iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Unlock AT&T Wie kan het? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/76248-unlock-at-and-t-wie.html)

elscroto 12-05-12 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Giso (Bericht 793921)
Bedankt voor deze tip; hierdoor is het bij mij vandaag ook gelukt om mijn iPhone te laten unlocken.

Ik had mijn iPhone zelf gekocht in Amerika en een jailbreak op iOS 4.01; omdat de iPhone volledig kwam te hangen tijdens een Wis en Herstel actie, moest ik hem via iTunes herstellen en was toen mijn jailbreak kwijt. Ik kon wel een nieuwe jailbreak op iOS 5.1 doen, maar helaas geen unlock meer, omdat de SAM methode inmiddels dichtgezet was.

Ik had echter het originele aankoopbewijs, en o.b.v. bovenstaande exception is het me nu toch gelukt om de iPhone te laten unlocken. Het even wel een mailtje of 4, 5 gekost, maar de aanhouder wint !

Groeten, Giso.

Beter!! Dus mocht je je originele aankoop bon nog hebben, scan deze in en mail deze naar ATT op basis van de exceptie :-) kost je misschien 4/5 mailtjes maar dan heb je wel een unlock

sjoerd009 15-05-12 14:28

Is er al meer nieuws over het unlocken van Iphone 4 IOS 5.1 (04.12.01)?, las dat het Iphone dev team bezig was met een aanval op de unlock codes.

XIII 15-05-12 14:49

Nee, over de softwarematige iPhone 4 unlock is al heel lang geen nieuws.

Enne, aanval op unlock codes? Waar las je dat?

sjoerd009 15-05-12 14:54

Las ik net ergens op internet, kan het zo ff niet terug vinden.

Bigarmin 15-05-12 14:57

Neen, enige oplossing is IMEI Unlock momenteel.
Er is ook geen softwaremaige unlock methode in zicht...

Guest-20180925190238 15-05-12 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd009 (Bericht 794524)
Las ik net ergens op internet, kan het zo ff niet terug vinden.

Als je het "net" gelezen hebt kan je het nog terugvinden in de geschiedenis van je browser :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

sjoerd009 15-05-12 15:14

Zo slim ben ik zelf ook nog wel maar heb de afgelopen paar uur het hele internet afgespeurd om een manier te vinden hoe ik mijn Iphone kan unlocken en zou niet meer weten waar ik het tegen kwam. Anders moet je ff op Google kijken of het waar is.

XIII 15-05-12 15:20

Voor info over het iPhone Dev Team vertrouw ik liever op hun blog dan op Google...

(er staat zoveel onzin op internet; zeker over dit onderwerp)

Guest-20180925190238 15-05-12 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd009 (Bericht 794532)
Anders moet je ff op Google kijken of het waar is.

Laat maar zitten :) Als AT&T klant heb ik een iPhone 4 op de legale manier laten unlocken.

Succes verder met de zoektocht :)

sjoerd009 15-05-12 15:41

Dan had ik nog een vraagje; stel je vind iemand in de USA die in het bezit is van een Iphone 4 en aan de voorwaarden van de unlock voldoet via AT&T, kan deze dan mijn IMEI doorgeven zodat onder zijn naam mijn telefoon geunlockt wordt :d ?

Guest-20180925190238 15-05-12 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd009 (Bericht 794544)
Dan had ik nog een vraagje; stel je vind iemand in de USA die in het bezit is van een Iphone 4 en aan de voorwaarden van de unlock voldoet via AT&T, kan deze dan mijn IMEI doorgeven zodat onder zijn naam mijn telefoon geunlockt wordt :d ?

Ja dat kan. Elke AT&T klant kan vijf (5) iPhones laten unlocken die een ATT&T SIM-lock hebben en waarvan een aankoopbewijs aanwezig is.

sjoerd009 15-05-12 17:17

Bedankt voor je reactie, aankoopbon heb ik helaas niet. Staan er op deze bon gegevens die refereren naar je telefoon zoals de IMEI code of zou je zo'n bon eventueel van iemand anders kunnen lenen?:rolleyes:

Giso 15-05-12 20:43

Nee een bon lenen zit er niet in; het volgende staat op de bon:

Naam:
Mailadres:
iPhone: type
Part￿Number:￿
Serial￿Number:￿
ICCID￿Number:￿
IMEI￿Number:￿
Warranty￿effective￿through:￿
Return￿Date:￿
For￿Support,￿Visit:￿APPLE.COM/SUPPORT
AT&T￿Account￿Information No￿Wireless￿Service￿Activation￿during￿iPhone￿Sale

Groeten, Giso.

