlock actief te maken kun je of een herstel uitvoeren en 5.1 installeren (maar daarna alleen nog maar tethererd jailbreaken), of op je huidige firmware blijven en opnieuw activeren dmv SAM.

Ik heb voor het laatste gekozen want m'n jailbreak is me te lief.

Tommie1 25-04-12 21:57

FINALLY NA 18 MAANDEN WACHTEN EN EEN EXTRA 9 DAGEN IS MIJN IPOD4 BEVALLEN VAN EEN IPHONE4

ONDER HET MOTTO BETER LAAT DAN NOOIT!!!!

er kan wel een slotje op deze discussie want alles wat je weten wil is hier vinden

Rdeckers 26-04-12 16:09

Alleen omdat die van jou gelukt is???????

Denk dat anderen vast nog wel problemen tegen komen!!!!

Tommie1 26-04-12 16:28

AT&T unlocked alle tst behalve indien gestolen geweest.
Ook die zonder bon zijn aangekocht worden vrijgegeven.

Lijkt mij duidelijk toch...

Mag ook openblijven hoor:confused:

mail.eve 26-04-12 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 (Bericht 790581)
FINALLY NA 18 MAANDEN WACHTEN EN EEN EXTRA 9 DAGEN IS MIJN IPOD4 BEVALLEN VAN EEN IPHONE4

ONDER HET MOTTO BETER LAAT DAN NOOIT!!!!

er kan wel een slotje op deze discussie want alles wat je weten wil is hier vinden

Lekker egootje, ik en .... huuuuh andere....

Maar goed je hebt ook niet voor niets 18 maanden moeten leren, wellicht nog een paar maandjes erbij denk je ook aan andere ;)

Rdeckers 26-04-12 17:24

Snap je reactie wel!
Maar zit zelf nog steeds te wachten en lees dingen over factuur opsturen die ik na al die tijd niet meer heb

Dus ja vind t wel fijn om de reacties van anderen te lezen die nog steeds met tzelfde probleem zitten,en die mss wel nee te horen krijgen

Grz


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.