iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Unlock AT&T Wie kan het? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/76248-unlock-at-and-t-wie.html)

SebastianM 19-06-12 18:06

Heb inmiddels mijn bon ergens gevonden. Helaas werkt het nu niet zo makkelijk meer als in het begin, wegens die regel dat je trouwe klant moet zijn. Daar kan ik helaas niet aan voldoen!

Is hier toevallig iemand die wel AT&T klant is of iemand kent die dat is? Graag vraag ik je om mijn iPhone 4 dan ook te laten unlocken (eventueel tegen kleine betaling). Ik heb dus een iPhone 4 met bon, alleen geen geldig AT&T nummer door de "no-commitment" optie waarmee ik hem kocht!

rlamore 26-06-12 13:47

Unlock gelukt?
 
Ik heb een aanvraag gedaan tot unlock bij att. Die zou vandaag doorkomen, en op de IMEI check van iphoneoperatercheck.com staat dat hij unlocked is. iTunes geeft echter geen melding, dient de iphone the worden restored?

theoss 26-06-12 13:54

ja,

gewoon een backup maken
en dan dezelfde backup terugzetten

rlamore 26-06-12 13:55

Heb ik de originele sim kaart dan weer nodig? (die heb ik namelijk niet meer)

theoss 26-06-12 14:01

nee dat is niet nodig.
je kan meteen de nieuwe simkaart erin stoppen. er zijn verschillende combinaties mogelijk (eerst backup zonder simkaart, dan simkaart erin etc). Maar met nieuwe sim erin zou het moeten werken. Je kunt natuurlijk zoveel proberen als je wilt..

rlamore 26-06-12 14:24

Oke ik heb hem nu gerestored maar krijg geen melding dat hij unlocked is en hij kan geen netwerk vinden (zoekt wel aan het begin).

Ik heb de telefoon zonder sim gerestored en daarna de sim er in gedaan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 juni 2012 om 14:34 ----------

Het is inmiddels gelukt! Bedankt voor de hulp! (Het lag waarschijnlijk aan m'n nieuwe sim kaart daar de oude wel werkt op de recent geunlockte iPhone)

Barzi 04-07-12 12:03

Als ik de laatste paginas goed begrijp moet je dus klant zijn bij AT&T om de unlock aan te kunnen vragen? Ik heb mijn iphone namelijk 21 maanden geleden op Ebay gekocht maar ik ken de eerste eigenaar niet. Zo ja, is iemand hier klant van AT&T en bereid mij te helpen (PM dan even :)). Zo niet: hoe werkt het dan?

peterjaap 10-07-12 18:04

Mijn situatie; iPhone 4 gekocht, gelockt op AT&T. SAM werkt volgens sommigen niet meer en ik wil er een KPN (Hi) sim kaart in gebruiken.

Voorzover ik het snap heb ik drie opties;
1. Iemand hem voor mij laten unlocken (50 tot 100 euro) (iemand had het over 50 euro op eBay, hoe vind ik diegene?)
2. Een AT&T sim kaart regelen om SAM mee te proberen (tenzij iemand kan bevestigen dat dit echt nutteloos is)
3. Iemand zoeken in de VS die AT&T klant is en een unlock aanvragen (diegene heeft dan mijn IMEI nodig neem ik aan? Nog meer?)

Klopt dit? En zijn er andere opties?

wotter 10-07-12 18:13

Klopt als een bus. Optie2 is idd nutteloos, dit 'gat' is gedicht op de servers van Apple die je nodig hebt. Verder momenteel geen opties

Guest-20180925190238 10-07-12 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterjaap (Bericht 807577)
3. Iemand zoeken in de VS die AT&T klant is en een unlock aanvragen (diegene heeft dan mijn IMEI nodig neem ik aan? Nog meer?)

Ja, er is nog meer :) Voor je aan die oefening begint moet je absoluut zeker zijn dat jouw iPhone niet op een "Blacklist" bij AT&T staat. Staat die iPhone wel op een zwarte lijst dan krijgt die hulpvaardige persoon heel nare vragen van AT&T :eek:

peterjaap 10-07-12 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 807581)
Ja, er is nog meer :) Voor je aan die oefening begint moet je absoluut zeker zijn dat jouw iPhone niet op een "Blacklist" bij AT&T staat. Staat die iPhone wel op een zwarte lijst dan krijgt die hulpvaardige persoon heel nare vragen van AT&T :eek:

Welke dingen nog meer? En hoe kan ik zeker weten dat hij niet op een blacklist staat?

Ik heb zojuist met een Amerikaanse vriendin van me gesproken die AT&T heeft en in Nederland woont nu. Zij zei dat ze dit niet voor me kon doen; ze heeft zelf haar vader het voor haar laten doen (voor NL sim) omdat haar vader degene was die de telefoon had gekocht. Klopt dit? Dat zou nog steeds inhouden dat ik niets aan deze iPhone heb.

En als ik voor optie 1 ga, moet ik hem dan opsturen? En hoe vind ik zo iemand?

senna22 10-07-12 21:35

Nee opsturen hoeft niet, het gaat allemaal via een administratie handelingen.

peterjaap 10-07-12 21:55

Ok, heb de gok gewaagd en 60 euro betaald voor de best gereviewde seller op eBay en m'n IMEI naar ze gestuurd. Ben benieuwd, zal m'n bevindingen terugkoppelen.

achthoven1 10-07-12 21:57

Ik hoop dat goedkoop geen duurkoop wordt, succes.

Laat het ons horen graag.

The bold and beautiful 11-07-12 00:57

Ik had mijn USA-AT@T toestel 24 maanden. Ik heb een email gestuurd naar de klantenservice van AT@T en gerefereerd aan hun nieuwe policy van unlocken. Binnen 24 uur kreeg ik van hen een mail terug met de melding dat mijn toestel unlocked was. Daarop heb ik via Itunes de laatste versie (5.1.1) geupgrade en alles werkte prima.

peterjaap 11-07-12 08:19

Ik heb gisteravond rond 22u een unlock code gekocht bij de eerste hit op eBay (80 dollar ~= 60 euro). Vannacht om half 2 ontving ik een mail dat hij unlocked was. Net aangesloten aan m'n iTunes en secondes later kreeg ik bereik! Het is dus gelukt :) Bedankt voor jullie advies allemaal!

christiaanzwll 29-07-12 09:49

Ik heb mijn AT&T lock er ook op die manier afgekregen bij mijn 3gs. 1e in Amerika lukte het niet ($50 teruggekregen)
De 2e in Engeland vroeg £45, iets meer dus, maar die lukte het wel. Het is een stuk goedkoper dan in Nederland.
Zoek gewoon iemand die tig positieve reacties achter zijn naam heeft staan en het komt goed. (ik zou wel eens willen weten ze daar nu aan verdienen) AT&T blijft die handel stimuleren door te weigeren om te unlocken.

Guest-20180925190238 29-07-12 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door christiaanzwll (Bericht 811058)
(ik zou wel eens willen weten ze daar nu aan verdienen)

Fifty-Fifty vermoed ik. 50% voor de corrupte medewerker van AT&T die de unlock uitvoert en 50% voor de "verkoper" van de unlocks :d

iNemesis 30-07-12 02:06

@christinaazwll, in ieder geval gelukt voor jou :)! dat is mooi.....

StefV 31-07-12 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterjaap (Bericht 807603)
Ok, heb de gok gewaagd en 60 euro betaald voor de best gereviewde seller op eBay en m'n IMEI naar ze gestuurd. Ben benieuwd, zal m'n bevindingen terugkoppelen.

Heb je de link van diegene die jij gebruikt heb?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:56.