theoss 20-05-12 17:40

Ik ben er ook nog steeds niet. Heb mijn Iphone officieel laten unlocken en dat is ook te controleren als ik een imei check doe. Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar om het bericht 'je telefoon is unlocked' te krijgen in itunes. Nog steeds accepteerd hij geen andere simkaarten dan at&t en een restore of upgrade hebben ook niet geholpen. Krijg steeds de melding 'geen service' of 'ongeldige simkaart'. Bij airplane mode on/off krijg ik de melding 'simkaart fout'.
Wel apart trouwens dat wanneer ik de telefoon helemaal restore dat ik hem dan alleen kan activeren met me oude at&t simkaart. Na het activeren krijg ik geen signaal met geen enkele kaart.
At&t en apple konden me ook niet echt verder helpen.

iNemesis 20-05-12 18:47

@theoss ...welke iphone betreft? de iphone 4 of iphone 3GS?
Als het om een 3GS met ipad baseband is dat een "common" probleem die vaak voorkomt. Heeft te maken met activatie .
Als het iphone 4 is , dan is deze blijkbaar gewoon niet unlocked! Ik kan voor je een betere check doen dan de meeste IMEI checkers.....die 100 % zekerheid biedt, uiteraard gratis voor forumleden..

dre007 20-05-12 20:12

unlock by AT&T
 
Shit, heb mijn unlock aangevraagd. Vandaag volgend bericht terug gekregen:





AT&T will only unlock an iPhone under the following circumstances:
* the person requesting the unlock is a current AT&T cell phone customer or a former AT&T cell phone customer who can provide the phone number or account number and the required verification for the account where the iPhone is or was located
* the iPhone was designed for use on AT&T?s network
* all contract obligations, including any term commitment, associated with the device to be unlocked have been fully satisfied

* the iPhone has not been reported lost or stolen.
Also, current customer accounts must be in good standing with no past-due amount or unpaid balance and has been active for at least sixty
(60) days. Former customer account may be eligible for unlocking so long as they owe AT&T no Early Termination Fee or other unpaid balance.
AT&T will unlock an iPhone for an active and deployed member of the military who is a current AT&T customer in good standing and is able to provide AT&T with deployment verification; and a person who purchased the iPhone from an authorized location at the 'no commitment' price and can provide a valid and verifiable receipt as proof of purchase





Heb hen geantwoord wat mijn originele at&t kaart was (nummer op de kaart)
Geschreven dat ik geen at&t meer gebruik omdat ik naar belgie ben vertrokken, dat hij NIET gestolen is! + nummer die op de at&t kaart staat meegegeven

Ben nieuwsgierig als dit wel zou lukken.

De unlock was nogthans gelukt met SAM maar mijn abbonement is ten einde en moet dus een nieuwe simkaart hebben. Als ik de nieuwe simkaart insteek zal de iphone niet meer werken (heb ik gelezen!)


Wordt vervolgd ...


Dre

theoss 20-05-12 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 795490)
@theoss ...welke iphone betreft? de iphone 4 of iphone 3GS?
Als het om een 3GS met ipad baseband is dat een "common" probleem die vaak voorkomt. Heeft te maken met activatie .
Als het iphone 4 is , dan is deze blijkbaar gewoon niet unlocked! Ik kan voor je een betere check doen dan de meeste IMEI checkers.....die 100 % zekerheid biedt, uiteraard gratis voor forumleden..

Het gaat om een Iphone4. Ik weet niet hoe het komt maar door je bericht ben ik alle gegevens van de imei check en telefoon even gaan controleren. Ik heb toen ik de unlock aanvraagde de imei en serienummer van de sim card tray afgehaald en die info ook gebruikt om te kijken waar de telefoon vandaan kwam en op werk netwerk hij gelocked zat.. Maar waar kom ik nu achter nadat ik de info in de telefoon zelf bekijk... de sim card tray is blijkbaar niet de originele! De telefoon geeft een ander imei en serienummer weer, dus uiteindelijk heb ik met de verkeerde info de unlock aangevraagd. Om daar nu pas achter te komen.....:o Beide gegevens lijken erg veel op elkaar en zijn zo te zien dezelfde dag verkocht, misschien al in de winkel gebeurd.
Heb meteen mijn contact gevraagd om het juiste nummer te unlocken, pfff hopelijk was dat het probleem.

iNemesis 21-05-12 09:37

dat is honderd procent het probleem ja :D!

theoss 21-05-12 19:26

yep dat was het probleem, binnen 12h heeft hij het voor me gefixed. Eindelijk unlocked!

Rdeckers 24-05-12 23:08

Eindelijk!!
heb m eindelijk kunnen unlocken met t accountnummer van een kennis uit amerika!
vanmorgen een fax gestuurd, vanavond een mailtje terug dat ik kon herstellen!
heeft me belachelijk veel tijd gekost,vanalles geprobeerd,maar nu pas gelukt met accountnummer en fax


grz


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:40.