iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Unlock AT&T Wie kan het? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/76248-unlock-at-and-t-wie.html)

Jan123 29-05-12 09:43

Op AT&T zijn de iphone 4 en 4S te unlocken voor 135 en 140 EUR.

Duurt wel twee tot 3 weken!

Citaat:



theoss 29-05-12 10:09

Het is mogelijk om de buiten de standaard manier bij AT&T om te laten unlocken, en dit kan veel goedkoper dan 135 euro. Let dus op voordat je een unlock aanschaft!

Muug 29-05-12 12:27

ik heb laatst een 3gs van AT&T met een ouwe boot rom geJBd en geunlocked mbv sn0wbreeze 2.9.3

Nasty Den 31-05-12 14:14

Ik heb de mijne via Ebay gekocht en vorie week in de US opgehaald. Ze daar in een AT&T store laten unlocken, maar ze blijken beiden nog de SIM kaart te weigeren! :mad:

Ik heb al diverse emails gestuurd naar AT&T, maar die blijven vasthouden aan de aankoopbon, de mijne via Ebay is natuurlijk niet geldig... Zijn beide niet te unlocken modellen.. Ik zit dus met twee waardeloze Ipod 4's...

wotter 31-05-12 14:33

heb je al wel de iphone hersteld of opnieuw geactiveerd met Itunes dmv SAM? (zie eerder in dit topic). Dat is namelijk wel nodig om te unlocken.

Nasty Den 31-05-12 14:37

Ik heb hem hersteld, maar dan krijg ik na hem aan te koppelen aan iTunes de boodschap dat de SIM kaart niet wordt herkend/geaccepteerd... Je raad dus aan nog een keer SAM te gebruiken ook al wordt dit niet meer ondersteund?

Jan123 31-05-12 14:40

SAM heeft geen zin meer toch?

wotter 31-05-12 15:02

Je geeft aan dat je de iphone in een AT&T shop hebt laten unlocken. Ik ga er vanuit dat je het dan over een officiele imei unlock hebt. Om deze unlock actief te maken dien je je Iphone opnieuw te activeren. Opnieuw activeren kan door je telefoon in Itunes te herstellen of door SAM te gebruiken, in SAM zit een optie in om je telefoon de deactiveren (en daarna dus opnieuw te activeren).

Dit heeft dus niets te maken met de eerdere unlockmethode via SAM die idd gedicht is en geen optie meer is.

Wanneer je je Iphone echter al hersteld en opnieuw geactiveerd hebt via Itunes en je hebt geen melding gekregen dat je telefoon unlocked is dan lijkt het er dus op dat de Imei unlock in de AT&T winkel niet goed is uitgevoerd. Er vanuit gaande dat je de nieuwste firmware erop het staan met de laatste baseband wordt het een lastig verhaal deze te unlocken.

mantic 31-05-12 16:59

iphone 4
 
© Any iPhone Unlocker - Home

XIII 31-05-12 17:29

mantic, zelf gebruikt?

Het kan niet waar zijn en bevat waarschijnlijk malware of spyware...

theoss 31-05-12 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nasty Den (Bericht 798866)
Ik heb hem hersteld, maar dan krijg ik na hem aan te koppelen aan iTunes de boodschap dat de SIM kaart niet wordt herkend/geaccepteerd... Je raad dus aan nog een keer SAM te gebruiken ook al wordt dit niet meer ondersteund?

Klinkt als hetzelfde dat ik eerst had. Misschien even via imei.info of een andere bron nog een imei check doen om zeker te stellen dat hij gelocked/unlocked is.

mantic 31-05-12 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 798924)
mantic, zelf gebruikt?

