iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Cydia voor beginners: software, sources en meer (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/17428-cydia-voor-beginners-software-sources-meer.html)

freekydude 05-01-10 00:21

Punt 1:Vanaf vandaag kan ik niets meer installeren vanaf Cydia..
Ik heb geen flauw idee hoe het komt. Want ik heb altijd kunnen downloaden vanaf Cydia.
Als ik op installeren duw, start hij de download, download hij een klein deeltje en stopt dan met de error host unreachable... Ik download vanaf Edge, dus niet 3G of Wi-Fi... Kan dit ermee te maken hebben?

Punt 2: Ik heb geen Wi-Fi in mijn huis, wel Edge (provider). Kan ik Open SSH dan niet gebruiken? Hoe werkt open SSH eigenlijk? Maakt het zelf een netwerk waarmee ik dan moet verbinden op de PC, of gaat het op eenzelfde Wi-Fi-netwerk?

Guest-20180409093718 05-01-10 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freekydude (Bericht 401378)
Punt 1:Vanaf vandaag kan ik niets meer installeren vanaf Cydia..
Ik heb geen flauw idee hoe het komt. Want ik heb altijd kunnen downloaden vanaf Cydia.
Als ik op installeren duw, start hij de download, download hij een klein deeltje en stopt dan met de error host unreachable... Ik download vanaf Edge, dus niet 3G of Wi-Fi... Kan dit ermee te maken hebben?

Punt 2: Ik heb geen Wi-Fi in mijn huis, wel Edge (provider). Kan ik Open SSH dan niet gebruiken? Hoe werkt open SSH eigenlijk? Maakt het zelf een netwerk waarmee ik dan moet verbinden op de PC, of gaat het op eenzelfde Wi-Fi-netwerk?

Punt 1: bij mij valt de verbinding ook plots weg na een stukje gedownload te hebben in Cydia via edge, dus kan er idd mee te maken hebben want via Wi-Fi komt dit zelden voor.

Punt 2: OpenSSH werkt met Wi-Fi, dus via een draadloos netwerk ga je verbinding maken tussen jouw PC (WinSCP, Cyberduck, ...) en je iPhone.

freekydude 05-01-10 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rabbe_2 (Bericht 401512)
Punt 1: bij mij valt de verbinding ook plots weg na een stukje gedownload te hebben in Cydia via edge, dus kan er idd mee te maken hebben want via Wi-Fi komt dit zelden voor.

Punt 2: OpenSSH werkt met Wi-Fi, dus via een draadloos netwerk ga je verbinding maken tussen jouw PC (WinSCP, Cyberduck, ...) en je iPhone.

thx voor de uitleg! Ik heb geen Wi-Fi, dus voor cydia heb ik een probleem. Voor openSSH heb ik iPhoneBrowser...

Revelry 08-01-10 21:40

Weet iemand een manier om sleeping cycle te gratis te downloaden, zie hem niet in Cydia

ThaBudz 08-01-10 22:01

illigale dingen praten we hier niet over , als je ergens voor moet betalen , dan doe je dat .

Revelry 08-01-10 22:06

Dat hele Cydia is toch illegaal?

ThaBudz 08-01-10 22:13

niet echt , het is een uitbreiding , alleen niet in de ogen van Apple :D .

deni.88 08-01-10 22:34

Jailbreak gedaan, nu met CYDIA werken?
 
Hallo mensen,

Ik heb net succesvol mijn iPhone gejailbreaked en daar ben ik erg blij mee..
Ik heb allerlei artikelen gelezen over jailbreaken en welke dingen je allemaal extra kan downloaden enzo, dus nu mijn heel domme vraag..

Als ik bijvoorbeeld SBSettings/Winterboard/Backgrounder etc erop wil zetten, hoe moet dat dan in godsnaam? Er staat in veel artikelen dat je het bv in de repo van bigboss kunt vinden, maar dan snap ik alsnog niet hoe dat moet..

sorry ik heb ook rondgekeken in het cydia topic voor beginners maar daar kon ik het niet echt vinden..

Kan iemand dit misschien stap voor stap uitleggen??
alvast bedankt..

Fleetwood 08-01-10 22:47

hallo mede beginner.

druk op featured packages en daarna naar beneden.
daar zie je sbsettings - winterboard - enz.

druk daar op en je kunt installeren.

tenminste zo ist mij ook gelukt ;-)

Pascal717 08-01-10 23:32

Als je Cydia voor de eerste keer start, moet je uit 3 verschillende keuze kiezen. User, Hacker of Developer, daar kies je User. Dan gaat Cydia eventjes de sources laden. Dan kan je de methode gebruiken die Fleetwood zegt of je kan gewoon de search knop gebruiken (rechts onder)
De repo van Bigboss zit standaard in Cydia :rolleyes:

deni.88 09-01-10 00:00

Ah top nu heb ik winterboard erop gekregen :)

bedankt voor de reacties!
maar nu probeer ik SBSettings erop te zetten maar het duurt te lang waardoor die na een paar minuten zegt dat hij 'timed out' is ofzo.. wat kan ik hiertegen doen ?

Pascal717 09-01-10 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deni.88 (Bericht 402967)
Ah top nu heb ik winterboard erop gekregen :)

bedankt voor de reacties!
maar nu probeer ik SBSettings erop te zetten maar het duurt te lang waardoor die na een paar minuten zegt dat hij 'timed out' is ofzo.. wat kan ik hiertegen doen ?

Het kan helpen door een paar keer te proberen achter elkaar. Of op een later tijdstip. Kan zijn dat Bigboss zijn sources eventjes online zijn :p

deni.88 09-01-10 01:17

Oh ok :p

Jaa zoiets dacht ik al.. want heb SBSettings nu wel erop maar als ik bepaalde thema's wil downloaden komt er weer precies hetzelfde te staan wat ik eerst met SBSettings had..

nu snap ik het :P thanx

WDS001 09-01-10 09:19

//Discussies samengevoegd, kon hier perfect bij.

Guest-20180409093718 09-01-10 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revelry (Bericht 402910)
Weet iemand een manier om sleeping cycle te gratis te downloaden, zie hem niet in Cydia

Sleep Cycle is dan ook een AppStore app...

Revelry 09-01-10 20:31

Is er aan een variant op Sleep Cycle die wel gratis is of dat ik hem kan krijgen via Cydia?

Revelry 11-01-10 19:28

??? Weet niemand het?

kuotje 11-01-10 22:37

nee die is er niet

J-G 05-02-10 15:05

Ik heb zojuist m'n nieuwe iPhone 3GS (16 GB, zwart) ontvangen en geïnstalleerd.
Echter nu wil ik de contacten die op m'n SIM kaart staan ook overzetten. Daarvoor het ik een (door iPhoneClub gereviewd) programma, SIMport nodig.
Dat programma kan ik alleen downloaden/installeren via Cydia. Leuk en aardig, maar hoe krijg ik Cydia op een origineel unlocked iPhone ?? Iemand tips ?

Bomans 05-02-10 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J-G (Bericht 413035)
Ik heb zojuist m'n nieuwe iPhone 3GS (16 GB, zwart) ontvangen en geïnstalleerd.
Echter nu wil ik de contacten die op m'n SIM kaart staan ook overzetten. Daarvoor het ik een (door iPhoneClub gereviewd) programma, SIMport nodig.
Dat programma kan ik alleen downloaden/installeren via Cydia. Leuk en aardig, maar hoe krijg ik Cydia op een origineel unlocked iPhone ?? Iemand tips ?

Door te jailbreaken.

Maar daar vertelt de zoekfunctie je werkelijk alles over.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:54.