//

Wie kan mij z.s.m. helpen!

Wie kan mij z.s.m. helpen! discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nadat mijn iphone gestolen was en niet werd vergoed, een iphone 3gs over kunnen nemen van een vriend van mij. Nu moest deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-12-10, 18:31
Allinden Allinden is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard Wie kan mij z.s.m. helpen!

Ik heb nadat mijn iphone gestolen was en niet werd vergoed, een iphone 3gs over kunnen nemen van een vriend van mij. Nu moest deze eerst bij t-mobile geunlocked worden. Nadat hij gebeld had, zei hij dat het was geregeld. Ik had daarna zelf ook met t-mobile gebeld en toen vertelde ze het volgende: de telefoon moet uitgezet worden en dan, met een sim van een andere provider, 30 min contacten met iTunes, hierna moet je de iPhone loskoppelen en dan weer aankoppelen en dan moet hij aangeven dat ie geunlocked is. Als ik de telefoon uitzet en ik koppel het aan iTunes krijg ik echter gelijk het bekende stekkertje-pijltje-ituneslogo, kan ik hem dan evengoed laten zitten zodat dit na een half uur werkt, want de eerste poging was mislukt.

Wie kan mij helpen

Met vriendelijke groet,

Martin

P.S. maakt het uit of de telefoon in hersteldmodus staat of niet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-12-10, 21:09
macron macron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Gronsveld
Berichten: 326
Standaard

Hieronder vindt u de procedure om uw iPhone simlockvrij te maken.

1. Zet uw iPhone volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple-logo verschijnt, start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ´ontgrendelen´ en toets vervolgens de pincode in van de simkaart die nu in het toestel zit.
5. Verbind nu de iPhone voor een half uur met uw computer, met iTunes opgestart. iTunes dient verbonden te zijn met internet.
6. U kunt uw iPhone tijdens dit half uur niet gebruiken; laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en daarna direct weer aan uw computer, met iTunes.
8. iTunes geeft aan dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd dient te worden. Kies voor ´Ja´.
9. iTunes geeft aan: ´Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij´. Indien het toestel een pincode heeft, kunt u deze nu invoeren.
10. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider (horend bij de simkaart). Zo niet, dan dient u het toestel nogmaals los en weer aan uw computer te koppelen.

Het deblokkeren van uw iPhone is nu gelukt.

Ik heb mijn iPhone net vorige week unlocken laten en deze formule werkte prima.
Ik heb verder niet gekeken wat er gebeurde, maar gewoon gedaan wat er stond.
Veel succes.
__________________
Thoughts become things ... choose the good ones !!
  #3  
Oud 13-12-10, 21:20
Allinden Allinden is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Bij stap 4 krijg ik niet de mogelijkheid om "ontgrendelen" te kiezen, na het apple logo gaat ie meteen over op het stekkertje met itunes logo....
  #4  
Oud 13-12-10, 23:04
Drinkyoghurt Drinkyoghurt is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allinden Bekijk bericht
Bij stap 4 krijg ik niet de mogelijkheid om "ontgrendelen" te kiezen, na het apple logo gaat ie meteen over op het stekkertje met itunes logo....
Zit er wel een PIN-code op die sim?

Bij mij zat die er namelijk op en ik heb mijn telefoon vandaag via T-mobile laten unlocken.

Gewoon halfuurtje gewacht, restore gedaan(dit hoeft niet maar ik wilde het even testen op 4.1 gezien ik op 4.2.1 zonder unlock ook al een "unlockte" foon had.

Daarna aan iTunes koppelen, als ie probeert te synchen gewoon annuleren. Even wachten en dan krijg je te zien dat de iPhone unlocked is.
  #5  
Oud 14-12-10, 06:43
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allinden Bekijk bericht
Bij stap 4 krijg ik niet de mogelijkheid om "ontgrendelen" te kiezen, na het apple logo gaat ie meteen over op het stekkertje met itunes logo....

Volgens mij staat de iPhone in recoverymode, je kan hem daar uithalen met bv. Tinyumbrella. Zolang hij in recovery staat kan je niks.
  #6  
Oud 14-12-10, 21:47
Allinden Allinden is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

De iPhone staat idd op recovery mode. Ik heb inmiddels meerdere programma's geprobeerd; recboot, irib, blackra1n en tinyumbrella. Bij tinyumbrella heeft ie shsh bestanden nodig ofzo, maar de telefoon die ik heb, heb ik van een vriend overgenomen en heb dus verder helemaal niks. Ik weet ook niet wat de laatste firmware is die er op staat. Tot nu toe is het dus nog met geen een programma gelukt hem uit de recoverymode te krijgen....
  #7  
Oud 15-12-10, 06:14
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Ik weet dat het raar klinkt maar probeer het eens op een andere pc. Dat heeft bij mij ook gewerkt. En om hem uit recovery te krijgen heb je toch geen shhs nodig? Er zit volgens mij een apparte knop op umbrella- kick divice out of recovery- zo is het bij mij ook gelukt. En bij mij werkte het niet onder vista en wel win 7. Succes
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Wie o wie kan mij helpen? Tilburg013 Unlock 10 27-02-11 19:31
Wie kan mij helpen? centong iPhone algemeen 1 09-02-11 14:38
Wie kan mij helpen? 3.1.2 janjanjan Archief 1 30-10-09 13:14
Wie kan mij helpen?? FijNTJe Archief 1 27-06-09 19:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.