Het kan niet waar zijn en bevat waarschijnlijk malware of spyware...

nee ik heb dit niet gebruikt was nieuwsgierig of iemand dit kende

theoss 31-05-12 17:46

lijkt me ook onzin, een iphone is niet te unlocken door een simpele code. punt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mantic (Bericht 798931)
nee ik heb dit niet gebruikt was nieuwsgierig of iemand dit kende


Nasty Den 05-06-12 14:15

De eerste is geunlocked, een kennis uit de States die abonnee is bij AT&T heeft even gebeld, lock was er na een dag af! Ze zou nog wel gebeld worden voor een eventuele aankoopbon, maar die is ze even kwijt, jammer... ;-)

foksie 11-06-12 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simoh (Bericht 790028)
Juniorke 1760 jailbreak je iphone installeer sam en volg deze stappen
De handleiding geldt voor iOS 5.0, 5.0.1 en 5.1 en voor de modellen iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 en iPhone 4S.
Installeer Sam Bingner’s SAM (Subscriber Artificial Module) Package. Deze is in Cydia te vinden via repo.bingner.com.
Open SAM via het instellingenmenu of via het SAMPrefs-icoon op je springboard. Zorg dat de simkaart aanwezig is die je wilt gebruiken.
Ga naar utilities en kies ‘De-Activate iPhone’. Onder het kopje ‘More Information’ moet je ActivationState nu op’ Unactivated’ staan.
Met geactiveerde SAM, kies je onder ‘Method’ voor ‘By Country and Carrier’. Blader naar je operator en kies eventueel de juiste SIM ID.
Ga naar ‘More Information’ en zoek bij ‘SAM Details’ je IMSI-nummer. Noteer dit. Tik daarna op ‘Spoof Real SIM to SAM’.
Ga terug naar het hoofdscherm van SAM en wijzig bij ‘Method’ naar handmatig (‘Manual’). Vul het IMSI-nummer in, dat je in de voorgaande stap hebt genoteerd.
Verbind de iPhone met je computer en iTunes zal ervoor zorgen dat de telefoon wordt geactiveerd. Dubbelklik op het hoofdscherm op ‘Telefoonnummer’ om te controleren of de ICCID overeenkomen met het nummer van je simkaart. Zo niet, dan moet je opnieuw beginnen bij stap 1.

Hallo, ik heb dit allemaal al uit geprobeerd doch werk van geen kanten, itunes zegt telkens " deze simkaart wordt niet door jouw telefoon ondersteund etc. etc." factory unlock door AT&T werkt ook niet wanneer je geen abonnement hebt of gehad bij AT&T, je kan een AT&T wel laten unlocken maar kost +/- 99€ wat eigenlijk veel is

wotter 11-06-12 20:38

Die optie via SAM werkt niet meer, is gedicht door Apple. De regels voor een gratis imei unlock zijn inderdaad verscherpt en zal je via een AT&T klant moeten doen.

Als dat ook geen optie voor je is, dan is op dit moment de enige mogelijkheid een betaalde unock. Of wachten op een andere goedkopere oplossing, maar dat kan nog weken/maanden/jaren duren....

GoGo22 15-06-12 11:32

Dankzij Theoss is de Iphone 4 (AT&T) van mijn vrouw ook geunlockt. Na veel gedoe is het hem gelukt en sinds vandaag een officieel unlocked toestel :)

foksie 15-06-12 14:40

Hallo, mag ik je vragen via welke link? en wat koste het jou? bedankt op voorhand, Gtjes
Foksie

Nasty Den 15-06-12 17:11

Vandaag ook de tweede geunlocked, kennis uit de States die een account heeft bij AT&T heeft gebeld, binnen een dag de lock er af!

Bmwtouring 17-06-12 21:04

Als je de originele AT&T sim nog hebt, dan kan je op je telefoon het telefoonnummer terugvinden van de originele eigenaar.
Google dit telefoonnummer, en dan kom je op sites terecht waar je tegen betaling de gegevens van de houder van dit telefoonnummer kan terugvinden.
Ik heb dit zo gedaan, en heb zo de vorige eigenaar een e-mail kunnen sturen.

Spijtig genoeg was de vorige eigenaar niet erg gemotiveerd om mij te helpen, hij vroeg me naar het serie- en imei-nummer, waarna ik niks meer van hem hoorde. Voor mij werkte deze manier niet, voor anderen kan dit helpen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb mijn toestel uiteindelijk laten unlocked door iemand die actief is op EBay.com, voor een luttele 50€. Op 2 dagen was de unlock klaar. Ik vind het nogal absurd dat sommigen hier in Europa meer dan 100 € vragen voor hetzelfde...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:36.