iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Unlock AT&T Wie kan het? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/76248-unlock-at-and-t-wie.html)

simo007 08-05-12 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wotter (Bericht 792596)
De melding die je hebt gekregen kan volgens mij niets anders betekenen dan dat je Iphone unlocked is en ieder simmetje moet werken.

Zit het juiste sim-kaartje erin? Via instellingen handmatig gezocht naar 'aanbieders'? Iphone geprobeerd te rebooten? Ander sim-kaartje (van familielid ofzo) geprobeerd?


Het is inmiddels gelukt, hartelijk dank voor je reactie
;)

theoss 10-05-12 10:36

Hall iedereen,

Ik kom er helaas ook niet doorheen bij AT&T. Al een keer gebeld en verschillende emails verstuurd. Maar ze blijven de drie voorwaarden herhalen; moet klant zijn, bonnetje hebben en hij moet niet verloren of gestolen zijn. Ook ik heb hem in NL tweedehands gekocht met toen nog een jailbreak erop, en na updaten was ik de sigaar. Op de vraag van het nu ik nu klant moet worden een een unlock voor elkaar te krijgen om dan weer met een ander netwerk te gaan bellen kreeg ik geen antwoord.

iemand nog connecties met iemand die wel een account heeft bij at&t, of misschien iemand met de juiste connecties die het kan regelen (evt betaald)?

thomth 11-05-12 11:16

ik zit op ebay te kijken naar een iPhone 4 met iOS 5.0.1 en baseband 4.11.08 met att simlock

is deze te unlocken?

Guest-20180925190238 11-05-12 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 793606)
is deze te unlocken?

Ik heb je in die andere post een verwijzing naar deze post gegeven. Maar lezen ga je echt zelf moeten doen :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Lees deze draad eens door en jouw vraag wordt vanzelf beantwoord :)

thomth 11-05-12 11:34

dus als ik het goed begrijp, kan je nu gewoon naar AT&T mailen om een unlock aan te vragen?
Klopt dat?

elscroto 11-05-12 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 793612)
dus als ik het goed begrijp, kan je nu gewoon naar AT&T mailen om een unlock aan te vragen?
Klopt dat?

denk dat je niet goed gelezen hebt :) het antwoord is nee

thomth 11-05-12 11:42

hoe dan? moet je dan bellen?

of maakt ATT geen iPhones meer simlockvrij?

elscroto 11-05-12 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 793615)
hoe dan? moet je dan bellen?

of maakt ATT geen iPhones meer simlockvrij?

je moet aan een aantal voorwaarden voldoen

- oud / huidig att klant
- originele aankoopbon

pas als je dat kan overhandige maken ze em simlock vrij...

thomth 11-05-12 12:02

dus je moet een kopie van je bon meesturen ofzo?

Guest-20180925190238 11-05-12 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 793627)
dus je moet een kopie van je bon meesturen ofzo?

Juist :) En "ofzo" is dan je bestaande of oude AT&T klantnummer vermelden :rolleyes:

thomth 11-05-12 12:09

dus zonder bon geen unlock?

elscroto 11-05-12 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 793627)
dus je moet een kopie van je bon meesturen ofzo?

de originele aankoopbon wel te verstaan :)

elscroto 11-05-12 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 793629)
dus zonder bon geen unlock?

correct en daarbij moet je ook nog een att nummer hebben of gehad hebben anders geen unlock

thomth 11-05-12 12:11

mmmh vervelend

dan ben ik dus afhankelijk van jailbreaks

GoGo22 11-05-12 12:11

Lekker dacht ik doe het via delocker om de iphone 4 (att) van mijn vrouw the unlocken maar krijg de volgende mail van ze vandaag:

Hallo,

Bedankt voor uw bericht.


AT&T USA unlocks zijn helaas vertraagd. We krijgen vandaag te horen of ze doorgevoerd kunnen worden of niet. We zullen u hier vandaag van op de hoogte brengen.


Indien wij uw unlock niet door kunnen voeren, krijgt u uw geld terug.




Met vriendelijke groet,


DeLocker

elscroto 11-05-12 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 793632)
mmmh vervelend

dan ben ik dus afhankelijk van jailbreaks

baseband die je noemde is softwarematig niet te unlocken

Giso 11-05-12 13:54

@Elscroto,

Kan jij mij misschien vertellen of een iPhone 4, met iOS 5.1, modemfirmware 04.12.01 en redsnow jailbreak nog wel te unlocken is en zo ja hoe ?

PS: Ik heb 1,5 jaar terug wel middels Tiny Umbrella een SHSH file opgeslagen; kan dit mijn redding zijn ?

Alvast bedankt, groeten, Giso.

XIII 11-05-12 14:01

Giso, alleen met een IMEI unlock (via je provider).

Giso 11-05-12 14:05

OK, helemaal helder, dank je wel.

Dat probeer ik ook al enige tijd.... I

nmiddels heb ik de vierde mail gestuurd aan AT&T.

Groeten, Giso.

Giso 12-05-12 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elscroto (Bericht 792517)
Bij mij is het wel gelukt :-) ik had me iPhone daar een maand gebruikt met een prepaid att kaartje (geen idee of dat me redding is geweest) maar had me aankoopbon ingescand en opgestuurd op basis van deze exceptie: "Exceptions:
? * *A person who purchased the iPhone from an authorized location at the
?no commitment? price and can provide proof of purchase"

Vanochtend kreeg ik de mail dat ie unlocked is en dat issie dus ook :-)

Bedankt voor deze tip; hierdoor is het bij mij vandaag ook gelukt om mijn iPhone te laten unlocken.

Ik had mijn iPhone zelf gekocht in Amerika en een jailbreak op iOS 4.01; omdat de iPhone volledig kwam te hangen tijdens een Wis en Herstel actie, moest ik hem via iTunes herstellen en was toen mijn jailbreak kwijt. Ik kon wel een nieuwe jailbreak op iOS 5.1 doen, maar helaas geen unlock meer, omdat de SAM methode inmiddels dichtgezet was.

Ik had echter het originele aankoopbewijs, en o.b.v. bovenstaande exception is het me nu toch gelukt om de iPhone te laten unlocken. Het even wel een mailtje of 4, 5 gekost, maar de aanhouder wint !

Groeten, Giso.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:41.