Vandaag even een test gedaan met webinterface in browser op
www.icloud.com, iPad en iPhone (beiden op iOS 7.1.2) met een corporate mail adres (naam@bedrijf.nl) Apple ID.
De volgende tests gedaan:
- Een contactpersoon toegevoegd op de iPhone en een op de webinterface
- agenda item toegevoegd vanaf de iPad en een op de webinterface.
- herinnering toegevoegd vanaf webinterface iCloud.
Zowel de contactpersoon*, als agenda items als herinnering worden gesynchroniseerd op beide iOS apparaten, en op webinterface van iCloud is alles terug te zien.
*Hierbij viel op dat alleen de contacten die op de iPhone en iPad staan, niet zichtbaar zijn op iCloud, kennelijk omdat die via Exchange gesynchroniseerd worden en ik zie zo 1,2,3 niet hoe ik die via iCloud contacten kan laten syncen. Een contactpersoon toevoegen vanaf de iPhone werd daarom
niet zichtbaar op de webinterface van iCloud. Andersom; een contactpersoon toegevoegd op
www.icloud.com zie ik
wel netjes terug op de iPad en iPhone.
Mijn conclusie is dat je een iCloud account aan kan maken
met je reeds bestaande Apple ID, waarmee je gebruik kunt maken van de functies van iCloud
behalve Notities en Mail.
iCloud drive weet ik niet; die heb ik als enige nog nergens geprobeerd (geen behoefte aan ook, vooralsnog)
Overigens: als je naar
www.icloud.com gaat, wordt in het inlogscherm ook gevraagd om een
Apple ID